Juuri eilen sain toisen peruskunnostuksen 90-luvun klassikkoon, eli 225 eskoon. Edellisissä oikaisutalkoissa muutettiin vetokolmio kunnolliseksi, eli korvakemalliksi. Kuten edellä todettu, on kaikki tuon linkomallin kopiot sisältää myös vakioviatkin
jokasyksyinen ensilinkous on sisältänyt kohdet murtopultit...
Lingon "kohtuunuoskaominaisuudet" ovat mielestäni riittävät. Siiven muuttuva kaarevuus rikkoo lumikasaa paremmin kuin suorasiipisissä. Tää linko on ojan puolelta levitetty 250 leveyteen, tuntui muutoksen jälkeen imevän paremmin lunta, ojan puolelta tuleva suurempi lumimäärä ohjaa lumen toispuoleisesti heittosiivikolle asti. Kierukkasyöttö tosiaan arka kiville, nyt laitettiin kokonaan uusi kierukka, miljoonasti hitsatun tilalle. Tarkoitus ensi kesänä tehdä siitä puolitoistakierteinen, eli laittaa loppuosaan vanhasta kierukasta tuplaosaa.
Kovilla on talviteiden "ruisleipäkivien" kanssa ollut, alempi luukkukin oli pullistunut pallomaiseksi ja heittokammion katto vastaavasti pullistunut. Polttopillillä palaa irti ja luukkua prässillä suoraksi. On muuten alkiperäisesti tosi mielenkiintoista ainetta, pallomainen luukku oikeni suoraksi, kuin sinitarraa.