Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugot partner van 1,9D  (Luettu 11708 kertaa)

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Peugot partner van 1,9D
Tarvis tytölle jotain pikkukulkinetta hommata ja tuollainen tuli tarjolle. -01 tai 02 vm se on. En sitä myyjää tunne mutta on kumminkaimannaapurinnaisenmies tjsp. joten ajattelin ensin kysyä jos jollain on itsellä tuollainen tai vastaava. Sehän on kai sitikan kanssa sama auto? Trafin sivuilta yritin selvittää tuota käyttövoimaveroo, mutta en oikeen päässy selvyyteen. Naapuri meinas, että sen hiasessa on 90e tuo vero? Kun tuohon pököttiin sai laskurin mukaan n 250e?? Eihän tuon kokonaispaino liene kuin n 1800kg

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugot partner van 1,9D
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.

Viimeksi muokattu: 01.04.17 - klo:15:03 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Peugot partner van 1,9D

Kaks ranskista ollu talossa, ikinä ei enää!!!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugot partner van 1,9D

Kaks ranskista ollu talossa, ikinä ei enää!!!

Toinen lautasella ja toinen lattialla?

Mulla on ollut pelkästään 205:sia 7kpl. 206, 306, 307 ja 405, yksi kutakin. Aina ranskis talossa olla pitää.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Peugot partner van 1,9D
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit

Esim tommonen pökötti
https://www.nettiauto.com/peugeot/partner/8665949
Perusvero ja Käyttövoimavero
Henkilöauto   
Yhteensä:   
680.72 €   vm 2000 
659.92 €  vm 2001
Sama rek  pakettiautoksi  vm 2001  361.71 €

vm 2003 hiacessa verot yht noin 555 ( CO2-päästöarvo,päästöjen lukua en löytänyt käytin 240 g )

   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Peugot partner van 1,9D
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Tuo 1,9 on viä vissiin jakajapumppu diiseli 2,0 hdi cammonraili. Hdi iissä oli se hihnapyörä joka irtosi ja rikkoi jakopään, nyttemmin on vissiin korjattu ettei enää mene.

Tuo kiilauran leveys on harkittua, siitä voi hienosäätää jakoremmin paikkaa, näin ainakin hdi ssä jossa nokka akseli ja vauhtipyörä lukitaan tapilla paikalleen hihnanvaihdossa.

Ja juu ei ruostu muutakun kynnykset joihin ei oo porattu reikää vesienpäästöä varten.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Peugot partner van 1,9D
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugot partner van 1,9D
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

Siinä mielessä häviää että jos se ura on jo päin peräaukkoa niin koko paketin vaihtaminen vaatii uran kunnostuksen, muuten voi vaan laittaa alimman pyörän takasin ja laittaa nettiautoon tai antaa liikkeeseen vaihdossa, vai saako sellasta tehdä...?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Peugot partner van 1,9D
Ei niitä hihnapyöriä alvariinsa mene, on ajettu vuosien varrella enimillään 650 tkm. 1,9 dieselillä  eikä kyseistä ongelmaa ollut.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugot partner van 1,9D
Mulla on tuommoinen auto, -99 ja vasta 424tkm ajettu. Hyvä peli vielä pitkäksi aikaa, ei paha ruostumaan edes.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugot partner van 1,9D
Ei niitä hihnapyöriä alvariinsa mene, on ajettu vuosien varrella enimillään 650 tkm. 1,9 dieselillä  eikä kyseistä ongelmaa ollut.

Juu ei se mikään järjestelmällinen vika ole.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 383
Vs: Peugot partner van 1,9D
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

Siinä mielessä häviää että jos se ura on jo päin peräaukkoa niin koko paketin vaihtaminen vaatii uran kunnostuksen, muuten voi vaan laittaa alimman pyörän takasin ja laittaa nettiautoon tai antaa liikkeeseen vaihdossa, vai saako sellasta tehdä...?
Olisiko joku "asennusvika" jos kiila on päässyt hakkaamaan, tuo on esikammio versio käsittääkseni eli kulutus on isompi ja teho 70hv itsellä kesti n.350, sopimus päättyi muuhun syyhyyn. jos huolto ja käyttö asialta niin kestää, +"sinkki käsittely" ei pahimpia ruostumaan, eli ensiautoksi hyvä tukevakori, kuski kiihtyy nopeammin kuin auto

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Peugot partner van 1,9D
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26186
  • vastustan
Vs: Peugot partner van 1,9D
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
pystyykö tuon hihnapyörän kemppaamaan jäykäks, niinhän yleensä tehdään muissa merkeissä eikä se tärinöihin vaikuta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Peugot partner van 1,9D
>Naapuri meinas, että sen hiasessa on 90e tuo vero?

Hiacen verot on kyllä ihan vallan jotain muuta