Uusi mallisarja on suunniteltu ja koottu Suolahdessa, kokonaan uusittu ohjaamo on valmistettu Suomessa MSK Cabinsin toimesta, moottori on Linnavuoresta, mutta vaihteisto ja perä tulevat Agcon Kiinan tehtaalta, kuten muissakin Agcon pienemmissä traktoreissa.
Mistään mitään tietämättä niin tämä olisi mielestäni se todennäköisin vaihtoehto, mutta tuo moottori...?
Valtran esitteen mukaan moottorit on AWIC- ja AWFC-sarjaa niin kyllä tuo kuulostaisi kiinanmoottorilta. Ja näin Agco Power kertoo omilla nettisivuillaan:
"In Changzhou AGCO Power produces 3 and 4 cylinder medium duty engines in power range 70 – 130 hp. Engines for
global markets cover all emission levels from Tier 2 to
Tier 4."
Ellei sitten Valtra ole saanut tehtyä diiliä Agcon kanssa että aakkosen moottorit saa tehdä Suomessa?
Ja koskien vaihteistoa niin näin kertoo Agcon yksi tiedote:
"...the company aims to gradually reach an annual capacity of 20,000 tractors, 30,000 engines and
40,000 rear axles and transmissions, and further promote the localization of product manufacturing in China."
Eli meinaavat valmistaa vuosittain 40000 vaihteistoa ja perää, eiköhän tuosta riittäisi muutama palikka euroopan aakkoseen ja massikkaan? Kenen "tekniikka" tuossa tehtaassa sitten on, onko se Giman vai Carraron vai jonkun muun, sitä ei tämä tarina kerro. Ainakin Carrarolla on jo aikaisemmasta tehdas Kiinassa joten sieltä voisi hyvinkin tulla etuaksilat?
Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa
Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa...
Hevosmiesten tietotoimistostako tietosi sait? Ohjaamo nyt ainakin on aivan eri Massikassa ja Valtrassa. Tai sitten intternetissä on väärennettyjä kuvia ;- )
Voihan MSK valmistaa juuri sellaisen kabiinin kuin massikka haluaa mutta epäilen että hytti tulee Härmästä. Mitäs ne Beuvaisissa sanoo siihen, kait niillä on oma kabiinitehdas siellä?
Niin, tai hyttejä Kiinaan, ei kai?
Olikohan virhe käytännön maamies lehdessä? Uuden A4-valtran moottorit tehdään kiinassa, samoin kuin massikan sisarmallissa. Syy siihen on se, että pienien perusmoottoreiden valmistus siirtyi kiinaan uuteen tehtaaseen kun linnavuoren tehdas ei kerkeä tekemään kaikkia moottoreita.
Vaihteisto on kyllä ranskassa tehty ja massikan suunnittelema. sama aski löytyy massikkaversiosta
Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa
Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa...
Jaa-a... mutta käsittääkseni esim. jenkkeihin menevät global-massikat on aivan täysin "made in china" mallia, ihan joka osaa myöten. Ei kait siihen rahdata Ranskasta vaihdelaatikkoa jos Kiinassa on omaa laatikkotuotantoa? Ainakin tuosta tiedotteesta saa sen kuvan että kun sinne on nyt syydetty uusiin tehtaisiin 300 miljoonaa taalaa niin siellä tehdään sitten ihan koko traktori:
http://www.businesswire.com/news/home/20150909006149/en/AGCO-Opens-Manufacturing-Base-ChangzhouOlisiko sitten eurooppalaiset massikat kasattu Ranskassa kiinalaisista osista?