Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra t4 versu  (Luettu 60066 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Valtra t4 versu
miksi se suojakotelo pitää pois ottaa?  ite käännän ylös kun laitan isoilla suojilla olevaa akselia kiinni... ja lasken sen alas kun on akseli kiinni.. ei tartte huolehtia minkään narun, letkun, tms joutumista nivelen syötäväksi..         ja todella helppo laskea työntyvarsi sen suojan varaan kun koneesta irtoaa..

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra t4 versu
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D

Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia.  En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.

Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.
Uusi Deutz on kyllä mielenkiintoinen, muualtakin olen kuullut, että hinta on aika suolainen. Mielestäni sen hinnan pitäisi iha jo myyntimäärienkin takia olla Casen luokkaa (täällä ainakin halvimpia).

Paljonko on Deutzin hintaero muihin? Vielä viimevuonna mainostivat, että halvalla lähtee. :D Niin ja minkä mallinen Deutz kyseessä?

HooDee

  • Vieras
Vs: Valtra t4 versu
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D

Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia.  En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.

Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.

Fendt ja muut vielä listalle

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu

uusi Deutz on kyllä mielenkiintoinen, muualtakin olen kuullut, että hinta on aika suolainen. Mielestäni sen hinnan pitäisi iha jo myyntimäärienkin takia olla Casen luokkaa (täällä ainakin halvimpia).

Paljonko on Deutzin hintaero muihin? Vielä viimevuonna mainostivat, että halvalla lähtee. :D Niin ja minkä mallinen Deutz kyseessä?

Kyllä.. Deutzin pitäisi olla kilpailukykyinen mutta valitettavasti ei ole. En ole yhtään yllättynyt että niitä myydään ehkä pari kappaletta vuodessa jos sitäkään. Uudesta TTV 7250 Deutzista sain tarjouksen ja voin kertoa että siinä missä vastaavan kokoisen John Deeren tai Casen hinta on verollisena, alkaa siitä Deutzin hinta verottomana. Eli jää melko paljon kalliiksi. Lisäksi jos marginaalimerkin huoltoverkosto on niin suppea mitä se deutzissa on, on todella vaikea perustella millään asteella hankintaa vaikka tuote olisikin hyvä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra t4 versu
Täällä olisi huolto lähellä. Pitää melkein pyytää tarjousta ja katsella mihin kohti sijoittuu. Joko suurin 6 sarjalainen tai pienin 7 Ttv.

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu
Ja niin tippui John Deere vaihtoehdoista pois. Kuulin myyjältä tänään että toimitusaika on niin pitkä että jos nyt laittaa uuden tilaukseen, ehtii tammikuussa saada koneen. Ehkä jos hyvin käy, voi onnistua jopa joulukuussa. Joo-o.. lumikonetta ei uskalla tuolla toimitusajalla oikein ottaa.

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Valtra t4 versu
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra t4 versu
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.
Tää.

Nuo "uudet on paskoja" -jutut tulee yleensä niiltä jotka eivät ole uusilla koneilla ajaneet. Kyllä jääränkin pää kääntyy kun pääsee muutaman tunnin nauttimaan ergonomiasta.

Jontikan odotusajat on jo pari vuotta olleet reippaat 6kk.

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Valtra t4 versu
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.
Tää.

Nuo "uudet on paskoja" -jutut tulee yleensä niiltä jotka eivät ole uusilla koneilla ajaneet. Kyllä jääränkin pää kääntyy kun pääsee muutaman tunnin nauttimaan ergonomiasta.

Jontikan odotusajat on jo pari vuotta olleet reippaat 6kk.
Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.

Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.

Olen samaa mieltä osittain. Mutta tuskin kukaan tai ainakaan moni lähtee ostamaan uutta konetta jos niitä töitä ei ole tarpeeksi. Niin kauan kun saat itselle palkan, kuskille/kuskeille palkat, koneet maksavat itsensä ja mielellään jää pesämunaakin vielä ja ollaan plussan puolella niin sehän on sitä yrittämistä. Vielä kun kaikki koneilla töitä tekevät tajuaisivat ettei oman etunsa takia kannattaisi lähteä polkemaan hintoja..

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra t4 versu
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.

Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.

Olen samaa mieltä osittain. Mutta tuskin kukaan tai ainakaan moni lähtee ostamaan uutta konetta jos niitä töitä ei ole tarpeeksi. Niin kauan kun saat itselle palkan, kuskille/kuskeille palkat, koneet maksavat itsensä ja mielellään jää pesämunaakin vielä ja ollaan plussan puolella niin sehän on sitä yrittämistä. Vielä kun kaikki koneilla töitä tekevät tajuaisivat ettei oman etunsa takia kannattaisi lähteä polkemaan hintoja..

Itse lopetan kaivinkonetyöt kokonaan jahka saan koneen myytyä juurikin nykyisen hintakuopan takia. Voi senkin ajan sitten käyttää johonkin toivottavasti tuottavampaan työhön.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Valtra t4 versu
ihan kivasti näkyy moinen kun kyselee vanhoilta tutuilta konetta pikkutöihin;  oon myyny pois kun ei jääny muuta kuin känsät käsiin.. töistä!

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu

Itse lopetan kaivinkonetyöt kokonaan jahka saan koneen myytyä juurikin nykyisen hintakuopan takia. Voi senkin ajan sitten käyttää johonkin toivottavasti tuottavampaan työhön.

Täälläpäin kun alkaa tuo uusi E18 motari valmistua niin hyvää päivää täällä on kohta kaivinkoneita vaille töitä. Ostettu koneita työmaata varten mutta kun tie on valmis, seisoo täällä koneita joka toisella pihalla.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valtra t4 versu
Ootteko muokanneet jarrupolkimen poljingeometriaa paremmaksi, huollossa saivat nostettua sentin ylemmäs ja seuraava vaihtoehto on itse polkimen muokkaus. Onhan muuten asiallisessa koneessa täysin epäonnistunut poljintuntuma.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.