Niin kun tossa viestiketjun alussa totesin niin kyllä nykyraktori vähän tietenkin käytöstä riippuen vaatisi kaksi pyöräsatsia joista toiset olisi nastoitetut. Sitten keväällä menisi paripyörinä mutta muuten olisi eri renkaat kesällä ja talvella. Ketjut sitten vaan varalla. Toki ihan metsäajoos sitten kunnon ketjut mutta siis jos kone on yleiskäytössä ja varsinkin liikutaan pitkiä matkoja tiellä. Hirveen hyvät laitteet toki vaatii kun ruvetaan "työkseen" vaihtamaan noita pyöriä samoin kuin henkilöautolla.
Meillä on molempiin auraustraktoreihin talveksi nastoitetut palarenkaat ja kesäksi sitten leveämmät hokkirenkaat. Kätevää kun ei tarvitse peltorenkaita valitessa olllenkaan miettiä talvipitoa. Ja toistaiseksi renkaat on vaihdettu 4km päässä olevassa rengasliikkeessä jossa toinen sarja on (ilmaiseksi) varastossa. Ja kyllä isot ammuttavat nastat paljon parempia ovat kuin suurimmat (siis silti paljon kunnon työkonenastoja pienemmät) ruuvattavat, ja vähän halvempiakin.
Ihmeen hyvin nuo bestgripit ovat kestäneet verrattuna oikeisiin nastakoneella istutettuihin työkonenastoihin, samoissa renkaissa, samalla kohtaa pykälää. "Oikeat nastat" ovat jo vuoden ajon jälkeen löysät reikiinsä, ja katkenneitakin alkaa olla. Kun nastat laitetaan kunnolla paikalleen, ne ovat aluksi aika vähän ulkona, jolloin tuntuu, ettei oikein ole pitoa. Renkaan kuluessa ovat enemmän ja enemmän ulkona, sitten muljahtavat kuopastaan tai katkeavat.
Toki kolmessa vuorossa kun ammattilaiset yötä päivää asfaltilla talviajoa kovaa vauhtia, niin renkaitakin varmaan tarvitaan kerta vuoteen, niin sama nastoitettuna ostaa.
-SS-