Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra A104 HiTech  (Luettu 44052 kertaa)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Valtra A104 HiTech
Aika outoa, ettei ollut pikavaihteita lainkaan. Ei niitä ole tainnut tosin aiemminkaan olla, mutta olisi edes lisävarusteena.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech
Missähän mahtaa olla A-sarjan voimansiirto tehty? Ei ainakaan Beauvaisissa, sanoi siellä äskettäin vieraillut. Googlauksen perusteella Kiinassa Agco on kovasti panostanut vaihteistotuotannon laajentamiseen.
Ranskassa kertoo KV, viiniä hieman liikaa?

Jaa-a, nyt ollaan jännän äärellä...
"Tractors for the European market will be built in Beauvais, France, which is where the Global concept was developed"
"Depending on the region-specific customer requirements, the various models are produced or assembled in India, China, Brazil, Turkey as well as France, as a result of which delivery times can be shortened and costs reduced."
Eli tarkoittaako tuo nyt sitten sitä että se on kasattu ranskassa ja osat tulee muualta? Osaa tulee ainakin intiasta, kiinasta, brasiliasta, turkista ja ranskasta.

Aakkonen nyt sentään kootaan Suomessa, ajatelkaa mitä amerikkalaiset joutuu sietämään:
"For the North American market, the Global Series tractors are manufactured in Changzhou in China, AGCO's newest manufacturing facility."
Eli ihan täysin made in china -traktori amerikan markkinoille.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 520
Vs: Valtra A104 HiTech
Aika outoa, ettei ollut pikavaihteita lainkaan. Ei niitä ole tainnut tosin aiemminkaan olla, mutta olisi edes lisävarusteena.

Niin ja edes yksi.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra A104 HiTech
Kumma kun ei moottorin valmistusmaata noissa uusissa aakkosissa kehuta.

Jotenkin nyt haiskahtaa, että moottorityypin vaihtuminen AWI :stä AWIC tarkoittaa, että C kirjain lopussa = China eli kiina?
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra A104 HiTech
Missähän mahtaa olla A-sarjan voimansiirto tehty? Ei ainakaan Beauvaisissa, sanoi siellä äskettäin vieraillut. Googlauksen perusteella Kiinassa Agco on kovasti panostanut vaihteistotuotannon laajentamiseen.
Ranskassa kertoo KV, viiniä hieman liikaa?

Jaa-a, nyt ollaan jännän äärellä...
"Tractors for the European market will be built in Beauvais, France, which is where the Global concept was developed"
"Depending on the region-specific customer requirements, the various models are produced or assembled in India, China, Brazil, Turkey as well as France, as a result of which delivery times can be shortened and costs reduced."
Eli tarkoittaako tuo nyt sitten sitä että se on kasattu ranskassa ja osat tulee muualta? Osaa tulee ainakin intiasta, kiinasta, brasiliasta, turkista ja ranskasta.

Aakkonen nyt sentään kootaan Suomessa, ajatelkaa mitä amerikkalaiset joutuu sietämään:
"For the North American market, the Global Series tractors are manufactured in Changzhou in China, AGCO's newest manufacturing facility."
Eli ihan täysin made in china -traktori amerikan markkinoille.
Tarkoittaa nimenomaan sitä, että toimitusaikojen lyhentämiseksi niitä kasataan kaikissa mainitsemissasi maissa.

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: Valtra A104 HiTech
Kumma kun ei moottorin valmistusmaata noissa uusissa aakkosissa kehuta.

Jotenkin nyt haiskahtaa, että moottorityypin vaihtuminen AWI :stä AWIC tarkoittaa, että C kirjain lopussa = China eli kiina?

Farmers weeklystä lainattu

Lainaus
The idea is components are sourced from around the world before the MF version is dressed-up in its Beauvais base, France, and the Valtras get bolted together at the firm’s factory in Suolahti, Finland.

On the engine side of things, the three smaller models get a 3.3-litre, Chinese-built Agco power block, while the four bigger ones have a 4.4-litre lump.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech
Ohhoh, vai että valmetissa kiinalainen moottori... minä kun luulin että ne tekee niitä vain paikallisille markkinoille.
(mutta löytyi sitten se tieto että tekevät 130 heppaan asti nelosia tier 4 final -tasolla)

Vaikuttaakohan myyntiin täällä vai ollaanko asiasta ihan hyshys?
Kyllähän asia myönnetään jos osaa kysyä mutta sitten varmaan alkaa se paasaaminen kuinka moottori on valmistettu aivan tuliterässä tehtaassa
parhaalla laadunvalvonnalla maailman parhaiten koulutetuilla asentajilla ym ym ym.

Monet väittävät ettei valmistusmaalla ole enää nykyisin väliä ja olen osittain samaa mieltä...
En silti ostaisi kiinalaista autoa tai lentäisi kiinalaisella lentokoneella.
Tässä tapauksessa hassua päristellä kiinalaisella moottorilla kun tampereella vastaavia tehdään joka päivä?

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: Valtra A104 HiTech
Onko muuten vielä uusien moottoreiden tyyppikilvessä koneen kokoojan nimi? Jollain aikaahan noissa oli. Siitähän sen näkee onko sen kasannut Matti Meikäläinen vai Hong Ching. No voihan tietysti Matti asua Kiinassa tai Hong Suomessa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra A104 HiTech
Onko muuten vielä uusien moottoreiden tyyppikilvessä koneen kokoojan nimi? Jollain aikaahan noissa oli. Siitähän sen näkee onko sen kasannut Matti Meikäläinen vai Hong Ching. No voihan tietysti Matti asua Kiinassa tai Hong Suomessa.

Robottihan se siellä sitten allekirjoittelisi moottoreita, ei niihin vakiomallin koneisiin paljoa enää käsin kosketa kasauksessa. Hieno valmistuslinja siellä Linnavuoressa pyörii kun sitä käytäviltä katseltiin osien soljuessa robotilta toiselle ja ihmiset pääasiassa toimivat robojen ongelmien ratkaisijoina ja prosessin valvojina. Isot ja erikoisemmat moottorit sitten ihmiskäden kosketuksen kokeneet syntyessään syvällisemmin kun ne käsityönä kasataan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech
Onko muuten vielä uusien moottoreiden tyyppikilvessä koneen kokoojan nimi? Jollain aikaahan noissa oli. Siitähän sen näkee onko sen kasannut Matti Meikäläinen vai Hong Ching. No voihan tietysti Matti asua Kiinassa tai Hong Suomessa.

Robottihan se siellä sitten allekirjoittelisi moottoreita, ei niihin vakiomallin koneisiin paljoa enää käsin kosketa kasauksessa. Hieno valmistuslinja siellä Linnavuoressa pyörii kun sitä käytäviltä katseltiin osien soljuessa robotilta toiselle ja ihmiset pääasiassa toimivat robojen ongelmien ratkaisijoina ja prosessin valvojina. Isot ja erikoisemmat moottorit sitten ihmiskäden kosketuksen kokeneet syntyessään syvällisemmin kun ne käsityönä kasataan.

Niinhän se taitaa olla että perusmoottoreiden kohdalla kun variaatioiden määrä on pieni niin silloin robotti pärjää hyvin. Ehkä jopa ihmistä paremmin, niillä harvemmin on huonoja päiviä kun homma ei kiinnosta. Tosin voisihan se linjan viimeinen robotti raapustaa ritsillä nimmarin koneen kylkeen, joissain paikoissahan robotitkin on nimetty.

Videossa vuodelta 2014 näkyy että aika paljon robotteja oli jo silloin eikä niitä varmaan ole vähemmän nyt: https://www.youtube.com/watch?v=kid_7qPMkzE
(tuossakin viissiin vain kuutoskoneiden kasausta?)

Eli onko se nyt niin sitten että uusi akkonen on:
-Ranskassa suunniteltu
-Kiinassa valmistettu (pl. kabiini)
-ja Suomessa kasattu ?

Global-malli todellakin... mistä muistuikin että edellisellä urallani olin isossa yrityksessä joka valmisti eräitä teollisuuden tuotteita missä toimittiin aivan samalla tavalla.
Tuote itsessään oli markkinoiden parhaimpia, leimattu"Made in Finland" mutta osat tuli kaikkialta muualta, vain kasaus, maalaus ja pakkaus tapahtui Suomessa.
Intialaiset valukappaleet oli välillä tosi hurjan näköiset, hirveät kraaterit ja valuhiekkaa siellä täällä, mutta sekin oli "tarpeeksi hyvä".
Jotain osia tuli Virosta ja ei nekään aina ihan priimaa ollut, jonkun verran meni suoraan romukoppaan.

Kerran kaveri huikkasi katsomaan erästa kappaletta että siinä on nyt Suomi-valu. Sen tunnisti kaukaa, pinnat oli siistit ja suorat, se oli hyvin putsattu ja kaikin puolin paremman näköinen.
Jotkut asiakkaat kuulemma maksoivat suosiolla ekstraa että saivat paremman laatuisia osia.

Viimeksi muokattu: 22.03.17 - klo:15:19 kirjoittanut mekano

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra A104 HiTech
Aakkonen käsittääkseni

moottori kiinasta
voimansiirto ranskasta
kokoonpano suomessa
koppi suomessa
etuakseliko oli carraron löyhävalunen ranskasta.

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Valtra A104 HiTech
Aakkonen käsittääkseni

moottori kiinasta
voimansiirto ranskasta
kokoonpano suomessa
koppi suomessa
etuakseliko oli carraron löyhävalunen ranskasta.

Uskoisin tässä tapauksessa KM:ää eli voimansiirto Kiinasta

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Valtra A104 HiTech
etuakseliko oli carraron löyhävalunen ranskasta.

Ranskalaisesta Carrarosta en ole kyllä ikinä kuullut. Ennemminkin löisin vetoa sen puolesta, että etuakseli tulee samassa kontissa voimansiirron kanssa Kiinasta. Kovasti Carraro ainakin mainostaa strategista kumppanuuttaan Kiinan Agcon kanssa.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Valtra A104 HiTech
Aakkonen käsittääkseni

moottori kiinasta
voimansiirto ranskasta
kokoonpano suomessa
koppi suomessa
etuakseliko oli carraron löyhävalunen ranskasta.
KM:n mukaan:
Uusi mallisarja on suunniteltu ja koottu Suolahdessa, kokonaan uusittu ohjaamo on valmistettu Suomessa MSK Cabinsin toimesta, moottori on Linnavuoresta, mutta vaihteisto ja perä tulevat Agcon Kiinan tehtaalta, kuten muissakin Agcon pienemmissä traktoreissa.

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Valtra A104 HiTech
Aakkonen käsittääkseni

moottori kiinasta
voimansiirto ranskasta
kokoonpano suomessa
koppi suomessa
etuakseliko oli carraron löyhävalunen ranskasta.
KM:n mukaan:
Uusi mallisarja on suunniteltu ja koottu Suolahdessa, kokonaan uusittu ohjaamo on valmistettu Suomessa MSK Cabinsin toimesta, moottori on Linnavuoresta, mutta vaihteisto ja perä tulevat Agcon Kiinan tehtaalta, kuten muissakin Agcon pienemmissä traktoreissa.

Juu, ilmeisesti sekaannusta on aiheuttanut se, että vastaavan massikan motitkin tulee kiinasta. Tälläisen väitteen kuulin.