Joo 77 mallinen Leulanti. Siinä on yksi sulake. Hytin yläpaneelissa sivuvaloja ? varten. Muita sulakkeita ei ole. Paksu johto lähtee starttimoottorilta hyttiin, nippu hieroo heiluvan hytin ja rungon kulman välillä. mm käynnistysavaimelle ja sieltä takaisin solenoidille, käyden vaihdekepin kytkimen kautta,, ja johtoja menee erkkarilla kiedotuissa nipuissa takaisin etupäähän eri kohteisiin. Sieltä lampuilta esim työvaloilta tulee johto takaisin katkaisijalle, josta sitte maihin. Joskus on työvalo alkanut palaa riippumatta katkaisimen asennosta. Hytin maadoituksessa on muutama kuparikarva, ja alkuperäinen asennus liian lyhyt, että nyki poikki sitä.
Sitten se alkoi palaa hytin ja kytkinkopan välistä.Olisiko 400 runtia ajettu. Siihen mennessä oli jo käynnistysmoottori tehnyt tenän 200 h: ssa ja lämmityslaitteen ja valojen kytkimet kytkentänastojen osalta sulaneet. No meni koko johtosarja, ja se oli lähes 1000 mk silloista rahaa. Tein itse ne johdot. On 35 vuotta ollut palamatta.
Viritin tapahtuman jälkeen pari 25A sulaketta siihen nippuun. Melko englantilainen viritys oli se alun perinkin. Fordiin tuli 70- luvun alussa sulakekotelo. Siinä myös jännitteen, kytkimien, kuorman ja siitä lyhyen maadoituksen looginen johdonmukaisuus näkyi asennuksissa. Olen kuullut, että uudemmissa Foordeissa olisi enempi ongelmia sähköissä ?
Austimessa oli siihen aikaan muodissa olleet littanat ryhmäjohdinsarjat, joista halkaistiin eri kohteisiin siivu kirjavaa raitalittua. Päävalotkin jotain 1 neliömillin johdinta. 10 vuoden vanhana kun hiukan taipui niin eristykset varisivat sinne asennuskanaviin. Huh-huh sitäkin romua !
-SS-