• Tavallinen aihe

Aihe Valtra t4 versu  (Luettu 52503 kertaa)

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Valtra t4 versu
Toisessa T214D takana 3500h ja toisessa 615h.. toimiivat eikun ajoa.
Empä versuun vaihtais, vaikka just yksi oli kokeiltavana.
Tosin tää versu/direct keskustelu lienee yks niitä ikuisuus aiheita.
Kuka laittaa rahansa mihinkin..

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu
Toisessa T214D takana 3500h ja toisessa 615h.. toimiivat eikun ajoa.
Empä versuun vaihtais, vaikka just yksi oli kokeiltavana.
Tosin tää versu/direct keskustelu lienee yks niitä ikuisuus aiheita.
Kuka laittaa rahansa mihinkin..

Ikuisuus kysymyksiä niinpä.. On siis kyllä Versusta sekä Directistä tarjoukset. Tykkäsin kyllä directistä ajossa. Ei vaan pääse kokeilemaan siinä hommassa mihin kone tulee.. Tietäisi jaksaako 214 työntää tien päällä auraa samalla tavala kuin 234 versu. Mukava kuulla että on ainakin joku jolla toimii.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 647
Vs: Valtra t4 versu
mikähän mahtaa olla versun ja direktin hintaero? ihan uteliaana kyselen

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu
mikähän mahtaa olla versun ja direktin hintaero? ihan uteliaana kyselen

Kulkee aika käsi kädessä hinta T234 versulla ja T214 directillä.

Juti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Valtra t4 versu
Niihin Valtran jäykkiin jarruihin liittyen, meidän nykyisessä T163 Versussa on helevetin jäykät ja tunnottomat jarrut. Siis poljin on jäykkä alusta asi, ja ottaa vasta lopussa, ja silloinkin vetää kerralla melkein pyörät lukkoon... Oon meinannu monet liikennevalot ajaa pitkiksi... Ja jos vielä enemmän kehuu kyyseenomaista konetta, niin kytkin on aivan käyttökelvoton; etukuormaintyö tai työkoneenkytkentä on hyvin hankalaa, kun mennään aina loikka kerrallaan. Kytkimellä on varmaankin myös sielu, kun se joskus toimii ihan hyvin, mutta osaa aina yllättää. Toimii aina kun huoltomies testaa... On siinä monta muutakin probleemaa, kuten voimakkaasti kitisevä tuulettajan hihna (huoltomiehen mukaan normaalia!), suunnanvaihdin "töksäyttelee", sekä jalat lattiasta joka helevetin perseennostokerralla nostava evolution istuin. Eikä se Versu ainakaan meidän yksilössä jotenkin vain käy käteen, mm. ne napit ei oikein käy käteen, eikä aluevahto toimi jouhevasti. Vaikka on tullut melkein 2000h harjoiteltua ajamista, ei siitä oikein jouhevaa tahdo tulla millään. Niin, ja onhan se erittäin kömpelo.

Huoltomielle värkkäsin vioista ja ominaisuuksista oikein listan paperille, ja vein sen koneen mukana huoltoon. Paikallinen huoltomies on kuitenkin niin välinpitämätön, että se ei tehnyt juuri millekkään mitään. Huoltopäälilöllekin kerrottiin Koneagriassa koko tarina. Ottivat kyllä vakavasti, ja aikoivat tulla katsomaan konetta, mutta mitään ei ole kuulunut.

Pääsin yhtenä päivänä sitten ajamaan vanhempaa T182 Versua, joka oli aivan erilainen ajettavuudeltaan. Ja minun mielestäni meidän omaamme parempi. Mm. kytin ja jarrut toimivat paremmin, ja käyntiäänikin oli mukavampi (ei kuulunut niin hirveää tuulettajan "pohinaa", kuin T163:ssa)

Huoltopäällikkö kuitenkin sanoi Koneagriassa, että T4 alkupään malleissa ja T3 loppupään malliessa on ollut jarrutehostimien kanssa ongelmia. Siispä jarrujen jäykkyys johtuu siitä. Uudemmissa koneissa jarrutehostin on jo parempi.

Meillähän oli viime syksynä koeajossa T174 Versu. Täytyy kyllä sanoa, että se oli aivan eri kone. Moottorista ei kuulunut enää minkaanlaisia sivuääniä (räminää, kitinää), jarrut olivat kevyet ja herkät, kytkin oli paljon parempi, polkimien sijoittelu parempi, erittäin ketterä, etukuormain (66) oli soviteltu paljon paremmin  (ei enää "tuulitunnelia", ja ulottuvuus parempi). Lisäksi vaihteisto toimi aivan eri tavalla. Sitä oli jotenkin vaan helpompi hallita ja vaihteet kävi käteen ihan eri tavalla. Vaikea selittää, mutta pääsyynä varmaankin kädelle luontevampi "vaihdetikku" ja paremmaksi hiotut ohjelmat. Suunnanvaihdin toimi myös paljon paremmin, eikä "töksähtänyt" kertaakaan, vaan lähti aina liikkeelle nöyrästi "sukkasillaan". Ohjaamo oli myös laadukkaan ja mukavan oloinen.

Eli ovat kyllä hyvän koneen saaneet Suolahdessa värkättyä. Vaikka Valtra onkin amerikkalaisten omistuksessa, arvostan kyllä suomalaista työtä. Valtra työllistää paljon Suomessa, ja haluaisin kuitenkin suomalaista tukea. Tietysti itseäni henkilökohtaisesti vituttaa tuo nykyinen kone, eikä sitä enää kauaa katsella. Kovin tuo uusi malli kiinnostaisi, mutta ei oikein ole järkevää vaihdella konetta parin vuoden välein, ja maksaa persaukisena hirveitä välirahoja. Uuden koneen osto on meidän kohdalla nyt myyjän ja jälkimarkkinoinnin käsissä - siis se, että ottavatko ne tosissaan meidän nykyisen koneen vikoja ja ominaisuuksia, vai ovatko vaan rahaa perkeleesti vailla. Jos kuuntelevat, ottavat vakavasti ja tulevat vaikka hiukan vastaan välirahassa, niin varmasti tulee T4 meillekin. Vaan jos ovat perinteikkäästi rahaa vailla, eivätkä paljoa kuuntele, niin silloin en ainakaan jatka kotimaisuuden tukemista uudella koneella. Silloin myös muut merkit tai joku muu käytetty kone on todennäköisempi vaihtoehto.

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Valtra t4 versu

Meillähän oli viime syksynä koeajossa T174 Versu. Täytyy kyllä sanoa, että se oli aivan eri kone. Moottorista ei kuulunut enää minkaanlaisia sivuääniä (räminää, kitinää), jarrut olivat kevyet ja herkät, kytkin oli paljon parempi, polkimien sijoittelu parempi, erittäin ketterä, etukuormain (66) oli soviteltu paljon paremmin  (ei enää "tuulitunnelia", ja ulottuvuus parempi). Lisäksi vaihteisto toimi aivan eri tavalla. Sitä oli jotenkin vaan helpompi hallita ja vaihteet kävi käteen ihan eri tavalla. Vaikea selittää, mutta pääsyynä varmaankin kädelle luontevampi "vaihdetikku" ja paremmaksi hiotut ohjelmat. Suunnanvaihdin toimi myös paljon paremmin, eikä "töksähtänyt" kertaakaan, vaan lähti aina liikkeelle nöyrästi "sukkasillaan". Ohjaamo oli myös laadukkaan ja mukavan oloinen.

Eli ovat kyllä hyvän koneen saaneet Suolahdessa värkättyä. Vaikka Valtra onkin amerikkalaisten omistuksessa, arvostan kyllä suomalaista työtä. Valtra työllistää paljon Suomessa, ja haluaisin kuitenkin suomalaista tukea. Tietysti itseäni henkilökohtaisesti vituttaa tuo nykyinen kone, eikä sitä enää kauaa katsella. Kovin tuo uusi malli kiinnostaisi, mutta ei oikein ole järkevää vaihdella konetta parin vuoden välein, ja maksaa persaukisena hirveitä välirahoja. Uuden koneen osto on meidän kohdalla nyt myyjän ja jälkimarkkinoinnin käsissä - siis se, että ottavatko ne tosissaan meidän nykyisen koneen vikoja ja ominaisuuksia, vai ovatko vaan rahaa perkeleesti vailla. Jos kuuntelevat, ottavat vakavasti ja tulevat vaikka hiukan vastaan välirahassa, niin varmasti tulee T4 meillekin. Vaan jos ovat perinteikkäästi rahaa vailla, eivätkä paljoa kuuntele, niin silloin en ainakaan jatka kotimaisuuden tukemista uudella koneella. Silloin myös muut merkit tai joku muu käytetty kone on todennäköisempi vaihtoehto.

Minä kävin ajamassa sekä T234 sekä T214 Directiä ja pakko sanoa että uusi T4 on kyllä hieno kone. Ajettavuus on todella hyvä. Käsinoja jakaa mielipiteet, tai paremminkin hydrauliikkalohkojen ohjaus "napit" mutta en tiedä onko ihmisten pituudella merkitystä saati käsien pituudella mutta itselleni ovat ihan sopivassa paikassa...

Joo kyllä se on jälkimarkkinointi mikä ratkaisee aika paljon koneiden hankinnassa.. Tästä syystä en kertakaikkiaan edes vilkaise Keskon liikkeiden pihoille.

Juti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Valtra t4 versu
Niin se on. Jälkimarkkinoinnilla on kova vaikustus. Meillähän ennen tuota T163:a oli 7480 Dyna-VT Massikka. Sitä ennen taas Valtra 8350 Ht kaikilla varusteilla (josta ei olisi pitänyt luopua), minkä tilalle siis se Massikka hyvän tarjouksen myötä tuli. Sen ostaminen oli kyllä virhe. Ei siinä mitään, erittäin hyvä kone ajaa, mutta siinä oli pirusti kaikenlaisia vikoja. Siis ei yhtään kallista remonttia, mutta jatkuvasti kaikenlaisia sähkövikoja ja halvautumisia. Mutta jälkimarkkinointi sössi kaiken. Miltei kaikki viat ja korjaukset tuli meidän maksettaviksi, vaikka ihan valmistevikoja olivat. Takuuaika oli tasan yksi vuosi, eikä sen jälkeen muuta kuin vi***iltu, myyntipäällikön toimesta. Muun muassa kahdesti meni valonvaihtajan viiksi (meinas lähtee pimeellä lapasesta, kun hävis ajovalot täydessä vauhdissa) - maksattivat molemmat meillä. Sitten aluevaihto alkoi heittäytyä toimimattomaksi, ja saattoi vaan potkaista vapaalle, johonka sitten halvauduttiin. Syynä tälle oli paskalle altis "vaihteensiirtäjä", johon oli mennyt sepelinpala johonkin sopivaan väliin väliin. Myyntipäällikön mukaan meidän olisi pitänyt maksaa sen korjaus, jos se olisi viety huoltoliikkeelle ja ne olisivat sitä alkaneet tutkia. Pahimpaan toukotyöaikaan ohjaamon alta meni jokin hydrauliletku, ja huomasin öljyvanan perässä. Huoltoliikkeeseen oli tällöin yli viikon jono, eivätkä ruvenneet millekkään. Sitten kun ne sitä alkoivat tutkia, letkurikko johtui asennusvirheestä, ja se hankasi koppijousiin. Sen vaihto oli päivän työ (koppia ylös, rengasta pois ym.) ja maksattivat meillä, vaikka oli asennusvirhe ja tehtaan vika. Alle 1,5 vuotias oli kone silloin.

Käsijarruanturikin alkoi vi***ilemaan ajoittain, jolloin saattoi ajossa ruveta piipittämään ja halvas koneen. Sitäkin huoltomies vain "sääti", eikä mitään edes tapahtunut. Tämän jälkeen vielä selvisi, ettei lohkolämmitin ollut toiminut ikinä (ei huomattu toimimattomuutta, kun lähti aina niin hyvin käyntiin), ja senkin maksattivat vielä meillä. Huoltomies vielä vaan jätti entisen vastuksen paikalleen, ja tökkäs uuden toiseen reikään, moottorin yläosaan, josta ei ole siellä mitään hyötyä. Silloin kone oli 2,5 vuotta vanha, ja pian vaihdettiin Valtraan. Huoltomiehelle myös sanottiin, että nyt on kyllä semmonen tilanne näiden vikojen ja teidän palvelun kanssa, että meillä vaihtuu nyt traktori. Huoltomiehen vastaus oli: "No eihän niitä vikoja sitten tarvitse korjata." Sen jälkeen ei olla paljo Keskon liikkeissä käyty - eikä käydä.

Viimeksi muokattu: 30.05.17 - klo:15:21 kirjoittanut Juti

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57720
Vs: Valtra t4 versu
no huh.  alkaa tuntua että tuo miun nyy on ihan kunnossa... kun nuo oireet on muissakin ja huomattavasti kalliimmissa koneissa... miksi näin on menny... tietty tuo t4 on hyvä kone mutta niin on hintakin... piiikkasen joutuu ajamaan että haukkuu hintansa...

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valtra t4 versu
Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1192
Vs: Valtra t4 versu
Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.
Ei ne testien hinnat sitä lopullista hintaa kerro. Vileä ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että olisi Valtraa päässyt muita edullisemmaksi kehumaan. Toisaalta harmi, tuo T4 on aika miellyttävän oloinen kapine.

HooDee

  • Vieras
Vs: Valtra t4 versu
Valtran Advance vaihtui Nyykkärin T7:n PowerCommandiin. Loppui pelleily hydrauliikan kanssa. Hitechin kanssa meni vielä hyvin. Siis 8350

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57720
Vs: Valtra t4 versu
välirahat on miusta ollu aika suolaisia valttuun tarjotessa...   joten muilla joutun ajelemaan...

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
Vs: Valtra t4 versu
Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.
Ei ne testien hinnat sitä lopullista hintaa kerro. Vileä ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että olisi Valtraa päässyt muita edullisemmaksi kehumaan. Toisaalta harmi, tuo T4 on aika miellyttävän oloinen kapine.
Joo yleensä on jonkun karvalakkimallin hinta edullisin, sitten kun siihen ruksii samat varusteet mitä kilpailevalla merkillä tulee vakiona. niin ollaankin 15k euroo kalliimpana.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Valtra t4 versu
Eli kv valehteli testissään Valtran hinnan ?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57720
Vs: Valtra t4 versu
ei kait sentäs... mutta millä varusteilla toi olikaan..  ?     tuntuu että tonni per ruksi on tuo valtun hinnoittelu..                                        ja kalle nyökkää tarmokkaasti!