Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 28.01.18 - klo:09:24
-
Millaiset ovat käytettyjen kuormainten markkinat suomessa?
Kokoluokka MP-Lift 265/Ålö 56-66 tai Isme 180/181....
löytyykö noita?
-
Netistähän sen näkee.
-
Jotenkin jäänyt kuva että melko arvokkaita asennuksia käytettyihin vehkeisiin. Jos ei suoraan samanlaisesta traktorista löydy, niin pitää vielä sovitteet ostaa uudet ja hallintakahva hommata.
Käytettyyn vanhempaan vois olla fiksuin hankinta joku puolalainen vai mitä niitä halpoja on ?
-
Entäs rakentaa itse .
-
Aika vähän niitä taitaa liikkua, ilman traktoria. Varsinkaan sopivilla sovitteilla... jos sovitteet on ennestään niin sitten hepottuu.
Saattaa olla helpompaa vaihtaa koko kone sellaiseen jossa kuormaaja on valmiina.
Mitenkähän nuo perkaamot, löytyisiköhän niistä mahdollisesti sopivaa pakettia?
Vakuutusnyhtiöillä/AVK:lla olisi kyllä kieroon ajettuja aisoja tarjolla vaikka nipuittain :-))
-
Enpä tiedä, kannattaisko uusi laittaa ennemmim? ellei leulantiin meinaa laittaa. Taavetissa 1494 on uudehko ismo 140L. Latvialainen kaveri kertoi just että uusi liettualainen padagas kuormain maksoi mtz-82 sovitteilla ja venttiileineen tasan 4000€
-
Entäs rakentaa itse .
Tuo on ehkä maailman huonoin idea :-\
-
http://www.ojalehto-oy.fi/fi/uudet-koneet/tytan.html
-
Entäs rakentaa itse .
Tuo on ehkä maailman huonoin idea :-\
-60-70 luvulla tehtiin paljon etukuormaajia itse . Jos muistatte käännetyt nuhvit ja majorit
-
Me hommattiin joskus aikanaan MP-liftiltä käytetty kuormain. Hyvinhän tuo on nokalla pysynyt. Sopivilla sovitteilla tuli ja asennusporukka laittoi paikalleen. Mutta aika harvassa varmaan löytyy täydellistä pakettia. Kuormaimen aisoja näkyy aina välillä olevan myynnissä kylläkin.
-
Entäs rakentaa itse .
Tuo on ehkä maailman huonoin idea :-\
-60-70 luvulla tehtiin paljon etukuormaajia itse . Jos muistatte käännetyt nuhvit ja majorit
Mitäs luulet tapahtuvan jos itsetehdyllä kuormaajalla sattuu onnettomuus tai jotain? Ja työntekijä ei varmaankaan saa edes käyttää kun direktiivit puuttuu.
-
http://www.ojalehto-oy.fi/fi/uudet-koneet/tytan.html
Tuota kattelin ikhn pihas.Sinä ei ole jokatapille edes rasvanippoja :o
-
http://www.ojalehto-oy.fi/fi/uudet-koneet/tytan.html
Tuota kattelin ikhn pihas.Sinä ei ole jokatapille edes rasvanippoja :o
Eikös kuikkakin mainostanut jokin aikaa sitten että nykyisin on sellaiset puslat ettei tarvitse rasvailla ellei halua ... ?
-
Valtran käytettyjen varusteiden osastolla on tarjontaa Quikesta yllättävänkin paljon, hinnat sitten Nuhville sopimattomia eli niistä kehdataan pyytääkin jotain.
-
Entäs rakentaa itse .
Tuo on ehkä maailman huonoin idea :-\
-60-70 luvulla tehtiin paljon etukuormaajia itse . Jos muistatte käännetyt nuhvit ja majorit
Mitäs luulet tapahtuvan jos itsetehdyllä kuormaajalla sattuu onnettomuus tai jotain? Ja työntekijä ei varmaankaan saa edes käyttää kun direktiivit puuttuu.
Hyvä havainto tähän keskusteluun..
Koskee varmaan montaa muutakin itsetehtyä konetta? Entäs jos hitsailee ja vahvistelee tarpeeksi jotain kaupan myymää romua, niin katoaako siitäkin se CE-merkintä jossain vaiheessa ja tilanteessa? Onkohan tästä jotain ennakkotapausta tiedossa
-
Entäs rakentaa itse .
Tuo on ehkä maailman huonoin idea :-\
-60-70 luvulla tehtiin paljon etukuormaajia itse . Jos muistatte käännetyt nuhvit ja majorit
Mitäs luulet tapahtuvan jos itsetehdyllä kuormaajalla sattuu onnettomuus tai jotain? Ja työntekijä ei varmaankaan saa edes käyttää kun direktiivit puuttuu.
Hyvä havainto tähän keskusteluun..
Koskee varmaan montaa muutakin itsetehtyä konetta? Entäs jos hitsailee ja vahvistelee tarpeeksi jotain kaupan myymää romua, niin katoaako siitäkin se CE-merkintä jossain vaiheessa ja tilanteessa? Onkohan tästä jotain ennakkotapausta tiedossa
Esim. ite tehdyt hydraulihalkojat yms. klapikoneviritykset. Ne on hyvä tuupata Nettikoneeseen, sen jälkeen, kun omat sormet alkaa olla kortilla....
-
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?
Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.
-
Entäs rakentaa itse .
Tuo on ehkä maailman huonoin idea :-\
-60-70 luvulla tehtiin paljon etukuormaajia itse . Jos muistatte käännetyt nuhvit ja majorit
Mitäs luulet tapahtuvan jos itsetehdyllä kuormaajalla sattuu onnettomuus tai jotain? Ja työntekijä ei varmaankaan saa edes käyttää kun direktiivit puuttuu.
Tämä pitää kyllä nykyisin paikkansa . Ihme kun ei ole vaadittu katsastuksia noihin .
-
Onko kjellman tai jotan ollut nettohinataan stoll ek valmet 6000 soviteilla? Onko niillä enää? Toinen, nää puolan jutskat, kato agriaffairs ja kysy suoraan,
-
>jos itsetehdyllä kuormaajalla sattuu onnettomuus tai jotain? Ja työntekijä ei varmaankaan saa edes käyttää kun direktiivit puuttuu.
Ilmeisesti sellaistenkin koneiden käyttö joiden valmistaja on kuopattu tulee kieltää,kun ei ole vastuuta kantamassa.
-
Puolalaiset kuormaimet näyttävät ainakin päällisin puolin laadukkailta, kuten vaikkapa:
https://www.traktorpool.fi/details/Etukuormaaja/Agrimet-CASE-Maxxum-JXU-MX-MXU-Farmall-JX/3606842/
-
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?
Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.
Mulla 6620:ssä Q55, mielestäni turhan lyhyt kuormaaja ko. koneeseen. Ota mielummin 65.
-
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?
Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.
Sovitteet ei ole pelkät lattaraudat traktoriin, sovitteisiin kuuluu venttiililohko ja hallintavipukin, eli taitaapi maksaa enempi kuin ne aisat.No juu joku sanoo että venttiililohkoja saa erikseen, kyllä kyllä niitä saa.Mut saattaa hintaa kertyä kokoelmalle.
-
Quicken hydraulisarja (lohko, kaapelit+vipu, kasa hydrauliletkuja) pari vuotta sitten n. 800 €.
-
No niin, kyllä se näemmä tulee edullisemmaksi hankkia kuormain osina kuin valmiina pakettina.
-
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?
Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.
Mulla 6620:ssä Q55, mielestäni turhan lyhyt kuormaaja ko. koneeseen. Ota mielummin 65.
65 kutosiin ja 55 nelosiin.
6630 tuli MP-Liftin 255 kuormaimen kanssa. On sekin kyllä vähän lyhyt.
-
Menee ihan ohi aiheen, mutta jos menee tuonne padagasin tehtaalle, saa varmasti aika edullisesti uuden kuormaimen. Sehän on Plungan kaupungissa, kävin syömässä lounaan joskus 2007 kesäreissulla. Pistää vaan peräkärryn mukaan kesälomareissulle. Lapsiperheille hyvää uimarantaa kymmeniä kilometrejä kun menee klaipeedaan, sieltä lautalla kuurin niemimaalle. Matka kestää 10 minuuttia. Käypi vaikka samalla reissulla morjestamassa kaliningradin rajamiehiä kun ajaa sinne Nidaan asti. Hotellit halpoja. Kuurinkynnäs on mielenkiintoinen paikka. Kattokaa kartasta.
-
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?
Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.
Mulla 6620:ssä Q55, mielestäni turhan lyhyt kuormaaja ko. koneeseen. Ota mielummin 65.
65 kutosiin ja 55 nelosiin.
6630 tuli MP-Liftin 255 kuormaimen kanssa. On sekin kyllä vähän lyhyt.
Mun mielestä pitkät aisat on huterat ja varsinkin kutoskoneessa helkutin pitkällä.Neloskone lyhyillä aisoilla on tukeva kuormata ja kauhatuntuma parempi.Molempia on tuossa nytkin käytössä, kuikkaa ja MP.MP jämerä lyhytaisasena.
-
>jos itsetehdyllä kuormaajalla sattuu onnettomuus tai jotain? Ja työntekijä ei varmaankaan saa edes käyttää kun direktiivit puuttuu.
Ilmeisesti sellaistenkin koneiden käyttö joiden valmistaja on kuopattu tulee kieltää,kun ei ole vastuuta kantamassa.
Saattaa vakuutusyhtiön kans ne ongelmat olla jos on itte kokasteltu.
-
mitä mieltä porukka noista mp-lifteistä? ite en niiin hirmusti vakuuttunnu kun sellasella kuormasin pari kesää sit. oli jotenkin huteron oloinen verkun keulalla. maliila en muista. se avarrus siinä yläpäässä sovitteessa antoi mielestäni periksi kuorman kanssa. ainakin konepeltiin verraten kuormatessa eli.
-
Minusta ne ovat ihan OK normaaliin käyttöön. Yhdellä jonkinverran joskus kuormaillutkin ja nostellut paaleja.
Näin tuossa kuormaimen (ei ollut MP) josta oli sovitteiden se paksu nouseva osa, johon aisat tukeutuvat, nätisti väsynyt poikki. Vähän oli yllättävä minusta.
Sillä oli kai mm aurattu ja muutakin oli mätetty kuin turvetta ja purua pienellä kauhalla...
-
Mulla on MP ssä tukitanko konepellin yli, ei huoju eikä heilu, miljoonia kiloja mätetty paskaa ja rehua sekä maata ja soraa.Ei ole mistään nitkahdellut toisin kun katselee noita ismen lusikoita joissa on hitsausta siellä täällä.Monesti naureskellutkin kavereitten kanssa että on vain etupainoksi tarkoitettuja.Mut tuo MP onkin vielä ruottin poikien tekoja, vähän parempilaatuinen.
-
mitä mieltä porukka noista mp-lifteistä? ite en niiin hirmusti vakuuttunnu kun sellasella kuormasin pari kesää sit. oli jotenkin huteron oloinen verkun keulalla. maliila en muista. se avarrus siinä yläpäässä sovitteessa antoi mielestäni periksi kuorman kanssa. ainakin konepeltiin verraten kuormatessa eli.
Tarkoittaisko, että kuormain löysällä sovitteissa, vuoan suottaapi olla muutannii.
-
Pari mpliftiä,pari ismeä ja nyt on yhdes quicke.Niin ismeä ei tule enää koskaan,quickes ei lyhyellä kokemuksella mitään ylivoimaista.Ääni mpliftille.
-
Myin muutama vuosi sitten 8000-sarjan Valmetin sovitteilla olevan Quicke 970-kuormaajan ilman venttiililohkoa ja se meni tosi nopeasti kaupaksi, toki oli sopiva erittäin yleiseen traktoriin joten kysyntää markkinoilta löytyi.
-
Pari mpliftiä,pari ismeä ja nyt on yhdes quicke.Niin ismeä ei tule enää koskaan,quickes ei lyhyellä kokemuksella mitään ylivoimaista.Ääni mpliftille.
Mikä ismessä vikana? Mun mielestä ainakin noista kolmesta paras kokonaisuus.
-
Pari mpliftiä,pari ismeä ja nyt on yhdes quicke.Niin ismeä ei tule enää koskaan,quickes ei lyhyellä kokemuksella mitään ylivoimaista.Ääni mpliftille.
Mikä ismessä vikana? Mun mielestä ainakin noista kolmesta paras kokonaisuus.
Vaikka vakaajat.Muitten kans ei tartte korjailla kun nostaa täyden kauhan alhaalta ylös.Kauhan käätökulmat,ismellä ei saanu pystys olevaa paalia käännettyä kyljelleen paalikärrylle.Mihinkään muuhun kuormaajaan ei ole tarvinnu katkenneita tappeja vaihtaa.
-
mitähän tuollaiseen 6000 sarjan kutoskoneiseen jontikkaan mahtaa maksaa sovitteet? tonnin pari? Luulisi olevan valmetia halvemmat kun on rungollinen kone?
Quickelta varmaan 55 tai 65 on sopiva. Sellaisia olisi molempia tarjolla, aisoja. ilman soviteosia.
Mulla 6620:ssä Q55, mielestäni turhan lyhyt kuormaaja ko. koneeseen. Ota mielummin 65.
65 kutosiin ja 55 nelosiin.
6630 tuli MP-Liftin 255 kuormaimen kanssa. On sekin kyllä vähän lyhyt.
Mun mielestä pitkät aisat on huterat ja varsinkin kutoskoneessa helkutin pitkällä.Neloskone lyhyillä aisoilla on tukeva kuormata ja kauhatuntuma parempi.Molempia on tuossa nytkin käytössä, kuikkaa ja MP.MP jämerä lyhytaisasena.
Neloskoneella on kyllä hyvä kuormata, mutta kuutosella, pitkillä ja huterilla aisoilla yltää hyvin tekemään kuormaa korkeammalle.
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
No just meinasin kun alkuun luin, että kolmesta ensimmäisestä hommasta vain yhteen kuormaaja, eli se lapiointi kauhalla. Kaks muuta parempi etunostolaitteella. Toki kuormaaja monikäyttöisempi, mutta noista kolmesta pelkästään noin. Jos oikeasti auraa tarvitaan ja paljon, ei silloin kuormaajaa siinä välissä pidä olla..
Minkälaisten esteiden yli meinaat / tarvii sitä nostella? Verrokkina sanon, olin aikoinaan yhellä urakoitsijalla hommissa toistakyt vuotta, 8400 valmeteilla ajettiin 6 vuotta, minun ajokissa JAKE ja aura 320, kaverilla iso kuormaaja ja kauha. Ei sillä kuormaajakoneella päässyt perästä tuolla kerrostalojen pihoilla / kapeilla poluilla / sokkeloissa ym. sellaiseen paikkaan minne aurakoneella ajoi ihan helpolla. "työntövarsi" hytikalla JAKEEN, auraa kääntelemällä niin pelkällä raktorilla ei tahdo päästä sen ahtaammista kuin sen kanssa..
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
6800:sta hierotaan kauppaa.
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
No just meinasin kun alkuun luin, että kolmesta ensimmäisestä hommasta vain yhteen kuormaaja, eli se lapiointi kauhalla. Kaks muuta parempi etunostolaitteella. Toki kuormaaja monikäyttöisempi, mutta noista kolmesta pelkästään noin. Jos oikeasti auraa tarvitaan ja paljon, ei silloin kuormaajaa siinä välissä pidä olla..
Minkälaisten esteiden yli meinaat / tarvii sitä nostella? Verrokkina sanon, olin aikoinaan yhellä urakoitsijalla hommissa toistakyt vuotta, 8400 valmeteilla ajettiin 6 vuotta, minun ajokissa JAKE ja aura 320, kaverilla iso kuormaaja ja kauha. Ei sillä kuormaajakoneella päässyt perästä tuolla kerrostalojen pihoilla / kapeilla poluilla / sokkeloissa ym. sellaiseen paikkaan minne aurakoneella ajoi ihan helpolla. "työntövarsi" hytikalla JAKEEN, auraa kääntelemällä niin pelkällä raktorilla ei tahdo päästä sen ahtaammista kuin sen kanssa..
Etunostolaite kivenkeruussa on kyllä yhtä tyhjän kanssa.
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
6800:sta hierotaan kauppaa.
Minulla on T-Valtrassa Q65-kuormaaja ja Zuidbergin etunostolaite ja siinä sovitteet vievät kuormaajaa hiukan edemmäs pitkän nokan takia eikä siinä 55:lla ehkä pärjäisi, mutta voisi Deeressä toimia Q55-kuormaajakin lyhyemmän etuylityksen takia hyvin. Liekö jollakulla olisi sellainen asennettuna?
Siinä olisi Quicke 970 Englannissa.
http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140 (http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140)
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
6800:sta hierotaan kauppaa.
Minulla on T-Valtrassa Q65-kuormaaja ja Zuidbergin etunostolaite ja siinä sovitteet vievät kuormaajaa hiukan edemmäs pitkän nokan takia eikä siinä 55:lla ehkä pärjäisi, mutta voisi Deeressä toimia Q55-kuormaajakin lyhyemmän etuylityksen takia hyvin. Liekö jollakulla olisi sellainen asennettuna?
Siinä olisi Quicke 970 Englannissa.
http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140 (http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140)
Tuossa yllähän tuli jo mainittua että löytyy 6630 keulalta 55 kuikke, mullakin sellainen pari. Sovitteet kutoselle ainakin omassa, nelosen sovitteet erilaiset ts. kuormaaja tulee kutoskoneessa edemmäksi ku nelosessa, yltää aivan samalla lailla. Tapauskohtaista riittääkö. Mulla toisessa koneessa ulottuvampi isme, tuntuuhan se kankealta ku kauhan nurkka seilaa kaukana keulasta. Kaivinkone oikeaan lastaus ym. työhön, melko helposti tulee vietyä kaivuri mm. kalkin lastaukseen tms.
55 ja 65 ihan sysipaskoja täyttökulmiltaan vrt. vanhemmat ja lie uudemmatkin kuiket. Isme hakkaa mennen tullen ja palatessa nuo, mulla 181B Isme. Sekä täyttökulma että tyhjennyskulma isompi, eli ei ongelma ei poistu edes räätälöidyllä kauhan kiinnikkeellä.
-
mikä 55:ssa tekee ongelman kutosessa? Kuormaajan perustehtävät olisi auran puskeminen, lumen lapiointi kauhalla ja kesällä kivenkeruu muokkaustöiden yhteydessä. Yltää ei siis tarvitse hirveisiin korkeuksiin eikä etäälle. Pitkällä oleva aisasto tekee myös auratessa omat kommervenkkinsä. Juu, seuraavaksi sanotte, että etunostolaite tai aurapuskuri, mutta mitempä nostat kapealla käytävällä laajalta kaartavan auran yli esteiden, saati kasaat lunta.
Mikä malli sinun Deere on? Voisi verrata muissa JD:ssä oleviin kuormainversioihin.
6800:sta hierotaan kauppaa.
Minulla on T-Valtrassa Q65-kuormaaja ja Zuidbergin etunostolaite ja siinä sovitteet vievät kuormaajaa hiukan edemmäs pitkän nokan takia eikä siinä 55:lla ehkä pärjäisi, mutta voisi Deeressä toimia Q55-kuormaajakin lyhyemmän etuylityksen takia hyvin. Liekö jollakulla olisi sellainen asennettuna?
Siinä olisi Quicke 970 Englannissa.
http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140 (http://www.kgkingston.co.uk/quicke-970/140)
Tuossa yllähän tuli jo mainittua että löytyy 6630 keulalta 55 kuikke, mullakin sellainen pari. Sovitteet kutoselle ainakin omassa, nelosen sovitteet erilaiset ts. kuormaaja tulee kutoskoneessa edemmäksi ku nelosessa, yltää aivan samalla lailla. Tapauskohtaista riittääkö. Mulla toisessa koneessa ulottuvampi isme, tuntuuhan se kankealta ku kauhan nurkka seilaa kaukana keulasta. Kaivinkone oikeaan lastaus ym. työhön, melko helposti tulee vietyä kaivuri mm. kalkin lastaukseen tms.
55 ja 65 ihan sysipaskoja täyttökulmiltaan vrt. vanhemmat ja lie uudemmatkin kuiket. Isme hakkaa mennen tullen ja palatessa nuo, mulla 181B Isme. Sekä täyttökulma että tyhjennyskulma isompi, eli ei ongelma ei poistu edes räätälöidyllä kauhan kiinnikkeellä.
Just näin. Otin kolme rekkakuormaa kamia pihaan kasalle ja ajelin ne siitä mettäautotien perustuksille. Kaivinkone heti kehiin, lastaus on nopeampaa, tarkempaa ja viimeiset murutkin saa pihasta kaa*****a helposti kyytiin. Bonuksena tulee vielä se, että kärry helppo täyttää tasapainoisesti ja jäätyneitä murskepaloja painella palasiksi.
Taas kerran ääni kaivinkoneelle.
-
Muistanko oikein että lyhyt malliset kuikat valtraan on sovite kallistettu rajusti eteen, silleen että kauhakiinike on yhtä paljon edessä pitkäaisaisella normaali kiinikeellä? Muistan vaan kun edelisessä työpaikalla oli joku pikku n? ja ne pyysi nimenomaan lyhytaisaisen silleen että aura tulis lämpää traktoria. Ja siihen tuli lyhytaisainen ja olikose joku extended kiinike kun se on eteeen nojaava. traktori ek
Kymmenen vuotta kun viimeksi pulanut traktori ek kanssa. Pyöräkone on kunkku jos oikeesti pitää mättää tai aurata. Aisat ei mee yhtä helposti solmuun.........
-
ainoa mikä tuossa pyöräkoneessa et sillä sit ei taas tee mitään muuta. monella ei ihan niin paljon tarvetta aina hakia toista konetta työhön kun jotain tekee.
-
ainoa mikä tuossa pyöräkoneessa et sillä sit ei taas tee mitään muuta. monella ei ihan niin paljon tarvetta aina hakia toista konetta työhön kun jotain tekee.
Jep. Pitäis olla esim. appeen lastausta että ois järkevää.
Mutta jos on tarkoitus aurata muitakin kuin omia niin silloin pyöräkone on pakollinen.
-
Asiaa vähän sivuten. Olisi tarkootus muutta etukuormaajan vaijeriohjaus sähkäjoikkariin. pitääkö venttiilipakka uusia vai saako muutos osia vaijerin tilalle?
-
ainoa mikä tuossa pyöräkoneessa et sillä sit ei taas tee mitään muuta. monella ei ihan niin paljon tarvetta aina hakia toista konetta työhön kun jotain tekee.
Tuossa jutussa olen kyllä samaa mieltä.Hydr työkoneen lukitus/kiinnitys etukuormaajassa niin hommat sujuu, ei tarvi kyykkiä lukitksia aukomasa ja aina on kuormain nokilla.ei ilman tulis toimeen jopa etuakselin rasvaus sujuu kun saa nokan ylös.
-
Kymmenen vuotta kun viimeksi pulanut traktori ek kanssa. Pyöräkone on kunkku jos oikeesti pitää mättää tai aurata. Aisat ei mee yhtä helposti solmuun.........
kyllähän se pyöräkoneella auraaminen on aika PELLEILYÄ korkeamman lumikerroksen alueilla. Helvetinmoiset kasat niillä saa aikaan ja sitten niitä siirrellään rahaa tuhlaten lumenkaatopaikoille ja penkat tulevat valtavat. Linko on se ykköskone kun on lunta.
-
Mulla on 6800:ssa kuikan vanhaa sarjaa 660. En tiedä mitä se nykyään vastaa. Aisat kapealla ja lyhyet. Yltää kuitenkin lastata pystypaalit kärryyn.
-
Mulla on 6800:ssa kuikan vanhaa sarjaa 660. En tiedä mitä se nykyään vastaa. Aisat kapealla ja lyhyet. Yltää kuitenkin lastata pystypaalit kärryyn.
Varmaan 46 vai mikä se malli onkaan nykyään, ainakin tuo mulla oleva 55 on huomattavasti järeämpi ku 6410 jontikassa ollut 660 kuikka.
-
Kymmenen vuotta kun viimeksi pulanut traktori ek kanssa. Pyöräkone on kunkku jos oikeesti pitää mättää tai aurata. Aisat ei mee yhtä helposti solmuun.........
kyllähän se pyöräkoneella auraaminen on aika PELLEILYÄ korkeamman lumikerroksen alueilla. Helvetinmoiset kasat niillä saa aikaan ja sitten niitä siirrellään rahaa tuhlaten lumenkaatopaikoille ja penkat tulevat valtavat. Linko on se ykköskone kun on lunta.
Huomaa että toimit syrjäisellä ja pienellä paikkakunnalla.
Ne lingot katsos laitetaa pyöräkoneen keulaan.
Etkähän sinä siitä lumen ajosta joudu maksumieheksi?
-
Kymmenen vuotta kun viimeksi pulanut traktori ek kanssa. Pyöräkone on kunkku jos oikeesti pitää mättää tai aurata. Aisat ei mee yhtä helposti solmuun.........
kyllähän se pyöräkoneella auraaminen on aika PELLEILYÄ korkeamman lumikerroksen alueilla. Helvetinmoiset kasat niillä saa aikaan ja sitten niitä siirrellään rahaa tuhlaten lumenkaatopaikoille ja penkat tulevat valtavat. Linko on se ykköskone kun on lunta.
Huomaa että toimit syrjäisellä ja pienellä paikkakunnalla.
Ne lingot katsos laitetaa pyöräkoneen keulaan.
Etkähän sinä siitä lumen ajosta joudu maksumieheksi?
Sivistyksen parissa auratessa lingon käyttö on kyllä ankarasti kiellettyä. Korkeintaan mummopysäkin saa vetää puhtaaksi jalkakäytävälle, mutta ei sillä mitään lingota taajama-alueella
-
Kymmenen vuotta kun viimeksi pulanut traktori ek kanssa. Pyöräkone on kunkku jos oikeesti pitää mättää tai aurata. Aisat ei mee yhtä helposti solmuun.........
kyllähän se pyöräkoneella auraaminen on aika PELLEILYÄ korkeamman lumikerroksen alueilla. Helvetinmoiset kasat niillä saa aikaan ja sitten niitä siirrellään rahaa tuhlaten lumenkaatopaikoille ja penkat tulevat valtavat. Linko on se ykköskone kun on lunta.
Huomaa että toimit syrjäisellä ja pienellä paikkakunnalla.
Ne lingot katsos laitetaa pyöräkoneen keulaan.
Etkähän sinä siitä lumen ajosta joudu maksumieheksi?
Sivistyksen parissa auratessa lingon käyttö on kyllä ankarasti kiellettyä. Korkeintaan mummopysäkin saa vetää puhtaaksi jalkakäytävälle, mutta ei sillä mitään lingota taajama-alueella
Sivistystä tuodaan pikkuhiljaa etelää kohti :) Mielikuva että ovat siivonneet Helsingin katujakin tällä ja edeltävällä Fendt+linko parilla?
https://www.youtube.com/watch?v=GeSiRuLqJi4
-
Sivistystä tuodaan pikkuhiljaa etelää kohti :) Mielikuva että ovat siivonneet Helsingin katujakin tällä ja edeltävällä Fendt+linko parilla?
https://www.youtube.com/watch?v=GeSiRuLqJi4
Just tuon tyyppiset ratkaisut lisääntyy kaupungissa. Tosin noissa on se ongelma, että lumi tahtoo jäädä lavaan kiinni. Eikä tuo ihan niin hirveästi joutuisampi ole kuin iso kauha.
Jonkin verran Oulussa kiertelee pienimpiä teitä traktoreita alueaura keulassa ja ruuvilinko takana. Onnistuu jos on iso väli suojatiehen ja oikeasti pieni tie, tai eihän se hyvä ole mutta pääsee vielä autolla eteenpäin.
-
Etkähän sinä siitä lumen ajosta joudu maksumieheksi?
upeaa osaoptimointia...
-
Sivistystä tuodaan pikkuhiljaa etelää kohti :) Mielikuva että ovat siivonneet Helsingin katujakin tällä ja edeltävällä Fendt+linko parilla?
https://www.youtube.com/watch?v=GeSiRuLqJi4
Just tuon tyyppiset ratkaisut lisääntyy kaupungissa. Tosin noissa on se ongelma, että lumi tahtoo jäädä lavaan kiinni. Eikä tuo ihan niin hirveästi joutuisampi ole kuin iso kauha.
Jonkin verran Oulussa kiertelee pienimpiä teitä traktoreita alueaura keulassa ja ruuvilinko takana. Onnistuu jos on iso väli suojatiehen ja oikeasti pieni tie, tai eihän se hyvä ole mutta pääsee vielä autolla eteenpäin.
Niin mä puhuin katujen auraamisesta, en lumen kuormaamisesta
-
Sivistystä tuodaan pikkuhiljaa etelää kohti :) Mielikuva että ovat siivonneet Helsingin katujakin tällä ja edeltävällä Fendt+linko parilla?
https://www.youtube.com/watch?v=GeSiRuLqJi4
Just tuon tyyppiset ratkaisut lisääntyy kaupungissa. Tosin noissa on se ongelma, että lumi tahtoo jäädä lavaan kiinni. Eikä tuo ihan niin hirveästi joutuisampi ole kuin iso kauha.
Jonkin verran Oulussa kiertelee pienimpiä teitä traktoreita alueaura keulassa ja ruuvilinko takana. Onnistuu jos on iso väli suojatiehen ja oikeasti pieni tie, tai eihän se hyvä ole mutta pääsee vielä autolla eteenpäin.
Niin mä puhuin katujen auraamisesta, en lumen kuormaamisesta
Niin? Mä puhuin molemmista.