Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää.
Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia. En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.
Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.
Uusi Deutz on kyllä mielenkiintoinen, muualtakin olen kuullut, että hinta on aika suolainen. Mielestäni sen hinnan pitäisi iha jo myyntimäärienkin takia olla Casen luokkaa (täällä ainakin halvimpia).
Paljonko on Deutzin hintaero muihin? Vielä viimevuonna mainostivat, että halvalla lähtee.
Niin ja minkä mallinen Deutz kyseessä?