Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia -70,-80,90 luvun ja uudemmistakin traktoreista.  (Luettu 24386 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
10/60 Nufikkaa tuli ajeltua , Valmet 700 ja myös 702 jossakin souvissa . Fiiat 780 , 880 ja 850 spesial tuli tutuks .  Fiat 980 ja sitte Zetoria , New Hollantia , Corminkia ja Caceja tuli ajettua . Taavettia joskus .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200

https://www.youtube.com/watch?v=i5n29HQ9DqA

-Kohdassa 0:27 ja 2:07 siniset Valtrat losahtaa komiasti. ;)



Meilläpäin kyllä nuo siniset tunnetaan useimmiten New Holland-nimellä. Eipä niillä kyllä paljoa enempää ole tekemistä vakio-New Hollandin kuin vakio Valtrankaan kanssa.

Hetihän se merkki vaihtuu kun losahtaa. Enpä kehtaa tähän nyt linkittää Herlevin teamin viedeota saksan turneelta. Joka toisessa lähdössä tussahti. Liian kireeksi viritettyjä.
Joo ja Corolla on lelu verrattuna Ferrariin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Ei ole kokemusta traktoreista, kun on ajettu vaan Valmeteilla ja Massikoilla. Toi 185 on tosi hieno kone, niinkuin Backspace on ansiokkaasti jo julistanut. Sillä ei edes raski ajaa ja onkin ollut 6 vuotta käyttämättömänä navetan vintillä. Täytyisi myydä se pois.

Meillä on tullut 36 tuntia mittariin 5 vuodessa. Ei raaski hävittää sitä, kun 1 kissa tykkää nukkua siellä hytissä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Omat ovat  ollet lähinnä MF-taudin tuloksena hankittuja.

Kaikenlaisia reuhkoja on kyllä tullut ajettua - ehkä karuimpia laitteita olivat 5711 takapotku Zetka ja lievää enemmän ränsistymään päässyt Belastus 825. Niin ja sitten sellainen vanhempi Belarus, sellainen pyöreänokkainen MTZ-jotain. Todellista ajamisen nautintoa... :-(

825 Belkku ei kyllä ehjää päivää tainnut juuri nähdä vaikka ei sillä mitään oikeasti raskasta tehtykään. Hankalimpia juttuja olivat runkovalusta pettäneet kierteet, kone tahtoi mm katketa vauhtipyörän kohdalta kun pultit pyörivät tyhjää. Vehkeessä ei kuitenkaan ollut esim etukuormaajaa tms. Samoin etukehto oli jotenkin irtoavaa mallia, joku sieltä oli murtunut. Sähkövehkeet olivat sitä mystistä mallia jonka jo pimeyden ruhtunas Lucas aikoinaan keksi... Moottorille, etuakselille ja  vaihteistolle ei kai tehty koskaan mitään, kardaani taisi hajota. Hydrauliikka sen sijaan tykkäsi vuotaa kuskin kintuille milloin mistäkin ja ulosoton kytkinpannat eivät tainneet ikinä olla viikkoa kauempaa toimivassa säädössä. Tuli monesti  mieleen etttä ei se toveri Vladimirinkään elämä ollut ruusuilla tanssimista jos moisilla elämäntyönsä jossain aron perukoilla teki. Aparaatin olisi saanut harrastepeliksi varmaan suurinpiirtein hakemalla mutta sattuneesta syystä ajatus ei oikein ottanut tulta.

Salaojakoneesta jäi mieleen loppuunajettu Ford 5000 moottori joka piti työkierroksilla niin helkkarinmoista kalinaa ja sälinää että aloin epäilemään että pian sieltä lentää kuumaa rautaa pihalle jäähdyttelemään. Kyllä se vaan starttipilotilla saatiin kesäaamuna houkuteltua aina uuden työpäivän alkuun. Vanhemmat Fordin koneet ovat kai aina ääneltään sellaisia raakakäyntisiä mutta tuossa tapauksessa sietoraja ylittyi noin kolminkertaisesti. Ja kyllä se siirtyi vielä seuraavalle työmaalle ihan omin voimin. Ilmeisesti kone kokonaisuudessaan oli jo matkalla 'hautaan' mutta muutamat ojat sillä vielä kaivettiin.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373


Meillä on tullut 36 tuntia mittariin 5 vuodessa. Ei raaski hävittää sitä, kun 1 kissa tykkää nukkua siellä hytissä.
[/quote]
Syyhän se on tuokin  :D
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer


Meillä on tullut 36 tuntia mittariin 5 vuodessa. Ei raaski hävittää sitä, kun 1 kissa tykkää nukkua siellä hytissä.
Syyhän se on tuokin  :D
[/quote]

On se komeaa kun on kissallakin oma traktori
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Harjoittelutilalla oli useampi harjoittelija. Rehunteon aikaan oli aamulla kisa kuka ehti ottaa kuormanajoon Belarus 825 turbon. Kakkonen joutui tyytymään 7700 Fordiin. Joskus oli 1694 Hydra Shift Case myös rehukuormien edessä. Se oli noista miellyttävin ajettava.
Mystinen kesälaatumies

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa


Meillä on tullut 36 tuntia mittariin 5 vuodessa. Ei raaski hävittää sitä, kun 1 kissa tykkää nukkua siellä hytissä.
Syyhän se on tuokin  :D

On se komeaa kun on kissallakin oma traktori
[/quote]Se on komiampaa kun on omia traktoreita vaikkei ole kissaa :-\

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
10/60 tenspeed nuffelilla omat ajelut alko.Sitte pitkä setori-ursus kausi.Sitte tulikin pari Samee ja Fiiu.
Nykyään Jonnikka ja NewHolland linjalla.
Noista vanhemmista munmielestä paras oli 2140 Jonnikka sg2 hytillä.Ja ehdottomasti huonoimpia oli nuo Samet.

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
MF 265 MP ollu uudesta asti ja edelleen aktiivikäytössä. Sitkeä moottori, todella sujuvat vaihteet hyvällä porrastuksella ja riittävä tienopeus. Tarkka nostolaite isolla liikevaralla. Tasalattia ja riippupolkimet. Miinuksena muutamien vipusten sijoittelu ja pienituottoinen hydrauliikka. Enköhän mä tuolla aja urani loppuun. Samanikäinen ja tehoinen 4600 Ford on aika kamala mun mielestä. Mutta kuka mihinkin tottuu.

Viljo-Ilmari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 204
Harjoittelutilalla oli useampi harjoittelija. Rehunteon aikaan oli aamulla kisa kuka ehti ottaa kuormanajoon Belarus 825 turbon. Kakkonen joutui tyytymään 7700 Fordiin. Joskus oli 1694 Hydra Shift Case myös rehukuormien edessä. Se oli noista miellyttävin ajettava.

Eipä ole enää sonneja siinäkään navetassa jonka laakasiiloja tuolloin täytettiin.
Se Belkku oli kyllä ihan maailmanlopun vehje, keitti ainakin uutena aina äkeen edessä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
3000, 4000 ja 5000 Fordilla on tullut opeteltua ajot. Kaksi jälkimainittua vieläkin tontilla, mutta aika kevyellä ajolla. Aika karu kone tuo viistonninen ilman tehostinta ja Salo-turvaohjamolla varustettuna ilman ovia ja tuulilasia vaille ilman ikkunoita verrattuna omiin nykyisiin koneisiin, jotka ovat 95 ja 01 mallia.

Samoja töitähän noilla vanhoilla koneilla pystyy tekemään kuin uusillakin toki hiukan pienemmin työkonein, mutta kuskin olosuhteet on muuttuneet kyllä aika radikaalisti ilma-istuimen, ilmastoinnin ja ohjaamojousituksen sekä madaltuneen melu- ja tärinätason ansiosta. Melkoisiin suorituksiin noilla vanhuksilla on aikoinaan kyetty. Pakkokin oli, kun ei parempiakaan ei ollut. Ikävä ei tosin ole niitä aikoja ja onneksi terveys sentään ei kerennyt tärveltyä.

Välillä oli myös 77 mallin 8700 takapotku Ford, joka poikkesi melkoisesti noista pikkusiskoistaan. Moderni aikalaisekseen. Hiljainen ohjaamo, hydraulinen pikavaihde, hydraulinen lukko, voimanotto pienempien mallien tapaan hydraulinen kaksinopeuksisena, vetovarsitunnustelu, säädettävä hydrauliikan virtaus, kellunta ja painepalautus, säädettävä ohjauspyörä, jälkiasenteinen ilmapenkki. Aika peto oli hinattavan niittomurskaimen tai silppurin edessä. Hidas tiellä, upottuaan raskas vetää ylös. Mutta siinä vehkeessä oli sitä jotakin jota jäin kaipaamaan.

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.
165 Massikassa istuttiin sikiö-asennossa, polvet ylempänä kuin pää, jalat pidettiin jossain ihme telineissä reilusti lattian yläpuolella. Nostolaitteet toimivat väärinpäin, vivusta laskemalla nousivat ja nostamalla laskivat, tai jotain sinnepäin.

Rattivaihteinen Ford siitä hyvä traktori että sitä ei vie varaskaan, kun sitä ei saa liikkeelle kuin parin viikon tiiviin opiskelun jälkeen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Joskus ajelin 148 Verkulla laidunta niittämään ja alamäessä juuttui 45 sieviläinen jonnekin oikeanpuolen jalkatelineen väliin sillä seurauksella että kun keskityin sitä sieltä repimään, tulin kaataneeksi hyvänmatkaa laitumen aitaa. No emännällä oli ainakin hauskaa kun sattui tapauksen näkemään.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.
165 Massikassa istuttiin sikiö-asennossa, polvet ylempänä kuin pää, jalat pidettiin jossain ihme telineissä reilusti lattian yläpuolella. Nostolaitteet toimivat väärinpäin, vivusta laskemalla nousivat ja nostamalla laskivat, tai jotain sinnepäin.

Rattivaihteinen Ford siitä hyvä traktori että sitä ei vie varaskaan, kun sitä ei saa liikkeelle kuin parin viikon tiiviin opiskelun jälkeen.

 Asento on tosiaan vähän sama kuin kyykkypyörässä 😅😅 Jalat tapeilla ja polvet kainaloissa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.