Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugeot-laatua  (Luettu 33546 kertaa)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Peugeot-laatua
>Surullista luettavaa

Minä en huomannut ainakaan mitään

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugeot-laatua
Nuhveltti on varmaan omistanut montakin ranskalaista autoa, kun tietää asiat niin hyvin. Itsellä oli sitikka c5 aut. 7 vuotta ja ainoat viat oli jarruvalokatkaisin ja tutkan silmä, sekin saksalaista laatua. Nyt on toinen sitikka kolmatta vuotta, eikä vian vikaa. Se ranskalaisesta laadusta kokemuksella. TYYTYVÄINEN!

mutta et edellenkään vastannut kysymykseeni, mikä asia saa ostamaan ranskalaisen auton?

Omat syyt ovat PSA-yhtymän autojen vähäinen ruostuminen, miellyttävät ominaisuudet ja yleensä pitkäikäinen perustekniikka. C5:n automaattinen jousituksen korkeudensäätö myös farmarissa mainio ominaisuus, ei kuorman muutokset tunnu missään. Kyllä sitä aina muutaman pallonivelen kerran kolmessa vuodessa vaihtaa ennemmin kuin riisikupilla ajaa. Jarruja saa herkistellä keskimäärin joka kolmanteen katsastukseen.

Kymmenkunta pösöä omistaneena olen osittain samaa ja osittain eri mieltä.

Ei ruostu, hyvä ajaa ja alle 100tkm ajettuna hinta todella halpa verrattuna japseihin ja saksalaisiin saman verran kirnutuihin sekä varaosat halpoja.

Siinä eri mieltä että sitikat jotenkin vaan puistattaa vaikka samaa tekniikkaa kuin pesoissa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
Nuhveltti on varmaan omistanut montakin ranskalaista autoa, kun tietää asiat niin hyvin. Itsellä oli sitikka c5 aut. 7 vuotta ja ainoat viat oli jarruvalokatkaisin ja tutkan silmä, sekin saksalaista laatua. Nyt on toinen sitikka kolmatta vuotta, eikä vian vikaa. Se ranskalaisesta laadusta kokemuksella. TYYTYVÄINEN!

mutta et edellenkään vastannut kysymykseeni, mikä asia saa ostamaan ranskalaisen auton?

Omat syyt ovat PSA-yhtymän autojen vähäinen ruostuminen, miellyttävät ominaisuudet ja yleensä pitkäikäinen perustekniikka. C5:n automaattinen jousituksen korkeudensäätö myös farmarissa mainio ominaisuus, ei kuorman muutokset tunnu missään. Kyllä sitä aina muutaman pallonivelen kerran kolmessa vuodessa vaihtaa ennemmin kuin riisikupilla ajaa. Jarruja saa herkistellä keskimäärin joka kolmanteen katsastukseen.

Kymmenkunta pösöä omistaneena olen osittain samaa ja osittain eri mieltä.

Ei ruostu, hyvä ajaa ja alle 100tkm ajettuna hinta todella halpa verrattuna japseihin ja saksalaisiin saman verran kirnutuihin sekä varaosat halpoja.

Siinä eri mieltä että sitikat jotenkin vaan puistattaa vaikka samaa tekniikkaa kuin pesoissa.

En ole koskaan ostanut alle 200tkm ajettua Pösöä tai Citikkaa, siinä vaiheessa on jo halpaa kuin saippua rihkamakaupassa, parilla Pesoolla ollut lähes 400tkm pohjalla kun on hankittu, toinen niistä ollut kohta 4 vuotta aktiivikäytössä, toinen ostettu ihan vaan huvin vuoksi kun ei sitä ollut kukaan käyntiin saanut puoleentoista vuoteen, meni mullakin pari kuukautta, väylävika ei löytynyt ihan heti. Ei sitä muita merkkejä uskalla noilla kilometreillä ostaa kun näiden tavat jo tuntee. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Peugeot-laatua
 Ranskalaisia ei osteta muuta kuin kioskilta.

 Tai kaupan pakastealtaalta.

Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 785
Vs: Peugeot-laatua
Ranskalaisia ei osteta muuta kuin kioskilta.

 Tai kaupan pakastealtaalta.
Ja pakastealtaasta vaan "mummon" ranskikisia.... :D :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Peugeot-laatua
itellä oli aikoinaan sellanen rellun stationvakon... ja pitin siitä huolimatta sen pikkuvioista... mutta sit tuli tilaisuus ostaa tojo hilu...   ja se siitä rellusta...      olisin vieläkin valmis sellaisella ajeleen...                   toisaalta;  joillekin ei kelpaa mikään...

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Peugeot-laatua
Nyt olis hyvä muistaa ne autojen vuosikerrat. Jos joku on tyytyväinen 200-400 tkm ajettuun pököttiinsä niin ei mikään ihme, se voi olla ihan hyvä auto kun sillä
on rullattu jo niin paljon, joskus vielä jopa ilman isompaa vikaa. Mutta se ei olekaan ihan eilen tehty vaan sillä taitaa olla jo vuosia takana.

Ongelma on mielestäni viime vuosien autoissa, nämä missä jopon jakoketjut ja muut turhat viat. Turhat sen takia että johtuvat säästöistä, kun pitää säästää valmistuskustannuksissa niin tulee ihan ihme vikoja kun säästää likaa.

Onko täällä montaa tyytyväistä 1.6 THP -omistajaa? Voi se autona olla ihan mukava mutta jakoketjuremppa 60 tkm välein voi vähän hyytää hymyä.
Tai sitten pelko p*rseessä ettei se kestäkään sitä 60 tkm...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Peugeot-laatua
>1.6 THP

Mitään millä on tekemistä BMWn kanssa pitää ehdottomasti välttää.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Peugeot-laatua
Katselen ikkunasta kartanolle päin ja siellä näkyy kolme PSA-konsernin tuotetta. Pari sitikkaa ja yksi pösö. Niillä on ajettu yhteensä 1 050 000 km.

Kaikki ovat jokapäiväisessä käytössä, eikä niissä ole sen kummempia vikoja kuin muissakaan autoissa. Ostoperusteena on olleet: polttoaineenkulutus, ajomukavuus, varaosien hinnoittelu ja hankintahinnan ja odotettavissa olevan käyttöajan suhde eli todennäköinen pääomakulu/km.

Naapurikateuden aiheuttamiseen on käytössä ihan eri keinot kuin kaupasta ostettavissa oleva kottero. Niitä ovat esim. kaunis vaimo, fiksut lapset, suuret iloiset sukujuhlat ja erinomainen ruokavalio.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Peugeot-laatua
Nuhveltti kyseli, miksi ostaa ranskalainen auto? Itselle tuli auton vaihto ajankohtaiseksi. Kävin eri automerkkejä koeajamassa ja kaikkein eniten sain rahalle vastiketta sitikassa. Oli mahtavaa istua c5 penkillä ja nauttia hiljaisesta matkanteosta hyvän klassisen musiikin soidessa.ei kuopat ja töyssyt  tuntunu. Verrattuna johonkin japsiin tai sakemanniin olin kaupanteko helppoa uuteen sitikkaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Peugeot-laatua
ja sit noilla ajellaan piiiitkään...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Peugeot-laatua
Nuhveltti kyseli, miksi ostaa ranskalainen auto? Itselle tuli auton vaihto ajankohtaiseksi. Kävin eri automerkkejä koeajamassa ja kaikkein eniten sain rahalle vastiketta sitikassa. Oli mahtavaa istua c5 penkillä ja nauttia hiljaisesta matkanteosta hyvän klassisen musiikin soidessa.ei kuopat ja töyssyt  tuntunu. Verrattuna johonkin japsiin tai sakemanniin olin kaupanteko helppoa uuteen sitikkaan.

Joo lonkkanivelvaivainen kollega valittaa särkyä, kun on semmoinen kova "juputtava" ja osin
täristävä jousitus osuu kohdalle. Ranskalaiseen sohvaan kun uppoutuu ja lipuu siinä rauhallisesti,
niin se on kyllä rentouttavampaa.

C5 ei valitettavasti enää saa kaasunestejousituksella. Mukava ja luotettava. Sitäpä moni jontikka
ja fenttimies dissaa kovasti huonoksi, "citroenin viritykseksi" mutta samaan aikaan lähtee kellumaan
oman hydraulisen etujousituksensa päällä, eikä pelota ollenkaan.

-SS-

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
Nuhveltti kyseli, miksi ostaa ranskalainen auto? Itselle tuli auton vaihto ajankohtaiseksi. Kävin eri automerkkejä koeajamassa ja kaikkein eniten sain rahalle vastiketta sitikassa. Oli mahtavaa istua c5 penkillä ja nauttia hiljaisesta matkanteosta hyvän klassisen musiikin soidessa.ei kuopat ja töyssyt  tuntunu. Verrattuna johonkin japsiin tai sakemanniin olin kaupanteko helppoa uuteen sitikkaan.

Joo lonkkanivelvaivainen kollega valittaa särkyä, kun on semmoinen kova "juputtava" ja osin
täristävä jousitus osuu kohdalle. Ranskalaiseen sohvaan kun uppoutuu ja lipuu siinä rauhallisesti,
niin se on kyllä rentouttavampaa.

C5 ei valitettavasti enää saa kaasunestejousituksella. Mukava ja luotettava. Sitäpä moni jontikka
ja fenttimies dissaa kovasti huonoksi, "citroenin viritykseksi" mutta samaan aikaan lähtee kellumaan
oman hydraulisen etujousituksensa päällä, eikä pelota ollenkaan.

-SS-

Loppui jo muutama viikko sitten koko C5-mallin tuotanto Euroopassa. Kiinassa on joku malli sinne paikallisille markkinoille mutta rautaa on jouset siellä. Eikä tule enää uutta kaasunestejousitettua mallia korkeiden tuotantokustannusten takia, tilalle tulee uusi iskunvaimennusjärjestelmä joka esitellään ensimmisenä tulevassa C5 Aircross-mallissa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

corvette zr1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Peugeot-laatua
Noin seitsemän vuotta sitten kävimme Hannoverin maatalousnäyttelyssä ja vuokrasin lentokentältä auton. Sain C 6 Sitikan. Sillä sai kyllä ihan hyvää kyytiä, melko hiljainen ohjaamo yli 200 vauhdissa ja miellyttävä jousitus. Vielä näihin jäkopään ongelmiin. VAG:n merkeillä on niitä paljon, erityisesti volkkareilla ja vaihteistoviat DSG nimisillä laatikoilla VW:ä ja Audilla laatikon nimi on joku toinen, vaikka on sama laatikko. Sitten konsernin autojen valtava moottoriöljyn syönti, 1-4 l/1000km. Nämä viat ovat selviä valmistusvikoja, mutta taistelemaan niiden korjauksen saamiseen takuuseen aina joutuu, vaikka ovat yleensä hajonneet alle sadassa tuhannessa, sekä öljyä niiden koneet ovat alkaneet syömään jo reilusti alle sadassatuhannessa kilometrissä. Kyllä tämä pösön juttu on paljon samanlainen, kuin näillä konsernin merkeillä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Peugeot-laatua
tuo tosiaan öölinsyönti... on miusta ihmettä ku vaihtoväli kait jo yli 30 000 , eli miun kymmenen vuoten ajot..   ja kuka noista tietää mihin se ööli menee... kun toisilla ei edes mene kuin murto-osa moisesta...