Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra A104 HiTech  (Luettu 44058 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra A104 HiTech
6 vaihdetta kepillä yhdellä alueella sopivalla porrastuksella  ja sopivasti optimoitu sisudiesel niin niin siellä isojenki ulkomaanelävien hytissä alaleuka väpäjää kun a-valtulla  mennään mäessä eelle :-\ :-\ :-\ :-\

Varsinkin alamäessä kun a-valtun perässä 3 kaselinen 25 motin livakka täytenä työntää vauhtia. Alkaa siinä 939 Fendtin kuskin alaleuka väpättää miten tuossa käy.
kyllähän siinä taidetaan puhua niin vetokykysestä vehkeestä tuon a-valtran kohdalla että taitaa myyjät jo vaatia akt.n jäsenkortin todistuksena osaamisesta ja ajotaidoista  nähtäväksi enneenkuin aletaan kauppaa tekemään :) ;) :D ;D

Joooo... Se onkin parempi jos ne AKT:läiset pysyykin niissä a-valtuissa ja 9 tonnin velsoissa. Ei tule siinä alamäessä niin pahaa jälkeä naapurin lepikkoon.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra A104 HiTech
Onkohan isommissa jo 38 vanteet?
Eiköhän ne ainakin saa ruksittua. Meän 5610 Massikassa on ihan traktorikokoluokan vanteet ja renkaat (28&38, 440&540 leveyksillä).

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Valtra A104 HiTech

Salesman

  • Vieras
Vs: Valtra A104 HiTech
Tässä viestiketjussa on paljon melua tyhjästä. Uusi A tulee olemaan hinnaltaan Premium-tasoa. Punasiskokin alkaa olla hinnakas. Kisa on kovaa, muilta valmistajilta löytyy kovia kisaajia. Toisaalta yläpään mallit alkaa nakertaa N-sarjan myyntiä?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Valtra A104 HiTech
Korvaako tää iso Aakkonen siis ne N-sarjan luiskanokat jotka oli massikan 5600/5700 sarjaa vastaavia?

rollo tomasi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Vs: Valtra A104 HiTech
Valtra on paras! A sta Öö hön eiku S shän!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12357
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra A104 HiTech
Tässä viestiketjussa on paljon melua tyhjästä. Uusi A tulee olemaan hinnaltaan Premium-tasoa. Punasiskokin alkaa olla hinnakas. Kisa on kovaa, muilta valmistajilta löytyy kovia kisaajia. Toisaalta yläpään mallit alkaa nakertaa N-sarjan myyntiä?
Joo, omalla kohdalla maksimissaan kakkoskone. Rapidi vaatii 120din hevosta, että toimii jouhevasti. Jos aattelisi nykyisten koneiden korvaamista, niin hiukan vaikeaa on. Kolmoskone, talvella mettään ja kesällä ruiskun edessä, voisi olla lähellä oikeaa. Sitten tulee eteen hintapolitiikka, että aivan liikaa tulisi maksamaan, kun varustelisi sellaiseksi, että hommat onnistuu. Noin muuten voi olla yläpäästä pätevämpi kuin N-sarja. Esim. jos painoa saadaan alaspäin, pelto tykkää hyvää.

ansseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Valtra A104 HiTech
Kolme kirjainta saa minun mielenkiinnon ohittamaan ko. mallisarjan eli SCR. Kun en halua maksaa turhasta rakun hintaa nostavasta ja ajan myötä huoltokuluja lisäävästä tekniikasta. Ja pienimmälle egr koneelle ei käyttöä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Valtra A104 HiTech
Niille karvalakkimalleilekin on oma ostajakuntansa. Sopivat ja luotettavat karvalakkimallit pitävät vaihtoarvonsa huomattavasti paremmin kuin isobus 1000 sarjan fentit sun muut vastaavat. Tällaiset möröt eivät ainakaan vaihtokonehintojen perusteella ole aivan niin haluttuja kuin pienemmät ja yksinkertaisemmat karja-/viljatilan yleitraktorit, jonka voi huoletta antaa ajettavaksi vaikka lomittajalle. Ei tarvitse kuittauksia eikä päivityksiä. Kytkin pohjaan, vaihde päälle ja menoksi.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech
Tässä viestiketjussa on paljon melua tyhjästä. Uusi A tulee olemaan hinnaltaan Premium-tasoa. Punasiskokin alkaa olla hinnakas. Kisa on kovaa, muilta valmistajilta löytyy kovia kisaajia. Toisaalta yläpään mallit alkaa nakertaa N-sarjan myyntiä?
Joo, omalla kohdalla maksimissaan kakkoskone. Rapidi vaatii 120din hevosta, että toimii jouhevasti. Jos aattelisi nykyisten koneiden korvaamista, niin hiukan vaikeaa on. Kolmoskone, talvella mettään ja kesällä ruiskun edessä, voisi olla lähellä oikeaa. Sitten tulee eteen hintapolitiikka, että aivan liikaa tulisi maksamaan, kun varustelisi sellaiseksi, että hommat onnistuu. Noin muuten voi olla yläpäästä pätevämpi kuin N-sarja. Esim. jos painoa saadaan alaspäin, pelto tykkää hyvää.

Mikäs se premium-taso nyt sitten on? Eihän tuolla aakkosella voi kilpailla minkään JD 5R, 300 Fendtin tai muun "premium"-tason traktorin kanssa vaikka kuinka kaikki olisi 130 heppaisia.
Pakkohan sen on näkyä hinnassa ettei tuossa ole jousituksia, ei automatiikkaa, ei powershiftia, ei portaatonta, ei kuormantuntevaa...
Jos hinta karkaa liian korkeaksi niin sitten karkaa myös ostajat. Tuleehan se toki noudattamaan nykyistä trendiä eli on se kalliimpi kuin edeltäjä.
Painohan tossa on hyvä, 4,5 tonnia on kevyt 130-heppaiseksi.

Kolme kirjainta saa minun mielenkiinnon ohittamaan ko. mallisarjan eli SCR. Kun en halua maksaa turhasta rakun hintaa nostavasta ja ajan myötä huoltokuluja lisäävästä tekniikasta. Ja pienimmälle egr koneelle ei käyttöä.

Joku puhdistuspönttö siinä on pakko olla... vaihtoehtoina egr tai scr noin suurinpiirtein. Noista Agco nyt sitten valinnut pienemmän pahan. Egr olis voinu olla halvempi mut scr:llä moottori on parempi.
Vai mitä mieltä on "kyhmynokka"-koneiden omistajat? Jostain kumman syysta kyhmyttömän varaosanokan hinta pomppasi kuulemma tuossa pari vuotta sitten, miksiköhän...
Tossa aakkosessa taitaa olla aika kompakti scr-paketti, toivottavasti se on halpa ja toimiva. (mahdoton yhdistelmä, tiedetään)

Niille karvalakkimalleilekin on oma ostajakuntansa. Sopivat ja luotettavat karvalakkimallit pitävät vaihtoarvonsa huomattavasti paremmin kuin isobus 1000 sarjan fentit sun muut vastaavat. Tällaiset möröt eivät ainakaan vaihtokonehintojen perusteella ole aivan niin haluttuja kuin pienemmät ja yksinkertaisemmat karja-/viljatilan yleitraktorit, jonka voi huoletta antaa ajettavaksi vaikka lomittajalle. Ei tarvitse kuittauksia eikä päivityksiä. Kytkin pohjaan, vaihde päälle ja menoksi.

Niinpä, mutta kohta karvalakkeja ei löydy muualta kuin vaihtokonerivistöstä. Kun tuokin on kommarikone ureapöntöllä niin voi sekin vaatia päivitystä tai vaikka halvaantua anturivian tms. takia.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Valtra A104 HiTech
Toi saa maksaa kuormaajalla noin 70k€ verollisena et on kilpailukykyinen, enpä usko että tuohon hintaan lähtee.

Sitä mietin vaan, kun täälläkin aina haukutaan uusien koneiden painoa, että oletteko koskaan oikeasti tehneet mitään niillä traktoreilla missä otetaan koko teho ulos vetämällä jotain konetta?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27056
  • vastustan
Vs: Valtra A104 HiTech
Toi saa maksaa kuormaajalla noin 70k€ verollisena et on kilpailukykyinen, enpä usko että tuohon hintaan lähtee.

Sitä mietin vaan, kun täälläkin aina haukutaan uusien koneiden painoa, että oletteko koskaan oikeasti tehneet mitään niillä traktoreilla missä otetaan koko teho ulos vetämällä jotain konetta?
niin, ominaiskulutus on siinä 200g per kilowattitunti, mpö taitaa painaa noin 970g per litra ja jonnikkamiehet ajaa maata 6l tunnissa kulutuksella kun taas juopot valmetit vie turveyömaalla muutaman tankin päivässä kun joka reiästä otetaan voimaa :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Salesman

  • Vieras
Vs: Valtra A104 HiTech
Tässä viestiketjussa on paljon melua tyhjästä. Uusi A tulee olemaan hinnaltaan Premium-tasoa. Punasiskokin alkaa olla hinnakas. Kisa on kovaa, muilta valmistajilta löytyy kovia kisaajia. Toisaalta yläpään mallit alkaa nakertaa N-sarjan myyntiä?
Joo, omalla kohdalla maksimissaan kakkoskone. Rapidi vaatii 120din hevosta, että toimii jouhevasti. Jos aattelisi nykyisten koneiden korvaamista, niin hiukan vaikeaa on. Kolmoskone, talvella mettään ja kesällä ruiskun edessä, voisi olla lähellä oikeaa. Sitten tulee eteen hintapolitiikka, että aivan liikaa tulisi maksamaan, kun varustelisi sellaiseksi, että hommat onnistuu. Noin muuten voi olla yläpäästä pätevämpi kuin N-sarja. Esim. jos painoa saadaan alaspäin, pelto tykkää hyvää.

Mikäs se premium-taso nyt sitten on? Eihän tuolla aakkosella voi kilpailla minkään JD 5R, 300 Fendtin tai muun "premium"-tason traktorin kanssa vaikka kuinka kaikki olisi 130 heppaisia.
Pakkohan sen on näkyä hinnassa ettei tuossa ole jousituksia, ei automatiikkaa, ei powershiftia, ei portaatonta, ei kuormantuntevaa...
Jos hinta karkaa liian korkeaksi niin sitten karkaa myös ostajat. Tuleehan se toki noudattamaan nykyistä trendiä eli on se kalliimpi kuin edeltäjä.
Painohan tossa on hyvä, 4,5 tonnia on kevyt 130-heppaiseksi.

Kolme kirjainta saa minun mielenkiinnon ohittamaan ko. mallisarjan eli SCR. Kun en halua maksaa turhasta rakun hintaa nostavasta ja ajan myötä huoltokuluja lisäävästä tekniikasta. Ja pienimmälle egr koneelle ei käyttöä.

Joku puhdistuspönttö siinä on pakko olla... vaihtoehtoina egr tai scr noin suurinpiirtein. Noista Agco nyt sitten valinnut pienemmän pahan. Egr olis voinu olla halvempi mut scr:llä moottori on parempi.
Vai mitä mieltä on "kyhmynokka"-koneiden omistajat? Jostain kumman syysta kyhmyttömän varaosanokan hinta pomppasi kuulemma tuossa pari vuotta sitten, miksiköhän...
Tossa aakkosessa taitaa olla aika kompakti scr-paketti, toivottavasti se on halpa ja toimiva. (mahdoton yhdistelmä, tiedetään)

Niille karvalakkimalleilekin on oma ostajakuntansa. Sopivat ja luotettavat karvalakkimallit pitävät vaihtoarvonsa huomattavasti paremmin kuin isobus 1000 sarjan fentit sun muut vastaavat. Tällaiset möröt eivät ainakaan vaihtokonehintojen perusteella ole aivan niin haluttuja kuin pienemmät ja yksinkertaisemmat karja-/viljatilan yleitraktorit, jonka voi huoletta antaa ajettavaksi vaikka lomittajalle. Ei tarvitse kuittauksia eikä päivityksiä. Kytkin pohjaan, vaihde päälle ja menoksi.

Niinpä, mutta kohta karvalakkeja ei löydy muualta kuin vaihtokonerivistöstä. Kun tuokin on kommarikone ureapöntöllä niin voi sekin vaatia päivitystä tai vaikka halvaantua anturivian tms. takia.


Massikan 4700 sarjan hinta pikkuserkkuna kertoo jo tuonkin hintatasosta. Liian kallis. Premium hinnat. Massikkamyyjät valittelivat hintaa ja vannovat mieluummin 5700 SL sarjan nimeen.

Viimeksi muokattu: 03.03.17 - klo:21:46 kirjoittanut Salesman

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Valtra A104 HiTech
Toi saa maksaa kuormaajalla noin 70k€ verollisena et on kilpailukykyinen, enpä usko että tuohon hintaan lähtee.

Sitä mietin vaan, kun täälläkin aina haukutaan uusien koneiden painoa, että oletteko koskaan oikeasti tehneet mitään niillä traktoreilla missä otetaan koko teho ulos vetämällä jotain konetta?
niin, ominaiskulutus on siinä 200g per kilowattitunti, mpö taitaa painaa noin 970g per litra ja jonnikkamiehet ajaa maata 6l tunnissa kulutuksella kun taas juopot valmetit vie turveyömaalla muutaman tankin päivässä kun joka reiästä otetaan voimaa :) ;) :D ;D
Dieselin tiheys 0,82 kg/l luokkaa.

Noita vertailukelpoisia kulutuslukemia kannattaa tutkailla DLG:n mittauksista tai vaikkapa Nebraskan testilabran sivuilta. Noilla eri töissä ja eri olosuhteissa tehdyillä mutu-arvioilla ei ole hevonpaskan merkitystä vertailukelpoisuuden kanssa.

http://tractortestlab.unl.edu/testreports

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Valtra A104 HiTech
Niille karvalakkimalleilekin on oma ostajakuntansa. Sopivat ja luotettavat karvalakkimallit pitävät vaihtoarvonsa huomattavasti paremmin kuin isobus 1000 sarjan fentit sun muut vastaavat. Tällaiset möröt eivät ainakaan vaihtokonehintojen perusteella ole aivan niin haluttuja kuin pienemmät ja yksinkertaisemmat karja-/viljatilan yleitraktorit, jonka voi huoletta antaa ajettavaksi vaikka lomittajalle. Ei tarvitse kuittauksia eikä päivityksiä. Kytkin pohjaan, vaihde päälle ja menoksi.

Itse kanssa kuvittelisin et karvalakki koneet on jatkossakin uutena haluttuja. Mulla tulee noihin kolmeen valmettiin jokaiseen vuodessa se 800 tuntia ja harvoin tulee oltua yhtäsoittoa traktorissa yli tuntia kerrallaan, sidotaan kuormaa, letkuja kiinni, kuormausta toisella,kaipaa kyllä et olisi 10 vuoden kuluttuakin hyviä vaihtokoneita tarjolla. Taitaa olla Belarukset ja Zetorit silloin kovaa valuuttaa tälläiseen pikkuajoon...