Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra A104 HiTech  (Luettu 41445 kertaa)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra A104 HiTech
Eikös tämä ole MF6700 sarjalainen ja tehdään Ranskassa.
Eipä ole.

N-sarja vastaa 6700 sarjaa.
A-sarja vastaa 5700 sarjaa.

5700 ja 6700 on käsittääkseni samalla voimansiirrolla, toisessa vaan pitempi aks.väli ja hytti korkeammalla+isommat pyörät. 5700SL ja 6700S on sitten asia erikseen.

Onko tuo A:n hytti härmäläinen?
5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S. Noita edeltäneet mallit oli 5600 ja 6600. 5600/5700 vastaa A-sarjaa, 6600/6700 vastaa N-sarjaa ja 7600/7700 T-sarjaa. Vaikeita nuo masserin sarjat jos niihin ei perehdy, kaiken kehutaan muuttuneen (sisäisesti) kun siirryttiin X600 sarjasta X700 sarjaan, mitä se muutos sitten loppujen lopuksi pitääkään sisällään?

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech

5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S. Noita edeltäneet mallit oli 5600 ja 6600. 5600/5700 vastaa A-sarjaa, 6600/6700 vastaa N-sarjaa ja 7600/7700 T-sarjaa. Vaikeita nuo masserin sarjat jos niihin ei perehdy, kaiken kehutaan muuttuneen (sisäisesti) kun siirryttiin X600 sarjasta X700 sarjaan, mitä se muutos sitten loppujen lopuksi pitääkään sisällään?

Esim. 6700 kohdalla ainakin: eka 200 heppainen nelonen, 600 tunnin huoltoväli, suurin hydepumppu 190 litr./min, max. 8 lohkoa, 9,6tn nostoa, uusi jousitus ja x700 sarjaan tuli Trellelta uudet progressive traction-renkaat.

Ja tuohon listaan vielä lisänä että 8700 sarja vastaa Valtran S:ää. Kohta kaikki samasta muotista, saa vaan valita merkin.

http://gardsdrift.no/meir-om-nye-valtra-a4

Hmm, tuon mukaan aakkosen saa myös metsävarusteisena eli terästankki ja kääntyvä penkki, eli ei sitä puoltakaan unohdettu.

Viimeksi muokattu: 28.02.17 - klo:23:16 kirjoittanut mekano

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1408

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 562
Vs: Valtra A104 HiTech
Eikös tämä ole MF6700 sarjalainen ja tehdään Ranskassa.
Eipä ole.

N-sarja vastaa 6700 sarjaa.
A-sarja vastaa 5700 sarjaa.

5700 ja 6700 on käsittääkseni samalla voimansiirrolla, toisessa vaan pitempi aks.väli ja hytti korkeammalla+isommat pyörät. 5700SL ja 6700S on sitten asia erikseen.

Onko tuo A:n hytti härmäläinen?
5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S. Noita edeltäneet mallit oli 5600 ja 6600. 5600/5700 vastaa A-sarjaa, 6600/6700 vastaa N-sarjaa ja 7600/7700 T-sarjaa.

No ei se nyt ihan noin mene.

Agco Global Platform
S chassis AGCO Power 3.3l/3 cylinder Wheelbase 2250
A74  ->  4707
A84  ->  4708
A94  ->  4709

M chassis AGCO Power 4.4l/4 cylinder Wheelbase 2430
A104 ->  5710
A114 ->  5711

L chassis AGCO Power 4.4l/4 cylinder Wheelbase 2500
A124 ->  6712
A134 ->  6713

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Valtra A104 HiTech

5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S.

Ei.
4700, 5700 ja 6700 on näitä uusia Global Series -karvalakkimalleja, 12+12 mekaanisella keppilaatikolla (6 vaihdetta, 2 aluetta, suunnanvaihto mekaaninen tai hydraulinen, ei pikavaihdetta). Voimansiirto kuorineen kaikkineen aivan uutta, ei mitään yhteistä minkään edeltävien eikä nykyisten 5700SL ja 6700S -sarjojen kanssa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra A104 HiTech

5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S.

Ei.
4700, 5700 ja 6700 on näitä uusia Global Series -karvalakkimalleja, 12+12 mekaanisella keppilaatikolla (6 vaihdetta, 2 aluetta, suunnanvaihto mekaaninen tai hydraulinen, ei pikavaihdetta). Voimansiirto kuorineen kaikkineen aivan uutta, ei mitään yhteistä minkään edeltävien eikä nykyisten 5700SL ja 6700S -sarjojen kanssa.
Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 562
Vs: Valtra A104 HiTech

5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S.

Ei.
4700, 5700 ja 6700 on näitä uusia Global Series -karvalakkimalleja, 12+12 mekaanisella keppilaatikolla (6 vaihdetta, 2 aluetta, suunnanvaihto mekaaninen tai hydraulinen, ei pikavaihdetta). Voimansiirto kuorineen kaikkineen aivan uutta, ei mitään yhteistä minkään edeltävien eikä nykyisten 5700SL ja 6700S -sarjojen kanssa.
Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

Tuolta voi tutustua M-F:n maailmanlaajuiseen tarjontaan:
http://int.masseyferguson.com/tractors.aspx

Aakkosmallisto Valtra INTERNATIONAL ENGLISH:
http://www.valtra.com/newaseries.aspx

Kuvakaappaus:

Viimeksi muokattu: 01.03.17 - klo:10:09 kirjoittanut Cultor

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: Valtra A104 HiTech
6 vaihdetta kepillä yhdellä alueella sopivalla porrastuksella  ja sopivasti optimoitu sisudiesel niin niin siellä isojenki ulkomaanelävien hytissä alaleuka väpäjää kun a-valtulla  mennään mäessä eelle :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech

Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

Niin niin mutta kun juuri nuo 4700, 5700 ja 6700 ei ole pelkästään kehitysmaita varten vaan ne on ihan kouluja käyneille ihmisillekin myytäviä...
Kehitysmaamallit on standard-varusteisia eli mekaanisia ja ilman hyttiä ym. ja sitten se parempi malli on Exclusive vai mikänytoli ja se on mielestäni tätä aakkosta vastaava malli.

Sitten tullaan kysymykseen että kannattiko Valtran valmistaa "oma" aakkonen eli tehdä uusi hytti tuohon massikkaan? Olis vaan tehnyt niinkuin Massikka teki edellisen aakkosen kanssa eli vaihtanu pellit ja merkit(MF 4400-sarja oli A-sarjalainen massikan pelleillä). Ei kait se hytti niin huono voi olla että se oli pakko tehdä itse. Tuleekohan nuo vastaavat Massikat Suomeen myytäväksi? Sitten näkee paljon on hintaeroa omalla ja Ranskalaisella hytillä... 

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Valtra A104 HiTech
Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

5700 ja 6700 tuli vähän jälkijunassa 4700-sarjan jatkoksi joka Suomessa jo on myynnissä ja esillä. https://www.youtube.com/watch?v=Kt4F2fP4elk

Ranskassa kootaan mitkä Euroopassa myydään, kehitysmaiden markkinoille noita samoja toki kootaan myös muualla.

Voisi olettaa että tulevat Suomen myyntiin kunhan ehtivät.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: Valtra A104 HiTech

Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

Niin niin mutta kun juuri nuo 4700, 5700 ja 6700 ei ole pelkästään kehitysmaita varten vaan ne on ihan kouluja käyneille ihmisillekin myytäviä...
Kehitysmaamallit on standard-varusteisia eli mekaanisia ja ilman hyttiä ym. ja sitten se parempi malli on Exclusive vai mikänytoli ja se on mielestäni tätä aakkosta vastaava malli.

Sitten tullaan kysymykseen että kannattiko Valtran valmistaa "oma" aakkonen eli tehdä uusi hytti tuohon massikkaan? Olis vaan tehnyt niinkuin Massikka teki edellisen aakkosen kanssa eli vaihtanu pellit ja merkit(MF 4400-sarja oli A-sarjalainen massikan pelleillä). Ei kait se hytti niin huono voi olla että se oli pakko tehdä itse. Tuleekohan nuo vastaavat Massikat Suomeen myytäväksi? Sitten näkee paljon on hintaeroa omalla ja Ranskalaisella hytillä...
eikös verkuun hyteissä ainakin taannoin ollu niitten talviominaisuuksien kanssa vähän toivomisen varaa, oli telkänpönttöä hytissä jne jne...

toinen merkittävä seikka vois olla varmaan se kääntyvän jakkaran mahdollistaminen  jos tuosta uudesta a.sta sellainen löytyy ....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra A104 HiTech
6 vaihdetta kepillä yhdellä alueella sopivalla porrastuksella  ja sopivasti optimoitu sisudiesel niin niin siellä isojenki ulkomaanelävien hytissä alaleuka väpäjää kun a-valtulla  mennään mäessä eelle :-\ :-\ :-\ :-\

Varsinkin alamäessä kun a-valtun perässä 3 kaselinen 25 motin livakka täytenä työntää vauhtia. Alkaa siinä 939 Fendtin kuskin alaleuka väpättää miten tuossa käy.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech
eikös verkuun hyteissä ainakin taannoin ollu niitten talviominaisuuksien kanssa vähän toivomisen varaa, oli telkänpönttöä hytissä jne jne...

toinen merkittävä seikka vois olla varmaan se kääntyvän jakkaran mahdollistaminen  jos tuosta uudesta a.sta sellainen löytyy ....

Niin joo, totta. Näyttää massikan hytti ahtaammalta juurikin penkin ympäriltä, sivukonsoli ainakin näyttää leveämmältä.
Niin tuo aakkosen esite kertoo että siihen saa ainakin valinnaisena esim. alalämppärin ja 180 astetta kääntyvän penkin.
Ja ei saa massikkaan tuota lasikattoa.

Viimeksi muokattu: 01.03.17 - klo:14:07 kirjoittanut mekano

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: Valtra A104 HiTech
6 vaihdetta kepillä yhdellä alueella sopivalla porrastuksella  ja sopivasti optimoitu sisudiesel niin niin siellä isojenki ulkomaanelävien hytissä alaleuka väpäjää kun a-valtulla  mennään mäessä eelle :-\ :-\ :-\ :-\

Varsinkin alamäessä kun a-valtun perässä 3 kaselinen 25 motin livakka täytenä työntää vauhtia. Alkaa siinä 939 Fendtin kuskin alaleuka väpättää miten tuossa käy.
kyllähän siinä taidetaan puhua niin vetokykysestä vehkeestä tuon a-valtran kohdalla että taitaa myyjät jo vaatia akt.n jäsenkortin todistuksena osaamisesta ja ajotaidoista  nähtäväksi enneenkuin aletaan kauppaa tekemään :) ;) :D ;D

Viimeksi muokattu: 01.03.17 - klo:13:54 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: Valtra A104 HiTech
Onkohan isommissa jo 38 vanteet?