Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugot partner van 1,9D  (Luettu 11707 kertaa)

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Peugot partner van 1,9D
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
pystyykö tuon hihnapyörän kemppaamaan jäykäks, niinhän yleensä tehdään muissa merkeissä eikä se tärinöihin vaikuta :-\ :-\ :-\ :-\

Ei ole omakohtaista tietoa mutta täällä:  http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=qcpbcrkdi7n08t0hq8shv2l5b6&topic=1616.15           näyttävät väittävän että korjaamoilla on kuulemma 4-sivuinen ohje siitä mitä osia pitää vaihtaa jos joustavan hihnapyörän tilalle halutaan laittaa kiinteä hihnapyörä. Pääsääntönä on että jos vaihdetaan kiinteä hihnapyörä, on vaihdettava samalla joustava moniurahihna ja latausgeneraattori

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Peugot partner van 1,9D
Siis 1998 esitellyssä koneessa ei ole hydraulista venttiilivälyksensäätöä ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Peugot partner van 1,9D
Siis 1998 esitellyssä koneessa ei ole hydraulista venttiilivälyksensäätöä ?

Ei ole DW8 moottorissa, palasäätö.

Uudemmissa DW10 (HDi) motooreissa on hydraulinen ventt.säätö. Kuten jenkkiautoissa jo 50-luvulla.

https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#DW10

Viimeksi muokattu: 01.04.17 - klo:19:57 kirjoittanut Moerkoe

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Peugot partner van 1,9D
>Naapuri meinas, että sen hiasessa on 90e tuo vero?

Hiacen verot on kyllä ihan vallan jotain muuta
En muista sen hiacen ikää, mutta 90 luvulta kumminkin. Painon mukaan se tuossa tietysti menee.  Kyllä se silmät kirkkaana väitti että tuo vero on vähän yli 90 euroo.... Onhan niitä nettiautoskin ollu myynnissä pikkupakuja missä on väitetty että halpaa ajoa, vero vaan 9kymppiä

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Peugot partner van 1,9D
> 90 luvulta kumminkin. Painon mukaan se tuossa tietysti menee.  Kyllä se silmät kirkkaana väitti että tuo vero on vähän yli 90 euroo.... Onhan niitä nettiautoskin ollu myynnissä pikkupakuja missä on väitetty että halpaa ajoa

-92 Hiacen lappu kansiosta  v.2010 sanoo 364,41 josta käyttövoima vero 91,98.

ei se paljoa lämmitä kun on tuostakin noussut

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugot partner van 1,9D
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

Siinä mielessä häviää että jos se ura on jo päin peräaukkoa niin koko paketin vaihtaminen vaatii uran kunnostuksen, muuten voi vaan laittaa alimman pyörän takasin ja laittaa nettiautoon tai antaa liikkeeseen vaihdossa, vai saako sellasta tehdä...?
Olisiko joku "asennusvika" jos kiila on päässyt hakkaamaan, tuo on esikammio versio käsittääkseni eli kulutus on isompi ja teho 70hv itsellä kesti n.350, sopimus päättyi muuhun syyhyyn. jos huolto ja käyttö asialta niin kestää, +"sinkki käsittely" ei pahimpia ruostumaan, eli ensiautoksi hyvä tukevakori, kuski kiihtyy nopeammin kuin auto

Kai se on vaan ensiasennuslaadusta kiinni.

Hyvä auto ja lähes ruostevapaa, kuten pösöt pääasiassa ovatkin. Nää uuden 07 ja 08-sarjan kulkimet sitten aivan jotain muuta.

Omassa 307:ssa startti kesti 160tkm. Edellinen omistaja olii vaihdatuttanut laturin 120tkm paikkeilla. Sen kuuluisan kytkimen painelaakerin asennelman kanssa vaihdatutin 170tkm kohtiilla, kytkinpaketti itsessään oli lähes uuden veroinen. Tuossa jokunen kuukausi sitten laitettiin puola ja kampuran asentotunnistin, kilometrejä karvan vajaa 185tkm.

Vaikka vikamäärä kuulostaa isolta niin kaikki on teetetty korjaamolla ja remppojen hinnat olleet satasia, kytkinremppa 450e, startti vaihdettuna 200e, ja samassa oli termari. Laturista oli kuitti ostettaessa ja hintana 200e. Puolapaketti ja anturi oli 290e sisältäen tulpat ja bentsiinisuodattimen.

Suhteellisen halpaa korjaamista, nyt odottelen kestääkö takapyörän laakerit sen 200tkm, yleensä eivät, mutta sekin on teetettynä 240e molemmat puolet mukaan lukien. Eli merkkivioista korjattu kaikki paitsi ne pyöränlaakerit.

Verrokkina pidän edelleen BMW:tä vuodelta 2003, 5.5 vuotta ja 7000e pääasiassa puskurin ja tuulilasin väliin sähkövikoina, kilometrejä kertyi huimat 70tkm tuossa ajassa, hävitettäessä niitä oli 212tkm. Jakopää vanoksineen olis pitäny investoida ja venttiilin kummit sekä öljyrenkaat vaihtaa. Taas olis palanu se 6000-8000e lisää...huh...



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Peugot partner van 1,9D

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Peugot partner van 1,9D

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.

Köntys

  • Vieras
Vs: Peugot partner van 1,9D

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.

Baskeripäät osaa kyllä maalata tauluja, mutta kunnon autot tehdään Japaniassa!

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Peugot partner van 1,9D
> 90 luvulta kumminkin. Painon mukaan se tuossa tietysti menee.  Kyllä se silmät kirkkaana väitti että tuo vero on vähän yli 90 euroo.... Onhan niitä nettiautoskin ollu myynnissä pikkupakuja missä on väitetty että halpaa ajoa

-92 Hiacen lappu kansiosta  v.2010 sanoo 364,41 josta käyttövoima vero 91,98.

ei se paljoa lämmitä kun on tuostakin noussut
No, tuossahan on se reilu 90€. Eli se on pelkkä käyttövoimavero...

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Peugot partner van 1,9D
Täällähän on tullut hyvin asiaa pökötistä, pitää ens viikolla kysellä myyjältä tarkemmin.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Peugot partner van 1,9D

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.

Kuulostaa kyllä hyvältä. Mistä näitä vikaantumattomia käytettyjä vm. 2000 autoja saa ostaa?

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Peugot partner van 1,9D

Kaks ranskista ollu talossa, ikinä ei enää!!!
Ei oo ollu koskaan ranskista meillä, paitsi pojalla joka osti sen appiukoltaan. Saa vaan nähdä,  että vieläkö se kelpaa kun kotiutuvat syksyllä Jenkeistä.  Siellä kun ajelevat Cadillacilla :)

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 793
Vs: Peugot partner van 1,9D

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.

Baskeripäät osaa kyllä maalata tauluja, mutta kunnon autot tehdään Japaniassa!

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.
Puhut vähän mutta asiaa.. :)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Peugot partner van 1,9D
Kyllä hyvä peltien kestävyys on mukava jos pitempään ajelee samoilla autoilla. Jos ruoste vaivaa, kuten joissakin merkeissä, niin sitä on vaikea pysäyttää.