3000, 4000 ja 5000 Fordilla on tullut opeteltua ajot. Kaksi jälkimainittua vieläkin tontilla, mutta aika kevyellä ajolla. Aika karu kone tuo viistonninen ilman tehostinta ja Salo-turvaohjamolla varustettuna ilman ovia ja tuulilasia vaille ilman ikkunoita verrattuna omiin nykyisiin koneisiin, jotka ovat 95 ja 01 mallia.
Samoja töitähän noilla vanhoilla koneilla pystyy tekemään kuin uusillakin toki hiukan pienemmin työkonein, mutta kuskin olosuhteet on muuttuneet kyllä aika radikaalisti ilma-istuimen, ilmastoinnin ja ohjaamojousituksen sekä madaltuneen melu- ja tärinätason ansiosta. Melkoisiin suorituksiin noilla vanhuksilla on aikoinaan kyetty. Pakkokin oli, kun ei parempiakaan ei ollut. Ikävä ei tosin ole niitä aikoja ja onneksi terveys sentään ei kerennyt tärveltyä.
Välillä oli myös 77 mallin 8700 takapotku Ford, joka poikkesi melkoisesti noista pikkusiskoistaan. Moderni aikalaisekseen. Hiljainen ohjaamo, hydraulinen pikavaihde, hydraulinen lukko, voimanotto pienempien mallien tapaan hydraulinen kaksinopeuksisena, vetovarsitunnustelu, säädettävä hydrauliikan virtaus, kellunta ja painepalautus, säädettävä ohjauspyörä, jälkiasenteinen ilmapenkki. Aika peto oli hinattavan niittomurskaimen tai silppurin edessä. Hidas tiellä, upottuaan raskas vetää ylös. Mutta siinä vehkeessä oli sitä jotakin jota jäin kaipaamaan.