Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?  (Luettu 19326 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki....  eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Viimeksi muokattu: 05.03.17 - klo:20:37 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki....  eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.

Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki....  eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.

Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.
lohkolämmitin nuissa oli tosiaan hidas, mutta kyllä pakkosyöttö päällä kun tarttas niin kyllä siellä oli selvät puhtaat sävelet het niinku riskimpiki kone oltais laitettu käyntiin....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
ja eikös vielä panossuodatinki....  eihän niin kylmää tullu etteikö tuommonen valmetti lähtyny ongelmitta liikenteeseen jos liekkihejku toimi ja pakkosyötön napsautti päälle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Hyvinhän se käynnisty, ei siinä mitään, piti vaan antaa käydä 20-30minuuttia ja eka 5minuuttia kytkin pohjassa.

Jossakin vaiheessa tuli ilmi ettei lohkolämppärin vastus toiminu, oli kyrvähtäny, eipä se vaihtamalla sen ihmeelisemmäks tullu, samanlainen kylmästartti papatuksen säestämänä.
lohkolämmitin nuissa oli tosiaan hidas, mutta kyllä pakkosyöttö päällä kun tarttas niin kyllä siellä oli selvät puhtaat sävelet het niinku riskimpiki kone oltais laitettu käyntiin....

Hidas? Miten lohkolämmitin on hidas? Liian pieni vastus?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
varmaan just niin, ohan niitä missä ihan nysä se vastus, toisenmallisissa taas pitempi vastus ja vatikki vaihtelee....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
varmaan just niin, ohan niitä missä ihan nysä se vastus, toisenmallisissa taas pitempi vastus ja vatikki vaihtelee....

Meinaakko että kotimainen konevalmistaja olis valinnu liian pienen vastuksen? Uskon tuon kun kyseessä on Valmetti.

BTW, tuolta niitä voi valita ihan suositusten mukaan....

http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
varmaan just niin, ohan niitä missä ihan nysä se vastus, toisenmallisissa taas pitempi vastus ja vatikki vaihtelee....

Meinaakko että kotimainen konevalmistaja olis valinnu liian pienen vastuksen? Uskon tuon kun kyseessä on Valmetti.

BTW, tuolta niitä voi valita ihan suositusten mukaan....

http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
valmetin insinöörit ovat siksi viisaita olleet että ei nyt aleta heitä neovomaan edes jälkiviisauksisamme, vanhat konemiehet sitten sanoo että perkkinssissä taas lämmittimen vastus menee niin lähelle sylinteriputkea että kiehuttaa/valututtaa putken kuivaksi öljystä jos kone koko ajan roikassa....mene tiedä onko tuossa taikaa kun niillä nuilla perkkinsseillä muutenkaan samoja tuntimääriä pääse ku valtion metallilla :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
mutta eiks jo pelkästään tuo tuntien mittaus ole se ero?   moni vanha perkinssi ei ole avaimia nähny tehtaalta lähdettyä mutta valtun putkia jouduttu jo melkein takuuaikana laittaan...                        sit kun hieman paremmat materiaalit saanu paikoilleen niin ei tarvinnu kuin käyttöä...   seisoessa kaikki pilaantuu...

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
10 w noissa pidettiin talvella pelaa tai 32 universaali on liian jäykkää,huollossa töppäsivät.

Yksiasteöljyä nykykoneissa? Kyllä nyt on lämpöisen tallin mies jäänyt viime vuosituhannelle.

Köntys

  • Vieras
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
10 w noissa pidettiin talvella pelaa tai 32 universaali on liian jäykkää,huollossa töppäsivät.

Yksiasteöljyä nykykoneissa? Kyllä nyt on lämpöisen tallin mies jäänyt viime vuosituhannelle.

Eikös tuo traktorikin ollut viimevuosituhannelta.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
Alkuperäisessä ohjekirjassa on 5w-20, 5w-30, 5w-40, sh46 ja STOU luokan öljyjä -10c asti, päätee varmaan tänä päivänä

nyymanni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Fiat 80-90 kytkin luistaa isolla vaihteella ja pikavaihteella toisinaan, varsinkin kun lyö urkun auki, pienillä vaihteiila ei ongelmaa, vaihteet menee hyvin päälle. Meneekö vielä jonkun aikaa vai palaako lopullisesti kyntäessä?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Kannattaako ottaa riski että asetelmakin menee lämpenemisen takia  pilalle ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Fiat 80-90 kytkin luistaa isolla vaihteella ja pikavaihteella toisinaan, varsinkin kun lyö urkun auki, pienillä vaihteiila ei ongelmaa, vaihteet menee hyvin päälle. Meneekö vielä jonkun aikaa vai palaako lopullisesti kyntäessä?
  oot varmaan jo säätäny vaijeria löyhemmälle.että poljin laskee.eikä makaa kytkin vähä päällä?koita tuo ensin,voi olla jo kyllä myöhäistäkin..

nyymanni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Fiat 80-90 kytkin luistaa isolla vaihteella ja pikavaihteella toisinaan, varsinkin kun lyö urkun auki, pienillä vaihteiila ei ongelmaa, vaihteet menee hyvin päälle. Meneekö vielä jonkun aikaa vai palaako lopullisesti kyntäessä?
  oot varmaan jo säätäny vaijeria löyhemmälle.että poljin laskee.eikä makaa kytkin vähä päällä?koita tuo ensin,voi olla jo kyllä myöhäistäkin..
elikä niinku.  Nostiin poljinta ohjekirjan mukaan oliko 17 cm lattiasta, nousi melkein 5 cm, mut mun mielestä luistaa vielkin isolla vaihteella , suurella nopeudella.