Tässä viestiketjussa on paljon melua tyhjästä. Uusi A tulee olemaan hinnaltaan Premium-tasoa. Punasiskokin alkaa olla hinnakas. Kisa on kovaa, muilta valmistajilta löytyy kovia kisaajia. Toisaalta yläpään mallit alkaa nakertaa N-sarjan myyntiä?
Joo, omalla kohdalla maksimissaan kakkoskone. Rapidi vaatii 120din hevosta, että toimii jouhevasti. Jos aattelisi nykyisten koneiden korvaamista, niin hiukan vaikeaa on. Kolmoskone, talvella mettään ja kesällä ruiskun edessä, voisi olla lähellä oikeaa. Sitten tulee eteen hintapolitiikka, että aivan liikaa tulisi maksamaan, kun varustelisi sellaiseksi, että hommat onnistuu. Noin muuten voi olla yläpäästä pätevämpi kuin N-sarja. Esim. jos painoa saadaan alaspäin, pelto tykkää hyvää.
Mikäs se premium-taso nyt sitten on? Eihän tuolla aakkosella voi kilpailla minkään JD 5R, 300 Fendtin tai muun "premium"-tason traktorin kanssa vaikka kuinka kaikki olisi 130 heppaisia.
Pakkohan sen on näkyä hinnassa ettei tuossa ole jousituksia, ei automatiikkaa, ei powershiftia, ei portaatonta, ei kuormantuntevaa...
Jos hinta karkaa liian korkeaksi niin sitten karkaa myös ostajat. Tuleehan se toki noudattamaan nykyistä trendiä eli on se kalliimpi kuin edeltäjä.
Painohan tossa on hyvä, 4,5 tonnia on kevyt 130-heppaiseksi.
Kolme kirjainta saa minun mielenkiinnon ohittamaan ko. mallisarjan eli SCR. Kun en halua maksaa turhasta rakun hintaa nostavasta ja ajan myötä huoltokuluja lisäävästä tekniikasta. Ja pienimmälle egr koneelle ei käyttöä.
Joku puhdistuspönttö siinä on pakko olla... vaihtoehtoina egr tai scr noin suurinpiirtein. Noista Agco nyt sitten valinnut pienemmän pahan. Egr olis voinu olla halvempi mut scr:llä moottori on parempi.
Vai mitä mieltä on "kyhmynokka"-koneiden omistajat? Jostain kumman syysta kyhmyttömän varaosanokan hinta pomppasi kuulemma tuossa pari vuotta sitten, miksiköhän...
Tossa aakkosessa taitaa olla aika kompakti scr-paketti, toivottavasti se on halpa ja toimiva. (mahdoton yhdistelmä, tiedetään)
Niille karvalakkimalleilekin on oma ostajakuntansa. Sopivat ja luotettavat karvalakkimallit pitävät vaihtoarvonsa huomattavasti paremmin kuin isobus 1000 sarjan fentit sun muut vastaavat. Tällaiset möröt eivät ainakaan vaihtokonehintojen perusteella ole aivan niin haluttuja kuin pienemmät ja yksinkertaisemmat karja-/viljatilan yleitraktorit, jonka voi huoletta antaa ajettavaksi vaikka lomittajalle. Ei tarvitse kuittauksia eikä päivityksiä. Kytkin pohjaan, vaihde päälle ja menoksi.
Niinpä, mutta kohta karvalakkeja ei löydy muualta kuin vaihtokonerivistöstä. Kun tuokin on kommarikone ureapöntöllä niin voi sekin vaatia päivitystä tai vaikka halvaantua anturivian tms. takia.