Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hälytysvilkut  (Luettu 19539 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hälytysvilkut

Mitä teet sillä tiedolla että minkä luokan
Ajoneuvon kohtaat liikennesääntöjen puitteissa?

Liittyy ihan muiden tielläliikkujien toimintojen ennakoimiseen. Kyllä niitä tilanteita voi syntyä ihan ilmankin että tilannenopeus on olosuhteisiin nähden liian suuri.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Hälytysvilkut
Mun mielestä näitä asioita kannattaisi jonkun selventää ja sitten tehdä joku opus miten asiat on oikeasti merkittävä. En itse tykkää että varoitusvaloja käytetään tavallaan väärin.

Käytännössä olen käsittänyt että mikään traktorikaluston koko ei vaadi majakan käyttöä. Leveydet ja korkeudet merkataan erilaisilla valoilla ja heijastimilla. Pituutta taas kyljissä olevilla heijastimilla ja valoilla. Hidasta ajoa kuvastaa taas hitaan ajoneuvon kolmio ja viimeiseksi majakka kuvastaa muusta liikenteestä poikkeavaa ajoa eli käytännössä ajetaan vastoin yleisiä ajolinjoja ja ajosuuntia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

Ei vaan ongelma on toisinpäin eli kun vastaan tulee vilkuttaa työkone ei hiljennetä ja väistetä ihan ojan pientareelle. Tämä siis siksi että vastaan tulee kalustoa majakat päällä mikä ei vaadi minkäänlaista toimenpiteitä.

Majakasta pitäisi saada ihmisille sellainen näkemys että silloin ollaan varuillaan ja valmistaudutaan pysähtymään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

montöör

  • Vieras
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

Täytyykö se nelimetrinen kone sitten pimeän aikaan pakosti kuskata tiellä. Voi kai se kuski käyttää omaa päätään vaikka isäntä kirkuis kuinka.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Hälytysvilkut
Mun mielestä näitä asioita kannattaisi jonkun selventää ja sitten tehdä joku opus miten asiat on oikeasti merkittävä. En itse tykkää että varoitusvaloja käytetään tavallaan väärin.

Käytännössä olen käsittänyt että mikään traktorikaluston koko ei vaadi majakan käyttöä. Leveydet ja korkeudet merkataan erilaisilla valoilla ja heijastimilla. Pituutta taas kyljissä olevilla heijastimilla ja valoilla. Hidasta ajoa kuvastaa taas hitaan ajoneuvon kolmio ja viimeiseksi majakka kuvastaa muusta liikenteestä poikkeavaa ajoa eli käytännössä ajetaan vastoin yleisiä ajolinjoja ja ajosuuntia.

Finlex.fi

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

Ei vaan ongelma on toisinpäin eli kun vastaan tulee vilkuttaa työkone ei hiljennetä ja väistetä ihan ojan pientareelle. Tämä siis siksi että vastaan tulee kalustoa majakat päällä mikä ei vaadi minkäänlaista toimenpiteitä.

Majakasta pitäisi saada ihmisille sellainen näkemys että silloin ollaan varuillaan ja valmistaudutaan pysähtymään.
Tarkoitatko, että kaikkien traktorien tulisi ajaa keskiviivalla ja vilkut päällä jotta autoilijat oppisivat varomaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

Ei vaan ongelma on toisinpäin eli kun vastaan tulee vilkuttaa työkone ei hiljennetä ja väistetä ihan ojan pientareelle. Tämä siis siksi että vastaan tulee kalustoa majakat päällä mikä ei vaadi minkäänlaista toimenpiteitä.

Majakasta pitäisi saada ihmisille sellainen näkemys että silloin ollaan varuillaan ja valmistaudutaan pysähtymään.
Tarkoitatko, että kaikkien traktorien tulisi ajaa keskiviivalla ja vilkut päällä jotta autoilijat oppisivat varomaan.

Ei vaan niin kuin sanoin niin silloin kun majakka näkyy niin se tarkoittaa että tehdään jotain mikä vaatii erityistä huomiota muilta autoilijoilta. Tällainen ei ole noin nelimetrinen puimuri tai kylvökone mikä tulee omaa kaistaa vastaan. Se normaalisti liikuva ei vaadi kuin ne suurinta leveyttä osoittavat huomiovalot heijastimineen ja taakse sen kolmion mikä esittää sitä hitautta mitä kone kulkee.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

Täytyykö se nelimetrinen kone sitten pimeän aikaan pakosti kuskata tiellä. Voi kai se kuski käyttää omaa päätään vaikka isäntä kirkuis kuinka.
Yöllä liikenne on kuitenkin huomattavasti hiljaisempaa. Uskon että todennäköisyys törmäykseen päivällä leveällä vilkuttamattomalla kuljetuksella on ainakin 10 kertainen verrattuna pimeällä vilkuttavaan kuljetukseen.

Montako peräänajoa vilkuttavaan traktoriin on tullut. Vilkuttomia peräänajoja sensijaan on ollut useita, ja ainakin kolme kuollutta. Siinä vaiheessa kun se hitaan ajoneuvon kolmio ilmestyy näkökenttään pimeällä, on jarrutuksella jo kiire.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Hälytysvilkut
Kaukovaloilla valaiseminen pitäisi myös kieltää, sillä nekin aiheuttavat inflaatiota kuljettajissa, kun ajavat nopeammin kuin lähivaloilla. Vielä turvallisempaa olisi, kun myös lähivalot kiellettäisiin, silloin kukaan ei uskaltaisi pimeällä ajaa yli 40 kmh.

Lainsäätäjä on kyllä antanut erilaiset oikeudet ja velvollisuudet työkoneille ja erikoiskuljetuksille, vaikka ne vastaavat kooltaan ja nopeudeltaan toisiaan. Trakoreita liikkuu maantiellä tosi vähän, todennäköistä on, jos ajaa tunnin valtatietä ei näe yhtäkään traktoria. Päässä täytyy todellakin olla vikaa, jos hermostuu siitä, että joku vilkuttaa nelimetrisellä työkoneella pimeällä.

Täytyykö se nelimetrinen kone sitten pimeän aikaan pakosti kuskata tiellä. Voi kai se kuski käyttää omaa päätään vaikka isäntä kirkuis kuinka.
Yöllä liikenne on kuitenkin huomattavasti hiljaisempaa. Uskon että todennäköisyys törmäykseen päivällä leveällä vilkuttamattomalla kuljetuksella on ainakin 10 kertainen verrattuna pimeällä vilkuttavaan kuljetukseen.

Montako peräänajoa vilkuttavaan traktoriin on tullut. Vilkuttomia peräänajoja sensijaan on ollut useita, ja ainakin kolme kuollutta. Siinä vaiheessa kun se hitaan ajoneuvon kolmio ilmestyy näkökenttään pimeällä, on jarrutuksella jo kiire.

Kyllä pitää peiliin katsoa ja todella rajusti jos oikein merkitty ja valaistu työkone pääsee yllättämään normaalilla tiellä oli sitten valoisaa tai pimeää. Ehkä hieman paistaa läpi ajatus että itse majakan varoitus ja tarkoitus on jäänyt vähemmälle jos kaipaa sellaista jokaiseen tiellä liikkuvaan työkoneeseen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Hälytysvilkut
Varoitusvilkku on lähinnä tienpitoa tai jotain muuta poikkeavaa ilmaisemaan tarkoitettu. Onko joku 350 leveä traktori sitä? Ylileveysvalot on sitä varten! Sitten kun siellä on oikeasti joku vaikkapa hinausautolla pelastamassa jotain, ajattelee se tavallinen tahvo siellä vaan sen teini klopin siellä ajavan viittäkymppiä kaksisiipiset sampot perässä.
pessimisti ei pety!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Hälytysvilkut
Varoitusvilkku on lähinnä tienpitoa tai jotain muuta poikkeavaa ilmaisemaan tarkoitettu. Onko joku 350 leveä traktori sitä? Ylileveysvalot on sitä varten! Sitten kun siellä on oikeasti joku vaikkapa hinausautolla pelastamassa jotain, ajattelee se tavallinen tahvo siellä vaan sen teini klopin siellä ajavan viittäkymppiä kaksisiipiset sampot perässä.
Nykytraktorit on lähempänä 450 leveitä,ja ne ei mahdu yhdelle kaistalle.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Hälytysvilkut
Kohta varmaan poliisin päätehtävä on pysäyttää pippurisumuteella ohi ajavia skootterikuskeja ja singolla vilkuttavia traktoreita.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Hälytysvilkut
tahtoo taas mennä ihan hakoteille tääkin keyju.   eiks vilkut ole varoittamista varten?   ihan tavon suuntavilkku osoittaa minne kuksi meinaa kääntyä ja samaa periaatteessa tuo majakkakin kertoo... poukkoilevaa tahi muuten turmiollista ajoa odtettavissa.                  selkeää ja yksinkertaista..                                          btw, mulle herääny ihmetys miksi valtut ajaa aina yläajovalot päällä??   ite en ole vuosiin nähnyt keulavaloilla ajavaa valtua, muita merkkejä kyllä...                                  nuo lähekkäin olevat valot keulassa viestii ainakin mulle että traktori liikkeellä mutta ylävalot sitä että kyse saattaa olla enemmänkin pyöräkuormaajasta.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Hälytysvilkut
tahtoo taas mennä ihan hakoteille tääkin keyju.   eiks vilkut ole varoittamista varten?   ihan tavon suuntavilkku osoittaa minne kuksi meinaa kääntyä ja samaa periaatteessa tuo majakkakin kertoo... poukkoilevaa tahi muuten turmiollista ajoa odtettavissa.                  selkeää ja yksinkertaista..                                          btw, mulle herääny ihmetys miksi valtut ajaa aina yläajovalot päällä??   ite en ole vuosiin nähnyt keulavaloilla ajavaa valtua, muita merkkejä kyllä...                                  nuo lähekkäin olevat valot keulassa viestii ainakin mulle että traktori liikkeellä mutta ylävalot sitä että kyse saattaa olla enemmänkin pyöräkuormaajasta.
Eniten vituttaa noi linkomiehet jotka siirtoajoa ajaessa jättävät taaksepäin olevat valot päälle. Häikäsevät sopivasti.