Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe käytetty etukuormain?  (Luettu 17801 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: käytetty etukuormain?
Minusta ne ovat ihan OK normaaliin käyttöön. Yhdellä jonkinverran joskus kuormaillutkin ja nostellut paaleja.

Näin tuossa kuormaimen (ei ollut MP) josta oli sovitteiden se paksu nouseva osa, johon aisat tukeutuvat, nätisti väsynyt poikki. Vähän oli yllättävä minusta.
Sillä oli kai mm aurattu ja muutakin oli mätetty kuin turvetta ja purua pienellä kauhalla...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: käytetty etukuormain?
Mulla on MP ssä tukitanko konepellin yli, ei huoju eikä heilu, miljoonia kiloja mätetty paskaa ja rehua sekä maata ja soraa.Ei ole mistään nitkahdellut toisin kun katselee noita ismen lusikoita joissa on hitsausta siellä täällä.Monesti naureskellutkin kavereitten kanssa että on vain etupainoksi tarkoitettuja.Mut tuo MP onkin vielä ruottin poikien tekoja, vähän parempilaatuinen.

Viimeksi muokattu: 28.01.18 - klo:19:36 kirjoittanut Dr.Who

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: käytetty etukuormain?
mitä mieltä porukka noista mp-lifteistä?   ite en niiin hirmusti vakuuttunnu kun sellasella kuormasin pari kesää sit.  oli jotenkin huteron oloinen verkun keulalla.  maliila en muista.  se avarrus siinä yläpäässä sovitteessa antoi mielestäni periksi kuorman kanssa.   ainakin konepeltiin verraten kuormatessa eli.
Tarkoittaisko, että kuormain löysällä sovitteissa, vuoan suottaapi olla muutannii.
pessimisti ei pety!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: käytetty etukuormain?
Pari mpliftiä,pari ismeä ja nyt on yhdes quicke.Niin ismeä ei tule enää koskaan,quickes ei lyhyellä kokemuksella mitään ylivoimaista.Ääni mpliftille.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: käytetty etukuormain?
Myin muutama vuosi sitten 8000-sarjan Valmetin sovitteilla olevan Quicke 970-kuormaajan ilman venttiililohkoa ja se meni tosi nopeasti kaupaksi, toki oli sopiva erittäin yleiseen traktoriin joten kysyntää markkinoilta löytyi.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: käytetty etukuormain?
Pari mpliftiä,pari ismeä ja nyt on yhdes quicke.Niin ismeä ei tule enää koskaan,quickes ei lyhyellä kokemuksella mitään ylivoimaista.Ääni mpliftille.
Mikä ismessä vikana? Mun mielestä ainakin noista kolmesta paras kokonaisuus.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: käytetty etukuormain?
Pari mpliftiä,pari ismeä ja nyt on yhdes quicke.Niin ismeä ei tule enää koskaan,quickes ei lyhyellä kokemuksella mitään ylivoimaista.Ääni mpliftille.
Mikä ismessä vikana? Mun mielestä ainakin noista kolmesta paras kokonaisuus.
Vaikka vakaajat.Muitten kans ei tartte korjailla kun nostaa täyden kauhan alhaalta ylös.Kauhan käätökulmat,ismellä ei saanu pystys olevaa paalia käännettyä kyljelleen paalikärrylle.Mihinkään muuhun kuormaajaan ei ole tarvinnu katkenneita tappeja vaihtaa.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: käytetty etukuormain?
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?

Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.

Mulla 6620:ssä Q55, mielestäni turhan lyhyt kuormaaja ko. koneeseen. Ota mielummin 65.

65 kutosiin ja 55 nelosiin.

6630 tuli MP-Liftin 255 kuormaimen kanssa. On sekin kyllä vähän lyhyt.
Mun mielestä pitkät aisat on huterat ja varsinkin kutoskoneessa helkutin pitkällä.Neloskone lyhyillä aisoilla on tukeva kuormata ja kauhatuntuma parempi.Molempia on tuossa nytkin käytössä, kuikkaa ja MP.MP jämerä lyhytaisasena.

Neloskoneella on kyllä hyvä kuormata, mutta kuutosella, pitkillä ja huterilla aisoilla yltää hyvin tekemään kuormaa korkeammalle.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.

No just meinasin kun alkuun luin, että kolmesta ensimmäisestä hommasta vain yhteen kuormaaja, eli se lapiointi kauhalla. Kaks muuta parempi etunostolaitteella. Toki kuormaaja monikäyttöisempi, mutta noista kolmesta pelkästään noin. Jos oikeasti auraa tarvitaan ja paljon, ei silloin kuormaajaa siinä välissä pidä olla..

Minkälaisten esteiden yli meinaat / tarvii sitä nostella? Verrokkina sanon, olin aikoinaan yhellä urakoitsijalla hommissa toistakyt vuotta, 8400 valmeteilla ajettiin 6 vuotta, minun ajokissa JAKE ja aura 320, kaverilla iso kuormaaja ja kauha. Ei sillä kuormaajakoneella päässyt perästä tuolla kerrostalojen pihoilla / kapeilla poluilla / sokkeloissa ym. sellaiseen paikkaan minne aurakoneella ajoi ihan helpolla. "työntövarsi" hytikalla JAKEEN, auraa kääntelemällä niin pelkällä raktorilla ei tahdo päästä sen ahtaammista kuin sen kanssa..

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.

Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.

Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.

6800:sta hierotaan kauppaa.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Utopiaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.

No just meinasin kun alkuun luin, että kolmesta ensimmäisestä hommasta vain yhteen kuormaaja, eli se lapiointi kauhalla. Kaks muuta parempi etunostolaitteella. Toki kuormaaja monikäyttöisempi, mutta noista kolmesta pelkästään noin. Jos oikeasti auraa tarvitaan ja paljon, ei silloin kuormaajaa siinä välissä pidä olla..

Minkälaisten esteiden yli meinaat / tarvii sitä nostella? Verrokkina sanon, olin aikoinaan yhellä urakoitsijalla hommissa toistakyt vuotta, 8400 valmeteilla ajettiin 6 vuotta, minun ajokissa JAKE ja aura 320, kaverilla iso kuormaaja ja kauha. Ei sillä kuormaajakoneella päässyt perästä tuolla kerrostalojen pihoilla / kapeilla poluilla / sokkeloissa ym. sellaiseen paikkaan minne aurakoneella ajoi ihan helpolla. "työntövarsi" hytikalla JAKEEN, auraa kääntelemällä niin pelkällä raktorilla ei tahdo päästä sen ahtaammista kuin sen kanssa..

Etunostolaite kivenkeruussa on kyllä yhtä tyhjän kanssa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.

Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.

6800:sta hierotaan kauppaa.

Minulla on T-Valtrassa Q65-kuormaaja ja Zuidbergin etunostolaite ja siinä sovitteet vievät kuormaajaa hiukan edemmäs pitkän nokan takia eikä siinä 55:lla ehkä pärjäisi, mutta voisi Deeressä toimia Q55-kuormaajakin lyhyemmän etuylityksen takia hyvin.  Liekö jollakulla olisi sellainen asennettuna?

Siinä olisi Quicke 970 Englannissa.

http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: käytetty etukuormain?
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.

Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.

6800:sta hierotaan kauppaa.

Minulla on T-Valtrassa Q65-kuormaaja ja Zuidbergin etunostolaite ja siinä sovitteet vievät kuormaajaa hiukan edemmäs pitkän nokan takia eikä siinä 55:lla ehkä pärjäisi, mutta voisi Deeressä toimia Q55-kuormaajakin lyhyemmän etuylityksen takia hyvin.  Liekö jollakulla olisi sellainen asennettuna?

Siinä olisi Quicke 970 Englannissa.

http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140

Tuossa yllähän tuli jo mainittua että löytyy 6630 keulalta 55 kuikke, mullakin sellainen pari. Sovitteet kutoselle ainakin omassa, nelosen sovitteet erilaiset ts. kuormaaja tulee kutoskoneessa edemmäksi ku nelosessa, yltää aivan samalla lailla. Tapauskohtaista riittääkö. Mulla toisessa koneessa ulottuvampi isme, tuntuuhan se kankealta ku kauhan nurkka seilaa kaukana keulasta. Kaivinkone oikeaan lastaus ym. työhön, melko helposti tulee vietyä kaivuri mm. kalkin lastaukseen tms.

55 ja 65 ihan sysipaskoja täyttökulmiltaan vrt. vanhemmat ja lie uudemmatkin kuiket. Isme hakkaa mennen tullen ja palatessa nuo, mulla 181B Isme. Sekä täyttökulma että tyhjennyskulma isompi, eli ei ongelma ei poistu edes räätälöidyllä kauhan kiinnikkeellä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)