Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?  (Luettu 19327 kertaa)

Ili

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Minulla oli vm.89 hi-lo eikä siinä ollut erillistä säiliötä ohj,tehostin pumpulle, vaikka ohjekirjassa oli kuva,samaa öljyä se käytti kuin nostolaite/hydr.ulosottopumppu. Moottoria käytetään monessa muussakin vehkeessä , jossain on helpompi lisätä öljy venttiili kopan kautta esim. kaivinkone, vene, kevytkuorma-auto. Traktorissa oisi tosi hankala lisätä ilman konepellin poisottoa.

Kiitos deksta! Lisäohjekirjaa kun tarkemmin lontooksi tavasi, niin asiahan on juuri kuten kirjoitit. (The hydrostatic power steering system is not independent circuit type: for this reason, operations 8, 36 and 45 in the servicing chart should be neglected). Pientä jäykkyyttä ohjauksessa havaittu kovemmilla pakkasilla, joten ilmeisesti ainoa toimenpide on puhdistaa tehostajan suodatin, koska peräöljyä on riittävästi.

Jatkossa uskallan lisätä moottoriöljynkin helpommasta paikasta, kun tähänkin järkevä kommentti tuli!

Toiset ne arvailee, minä kyselin kun olin epävarma, ja jotkut ne vaan tietää. Hienoa! Kiitos vielä kerran!

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Moneen vehkeeseen olen moottoriöljyt lisännyt mittatikun reijästä. Nyt ei muistu fiiatin tikun reiän koko mieleen, mitta ainakin Caseen se oli ainut järkevä reitti. Ilman konepeiton purkamista.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Toi 110-90 viiu on tosi hyvä pakkasilla.Viisminuuttia käy reipasta tyhjäkäynti niin hyttiin tulee lämmintä.Hydepuoli pelaa heti käynnistyksen jälkeen.
Oikein hyvä kone päivystään navetalle 8)

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.
Toi 110-90 viiu on tosi hyvä pakkasilla.Viisminuuttia käy reipasta tyhjäkäynti niin hyttiin tulee lämmintä.Hydepuoli pelaa heti käynnistyksen jälkeen.
Oikein hyvä kone päivystään navetalle 8)

Totta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.

Mikä velmutti kyseessä?

Kolmepyttynen 604 nelikko, sellanen päristin, kaikki lukitsematon varisi pois, ihan ku PV mihin laittaa kasiaisen ja teharin, kaikki irtoo.

Siinähän on erillinen hydrauliikka, joku 32 tai 46 öljy. Vai oliko tarve saada käyttää ristiin muiden traktoreiden kanssa jollain muulla öljyllä?

Täytyy sanoa että aikaa jo sen verran sätkäkoneen poistumisesta muonavahvuudesta että ei muistikuvaa öljyistä. Varmaan universaalia ehkä tai jotain sen sorttista löysää litkua, ohjekirjassa ne mainittiin. Umpipuuta oli joka tapauksessa ratti kovalla pakkasella kuten vaihteistokin.

Se vaihtui laadukkaaseen siniseen....hih.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
Ohjaus on jäykkä kun öljyt jähmettyy ohjauksen putkissa ja sylinterissä,ei välttämättä mitään sudinongelmaa varsinkin jos lämmetessä notkistuu.Ohjauksen jäykkyyttä kylmällä ilmenee kyllä monella merkillä.
Ei pidä paikkansa kyllä tuo jäykistely on fiiun perustauti ,onneton hydrauliikka Suomen ankariin oloihin.

Valmetissa vasta mahtava talvihydrauliikka on, ensin piti käynnistää ja pitää kytkin pohjassa ettei sammu ja sen jälkeen ohjaus oli totaalisessa lukossa seuraavat 20minuuttia. Ei kääntyny ratti edes väkipakolla, ja jos olis kääntynyt ni öljysuihku olis ollu valmis.

Hieno peli.
Vetiset öljyt tai liian kankeat et noudattanut ohjekirjan neuvoja.

Joo, sekin on mahdollista kun kaupantekijäisinä sihen tekivät ison huollon ennen kauppaa paikallisessa valumöttiliikkeessä. Paskaa öljyä tunkivat reppuun.

Kävipä sen kanssa sellanenkin kahdesti yli 20-asteen pakkasella että suodattimen välistä tuuttas öljyt maahan, paskan öljynsuodattimen laittovat ja väärä öljyä.

Muuten ei kyllä vehkeestä moitteeen sanaa, ikiliikkuja ja näppärä peli, vaan ei nopeisiin talvilähtöihin tehty ellei sitten lämpimästä lähde.
Lämmin talli on tietysti itsestään selvyys ainakin nykyajan koneille .Mikä tuo vallu oli ?

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Fiat 80-90 DT HI-LO apuja kaivataan?
10 w noissa pidettiin talvella pelaa tai 32 universaali on liian jäykkää,huollossa töppäsivät.