Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugeot-laatua  (Luettu 33613 kertaa)

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Peugeot-laatua
Käykääpä koeajolla Citroen C6:lla. Maailman ainoa auto, jossa etuvedosta ei ole haittaa. Ei vaan voisi vähempää kiinnostaa mistä se nappo vetää kun lipuu äänettömästi ja eleettömästi pitkin ison kylän mukulaviraittia.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Peugeot-laatua
Tyytyväisyys Pösöön oli käyttäjien keskuudessa sama 3,9/5 kuin Mesen omistajilla, ei paha.  Yhteistyö Bemarin kanssa moottorien osalta, oli virhe?  Mitähän sillä säästetään, kun laitetaan pokupyörän ketju jakopäähän?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugeot-laatua
Tyytyväisyys Pösöön oli käyttäjien keskuudessa sama 3,9/5 kuin Mesen omistajilla, ei paha.  Yhteistyö Bemarin kanssa moottorien osalta, oli virhe?  Mitähän sillä säästetään, kun laitetaan pokupyörän ketju jakopäähän?

Ei mitään säästetä vaan tienataan.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Peugeot-laatua
>1.6 THP

Mitään millä on tekemistä BMWn kanssa pitää ehdottomasti välttää.

Aika valopää pitää kyllä olla jos hylkää pösön tuon moottorin vuoksi ja uhkaa ostaa bemarin, täsmälleen samalla koneella.

Sinänsähän tuo THP ei kai edes ole yhtä paha kuin bemarin legendaarinen N47, ketjuongelmaa pahentaa että jakopää on laatikon puolella ja ketjuratas yhtä puuta kampiakselin kanssa. Vaikkei ketju olisi katkennut niin kiva viiiden tonnin remontti kun kone puretaan täysin atomeiksi.

Viimeksi muokattu: 29.06.17 - klo:23:16 kirjoittanut aurajokilaivuri

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Peugeot-laatua
Pösö-Renu-Sitikka  -> aikuisten oikeasti jopa 90-luvun Opelit ovat parempia 😂😂
KYLLÄ... jopa kasarin? https://yle.fi/uutiset/3-9697440
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugeot-laatua
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=80087.0


"Auto: 2017 308 SW 1,2 Puretech 130 (käyttöönotto 10/2016, 21 000 km).

Vajaa 2 viikkoa sitten tuli tauluun "Engine failure"-teksti motarilla ja sen jälkeen kone alkoi käydä täristen. Auto lavetille ja taksilla kotiin. Vika koneen kakkospytystä, jossa puristukset tasan nolla. Uusi kone tilaukseen tehtaalta, pitäisi saapua viikon loppupuolella. Kuulemma ensimmäinen Suomessa lauennut Puretech, mutta en aina ihan usko merkkiorganisaatioiden satuja. Onko jollain muulla käynyt yhtä huono tuuri tai onko tiedossa, että näitä patoja olisi pamahdellut Suomessa aikaisemminkin?
"





"Ei mitään muita oireita, laukesi moottoritiellä n.140km/h vauhdissa. Tai siis alkoi nykimään, jonka jälkeen pystyi nilkuttamaan rampista lähimmälle dösikselle. Hinausauton kuljettaja sai vielä ajettua kärryn lavetille, mutta siinä se sitten olikin.

Itse en ole huolissani uuden moottorin kestosta, kilometrejä tulee siihen tahtiin että auto vaihtuu kuitenkin 3v/100 000km kohdalla. Ainoa mikä ottaa koteloon on käsittämättömän pitkä korjausaika. Ja sekin johtuu siitä, että tehdas ei saa moottoria toimitettua tänne nopeammin. Lentorahti ei kuulemma tule kysymykseen, joten tulee pikamaarahtina. En saanut täysin selville sitä, johtuuko viivästys myös siitä että valmistajalla ei olisi toimittaa moottoria suoraan "hyllystä" vaan sitäkin joutuu ilmeisesti odottamaan ennen kuin sitä päästään edes lähettämään.

Tuskaa lisää sijaisauton vaihteisto, 2008:n susipaska robottilaatikko. On kyllä järjetön ero oman kärryn perinteiseen automaattilaatikkoon.
"




"Tänään (su 2.7) kävi sitten mulle hieman vastaava tilanne.
Moottoritien rampilla alkoi auto täristä ja kierrokset heitteli kummasti. Engine failure ilmoitus näyttöön ja samantien tien sivuun.
Auto sigun mukainen ja otettu käyttöön 08/16, ajettu reilu 13tkm.
Hinuri vei Koivuhaan Veholle. Soittelen huomenna sinnepäin....
"





"Juttelin tänään Vehon huollon edustajan kanssa ja pääsevät tarkistamaan autoa vasta perjantaina. :( Ei mennä nyt asioiden edelle ja odotetaan mitä saavat selville.

Mielestäni on tärkeää, että asioita ja vikoja tuodaan reilusti esille ja katsotaan, mitä on tapahtunut ja kuinka se on korjattu. Tämä auttaa jatkossa muita omistajia, jos vastaavaa tapahtuu. Tätä varten nämä foorumitkin on perustettu, eikö vain? Vikaantumatonta teknistä laitetta ei ole vielä keksitty, joten on vain ajan kysymys, milloin näin tapahtuu. Huomattavan aikaisin vikaantuessa tietty mielenkiinto herää miksi näin pääsi tapahtumaan. Kirjoitan täällä uudestaan, kun jotain selviää.

P.S. Tiedä, onko asian vähättelyä, mutta Vehon kaveri ei ollut kuullutkaan PureTechien moottorivaurioista. Muuta Esson baarista kuultua: Aviksen heppu, joka nouti meidät tienposkesta, kertoi, että Pösöt eivät erityisemmin työllistä sijaisautoja. Jostain syystä BMW:t ja erityisesti 500-sarjan omistajat ovat heidän ykkösasiakkaitaan. Hevosmiesten tietotoimisto päättää tähän...
"




"Ai ei ole Koivuhaan Veho koskaan kuullut Puretechin moottorivauriosta. Aika mielenkiintoista, koska juuri tänään hain autoni sieltä moottorinvaihdosta.

Eli nyt on uusi moottori keulalla. Vanhaa ei ole avattu, tehtaalla on kuulemma 3kk aikaa pyytää rikkoutunut moottori sinne ja sinä aikana sille ei saa tehdä mitään. Joten moottorivaurion syystä ei ole edelleenkään mitään tietoa.

Apulaitehihna oli myös kuulemma vaihtokunnossa, joten se vaihdettiin myös takuuseen. Öljyt uuteen moottoriin eivät kuulemma kuulu takuun piiriin. Eli niistä olisi pitänyt maksaa. Kun kerroin että ei käy, ne kuulemma "olikin jo so***** maahantuojan kanssa" ja niitä ei sitten tarvinnutkaan maksaa. Ihan vähän haiskahti tämä rahastusyritys.

Muuten koko hommaan meni vähän vajaa 1.5kk. Sijaisauto oli käytössä koko ajan, ja siitä kiitos Länsi-Auto Vantaalle, josta olin auton ostanut. He hoitivat sijaisauton mukisematta. He antoivat myös luvan kuljettaa koiraa autossa, kun sitä erikseen pyysin.

Nyt toivotaan, ettei tarvitsisi takuuaikana enää turvautua Peugeotin liikkumisturvaan, vaan lopun 2.5v saisi ajaa huolettomia kilometrejä.
"
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
Puretechin via taitaa olla oikeasti harvassa tai niitä on myyty todella vähän.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
Sitten niille jotka arvostatte premium laatua ja jätätte pösöt pois laskuista. Lukekaas tosta linkistä myös kuntoraportti ja  remonttilasku mitä ilmamassa-anturit tai jarrupalat ym. maksaa. Alkaa tuntumaan käytetty pösön ostaminen edulliselta.  ;)
https://huutokaupat.com/fi/v/485465

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Peugeot-laatua
Sitten niille jotka arvostatte premium laatua ja jätätte pösöt pois laskuista. Lukekaas tosta linkistä myös kuntoraportti ja  remonttilasku mitä ilmamassa-anturit tai jarrupalat ym. maksaa. Alkaa tuntumaan käytetty pösön ostaminen edulliselta.  ;)
https://huutokaupat.com/fi/v/485465

Fiat-laatua; ei persaukisille. ;)

Tähkylä

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
Sitten niille jotka arvostatte premium laatua ja jätätte pösöt pois laskuista. Lukekaas tosta linkistä myös kuntoraportti ja  remonttilasku mitä ilmamassa-anturit tai jarrupalat ym. maksaa. Alkaa tuntumaan käytetty pösön ostaminen edulliselta.  ;)
https://huutokaupat.com/fi/v/485465
korjaamo yrittäjän ahneutta
vara osat saa ulko mailta kolmas osa hintaan
vaihto työt nyrkki pajalla tehtynä korkeintaan 500 euroa

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugeot-laatua
Sitten niille jotka arvostatte premium laatua ja jätätte pösöt pois laskuista. Lukekaas tosta linkistä myös kuntoraportti ja  remonttilasku mitä ilmamassa-anturit tai jarrupalat ym. maksaa. Alkaa tuntumaan käytetty pösön ostaminen edulliselta.  ;)
https://huutokaupat.com/fi/v/485465
korjaamo yrittäjän ahneutta
vara osat saa ulko mailta kolmas osa hintaan
vaihto työt nyrkki pajalla tehtynä korkeintaan 500 euroa

Nyrkkipajalla pannaan verraari kuntoon hetkessä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
Sitten niille jotka arvostatte premium laatua ja jätätte pösöt pois laskuista. Lukekaas tosta linkistä myös kuntoraportti ja  remonttilasku mitä ilmamassa-anturit tai jarrupalat ym. maksaa. Alkaa tuntumaan käytetty pösön ostaminen edulliselta.  ;)
https://huutokaupat.com/fi/v/485465
korjaamo yrittäjän ahneutta
vara osat saa ulko mailta kolmas osa hintaan
vaihto työt nyrkki pajalla tehtynä korkeintaan 500 euroa

Nyrkkipajalla pannaan verraari kuntoon hetkessä.
Jep. Mutta saattaahan siinäkin tulla tuntipalkoille hintaa, jos ei tiedä että toisissa malleissa joutuu moottorin irroittamaan että saa vaihdettua esim. puolet sytytystulpista. Kyllähän ne kaikki purkaa osaa, mutta se kasaaminen onkin toinen juttu.

Fiatagri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Peugeot-laatua
Olen miettinyt, mikä ihme saa ihmisen ostamaan uuden peugeotin, citroenin, tai renaultin? Eihän sellaisen hankintaan ole järkisyitä löydettävissä...  Arvonaleneminen on huomattavasti suurempaa mitä esim. saksalaisissa tai japanilaisissa tai korealaisissa autoissa, käyttövarmuus on huomattavasti huonompi mitä muunmaalaisissa autoissa ja hinnaltaan ovat kuitenkin aivan samaa luokkaa kuin muut autot.

Ajettavuudessa ne ovat hieman keskitasoa parempia, mutta on niitä muitakin laadukkaampia autoja samoilla tai paremmilla ajo-ominaisuuksilla yhdessä paremman jälleenmyyntiarvon ja luotettavuuden kanssa varustettuna saatavilla.

Ei, en ymmärrä.

Jos ne oisi uuden ladan hintasia niin sitten ymmärtäsin, vaan kun maksavat vielä täyden hinnan.

Tuosta pitää jo provosoitua.

Mulla on neljäs Pösö joista jokainen ollut vähävikainen, ruosteeton tai vähäruosteinen, joka kerta lähteneet liikkeelle kun tar*****, pahimmat tai kiusallisimmat sähköviat olleet jälkiasenteisen vetokoukun pistokkeen liitännät x 1, sytytyspuolamoduuli × 2 joista toinen meni vaihtoautotakuuseen ja viallinen sytytystulppa. Jonkun sulakkeen on joutunut vaihtaan ja polttimoita. Kaikki varusteet on toimineet, istuinlämmittimetkin. Koiranluita pitää vaihtaa noin 80 000 - 100 000 km välein eteen á noin 20 eur yhteensä 40 eur, taakse harvemmin. Yläkääntölaakereita samalla matkalla yhden tai kaksi SKF á 30 eur Motonetissa. Palloniveliä yhteensä reilun 400 000 km matkalla pitänyt vaihtaa kaksi. Ylimääräisinä pitämiäni vikoja on olleet laturin hajoaminen x 1 ja vaihdelaatikon hajoaminen joka meni vaihtoautotakuuseen sekä apulaiteremmin kiristinrullan hajoaminen kohta jakopään huollon yhteydessä uusimisen jälkeen, nuo pysäyttivät matkan. Useimmat huollot ja korjaukset saa tehtyä itse. Lasinpesunestettä pitää lisätä, öljyä öljynvaihdon yhteydessä. Olen toki ostanut autot hyvällä hinnalla noin 100 000 km ajettuina ja missään ei ole ollut epäonnistunutta thp konetta. Myydessä olen saanut yleistä markkinahintaa paremmat eurot kuten vakuutuksesta lunastukseen menneestäkin. En ehkä yhtä paljoa kuin corollasta, jos en ole yhtä paljon maksanutkaan. Isolla ja pienellä tiellä kelistä riippumatta uskaltaa ajaa ja tietää mitä ratin ja tien välissä tapahtuu. Toki käytän hyviä renkaita, huollan säännöllisesti ja pidän hyvin. Pienempi kulutus ei haittaisi.

Ei, en ymmärrä.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Peugeot-laatua
Olen miettinyt, mikä ihme saa ihmisen ostamaan uuden peugeotin, citroenin, tai renaultin? Eihän sellaisen hankintaan ole järkisyitä löydettävissä...  Arvonaleneminen on huomattavasti suurempaa mitä esim. saksalaisissa tai japanilaisissa tai korealaisissa autoissa, käyttövarmuus on huomattavasti huonompi mitä muunmaalaisissa autoissa ja hinnaltaan ovat kuitenkin aivan samaa luokkaa kuin muut autot.

Ajettavuudessa ne ovat hieman keskitasoa parempia, mutta on niitä muitakin laadukkaampia autoja samoilla tai paremmilla ajo-ominaisuuksilla yhdessä paremman jälleenmyyntiarvon ja luotettavuuden kanssa varustettuna saatavilla.

Ei, en ymmärrä.

Jos ne oisi uuden ladan hintasia niin sitten ymmärtäsin, vaan kun maksavat vielä täyden hinnan.

Tuosta pitää jo provosoitua.

Mulla on neljäs Pösö joista jokainen ollut vähävikainen, ruosteeton tai vähäruosteinen, joka kerta lähteneet liikkeelle kun tar*****, pahimmat tai kiusallisimmat sähköviat olleet jälkiasenteisen vetokoukun pistokkeen liitännät x 1, sytytyspuolamoduuli × 2 joista toinen meni vaihtoautotakuuseen ja viallinen sytytystulppa. Jonkun sulakkeen on joutunut vaihtaan ja polttimoita. Kaikki varusteet on toimineet, istuinlämmittimetkin. Koiranluita pitää vaihtaa noin 80 000 - 100 000 km välein eteen á noin 20 eur yhteensä 40 eur, taakse harvemmin. Yläkääntölaakereita samalla matkalla yhden tai kaksi SKF á 30 eur Motonetissa. Palloniveliä yhteensä reilun 400 000 km matkalla pitänyt vaihtaa kaksi. Ylimääräisinä pitämiäni vikoja on olleet laturin hajoaminen x 1 ja vaihdelaatikon hajoaminen joka meni vaihtoautotakuuseen sekä apulaiteremmin kiristinrullan hajoaminen kohta jakopään huollon yhteydessä uusimisen jälkeen, nuo pysäyttivät matkan. Useimmat huollot ja korjaukset saa tehtyä itse. Lasinpesunestettä pitää lisätä, öljyä öljynvaihdon yhteydessä. Olen toki ostanut autot hyvällä hinnalla noin 100 000 km ajettuina ja missään ei ole ollut epäonnistunutta thp konetta. Myydessä olen saanut yleistä markkinahintaa paremmat eurot kuten vakuutuksesta lunastukseen menneestäkin. En ehkä yhtä paljoa kuin corollasta, jos en ole yhtä paljon maksanutkaan. Isolla ja pienellä tiellä kelistä riippumatta uskaltaa ajaa ja tietää mitä ratin ja tien välissä tapahtuu. Toki käytän hyviä renkaita, huollan säännöllisesti ja pidän hyvin. Pienempi kulutus ei haittaisi.

Ei, en ymmärrä.
Tää on pakko provo..Ei muuten ymmärrä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12115
Vs: Peugeot-laatua
2kk sitten laitoin pökötin pois (1,6 diesel vm 2007,  356 tkm). Reilu 2v mentiin. Joka ainut päivä paloi vikakoodivalo. Pisimmillään se oli poissa 5 käynnistyksen ajan katsastuspäivänä (kiitos Forssan Autosähkölle). Aivan h.elvetin hyvä auto ja perustekniikka, mutta maksaa, kun pitää saada leima. Sähköauto harkinnassa.