eikös noihin ollut muutama vuosi sitten joku kiristinkin joka toimi tangolla? uarkointiuutisista just luin eilen ... vuotta ja numeroa en enää muista... ja tarkistaminen pikkasen vaikeeta.......
http://www.nettivaraosa.com/traktorin-varaosat/2190009
vai
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/trelleborgin-twinning-menetelmalla-levikepyorat-kiinni-minuuteissa/
Tuo JETIn idea ihan ok, mutta siinäkin vaan normaali mutteri siellä varren sisällä. Toki sen saa vaihdettua pidempään jatkomutteriin pienellä rälläköinnillä ja hitsailulla.
Reilu kymmenen vuotta ollut nuo jetin kiinnikkeet, eikä ole vielä muttereita vaihdeltu. Toki kerta vuoteen pois ja päälle, joskus syksylläkin. Oon pitänyt jengat puhtaana ja hyvässä rasvassa, koneella kuitenkin paukutan kiinni ja auki... Jälkikiristelyt toki avaimella.
Nyt on tulossa käytetyt paripyörät ja niissä ei oo kaulusta, ellei itse värkkää. Joutuu kettingeillä laittamaan kiinni, ja tuntuu niin kivikautiselta kun pitää pyöritellä kohdalleen jne.
Jetillä saa yksinkin paripyörän suht turvallisesti paikalleen, mikäli tarve, ilman muita apukoneita. Kettinkien kanssa värkkäämistä. Joku voi sanoa että pikkujuttu, muttei oo päässyt kokeilemaan kaulusvanteellista paripyörää ja teleskooppikiinnikkeitä sama minne kiinnittäen vs. ketjut tietyillä kiinnityspisteillä.