Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 25.04.16 - klo:20:48

Otsikko: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Waltteri - 25.04.16 - klo:20:48
Laitetaas taas kyselyä välillä: miten on t4 versut mielyttäneet omistajaan? Siis kaivataan omakohtaisia kokemuksia, eikä mitään naapurin juttuja. Miten vaihteisto pelaa ja voiko oikeasti ajaa automaatilla? Toimiiko nk. Nopeuspoljin hyvin? Entäs hydrauliikka, liikkuuko kuorman tarpeeksi nopeasti vaikka sillä 160 litran pumpulia?
Kertokaas kokemuksia!
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: SKN - 25.04.16 - klo:21:03
Laitetaas taas kyselyä välillä: miten on t4 versut mielyttäneet omistajaan? Siis kaivataan omakohtaisia kokemuksia, eikä mitään naapurin juttuja. Miten vaihteisto pelaa ja voiko oikeasti ajaa automaatilla? Toimiiko nk. Nopeuspoljin hyvin? Entäs hydrauliikka, liikkuuko kuorman tarpeeksi nopeasti vaikka sillä 160 litran pumpulia?
Kertokaas kokemuksia!

Toimii ja hyvä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Julle - 25.04.16 - klo:21:05
Pumpussa ny piisoo litrat etukuormaimee ainannii. Ja kiva että nuo etupyörätki kääntyy nykyää! Vaihteistoo en oo osannu/kehannu ehtiä unelmasäätöjä millo vaihtas pykälää. Laitoin kerran vähä erikierroksille vaihdot mut kyllä tulee aika paljon tökittyy manuaalilla vaihteita kun tahtoo muuten olla välillä aika rumppaamista vaihteitten kaa ku antaa jenkua.  Jarrut on nii perseestä etten tiiä mihi värkkii niitä vois ees verrata..!! Piti jo kysyy että tokkos näissä enää etujarruja onkaa ku oli vanhemman mallin lainakone(203) välissä ni siinä ku hilpas jarruun ni olikii ratti mahassa ja melekee auto vetovarsissa ku ramppiin hiljenti.
En tiijä liekkö suurin syy siinä polkimie geometriassa mutta niitä saa kyllä polkee enempi mitä esim 191:ssä. Vetokoukulle ei meinoo nähä kovinkaa häävisti.. Pimmeellä suorastaa iha lottoarvontaa koko kärryn laittamine.

Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 26.04.16 - klo:08:12
eiks noissa ole se valo koukulle jo vakiona?                  ja tuo jarut on kyllä moni muukin sanonu...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Julle - 26.04.16 - klo:12:16
eiks noissa ole se valo koukulle jo vakiona?                  ja tuo jarut on kyllä moni muukin sanonu...

Ei se valo paljoo auta ku sattuu peilin ja koukun linjalle vielä ulosoton suojakotelon reuna..
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: JD6630 - 26.04.16 - klo:16:12
Valtralla näkyy olevan vaihtokonelistalla paljon noita xx3 mallin direktejä, ännää ja teetä. Ovatko vaihtuneet 4 malliin vai fenttiin ??? Eiks tuossa uudessa mallissa oo päivitetty direkti kuitenki.

Toi versuki on tuollainen tyhmä välimalli joka koittaa olla portaaton. Kyllä powersiftit kannattaa jättää välistä ja laittaa suoraan portaaton.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Julle - 26.04.16 - klo:19:07
Valtralla näkyy olevan vaihtokonelistalla paljon noita xx3 mallin direktejä, ännää ja teetä. Ovatko vaihtuneet 4 malliin vai fenttiin ??? Eiks tuossa uudessa mallissa oo päivitetty direkti kuitenki.

Toi versuki on tuollainen tyhmä välimalli joka koittaa olla portaaton. Kyllä powersiftit kannattaa jättää välistä ja laittaa suoraan portaaton.

Minusta ku valtralla ei oo vielä tarjota "portaatonta"
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 26.04.16 - klo:19:09
kyllä pitää olla tosi tumpelo jos ei voi päätä kääntääsen verta että näkyy koukku ja lenkki!     ei äitis kertona että se niska myös elää????
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Julle - 26.04.16 - klo:20:31
kyllä pitää olla tosi tumpelo jos ei voi päätä kääntääsen verta että näkyy koukku ja lenkki!     ei äitis kertona että se niska myös elää????

Kyllä kuule näitä romuja on kerinny kokkeilla iha tarpeeks.. Terkut vaa täält lintusuolt
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: koivumaki - 26.04.16 - klo:22:22
Laitetaas taas kyselyä välillä: miten on t4 versut mielyttäneet omistajaan? Siis kaivataan omakohtaisia kokemuksia, eikä mitään naapurin juttuja. Miten vaihteisto pelaa ja voiko oikeasti ajaa automaatilla? Toimiiko nk. Nopeuspoljin hyvin? Entäs hydrauliikka, liikkuuko kuorman tarpeeksi nopeasti vaikka sillä 160 litran pumpulia?
Kertokaas kokemuksia!

475 tuntia,T194V,160 pumpulla Q66 kuormaajalla.Olen kyllä tyytyväinen.Mielestäni melkein kaikki vanhan T sarjan 'ominaisuudet' on saatu pois.
Tottakai joutuu omaksumaan paljon asioita aloittaessaan tuommoisen kanssa HTn jälkeen mutta minusta ainakin mun hommissa työkaluna paljon parempi kuin vanha T.
Kuormain on todella nopea,aluevaihtokin toimii hyvin.Hyttihän on ihan eri tasolla.
Toki varmaan parannettavaa löytyy vieläkin mutta aika kova suoritus minusta Vallun tehtaalta.
Viimeiseksi täytyy todeta että ainoa korjaus mikä on tehty on lukkojen vaihto,mikä johtui siitä että en saanut ovea lukkoon avaimella.Muita vikoja ei vielä ole ollut.
Noi jarrut saisivat ehkä olla tehokkaammat toki hyvien perävaunujarrujen kanssa olen pärjännyt.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: icefarmer - 27.04.16 - klo:03:08
Valtralla näkyy olevan vaihtokonelistalla paljon noita xx3 mallin direktejä, ännää ja teetä. Ovatko vaihtuneet 4 malliin vai fenttiin ??? Eiks tuossa uudessa mallissa oo päivitetty direkti kuitenki.

Toi versuki on tuollainen tyhmä välimalli joka koittaa olla portaaton. Kyllä powersiftit kannattaa jättää välistä ja laittaa suoraan portaaton.
kuinka ne jonnikan dd kuppiset on myyny :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Ärrpää - 27.04.16 - klo:06:46
Valtralla näkyy olevan vaihtokonelistalla paljon noita xx3 mallin direktejä, ännää ja teetä. Ovatko vaihtuneet 4 malliin vai fenttiin ??? Eiks tuossa uudessa mallissa oo päivitetty direkti kuitenki.

Toi versuki on tuollainen tyhmä välimalli joka koittaa olla portaaton. Kyllä powersiftit kannattaa jättää välistä ja laittaa suoraan portaaton.
kuinka ne jonnikan dd kuppiset on myyny :-\ :-\ :-\ :-\

 Powershiftikii vähä siitä kiinni, että kuka sen tekee, jos nöyrtyy ja ostaa semmosen ZF:ltä voip saaha ihan hyvän... http://www.traktorpool.de/fi/details/Traktoren/John-Deere-6190R/2768818/ remontinvälin pyöriny tyhjäkäyntiä suulin ovenpielessä...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Sandbacka - 27.04.16 - klo:07:46
Valtralla näkyy olevan vaihtokonelistalla paljon noita xx3 mallin direktejä, ännää ja teetä. Ovatko vaihtuneet 4 malliin vai fenttiin ??? Eiks tuossa uudessa mallissa oo päivitetty direkti kuitenki.

Toi versuki on tuollainen tyhmä välimalli joka koittaa olla portaaton. Kyllä powersiftit kannattaa jättää välistä ja laittaa suoraan portaaton.
kuinka ne jonnikan dd kuppiset on myyny :-\ :-\ :-\ :-\

 Powershiftikii vähä siitä kiinni, että kuka sen tekee, jos nöyrtyy ja ostaa semmosen ZF:ltä voip saaha ihan hyvän... http://www.traktorpool.de/fi/details/Traktoren/John-Deere-6190R/2768818/ remontinvälin pyöriny tyhjäkäyntiä suulin ovenpielessä...

Näky siinä olevan päälle 4 kilohehtaaria näytössä. Jotenkin varmaan huijattu että saatu moiset lukemat. ???
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: JST - 27.04.16 - klo:08:05
kyllä pitää olla tosi tumpelo jos ei voi päätä kääntääsen verta että näkyy koukku ja lenkki!     ei äitis kertona että se niska myös elää????
Mitälöhän se auttas vaikka pyörittelis sitä päätä ku pöllö siellä kopissa.. Ku sinne koukulle ei vaan nää, tai joo näkee ku vetää penkin niin taakse ku menee käy siihen polvilleen ja roikkuu puoliks takaikkunasta ulkona.. Sillee se onkii helppo peruuttaa koukkuu.. Päivällä se nyt jotekii näkyy siitä peilistä, ei ihan kunnolla sillonkaa ku on ulosoton suojus edessä..
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 27.04.16 - klo:08:56
ei peili jossain lokarin sivussa auttas?   tossako oli se koppi melkein keskellä??   tai siis penkki...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 27.04.16 - klo:09:06
kyllä pitää olla tosi tumpelo jos ei voi päätä kääntääsen verta että näkyy koukku ja lenkki!     ei äitis kertona että se niska myös elää????
Mitälöhän se auttas vaikka pyörittelis sitä päätä ku pöllö siellä kopissa.. Ku sinne koukulle ei vaan nää, tai joo näkee ku vetää penkin niin taakse ku menee käy siihen polvilleen ja roikkuu puoliks takaikkunasta ulkona.. Sillee se onkii helppo peruuttaa koukkuu.. Päivällä se nyt jotekii näkyy siitä peilistä, ei ihan kunnolla sillonkaa ku on ulosoton suojus edessä..
Ulostyöntyvä koukku olisi ratkaisu. Pumalla kun ajoin niin mietin että kui v*tus tähän laitetaan kärry perään kun ei peiliä ole kuin takalasissa ja siitä näkyy vain tumpin suoja. Noh, keinukytkin eri asentoon ja "veto" hydrauliikan napista niin koukku työntyi ulos ja näkyi hyvin.  :-[ ;D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: koivumaki - 27.04.16 - klo:13:24
Vetokoukun kanssa ainakin minä olen pärjännyt.Talvella joskus joutuu sammuttamaan ylätyövalot jotta näkee koukun peilistä.
Kannattaa jättää kärry mahdollisimman alas,näkyy paremmin.
Kyllähän ulostyöntyvä parempi olisi,miinuksenan hinta ja hydraulilohkon tarve jollei ota sille omaa on/off lohkoa.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: zetor8045 - 27.04.16 - klo:20:27
Vieläkö noita myydään ilman ulostyöntyvää koukkua?
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Julle - 27.04.16 - klo:21:22
Vieläkö noita myydään ilman ulostyöntyvää koukkua?

Varmaa sekkii jääny lisävarustelistaan ku ei mulla oo ainankaa enkä kyllä ees tienä oisko siihe saanuna  ???
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: veko - 27.04.16 - klo:22:11
Eiköhän se kalvitsan kartanonherra kerkiä käyä juha sulle merkkiä näyttämässä, tieten voi viikonloppu aamuina sen tarkkuuden kanssa olla vähän niin ja näin
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: AJL - 28.04.16 - klo:08:06
Saahan sen koukun osumaan kärryn vetosilmukkaan vaikkei sitä nyt näkiskään mistään. Koukku taitaa yleisesti sijaita kuitenkin traktorin keskilinjalla.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: vms1 - 28.04.16 - klo:08:12
Onkohan ne jo näihin malleihin saanut vetokoukkuvalon korjattua asialliseksi.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: SAS - 28.04.16 - klo:15:44
Hyd.ulos työntyvän koukun todella suuri haitta on maavaran pienentyminen jopa 14 sentillä euroopanmantereella valmistettavissa maavara liian pieni jo vakionakin.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: JD6630 - 28.04.16 - klo:16:07
Hyd.ulos työntyvän koukun todella suuri haitta on maavaran pienentyminen jopa 14 sentillä euroopanmantereella valmistettavissa maavara liian pieni jo vakionakin.
Ainakin vanhojen valtrojen koukku on liian ylhäällä laadukkaisiin maatalouskoneisiin. Se koukun sijoitus on hyvä ehkä turvesuolla, mutta maataloushommissa se on aivan perseestä.

En sanois että nykytraktoreiden maavara on liian pieni. Meneppä mittailemaan vaikka R jontikan maavaraa niin yllätyt.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Make - 28.04.16 - klo:16:34
Deutsin ulostyöntyvällä koukulla ei oikein pysty vetämään paalainta. Ainakin rajoittaa karhottamista. Omat vaaransa myös noissa ulostyöntyvissä, jossei koukkkua olekaan vedetty ihan sisään. Aikalailla noilla on koneita lähtenyt perästä omille teilleen.
Omista pidän näppärämpinä Valtran ja Valmetin peilistä katsottavia, kuin Casen ulostyöntyvää. Paljon nopeampi napata kärry perään, kun se käy kertakoukasulla.
Valtran alkuperäinen koukkuvalo on kyllä onneton. Se vaihdettiin melkein uutena lediin.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: -SS- - 28.04.16 - klo:16:59
Leukun hissikoukku on paras. Se laskee suoraviivaisesti alas etuviistoon traktorin alle. Laskee noin 25 senttiä, alkuperäisestä korkeudestaan suunnilleen 60 cm, noin vaaksa voimanottoakselista alaspäin. Tuhti-perävaunujen seisontajalan ylin reikä on juuri ja juuri sopiva, jos on lankku hiukankin pehmeällä alustalla. Kipassa ylimmän reiän tassu pitää fyllätä parilla kakkoskuutosella lisäksi.

-SS-
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: JD6630 - 28.04.16 - klo:17:05
Deutsin ulostyöntyvällä koukulla ei oikein pysty vetämään paalainta. Ainakin rajoittaa karhottamista. Omat vaaransa myös noissa ulostyöntyvissä, jossei koukkkua olekaan vedetty ihan sisään. Aikalailla noilla on koneita lähtenyt perästä omille teilleen.
Omista pidän näppärämpinä Valtran ja Valmetin peilistä katsottavia, kuin Casen ulostyöntyvää. Paljon nopeampi napata kärry perään, kun se käy kertakoukasulla.
Valtran alkuperäinen koukkuvalo on kyllä onneton. Se vaihdettiin melkein uutena lediin.
Eikös paalatessa ole tapana käyttää maatalousvetolaitetta, estääkö deutsin hydraulikoukku jotenkin sen käytön?

Onhan noita uutisia kyllä ollut ulostyöntyvien koukkujen aiheuttamista vaaratilanteista
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: ijasja2 - 28.04.16 - klo:17:19
Hyd.ulos työntyvän koukun todella suuri haitta on maavaran pienentyminen jopa 14 sentillä euroopanmantereella valmistettavissa maavara liian pieni jo vakionakin.

En oo mitannut kuinka korkealla tuossa omassa hydraulisesti ulostulevassa, mutta ainakin enemmän ku Valtrassa. Eikös se ollut se mittapuu, sulle :p
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Make - 28.04.16 - klo:19:12
Deutsin ulostyöntyvällä koukulla ei oikein pysty vetämään paalainta. Ainakin rajoittaa karhottamista. Omat vaaransa myös noissa ulostyöntyvissä, jossei koukkkua olekaan vedetty ihan sisään. Aikalailla noilla on koneita lähtenyt perästä omille teilleen.
Omista pidän näppärämpinä Valtran ja Valmetin peilistä katsottavia, kuin Casen ulostyöntyvää. Paljon nopeampi napata kärry perään, kun se käy kertakoukasulla.
Valtran alkuperäinen koukkuvalo on kyllä onneton. Se vaihdettiin melkein uutena lediin.
Eikös paalatessa ole tapana käyttää maatalousvetolaitetta, estääkö deutsin hydraulikoukku jotenkin sen käytön?

Onhan noita uutisia kyllä ollut ulostyöntyvien koukkujen aiheuttamista vaaratilanteista
Ei se perän alle pultattu koukun runko mihinkään lähde, vaikka koukun maatalousvetolaitteeseen vaihtaa.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: - 28.04.16 - klo:22:23
On meilläkin tullu kärryn aisa valtran koppiin. Kannattaa muistaa vetää se teleskooppi sisään...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: fenu - 29.04.16 - klo:05:11
Ilmeisesti tää valtra on huippu kampe kun ainoa moite löytyy koukun näkyvyydestä ;D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Waltteri - 29.04.16 - klo:05:58
Ilmeisesti tää valtra on huippu kampe kun ainoa moite löytyy koukun näkyvyydestä ;D

Samaa itsekin mietin?! Onpas kotimainen valmistaja tällä kertaa onnistunut hyvin 😃 ainiin pysyykös näissä etikuormain kiinni, kun kaikista ärrä jontikoista se tuntuu putoavan... 😆
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: SamiT - 29.04.16 - klo:15:42
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä. 
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: retku - 29.04.16 - klo:16:36
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.

***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------

valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------

hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! :) nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...

Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: rantsi - 29.04.16 - klo:20:33
Niii... tiijä tuosta versusta. Ajelin jonkun kymmenen tuntia ja hyvä kuva jäi. Powershiftix saatu toimimaan hyvin. Kuin myös hydrauliikan tuntuma.

Jarrujen ongelma korjattu jo uudemmissa ja tossa omassa Direktissä(214)

Mukavasti nyhtää 17M3 multainvaunua.

1500h kokemuksella ei näyttäis olevan samoja oireita ku T3:sessa...



Toki vielä 203 on rivissä myös.



Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: nissan - 29.04.16 - klo:20:39
Ei kauaa pitänyt tätäkään,laitto vissiin laatumerkkiin ::)
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/valtra-t214d-kuormain-v76-dm/ad7c8efd.html
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Julle - 29.04.16 - klo:21:00
Niii... tiijä tuosta versusta. Ajelin jonkun kymmenen tuntia ja hyvä kuva jäi. Powershiftix saatu toimimaan hyvin. Kuin myös hydrauliikan tuntuma.

Jarrujen ongelma korjattu jo uudemmissa ja tossa omassa Direktissä(214)

Mukavasti nyhtää 17M3 multainvaunua.

1500h kokemuksella ei näyttäis olevan samoja oireita ku T3:sessa...



Toki vielä 203 on rivissä myös.

Tuo tällä tontilla oleva 214 tuli marraskuussa enkä minä kyllä oikee osaa sen jarrujen käyttöä hyväksi kehua. Toki jonkus toisen jaloille voi olla käypänen mutta Tuolla kaupungissa kun ajaa ja joutuu enemmän käyttämään niin kyllä rupee polvi jossai vaiheessa sanomaan että ei vanhoissa tartte näin kovasti polkee  :D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 29.04.16 - klo:21:03
polvivaivaset on sanonu noita valtuja paksoiks ajaa liikenteessä ja tuntuupa nuo nuoretkin jo hakevan jonkun toisen kun kaupunkiliikenteessä tarvetta ajaa...    en ite ihan nykyisistä tiedä ...  mutta noin kertovat käyttäjät.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 29.04.16 - klo:21:26
Ei kauaa pitänyt tätäkään,laitto vissiin laatumerkkiin ::)
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/valtra-t214d-kuormain-v76-dm/ad7c8efd.html
Omamyyjä on tehnyt "hyvän" tarjouksen ja antanut vaihdossa enemmän kuin isäntä on siitä ostohetkellä maksanut.   ;) ;D Tai sitten ei ole Valtran palvelu miellyttänyt ja kauppias on vaihtunut, näitäkin sattuu ja jos on varaa niin lompakolla äänestetään.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: SamiT - 29.04.16 - klo:22:03
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.

***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------

valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------

hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! :) nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...

Taitaa olla lastentaudit asennettu teidän kylän koneisiin? Onko tietoa että mikä oli vika Directeissä?
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: lynx700500 - 29.04.16 - klo:22:07
polvivaivaset on sanonu noita valtuja paksoiks ajaa liikenteessä ja tuntuupa nuo nuoretkin jo hakevan jonkun toisen kun kaupunkiliikenteessä tarvetta ajaa...    en ite ihan nykyisistä tiedä ...  mutta noin kertovat käyttäjät.
Mihin sitä kytkintä tarvii? Eihän sitä nykyisin paineta muulloin kuin käynnistäessä ja työkoneen kytkennässä?
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: epäonnensoturi - 30.04.16 - klo:09:00
polvivaivaset on sanonu noita valtuja paksoiks ajaa liikenteessä ja tuntuupa nuo nuoretkin jo hakevan jonkun toisen kun kaupunkiliikenteessä tarvetta ajaa...    en ite ihan nykyisistä tiedä ...  mutta noin kertovat käyttäjät.
Oksa on taas ihan pihalla. Mezzo valmeteissa kytkin on aika raskas, mutta ei se näissä uudemissa tunnu enää raskaalta. Urakkaa kaupungissa tekevillä on niin kova yhteisön paine, että vaihtavat samaan merkkiin jos kaverikin vaihtaa.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: retku - 30.04.16 - klo:12:46
polvivaivaset on sanonu noita valtuja paksoiks ajaa liikenteessä ja tuntuupa nuo nuoretkin jo hakevan jonkun toisen kun kaupunkiliikenteessä tarvetta ajaa...    en ite ihan nykyisistä tiedä ...  mutta noin kertovat käyttäjät.
Oksa on taas ihan pihalla. Mezzo valmeteissa kytkin on aika raskas, mutta ei se näissä uudemissa tunnu enää raskaalta. Urakkaa kaupungissa tekevillä on niin kova yhteisön paine, että vaihtavat samaan merkkiin jos kaverikin vaihtaa.

***nyt oli kysekai jarrupolkimesta. Valtrassa on ollu aina huonot jarrut, mutta niin on nyykkärissä ja jontikassakin...ja massikassa ja... 10v sisään on alkanu tulla muutamia traktoreita joissa tehokkaat jarrut, esim. jotkut jontikat ja fendtit ja tietty jcb.

suomessa on vielä ongelmana kärryjen hydraulijarrut. kyllä ne pitäs olla ilmalla. ei menis lukkoon tyhjänä ja jarruvoima riittäis?pehmeempi toiminta. etenkin valtran jarruventtiilin suhde liian äksy. menee pyörät liika herkästi lukkoon kärrys eikä traktori vielä edes jarruta siinä tilanteessa
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: retku - 30.04.16 - klo:12:48
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.

***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------

valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------

hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! :) nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...

Taitaa olla lastentaudit asennettu teidän kylän koneisiin? Onko tietoa että mikä oli vika Directeissä?

***olen ne kuullu, mutta en nyt 100% faktaa osaa kertoa eli jääköön nyt kertomatta. se perus laakeri olikos c3? hirtti ainakin yhestä tai kahesta.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: SamiT - 30.04.16 - klo:15:03
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.

***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------

valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------

hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! :) nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...

Taitaa olla lastentaudit asennettu teidän kylän koneisiin? Onko tietoa että mikä oli vika Directeissä?

***olen ne kuullu, mutta en nyt 100% faktaa osaa kertoa eli jääköön nyt kertomatta. se perus laakeri olikos c3? hirtti ainakin yhestä tai kahesta.

Eli siis ilmeisesti se klassinen pakan sisäpuolisen rihlan meno sileäksi. Pitäisi olla parannettu uudemmista ja korjausosa vanhoihin vahvempi. On kyllä metkan näköinen kun on silennyt, ja oire on silloin että ei pääse ajamaan kovaa, olikos joku 11km/h kun kulkee vian ilmettyä ja lisää vauhtia kaivattaessa heittää vapaalle ja vikaakoodia tiskiin.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: zetor8045 - 02.05.16 - klo:17:59
Deutsin ulostyöntyvällä koukulla ei oikein pysty vetämään paalainta. Ainakin rajoittaa karhottamista. Omat vaaransa myös noissa ulostyöntyvissä, jossei koukkkua olekaan vedetty ihan sisään. Aikalailla noilla on koneita lähtenyt perästä omille teilleen.
Omista pidän näppärämpinä Valtran ja Valmetin peilistä katsottavia, kuin Casen ulostyöntyvää. Paljon nopeampi napata kärry perään, kun se käy kertakoukasulla.
Valtran alkuperäinen koukkuvalo on kyllä onneton. Se vaihdettiin melkein uutena lediin.
No jaa ei oo paalainta tarvinnut vetää mutta akselin alla oleva koukku on kyllä perseestä kärryn kanssa kun pyörä ottaa heti kiinni aisaan..
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.05.16 - klo:18:39
niinno jos vetokoukuista puhutaan, nin kasitonnisarjan jenkeissä on parhaat koukut, sis jonnuissa. siinnä on koukku takapyörälinjan takapuolella ja vaikka vetäjässä on kokoa, nin parinkymmenen motin lietetiinu kääntyy sillä pienemmässä ringissä, kuin kuustonninelisatasella valtralla. ja se on sitten testattu, ettei ole kuulopuheita. se tuo koukun sijoitus mahdollistaa traktorin kääntyä liki 90 astetta suhteessa vetoaisaan.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: J.A - 02.05.16 - klo:18:41
niinno jos vetokoukuista puhutaan, nin kasitonnisarjan jenkeissä on parhaat koukut, sis jonnuissa. siinnä on koukku takapyörälinjan takapuolella ja vaikka vetäjässä on kokoa, nin parinkymmenen motin lietetiinu kääntyy sillä pienemmässä ringissä, kuin kuustonninelisatasella valtralla. ja se on sitten testattu, ettei ole kuulopuheita. se tuo koukun sijoitus mahdollistaa traktorin kääntyä liki 90 astetta suhteessa vetoaisaan.
Se, vaan jos vetopiste on kaukana taka-akselista tekee raktorista aika levottoman ajettavan tiellä, jos on isompi kärry persiis.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.05.16 - klo:19:06
niinno jos vetokoukuista puhutaan, nin kasitonnisarjan jenkeissä on parhaat koukut, sis jonnuissa. siinnä on koukku takapyörälinjan takapuolella ja vaikka vetäjässä on kokoa, nin parinkymmenen motin lietetiinu kääntyy sillä pienemmässä ringissä, kuin kuustonninelisatasella valtralla. ja se on sitten testattu, ettei ole kuulopuheita. se tuo koukun sijoitus mahdollistaa traktorin kääntyä liki 90 astetta suhteessa vetoaisaan.
Se, vaan jos vetopiste on kaukana taka-akselista tekee raktorista aika levottoman ajettavan tiellä, jos on isompi kärry persiis.


no tuota ei nin minkäänmoista vaikutusta tuolla veturilla.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: icefarmer - 02.05.16 - klo:19:43
niinno jos vetokoukuista puhutaan, nin kasitonnisarjan jenkeissä on parhaat koukut, sis jonnuissa. siinnä on koukku takapyörälinjan takapuolella ja vaikka vetäjässä on kokoa, nin parinkymmenen motin lietetiinu kääntyy sillä pienemmässä ringissä, kuin kuustonninelisatasella valtralla. ja se on sitten testattu, ettei ole kuulopuheita. se tuo koukun sijoitus mahdollistaa traktorin kääntyä liki 90 astetta suhteessa vetoaisaan.
Se, vaan jos vetopiste on kaukana taka-akselista tekee raktorista aika levottoman ajettavan tiellä, jos on isompi kärry persiis.

https://www.youtube.com/watch?v=1FXVBYoo_qg


no tuota ei nin minkäänmoista vaikutusta tuolla veturilla.
seom taas sitä jenkkimeininkii jossa kärryn akseleeden ja vetopisteen väli o lyhympi ku veturin akselinväli vaikka hulvattomia molemmat ;D ;D ;D ;D

https://www.youtube.com/watch?v=1FXVBYoo_qg
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: koivumaki - 02.05.16 - klo:23:06
Deutsin ulostyöntyvällä koukulla ei oikein pysty vetämään paalainta. Ainakin rajoittaa karhottamista. Omat vaaransa myös noissa ulostyöntyvissä, jossei koukkkua olekaan vedetty ihan sisään. Aikalailla noilla on koneita lähtenyt perästä omille teilleen.
Omista pidän näppärämpinä Valtran ja Valmetin peilistä katsottavia, kuin Casen ulostyöntyvää. Paljon nopeampi napata kärry perään, kun se käy kertakoukasulla.
Valtran alkuperäinen koukkuvalo on kyllä onneton. Se vaihdettiin melkein uutena lediin.
No jaa ei oo paalainta tarvinnut vetää mutta akselin alla oleva koukku on kyllä perseestä kärryn kanssa kun pyörä ottaa heti kiinni aisaan..

T4n vakiokoukku on taaempana kuin ed.mallin.Jos oikein muistan noin 8 cm.Jos siihen ottaa ulostyöntyvän koukun koukku siirtyy kymmenkunta senttiä lisää taaksepäin ja laskeutuu alaspäin aika lailla.T4n ulostyöntyvä koukku on aika takana; ehkä hiukan liikaa...
Mä pohdin aika lailla tuota koukkuasiaa ja päädyin vakiokoukkuun.Aika lailla parempi tää nykyinen ketteryyden kannalta kuin vanha.Edelliseen T160n vaihdettiin hydraulisesti ulostyöntyvä jolloin sai siitäkin ketterämmän.Miinuksena sitten maavaran menetys ja hydelohkon sitoutuminen koukun käyttöön.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Varjo79 - 04.05.16 - klo:07:56
Se koukku hässäkkä näytti olevan hyvinpitkälti sama mitä dötsissäkin. Siis tämä ulostyöntyvä köli mikä ajaa ensimmäisen auransiiven tehtävän jo kyntäessä :D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Eskoh - 07.05.16 - klo:21:55
Noin 250h  174ev ei vielä onneksi mitään murheita.
Hyvin on kärrit  perään saanut ilman hydraulikoukkua, paremmin peilistä näkyy kun edellisessä jd:sä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 26.05.17 - klo:23:59
Onko täällä millaisia kokemuksia uuden T4 sarjalaisen directistä? Kestääkö jo?

Täällä tarjoukset sekä T234 sekö 214 Directistä. Niin ja 6215r Deerestä myös.

Kestääkö direct jo vai onko Versu varmempi valinta?
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: HooDee - 27.05.17 - klo:09:43
Onko täällä millaisia kokemuksia uuden T4 sarjalaisen directistä? Kestääkö jo?

Täällä tarjoukset sekä T234 sekö 214 Directistä. Niin ja 6215r Deerestä myös.

Kestääkö direct jo vai onko Versu varmempi valinta?


Ompa pojalla fantaasiat. Paljon on vaihdokiksi tullut uudenkahreita Deerejä. Ja äkköpowerin päästömoottorit näyttää tapansa alle 2000 tunnissa.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: epäonnensoturi - 27.05.17 - klo:10:19
Onko täällä millaisia kokemuksia uuden T4 sarjalaisen directistä? Kestääkö jo?

Täällä tarjoukset sekä T234 sekö 214 Directistä. Niin ja 6215r Deerestä myös.

Kestääkö direct jo vai onko Versu varmempi valinta?


Ompa pojalla fantaasiat. Paljon on vaihdokiksi tullut uudenkahreita Deerejä. Ja äkköpowerin päästömoottorit näyttää tapansa alle 2000 tunnissa.
Voi SAS SAS SAS. Nimimerkit vaihtuu mies pysyy.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 27.05.17 - klo:14:46
Jontikka on vaihdokkina se kaikkein hankalin saada myityä näin tuumivat traktori kauppiaat.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: +200 - 27.05.17 - klo:15:34
Jontikka on vaihdokkina se kaikkein hankalin saada myityä näin tuumivat traktori kauppiaat.
Pudottaisivat hintoja edes hiukan,niin vois kauppa käydä :-\
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: suopanki - 27.05.17 - klo:20:12
1100 tuntia rullattu eikä oo muuta moitittavaa ku etukuormaajan pikaliittimet on kerran vaihettu. kone on T4 active. ja koukulle näkee peilillä oli kesä tai talvi. jos ei nää nii täytyy varmaan säätää peili näyttämään oikein
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Cutana - 27.05.17 - klo:20:41
Jontikka on vaihdokkina se kaikkein hankalin saada myityä näin tuumivat traktori kauppiaat.

Jee. Rakkorikauppiaat on asiantuntijota tässä asiassa. Niiden ns. ei omien merkkien kohdalla varsnkin. Heh.  ;D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: rantsi - 27.05.17 - klo:21:33
Toisessa T214D takana 3500h ja toisessa 615h.. toimiivat eikun ajoa.
Empä versuun vaihtais, vaikka just yksi oli kokeiltavana.
Tosin tää versu/direct keskustelu lienee yks niitä ikuisuus aiheita.
Kuka laittaa rahansa mihinkin..
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 28.05.17 - klo:19:00
Toisessa T214D takana 3500h ja toisessa 615h.. toimiivat eikun ajoa.
Empä versuun vaihtais, vaikka just yksi oli kokeiltavana.
Tosin tää versu/direct keskustelu lienee yks niitä ikuisuus aiheita.
Kuka laittaa rahansa mihinkin..

Ikuisuus kysymyksiä niinpä.. On siis kyllä Versusta sekä Directistä tarjoukset. Tykkäsin kyllä directistä ajossa. Ei vaan pääse kokeilemaan siinä hommassa mihin kone tulee.. Tietäisi jaksaako 214 työntää tien päällä auraa samalla tavala kuin 234 versu. Mukava kuulla että on ainakin joku jolla toimii.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: jupe - 28.05.17 - klo:20:38
mikähän mahtaa olla versun ja direktin hintaero? ihan uteliaana kyselen
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 28.05.17 - klo:22:47
mikähän mahtaa olla versun ja direktin hintaero? ihan uteliaana kyselen

Kulkee aika käsi kädessä hinta T234 versulla ja T214 directillä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Juti - 30.05.17 - klo:01:42
Niihin Valtran jäykkiin jarruihin liittyen, meidän nykyisessä T163 Versussa on helevetin jäykät ja tunnottomat jarrut. Siis poljin on jäykkä alusta asi, ja ottaa vasta lopussa, ja silloinkin vetää kerralla melkein pyörät lukkoon... Oon meinannu monet liikennevalot ajaa pitkiksi... Ja jos vielä enemmän kehuu kyyseenomaista konetta, niin kytkin on aivan käyttökelvoton; etukuormaintyö tai työkoneenkytkentä on hyvin hankalaa, kun mennään aina loikka kerrallaan. Kytkimellä on varmaankin myös sielu, kun se joskus toimii ihan hyvin, mutta osaa aina yllättää. Toimii aina kun huoltomies testaa... On siinä monta muutakin probleemaa, kuten voimakkaasti kitisevä tuulettajan hihna (huoltomiehen mukaan normaalia!), suunnanvaihdin "töksäyttelee", sekä jalat lattiasta joka helevetin perseennostokerralla nostava evolution istuin. Eikä se Versu ainakaan meidän yksilössä jotenkin vain käy käteen, mm. ne napit ei oikein käy käteen, eikä aluevahto toimi jouhevasti. Vaikka on tullut melkein 2000h harjoiteltua ajamista, ei siitä oikein jouhevaa tahdo tulla millään. Niin, ja onhan se erittäin kömpelo.

Huoltomielle värkkäsin vioista ja ominaisuuksista oikein listan paperille, ja vein sen koneen mukana huoltoon. Paikallinen huoltomies on kuitenkin niin välinpitämätön, että se ei tehnyt juuri millekkään mitään. Huoltopäälilöllekin kerrottiin Koneagriassa koko tarina. Ottivat kyllä vakavasti, ja aikoivat tulla katsomaan konetta, mutta mitään ei ole kuulunut.

Pääsin yhtenä päivänä sitten ajamaan vanhempaa T182 Versua, joka oli aivan erilainen ajettavuudeltaan. Ja minun mielestäni meidän omaamme parempi. Mm. kytin ja jarrut toimivat paremmin, ja käyntiäänikin oli mukavampi (ei kuulunut niin hirveää tuulettajan "pohinaa", kuin T163:ssa)

Huoltopäällikkö kuitenkin sanoi Koneagriassa, että T4 alkupään malleissa ja T3 loppupään malliessa on ollut jarrutehostimien kanssa ongelmia. Siispä jarrujen jäykkyys johtuu siitä. Uudemmissa koneissa jarrutehostin on jo parempi.

Meillähän oli viime syksynä koeajossa T174 Versu. Täytyy kyllä sanoa, että se oli aivan eri kone. Moottorista ei kuulunut enää minkaanlaisia sivuääniä (räminää, kitinää), jarrut olivat kevyet ja herkät, kytkin oli paljon parempi, polkimien sijoittelu parempi, erittäin ketterä, etukuormain (66) oli soviteltu paljon paremmin  (ei enää "tuulitunnelia", ja ulottuvuus parempi). Lisäksi vaihteisto toimi aivan eri tavalla. Sitä oli jotenkin vaan helpompi hallita ja vaihteet kävi käteen ihan eri tavalla. Vaikea selittää, mutta pääsyynä varmaankin kädelle luontevampi "vaihdetikku" ja paremmaksi hiotut ohjelmat. Suunnanvaihdin toimi myös paljon paremmin, eikä "töksähtänyt" kertaakaan, vaan lähti aina liikkeelle nöyrästi "sukkasillaan". Ohjaamo oli myös laadukkaan ja mukavan oloinen.

Eli ovat kyllä hyvän koneen saaneet Suolahdessa värkättyä. Vaikka Valtra onkin amerikkalaisten omistuksessa, arvostan kyllä suomalaista työtä. Valtra työllistää paljon Suomessa, ja haluaisin kuitenkin suomalaista tukea. Tietysti itseäni henkilökohtaisesti vituttaa tuo nykyinen kone, eikä sitä enää kauaa katsella. Kovin tuo uusi malli kiinnostaisi, mutta ei oikein ole järkevää vaihdella konetta parin vuoden välein, ja maksaa persaukisena hirveitä välirahoja. Uuden koneen osto on meidän kohdalla nyt myyjän ja jälkimarkkinoinnin käsissä - siis se, että ottavatko ne tosissaan meidän nykyisen koneen vikoja ja ominaisuuksia, vai ovatko vaan rahaa perkeleesti vailla. Jos kuuntelevat, ottavat vakavasti ja tulevat vaikka hiukan vastaan välirahassa, niin varmasti tulee T4 meillekin. Vaan jos ovat perinteikkäästi rahaa vailla, eivätkä paljoa kuuntele, niin silloin en ainakaan jatka kotimaisuuden tukemista uudella koneella. Silloin myös muut merkit tai joku muu käytetty kone on todennäköisempi vaihtoehto.

Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 30.05.17 - klo:10:53

Meillähän oli viime syksynä koeajossa T174 Versu. Täytyy kyllä sanoa, että se oli aivan eri kone. Moottorista ei kuulunut enää minkaanlaisia sivuääniä (räminää, kitinää), jarrut olivat kevyet ja herkät, kytkin oli paljon parempi, polkimien sijoittelu parempi, erittäin ketterä, etukuormain (66) oli soviteltu paljon paremmin  (ei enää "tuulitunnelia", ja ulottuvuus parempi). Lisäksi vaihteisto toimi aivan eri tavalla. Sitä oli jotenkin vaan helpompi hallita ja vaihteet kävi käteen ihan eri tavalla. Vaikea selittää, mutta pääsyynä varmaankin kädelle luontevampi "vaihdetikku" ja paremmaksi hiotut ohjelmat. Suunnanvaihdin toimi myös paljon paremmin, eikä "töksähtänyt" kertaakaan, vaan lähti aina liikkeelle nöyrästi "sukkasillaan". Ohjaamo oli myös laadukkaan ja mukavan oloinen.

Eli ovat kyllä hyvän koneen saaneet Suolahdessa värkättyä. Vaikka Valtra onkin amerikkalaisten omistuksessa, arvostan kyllä suomalaista työtä. Valtra työllistää paljon Suomessa, ja haluaisin kuitenkin suomalaista tukea. Tietysti itseäni henkilökohtaisesti vituttaa tuo nykyinen kone, eikä sitä enää kauaa katsella. Kovin tuo uusi malli kiinnostaisi, mutta ei oikein ole järkevää vaihdella konetta parin vuoden välein, ja maksaa persaukisena hirveitä välirahoja. Uuden koneen osto on meidän kohdalla nyt myyjän ja jälkimarkkinoinnin käsissä - siis se, että ottavatko ne tosissaan meidän nykyisen koneen vikoja ja ominaisuuksia, vai ovatko vaan rahaa perkeleesti vailla. Jos kuuntelevat, ottavat vakavasti ja tulevat vaikka hiukan vastaan välirahassa, niin varmasti tulee T4 meillekin. Vaan jos ovat perinteikkäästi rahaa vailla, eivätkä paljoa kuuntele, niin silloin en ainakaan jatka kotimaisuuden tukemista uudella koneella. Silloin myös muut merkit tai joku muu käytetty kone on todennäköisempi vaihtoehto.

Minä kävin ajamassa sekä T234 sekä T214 Directiä ja pakko sanoa että uusi T4 on kyllä hieno kone. Ajettavuus on todella hyvä. Käsinoja jakaa mielipiteet, tai paremminkin hydrauliikkalohkojen ohjaus "napit" mutta en tiedä onko ihmisten pituudella merkitystä saati käsien pituudella mutta itselleni ovat ihan sopivassa paikassa...

Joo kyllä se on jälkimarkkinointi mikä ratkaisee aika paljon koneiden hankinnassa.. Tästä syystä en kertakaikkiaan edes vilkaise Keskon liikkeiden pihoille.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Juti - 30.05.17 - klo:15:19
Niin se on. Jälkimarkkinoinnilla on kova vaikustus. Meillähän ennen tuota T163:a oli 7480 Dyna-VT Massikka. Sitä ennen taas Valtra 8350 Ht kaikilla varusteilla (josta ei olisi pitänyt luopua), minkä tilalle siis se Massikka hyvän tarjouksen myötä tuli. Sen ostaminen oli kyllä virhe. Ei siinä mitään, erittäin hyvä kone ajaa, mutta siinä oli pirusti kaikenlaisia vikoja. Siis ei yhtään kallista remonttia, mutta jatkuvasti kaikenlaisia sähkövikoja ja halvautumisia. Mutta jälkimarkkinointi sössi kaiken. Miltei kaikki viat ja korjaukset tuli meidän maksettaviksi, vaikka ihan valmistevikoja olivat. Takuuaika oli tasan yksi vuosi, eikä sen jälkeen muuta kuin vi***iltu, myyntipäällikön toimesta. Muun muassa kahdesti meni valonvaihtajan viiksi (meinas lähtee pimeellä lapasesta, kun hävis ajovalot täydessä vauhdissa) - maksattivat molemmat meillä. Sitten aluevaihto alkoi heittäytyä toimimattomaksi, ja saattoi vaan potkaista vapaalle, johonka sitten halvauduttiin. Syynä tälle oli paskalle altis "vaihteensiirtäjä", johon oli mennyt sepelinpala johonkin sopivaan väliin väliin. Myyntipäällikön mukaan meidän olisi pitänyt maksaa sen korjaus, jos se olisi viety huoltoliikkeelle ja ne olisivat sitä alkaneet tutkia. Pahimpaan toukotyöaikaan ohjaamon alta meni jokin hydrauliletku, ja huomasin öljyvanan perässä. Huoltoliikkeeseen oli tällöin yli viikon jono, eivätkä ruvenneet millekkään. Sitten kun ne sitä alkoivat tutkia, letkurikko johtui asennusvirheestä, ja se hankasi koppijousiin. Sen vaihto oli päivän työ (koppia ylös, rengasta pois ym.) ja maksattivat meillä, vaikka oli asennusvirhe ja tehtaan vika. Alle 1,5 vuotias oli kone silloin.

Käsijarruanturikin alkoi vi***ilemaan ajoittain, jolloin saattoi ajossa ruveta piipittämään ja halvas koneen. Sitäkin huoltomies vain "sääti", eikä mitään edes tapahtunut. Tämän jälkeen vielä selvisi, ettei lohkolämmitin ollut toiminut ikinä (ei huomattu toimimattomuutta, kun lähti aina niin hyvin käyntiin), ja senkin maksattivat vielä meillä. Huoltomies vielä vaan jätti entisen vastuksen paikalleen, ja tökkäs uuden toiseen reikään, moottorin yläosaan, josta ei ole siellä mitään hyötyä. Silloin kone oli 2,5 vuotta vanha, ja pian vaihdettiin Valtraan. Huoltomiehelle myös sanottiin, että nyt on kyllä semmonen tilanne näiden vikojen ja teidän palvelun kanssa, että meillä vaihtuu nyt traktori. Huoltomiehen vastaus oli: "No eihän niitä vikoja sitten tarvitse korjata." Sen jälkeen ei olla paljo Keskon liikkeissä käyty - eikä käydä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 30.05.17 - klo:17:11
no huh.  alkaa tuntua että tuo miun nyy on ihan kunnossa... kun nuo oireet on muissakin ja huomattavasti kalliimmissa koneissa... miksi näin on menny... tietty tuo t4 on hyvä kone mutta niin on hintakin... piiikkasen joutuu ajamaan että haukkuu hintansa...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 30.05.17 - klo:22:04
Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 30.05.17 - klo:22:26
Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.
Ei ne testien hinnat sitä lopullista hintaa kerro. Vileä ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että olisi Valtraa päässyt muita edullisemmaksi kehumaan. Toisaalta harmi, tuo T4 on aika miellyttävän oloinen kapine.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: HooDee - 30.05.17 - klo:22:43
Valtran Advance vaihtui Nyykkärin T7:n PowerCommandiin. Loppui pelleily hydrauliikan kanssa. Hitechin kanssa meni vielä hyvin. Siis 8350
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 31.05.17 - klo:08:52
välirahat on miusta ollu aika suolaisia valttuun tarjotessa...   joten muilla joutun ajelemaan...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: AJL - 31.05.17 - klo:09:07
Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.
Ei ne testien hinnat sitä lopullista hintaa kerro. Vileä ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että olisi Valtraa päässyt muita edullisemmaksi kehumaan. Toisaalta harmi, tuo T4 on aika miellyttävän oloinen kapine.
Joo yleensä on jonkun karvalakkimallin hinta edullisin, sitten kun siihen ruksii samat varusteet mitä kilpailevalla merkillä tulee vakiona. niin ollaankin 15k euroo kalliimpana.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Susikoski - 31.05.17 - klo:19:01
Eli kv valehteli testissään Valtran hinnan ?
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 31.05.17 - klo:20:03
ei kait sentäs... mutta millä varusteilla toi olikaan..  ?     tuntuu että tonni per ruksi on tuo valtun hinnoittelu..                                        ja kalle nyökkää tarmokkaasti!
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Villevallaton - 31.05.17 - klo:20:15
Eli kv valehteli testissään Valtran hinnan ?
Mahtaa Lahnalampea vituttaa.
Eilen taas kyläläisen valtraa vietiin lavetilla laatikkoremonttiin ja urakat jäi kesken.Toisen kerran 2000 tuntiin.
Merkki vaihtuu kuulemma nyykkäriin joka TOIMIIIIII!!!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: vakka - 31.05.17 - klo:20:26
Huvituksensa kullakin. Voi vaikka vahdata mihin suuuntaan ja millä kyydillä kyläläisten traktorit liikkuu.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Villevallaton - 31.05.17 - klo:20:46
Huvituksensa kullakin. Voi vaikka vahdata mihin suuuntaan ja millä kyydillä kyläläisten traktorit liikkuu.
Aina lämmittää mieltä,kun Valtraa viedää katkaisuhoitoon.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Susikoski - 31.05.17 - klo:21:49
Huvituksensa kullakin. Voi vaikka vahdata mihin suuuntaan ja millä kyydillä kyläläisten traktorit liikkuu.
Aina lämmittää mieltä,kun Valtraa viedää katkaisuhoitoon.
Villevallaton = loimaan herra
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Susikoski - 31.05.17 - klo:21:50
ei kait sentäs... mutta millä varusteilla toi olikaan..  ?     tuntuu että tonni per ruksi on tuo valtun hinnoittelu..                                        ja kalle nyökkää tarmokkaasti!
Oli paremmilla mm. kääntyvä istuin yhdessäkään muussa ei ollut.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Villevallaton - 31.05.17 - klo:22:01
Huvituksensa kullakin. Voi vaikka vahdata mihin suuuntaan ja millä kyydillä kyläläisten traktorit liikkuu.
Aina lämmittää mieltä,kun Valtraa viedää katkaisuhoitoon.
Villevallaton = loimaan herra
Ääliö.Sinä.Just sinä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: HooDee - 31.05.17 - klo:22:57
Eli kv valehteli testissään Valtran hinnan ?
Mahtaa Lahnalampea vituttaa.
Eilen taas kyläläisen valtraa vietiin lavetilla laatikkoremonttiin ja urakat jäi kesken.Toisen kerran 2000 tuntiin.
Merkki vaihtuu kuulemma nyykkäriin joka TOIMIIIIII!!!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Ei pirä toisen vahingolle ilkkuman. Mutta kaipa se totuus kärjistyy, notta kovehimpia konehia olivat 8400 ja 50-sarjan Hitechit.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 01.06.17 - klo:03:37
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: jylperö - 01.06.17 - klo:09:33
Ihan samalla tavalla niitä rukseja joutuu lisäilemään oli merkki mikä tahansa, ja renkaat pitää aina vaihtaa suurempiin. En ymmärrä miksi suomeen yleensä tuodaan koneita niin kapeilla renkailla, ei niitä kukaan osta.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: JD6630 - 01.06.17 - klo:14:37
Ihan samalla tavalla niitä rukseja joutuu lisäilemään oli merkki mikä tahansa, ja renkaat pitää aina vaihtaa suurempiin. En ymmärrä miksi suomeen yleensä tuodaan koneita niin kapeilla renkailla, ei niitä kukaan osta.
Fendtis ei hirveesti tartte. R-sarjan Deerekin on aika valmis pakkaus.

Eteläisemmässä suomessa ei oo kovin leveitä renkaita traktoreis.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: HooDee - 01.06.17 - klo:17:39
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.

Ei muuta tarvittekaan ikävöidä, ainoastaan sitä luotettavuutta mitä noissa oli.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: retku - 01.06.17 - klo:22:38
Kyllä tarvii fendtiinkin ottaa lisävarusteita. Aivan niinkuin valtraankin...
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 02.06.17 - klo:00:26
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 02.06.17 - klo:01:28
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D

Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia.  En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.

Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: ansseus - 02.06.17 - klo:07:29
eiks noissa ole se valo koukulle jo vakiona?                  ja tuo jarut on kyllä moni muukin sanonu...

Ei se valo paljoo auta ku sattuu peilin ja koukun linjalle vielä ulosoton suojakotelon reuna..

Minä aina ensimmäisenä toimenpiteenä traktoria käyttöönotettaessa otan suojakotelon pois,turha varuste muutenkin vaikeuttaen akselin kytkentää.Kun kytken yleensä akselin kiinni silloin kun ulosotto ei pyöri :D.Tosin kotelo toimii hyvänä astintasona jos tarvitsee kurkotella avatusta takalasista koppiin.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 02.06.17 - klo:08:22
miksi se suojakotelo pitää pois ottaa?  ite käännän ylös kun laitan isoilla suojilla olevaa akselia kiinni... ja lasken sen alas kun on akseli kiinni.. ei tartte huolehtia minkään narun, letkun, tms joutumista nivelen syötäväksi..         ja todella helppo laskea työntyvarsi sen suojan varaan kun koneesta irtoaa..
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 02.06.17 - klo:09:25
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D

Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia.  En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.

Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.
Uusi Deutz on kyllä mielenkiintoinen, muualtakin olen kuullut, että hinta on aika suolainen. Mielestäni sen hinnan pitäisi iha jo myyntimäärienkin takia olla Casen luokkaa (täällä ainakin halvimpia).

Paljonko on Deutzin hintaero muihin? Vielä viimevuonna mainostivat, että halvalla lähtee. :D Niin ja minkä mallinen Deutz kyseessä?
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: HooDee - 03.06.17 - klo:12:43
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D

Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia.  En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.

Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.

Fendt ja muut vielä listalle
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 03.06.17 - klo:17:07

uusi Deutz on kyllä mielenkiintoinen, muualtakin olen kuullut, että hinta on aika suolainen. Mielestäni sen hinnan pitäisi iha jo myyntimäärienkin takia olla Casen luokkaa (täällä ainakin halvimpia).

Paljonko on Deutzin hintaero muihin? Vielä viimevuonna mainostivat, että halvalla lähtee. :D Niin ja minkä mallinen Deutz kyseessä?

Kyllä.. Deutzin pitäisi olla kilpailukykyinen mutta valitettavasti ei ole. En ole yhtään yllättynyt että niitä myydään ehkä pari kappaletta vuodessa jos sitäkään. Uudesta TTV 7250 Deutzista sain tarjouksen ja voin kertoa että siinä missä vastaavan kokoisen John Deeren tai Casen hinta on verollisena, alkaa siitä Deutzin hinta verottomana. Eli jää melko paljon kalliiksi. Lisäksi jos marginaalimerkin huoltoverkosto on niin suppea mitä se deutzissa on, on todella vaikea perustella millään asteella hankintaa vaikka tuote olisikin hyvä.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 03.06.17 - klo:22:47
Täällä olisi huolto lähellä. Pitää melkein pyytää tarjousta ja katsella mihin kohti sijoittuu. Joko suurin 6 sarjalainen tai pienin 7 Ttv.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 05.06.17 - klo:13:58
Ja niin tippui John Deere vaihtoehdoista pois. Kuulin myyjältä tänään että toimitusaika on niin pitkä että jos nyt laittaa uuden tilaukseen, ehtii tammikuussa saada koneen. Ehkä jos hyvin käy, voi onnistua jopa joulukuussa. Joo-o.. lumikonetta ei uskalla tuolla toimitusajalla oikein ottaa.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: vakka - 05.06.17 - klo:14:47
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 05.06.17 - klo:15:30
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: John Ferguson - 05.06.17 - klo:22:13
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.
Tää.

Nuo "uudet on paskoja" -jutut tulee yleensä niiltä jotka eivät ole uusilla koneilla ajaneet. Kyllä jääränkin pää kääntyy kun pääsee muutaman tunnin nauttimaan ergonomiasta.

Jontikan odotusajat on jo pari vuotta olleet reippaat 6kk.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: vakka - 06.06.17 - klo:06:21
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.
Tää.

Nuo "uudet on paskoja" -jutut tulee yleensä niiltä jotka eivät ole uusilla koneilla ajaneet. Kyllä jääränkin pää kääntyy kun pääsee muutaman tunnin nauttimaan ergonomiasta.

Jontikan odotusajat on jo pari vuotta olleet reippaat 6kk.
Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 06.06.17 - klo:08:53
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.

Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.

Olen samaa mieltä osittain. Mutta tuskin kukaan tai ainakaan moni lähtee ostamaan uutta konetta jos niitä töitä ei ole tarpeeksi. Niin kauan kun saat itselle palkan, kuskille/kuskeille palkat, koneet maksavat itsensä ja mielellään jää pesämunaakin vielä ja ollaan plussan puolella niin sehän on sitä yrittämistä. Vielä kun kaikki koneilla töitä tekevät tajuaisivat ettei oman etunsa takia kannattaisi lähteä polkemaan hintoja..
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: SamiT - 06.06.17 - klo:16:44
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.

Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.

Olen samaa mieltä osittain. Mutta tuskin kukaan tai ainakaan moni lähtee ostamaan uutta konetta jos niitä töitä ei ole tarpeeksi. Niin kauan kun saat itselle palkan, kuskille/kuskeille palkat, koneet maksavat itsensä ja mielellään jää pesämunaakin vielä ja ollaan plussan puolella niin sehän on sitä yrittämistä. Vielä kun kaikki koneilla töitä tekevät tajuaisivat ettei oman etunsa takia kannattaisi lähteä polkemaan hintoja..

Itse lopetan kaivinkonetyöt kokonaan jahka saan koneen myytyä juurikin nykyisen hintakuopan takia. Voi senkin ajan sitten käyttää johonkin toivottavasti tuottavampaan työhön.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 07.06.17 - klo:08:35
ihan kivasti näkyy moinen kun kyselee vanhoilta tutuilta konetta pikkutöihin;  oon myyny pois kun ei jääny muuta kuin känsät käsiin.. töistä!
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Jan79 - 07.06.17 - klo:12:22

Itse lopetan kaivinkonetyöt kokonaan jahka saan koneen myytyä juurikin nykyisen hintakuopan takia. Voi senkin ajan sitten käyttää johonkin toivottavasti tuottavampaan työhön.

Täälläpäin kun alkaa tuo uusi E18 motari valmistua niin hyvää päivää täällä on kohta kaivinkoneita vaille töitä. Ostettu koneita työmaata varten mutta kun tie on valmis, seisoo täällä koneita joka toisella pihalla.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: maidontuottaja - 27.12.17 - klo:11:08
Ootteko muokanneet jarrupolkimen poljingeometriaa paremmaksi, huollossa saivat nostettua sentin ylemmäs ja seuraava vaihtoehto on itse polkimen muokkaus. Onhan muuten asiallisessa koneessa täysin epäonnistunut poljintuntuma.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: andie - 27.12.17 - klo:21:06
Ootteko muokanneet jarrupolkimen poljingeometriaa paremmaksi, huollossa saivat nostettua sentin ylemmäs ja seuraava vaihtoehto on itse polkimen muokkaus. Onhan muuten asiallisessa koneessa täysin epäonnistunut poljintuntuma.

Itellä oli koeajossa N-sarjalainen niin massikan pehmeästi jo ylhäällä ottavien jarrujen jälkeen oli aika oudot, kun piti poljin polkea melkein pohjaan ja sitten otti kerralla kunnolla.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Apilas Jr. - 27.12.17 - klo:21:18
Ootteko muokanneet jarrupolkimen poljingeometriaa paremmaksi, huollossa saivat nostettua sentin ylemmäs ja seuraava vaihtoehto on itse polkimen muokkaus. Onhan muuten asiallisessa koneessa täysin epäonnistunut poljintuntuma.

Sul on #maitokriisi iskenyt päällensä...  :D

Ei siin mitään, kyl massin kaa on mukava elää.  :D :D :D
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 27.12.17 - klo:21:44
miten tuollasella erkonomialla ajellaan sit reippaasti jäisellä pinnalla..   vetääkö se lukkoon?   ite tykänny et polkimella saahimmattu a vauhtia tasaseen ja sit jos tarve niin lukkoonkin.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: maidontuottaja - 27.12.17 - klo:22:33
miten tuollasella erkonomialla ajellaan sit reippaasti jäisellä pinnalla..   vetääkö se lukkoon?   ite tykänny et polkimella saahimmattu a vauhtia tasaseen ja sit jos tarve niin lukkoonkin.
Tuokin on ongelma, ottaa vasta lopussa ja jarrut tuntuvat myös melko tehottomilta, painaa saa voimalla ennen kuin löytyy jarrutehoa ja poljin on myös raskas.
Talossa on yhä 8350 ja 7530 ja enimmäkseen noilla ajelen, juuri noiden polkimien vuoksi. Konehan on siis 174 ja siinä ei ole etuakselissa jarruja.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: JD6630 - 28.12.17 - klo:00:23
Ostitko sitten traktorin kokeilematta sitä?

Valtroissahan on aina ollut huonot jarrut.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: maidontuottaja - 28.12.17 - klo:07:54
Ostitko sitten traktorin kokeilematta sitä?

Valtroissahan on aina ollut huonot jarrut.
Kävin ajamassa pienen matkaa ja ostin pois kuleksimasta kun hinta oli muuten kohdillaan. Ei siis mistään liikkeestä vaan suoraan tuli jo aikoja sitten.

Ei nuo jarrut siinä testilenkillä kiinnittänyt huomiota, mutta sitten kun aletaan ajaa pitempää päivää ja jos joutuu käyttämään paljon jarruja.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: Oksa - 28.12.17 - klo:08:25
eikö valtuissa ole parantunna jarrut ollenkaan niistä 600 sarjan vehkeistä?   ite olen aina tarvinna hyviä jarruja pintamuotojen takia ja same oli miusta paras.  mutta muuten heikoin.
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: rantsi - 28.12.17 - klo:08:42
Jarruja moittii ne joilla kokemus vain vanhoista valtroista.. toki noissa alkupään T4 valtuissa oli liian jäykät ne polkimen jouset.
Pitäis olla käsittääkseni vaihdettu jo oikeenlaiset jos käytetty merkki huollossa.

Nimin. Kokemusta on
Otsikko: Vs: Valtra t4 versu
Kirjoitti: maidontuottaja - 28.12.17 - klo:08:52
Jarruja moittii ne joilla kokemus vain vanhoista valtroista.. toki noissa alkupään T4 valtuissa oli liian jäykät ne polkimen jouset.
Pitäis olla käsittääkseni vaihdettu jo oikeenlaiset jos käytetty merkki huollossa.

Nimin. Kokemusta on
Tämä yksilö on valmistettu muistaakseni syyskuussa 2015. Poljin on jäykkä, eikä huollossa ollut jousista puhetta, täytyy selvittää tämäkin asia.