Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia -70,-80,90 luvun ja uudemmistakin traktoreista.  (Luettu 24405 kertaa)

Intikan mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
10/60 tenspeed nuffelilla omat ajelut alko.Sitte pitkä setori-ursus kausi.Sitte tulikin pari Samee ja Fiiu.
Nykyään Jonnikka ja NewHolland linjalla.
Noista vanhemmista munmielestä paras oli 2140 Jonnikka sg2 hytillä.Ja ehdottomasti huonoimpia oli nuo Samet.

Jontikkaa meilläkin nykyään. Naapurille tuli 80 luvulla noita sg2 hytillisiä ja ensi reaktio pikkukossina oli, hemmetin ruma. Ulkonäköön tottui ja tuli kone myöhemmin tutuksi ja sen ajan parhaimpiin kuuluu ehdottomasti. Harjoittelupaikassa oli 702, 702S, 803 ja 705 valmettia takapotkuja kaikki. Keltaisista tykkäsin mutta 705 ei painavanokkaisena takapotkuna soveltunut isännänkään mielestä kuin kaupassa käyntiin. V 90 oli silloisen tyttöystävän ja nykyisen vaimon kotona Foordeja.  6610 trima kuormaimella ja 7610. Foordit oli Mark kakkosia ja ihan kelpo pelejä. 6610 vaihtui 6300 valmettiin jonka kyljessä luki Sisu. Kuormain raktorina 6610 oli parempi kun keulapainoinen valmet. Valmetissa parempi nostolaite, oli sähköinen se mostolaite.

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.
.
165 Massikassa istuttiin sikiö-asennossa, polvet ylempänä kuin pää, jalat pidettiin jossain ihme telineissä reilusti lattian yläpuolella. Nostolaitteet toimivat väärinpäin, vivusta laskemalla nousivat ja nostamalla laskivat, tai jotain sinnepäin.


Ei vaan ne toimii juuri oikeinpäin. Kun vipua nostaa niin varret nousee. Loogisesti vivun liikkeen mukaan. Muissa typerästi väärinpäin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.
.
165 Massikassa istuttiin sikiö-asennossa, polvet ylempänä kuin pää, jalat pidettiin jossain ihme telineissä reilusti lattian yläpuolella. Nostolaitteet toimivat väärinpäin, vivusta laskemalla nousivat ja nostamalla laskivat, tai jotain sinnepäin.


Ei vaan ne toimii juuri oikeinpäin. Kun vipua nostaa niin varret nousee. Loogisesti vivun liikkeen mukaan. Muissa typerästi väärinpäin.

Leukku 272:ssa toimii molemmilla tavoilla; kaaren keskellä ylimmässä asennossa muutaman sentin matkalla on jatkuva pumppaus päällä. Taaksepäin laskee asentosäädöllä, eteenpäin laskee vetovastussäädöllä. Kyntöasennosta kun nostaa  auroja, nostolaite pysyy ylhäällä paikallaan jatkuvan pumppauksen alueen takana välittömästi olevassa lovessa, eli on vietävä yli sen jatkuvan pumppauksen alueen. Joka kerta kun aurat laskee, mentävä jatkuvan pumppauksen yli taas, nykäisee ensin ylös, onneksi on laskunopeuden rajoitin siinä.

-SS-

Intikan mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Tuttu isäntä Etelä-Pohjanmaalla kertoi joskus uutena ostamastaan leylandista. Ilmeisesti ei ollut onnistunut traktorikaupoilla kun kertoi ostaneensa löyhään antin ja miten löyhääs antis oli ollu vikaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
nooo, muualla sokiat tekee harjoja mutta enklannissa traktoreita ja autoja... mutta kyllä leuantti oli ihan kiva ajella kun oli kunnossa...    ja kun pikkasen ruuvas lisää niin kulki ihan mukavasti... tiellä ja pellolla..    ja takapotkuna hyvä ajella pehmeellä...   

keissi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
IH 955 jarrunestesäiliössä lukee IH Hy-Tran Only. Kai siihen tavallinen jarrunestekin käy ..........
kannattaa kuitenkin laittaa sitä öljyä. Ei taida tiivisteet kestää jarrunestettä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
ei missään tapauksessa jarrunestettä, kumpaakaan...   ei sovi sinne.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
ei missään tapauksessa jarrunestettä, kumpaakaan...   ei sovi sinne.

Jarruneste "imee" vettä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras

http://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=116/5464

Lainaus
Tiedot: Mineraaliöljy jarrujärjestelmiin joissa käytetään jarruöljyä.

Huom! Ei saa sekoittaa jarrunesteen kanssa.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Kharkov ja Fortshritt oli aina paskana eli Kirovetseilla tehtiin hommat; muutama Belarus nurkka-ajossa.

Bizoneilla puitiin; Fortshritt ja Rostselmash "aina remontissa".

2000 vuonna liisattiin länsikoneet. 3xKirov, 2xBelarus ja 2xBizon ajokunnossa, mutta noihin seitsemään tulee noin 75 tuntia vuodessa. Bizonilla puitu 2007 viimeksi.
Grow the feed, not the weeds!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Aika pitkälti kaikissa uusissa koneissa on aivan liikaa turhaa sähkövikaa verrattuna noihin 80-luvun vempeleisiin. Silloin kun Fendtkin oli vielä raktori, eikä mikään akko kokoonpano.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Intikan mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Aika pitkälti kaikissa uusissa koneissa on aivan liikaa turhaa sähkövikaa verrattuna noihin 80-luvun vempeleisiin. Silloin kun Fendtkin oli vielä raktori, eikä mikään akko kokoonpano.

Ei ole 2000 luvun eikä uudemmissakaan sähkövikoja. 80 luvun koneissa oli huonot sähköt, aina joku lamppu pimeänä tai ei startannut ym vikaa. Siitäkö johtunee luulo ettei sähköt uusissa pelaa. Ei ole ollut voimansiirto eikä moottorivikoja näissä uudemmissa. Öljyt kun muistaa vaihtaa ja laittaa vielä oikeat öljyt niin kyllä kestää voimansiirron pakatkin. Ensimmäinen sähkösempi kone oli meillä 98 maxxum 5140. Mittarissa oli 13000.h ja ikää koneella oli 14 vuotta kun myytiin pois eikä sähkövikoja. Nyt vanhin kone 98 jd 6910 12000 h ja sähköt pelaa. Sen verran oli sähkövikaa että peräkärryn valopistoke piti vaihtaa. Näihin uudempiin tulee vikakoodia,jos parkkipolttimo palanut. Erikoisia polttimoita ei löydy oman kylän huoltamolta. Sekös ärsyttää. Silti kaiholla muistelen 80 luvun koneita. Aika kultaa muistot.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Aika pitkälti kaikissa uusissa koneissa on aivan liikaa turhaa sähkövikaa verrattuna noihin 80-luvun vempeleisiin. Silloin kun Fendtkin oli vielä raktori, eikä mikään akko kokoonpano.

Ei ole 2000 luvun eikä uudemmissakaan sähkövikoja. 80 luvun koneissa oli huonot sähköt, aina joku lamppu pimeänä tai ei startannut ym vikaa. Siitäkö johtunee luulo ettei sähköt uusissa pelaa. Ei ole ollut voimansiirto eikä moottorivikoja näissä uudemmissa. Öljyt kun muistaa vaihtaa ja laittaa vielä oikeat öljyt niin kyllä kestää voimansiirron pakatkin. Ensimmäinen sähkösempi kone oli meillä 98 maxxum 5140. Mittarissa oli 13000.h ja ikää koneella oli 14 vuotta kun myytiin pois eikä sähkövikoja. Nyt vanhin kone 98 jd 6910 12000 h ja sähköt pelaa. Sen verran oli sähkövikaa että peräkärryn valopistoke piti vaihtaa. Näihin uudempiin tulee vikakoodia,jos parkkipolttimo palanut. Erikoisia polttimoita ei löydy oman kylän huoltamolta. Sekös ärsyttää. Silti kaiholla muistelen 80 luvun koneita. Aika kultaa muistot.
Samaa minäkin olen huomannut. Vaikka mahdolliset vikakohteet lisääntyy niin viat vähenee.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Aika pitkälti kaikissa uusissa koneissa on aivan liikaa turhaa sähkövikaa verrattuna noihin 80-luvun vempeleisiin. Silloin kun Fendtkin oli vielä raktori, eikä mikään akko kokoonpano.

Ei ole 2000 luvun eikä uudemmissakaan sähkövikoja. 80 luvun koneissa oli huonot sähköt, aina joku lamppu pimeänä tai ei startannut ym vikaa. Siitäkö johtunee luulo ettei sähköt uusissa pelaa. Ei ole ollut voimansiirto eikä moottorivikoja näissä uudemmissa. Öljyt kun muistaa vaihtaa ja laittaa vielä oikeat öljyt niin kyllä kestää voimansiirron pakatkin. Ensimmäinen sähkösempi kone oli meillä 98 maxxum 5140. Mittarissa oli 13000.h ja ikää koneella oli 14 vuotta kun myytiin pois eikä sähkövikoja. Nyt vanhin kone 98 jd 6910 12000 h ja sähköt pelaa. Sen verran oli sähkövikaa että peräkärryn valopistoke piti vaihtaa. Näihin uudempiin tulee vikakoodia,jos parkkipolttimo palanut. Erikoisia polttimoita ei löydy oman kylän huoltamolta. Sekös ärsyttää. Silti kaiholla muistelen 80 luvun koneita. Aika kultaa muistot.
Samaa minäkin olen huomannut. Vaikka mahdolliset vikakohteet lisääntyy niin viat vähenee.
Eihän nää jermut tuota usko, vaikkei heillä omia kokemuksia uusista koneista olekaan.  ;)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Kharkov ja Fortshritt oli aina paskana eli Kirovetseilla tehtiin hommat; muutama Belarus nurkka-ajossa.

Bizoneilla puitiin; Fortshritt ja Rostselmash "aina remontissa".

2000 vuonna liisattiin länsikoneet. 3xKirov, 2xBelarus ja 2xBizon ajokunnossa, mutta noihin seitsemään tulee noin 75 tuntia vuodessa. Bizonilla puitu 2007 viimeksi.

  Mulla on pelannet hyvin 371 . 302 meni pöydänkäyttöremmi nyt syksyllä, Optitransilta sain optibeltin remmin kolmasosalla siitä mitä meillä olisi maksanut..