Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Akkukäyttönen rälläkkä  (Luettu 17463 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8304
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Meillä käyvä traktorin huoltomies käyttää akkurälläkkää. Kuulemma verkkokonekin on, mutta ei ole paljoa tar***** sen jälkeen, kun a*****sen osti. Käytännössä kuulemma riittää, kun päivän päätteeksi laittaa laturiin. Harvemmin tarvitsee vara-akkua. Varmaan noissa on merkkikohtaisia eroja.

Kaikenkaikkiaan on kyllä akkutekniikka mennyt lujaa eteen päin. Porakoneet ovat nykyisin hämmästyttävän pystyviä ja olen ollut yllättynyt myös akkukäyttöisen moottorisahan pystyvyydestä. Tietysti pitää aina muistaa, mihin laite on tarkoitettu. Savotalla tarvitaan polttomoottoria, mutta saunapuiden teossa, rakennushommissa ja yksittäisen puun poistamisessa kevyt, hajuton, kärytön ja hiljainen akkusaha on aivan mainio kampe. Kiva kuljettaa mukana vaikka traktorin hytissä ja antaa sahaa jollekin oksalle, joka kurkoittaa pellolta hyttiä naarmuttamaan.

Ihan asian vierestä.

Miksi pitää käyttää huoltomiestä? Ja jos muka on niin erikoinen uus raktori, mitä se huoltaa sillä rälläkällä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Meillä käyvä traktorin huoltomies käyttää akkurälläkkää. Kuulemma verkkokonekin on, mutta ei ole paljoa tar***** sen jälkeen, kun a*****sen osti. Käytännössä kuulemma riittää, kun päivän päätteeksi laittaa laturiin. Harvemmin tarvitsee vara-akkua. Varmaan noissa on merkkikohtaisia eroja.

Kaikenkaikkiaan on kyllä akkutekniikka mennyt lujaa eteen päin. Porakoneet ovat nykyisin hämmästyttävän pystyviä ja olen ollut yllättynyt myös akkukäyttöisen moottorisahan pystyvyydestä. Tietysti pitää aina muistaa, mihin laite on tarkoitettu. Savotalla tarvitaan polttomoottoria, mutta saunapuiden teossa, rakennushommissa ja yksittäisen puun poistamisessa kevyt, hajuton, kärytön ja hiljainen akkusaha on aivan mainio kampe. Kiva kuljettaa mukana vaikka traktorin hytissä ja antaa sahaa jollekin oksalle, joka kurkoittaa pellolta hyttiä naarmuttamaan.

Ihan asian vierestä.

Miksi pitää käyttää huoltomiestä? Ja jos muka on niin erikoinen uus raktori, mitä se huoltaa sillä rälläkällä.

Mää en kanssa uskaltaisi päästää huoltomiestä rälläköimään traktoria. Huoltokirjassa ei ole ainakaan mainintaa mistään rälläköimisestä ??
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
oho, ja sit mulla on väärä merkki koneen kupeessa...   aikas monta katkaisua saabi millisellä laikalla tehä kun tarttee akkua vaihtaa...
Mää kyllä rälläköin vaikka koko päivän ilman mitään akun vaihtoa ja latausta, on se vaan sen verran tehokkaampi tuo johdon päässä oleva  DE WALT rälläkkä

Minulla menee yleensä akkurälläkkähommat ihan parissa minuutissa, eli aika paljon tehokkaampi se akkurälläkkä on selvästikin.
Aivan oikein aivan oikein, et siis tarvitse sitä rälläkkää oikeasti mihinkään.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
oho, ja sit mulla on väärä merkki koneen kupeessa...   aikas monta katkaisua saabi millisellä laikalla tehä kun tarttee akkua vaihtaa...
Mää kyllä rälläköin vaikka koko päivän ilman mitään akun vaihtoa ja latausta, on se vaan sen verran tehokkaampi tuo johdon päässä oleva  DE WALT rälläkkä

Minulla menee yleensä akkurälläkkähommat ihan parissa minuutissa, eli aika paljon tehokkaampi se akkurälläkkä on selvästikin.
Aivan oikein aivan oikein, et siis tarvitse sitä rälläkkää oikeasti mihinkään.

Voihan sitä laikkaa pyöritellä sormiensa välissä, ei tarvitse konetta ollenkaan ??
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
ite en kehtaa aina sitä töpseliä kaivaa ja sitten taas repiä irti kun jotain pientä tarttee rälläkällä ja se johto ei aian ole jossain välissä ...   jne.. noooo, monta on käyttäjää..( ja käyttämätöntä ) ja tarvettakin on monta....

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Kyllä akkukone pikkuhommassa on paikallaan, itsellä myös satunnaisessa hommassa.Akuissa on vaan se ominaisuus, että kun enempi konetta kuormittaa niin virtakin loppuu pikemmin.Akkuruuvarillakin kun useamman ison ruuvin ruuvaa se hyytyy nopeasti,mut esim kateruuveja saa jo hyvän satsin pyöritellä kiinni.Ja poratessa esim puuhun isompaa reikää akku loppuu nopeasti.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Teki tuo pikkurälläkkä julukisen tenän ja kiinnostas semmonen akkukäyttönen, onko niistä viilan voittajaksi? Ja mikä merkki, ynnä hinta?
Mulla on makita ja milwaukee akkurälläkät.Ja tuo makita oli pettymys ja milwaukee positiivinen yllätys.
Eli ääni milwaukeelle.

Vaikka ittellä on makitaa, niin ekat makitan akkurälläkät oli liian herkkiä reagoimaan kuormitukseen. Eli noissa lie milfwaukee tai hitachi tms. parempi.

Tehoiltaan 60€ aeg, makita tai boschin 125 millin verkkovirtakone pesee nuo akkukoneet mennentullen. Minulla on noita kolme käytössä eri laikoille ja hieman eri paikoissa. Ennemin noita ohutrunkoisia mopoja kuin jotain 1400 w möhkäleitä hiontaan.

 Jos hiomaan aletaan niin silloin koneessa pitää nimenomaan olla tehoa ja laikassa kokoa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Teki tuo pikkurälläkkä julukisen tenän ja kiinnostas semmonen akkukäyttönen, onko niistä viilan voittajaksi? Ja mikä merkki, ynnä hinta?
Mulla on makita ja milwaukee akkurälläkät.Ja tuo makita oli pettymys ja milwaukee positiivinen yllätys.
Eli ääni milwaukeelle.

Vaikka ittellä on makitaa, niin ekat makitan akkurälläkät oli liian herkkiä reagoimaan kuormitukseen. Eli noissa lie milfwaukee tai hitachi tms. parempi.

Tehoiltaan 60€ aeg, makita tai boschin 125 millin verkkovirtakone pesee nuo akkukoneet mennentullen. Minulla on noita kolme käytössä eri laikoille ja hieman eri paikoissa. Ennemin noita ohutrunkoisia mopoja kuin jotain 1400 w möhkäleitä hiontaan.

 Jos hiomaan aletaan niin silloin koneessa pitää nimenomaan olla tehoa ja laikassa kokoa.

2kW Bosch kiertyvillä kahvoilla on parasta koskaan jos rautaa pitää oikeasti irroittaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
eiks pilli olis parempi?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Teki tuo pikkurälläkkä julukisen tenän ja kiinnostas semmonen akkukäyttönen, onko niistä viilan voittajaksi? Ja mikä merkki, ynnä hinta?
Mulla on makita ja milwaukee akkurälläkät.Ja tuo makita oli pettymys ja milwaukee positiivinen yllätys.
Eli ääni milwaukeelle.

Vaikka ittellä on makitaa, niin ekat makitan akkurälläkät oli liian herkkiä reagoimaan kuormitukseen. Eli noissa lie milfwaukee tai hitachi tms. parempi.

Tehoiltaan 60€ aeg, makita tai boschin 125 millin verkkovirtakone pesee nuo akkukoneet mennentullen. Minulla on noita kolme käytössä eri laikoille ja hieman eri paikoissa. Ennemin noita ohutrunkoisia mopoja kuin jotain 1400 w möhkäleitä hiontaan.

 Jos hiomaan aletaan niin silloin koneessa pitää nimenomaan olla tehoa ja laikassa kokoa.

2kW Bosch kiertyvillä kahvoilla on parasta koskaan jos rautaa pitää oikeasti irroittaa
Mulla on Hitachin isolaikkanen pätkimiseen,mut ei siinä kahvat kierry kyllä  ne tukevat on kädessä.eiks tollanen kiertyvä ole hiukka veltto tarkemmassa hommassa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Sillon on tehty jotain vituiksi jos kovin voimaperäisesti pitää alkaa hiomaan 115 tai 125 millisellä koneella. Rätti- neekkerintukka ja harjalaikkojen kanssa pärjää mopommallakin koneella.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

k08888

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Hiiliharjaton makita on ainakin aika ponnekas peli.
Hiiliharjallista ei kannata ostaa, jos sellasia viä jossain myynnissä on. Akulla tekee pikkuhommaa aika paljon.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Meillä käyvä traktorin huoltomies käyttää akkurälläkkää. Kuulemma verkkokonekin on, mutta ei ole paljoa tar***** sen jälkeen, kun a*****sen osti. Käytännössä kuulemma riittää, kun päivän päätteeksi laittaa laturiin. Harvemmin tarvitsee vara-akkua. Varmaan noissa on merkkikohtaisia eroja.

Kaikenkaikkiaan on kyllä akkutekniikka mennyt lujaa eteen päin. Porakoneet ovat nykyisin hämmästyttävän pystyviä ja olen ollut yllättynyt myös akkukäyttöisen moottorisahan pystyvyydestä. Tietysti pitää aina muistaa, mihin laite on tarkoitettu. Savotalla tarvitaan polttomoottoria, mutta saunapuiden teossa, rakennushommissa ja yksittäisen puun poistamisessa kevyt, hajuton, kärytön ja hiljainen akkusaha on aivan mainio kampe. Kiva kuljettaa mukana vaikka traktorin hytissä ja antaa sahaa jollekin oksalle, joka kurkoittaa pellolta hyttiä naarmuttamaan.

Ihan asian vierestä.

Miksi pitää käyttää huoltomiestä? Ja jos muka on niin erikoinen uus raktori, mitä se huoltaa sillä rälläkällä.

Huoltomiestä käytetään huoltamaan ja korjaamaan koneita, jos itse ei osaa, ei ehdi tai ajan käytön vaihtoehtoiskustannus on liian suuri. Rälläkällä saa esimerkiksi katkottua ja hiottua rautaa. Sillä voi leikata vaikka kiinni juuttuneen mutterin pultinpäästä tai hiottua hitsisauman tasaiseksi. Sllä voi vaikka modifioida pultista tapin jonnekin, minne ei pultin kanta sovi. Jokaiselta huoltoyrittäjältä moinen kapine löytyy, joko johdollisena tai akkuversiona. Yhä useammin sekä että.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Teki tuo pikkurälläkkä julukisen tenän ja kiinnostas semmonen akkukäyttönen, onko niistä viilan voittajaksi? Ja mikä merkki, ynnä hinta?
Mulla on makita ja milwaukee akkurälläkät.Ja tuo makita oli pettymys ja milwaukee positiivinen yllätys.
Eli ääni milwaukeelle.

Vaikka ittellä on makitaa, niin ekat makitan akkurälläkät oli liian herkkiä reagoimaan kuormitukseen. Eli noissa lie milfwaukee tai hitachi tms. parempi.

Tehoiltaan 60€ aeg, makita tai boschin 125 millin verkkovirtakone pesee nuo akkukoneet mennentullen. Minulla on noita kolme käytössä eri laikoille ja hieman eri paikoissa. Ennemin noita ohutrunkoisia mopoja kuin jotain 1400 w möhkäleitä hiontaan.

 Jos hiomaan aletaan niin silloin koneessa pitää nimenomaan olla tehoa ja laikassa kokoa.

2kW Bosch kiertyvillä kahvoilla on parasta koskaan jos rautaa pitää oikeasti irroittaa
Mulla on Hitachin isolaikkanen pätkimiseen,mut ei siinä kahvat kierry kyllä  ne tukevat on kädessä.eiks tollanen kiertyvä ole hiukka veltto tarkemmassa hommassa.

Jos olisit älykäs, niin tietäisit että takakahvan täytyy kiertyä jotta hioma-asento on egronominen.

Tarkempaa harkintaa kirjoitteluun.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Akkukäyttönen rälläkkä
Mulla on Hitachin isolaikkanen pätkimiseen,mut ei siinä kahvat kierry kyllä  ne tukevat on kädessä.eiks tollanen kiertyvä ole hiukka veltto tarkemmassa hommassa.

Jos olisit älykäs, niin tietäisit että takakahvan täytyy kiertyä jotta hioma-asento on egronominen.

Tarkempaa harkintaa kirjoitteluun.

Mulla kyllä takakahvaa saa kierrettyä, mutta ei ole tullut sitä pyöriteltyä, kun kädetkin taittuu vielä moneen eri asentoon vaivattomasti. Ei tarvitse erikseen kulkea iltaisin kalliilla joogatunneilla jookailemassa.