• Tavallinen aihe

Aihe Levikepyörien kiinnitysketjupulttien ja muttereiden kierrekoko?  (Luettu 7020 kertaa)

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Morjes,

pitäisi levikepyörien kiinnitysketjujen pulttipäiden ja muttereiden kierteet kunnostaa, kun ne ottavat aina päälle laittaessa ja irrottaessa vähän siipeensä. Mutterit olen jo aikoja sitten vaihtanut jatkomuttereiksi, jotka ovat mielestäni paljon parempia kuin tavalliset, mutta nekin jo vähän takeltelevat, kun pultit ovat huonossa kunnossa.

Mikä lienee Rajujen ja varmaan muidenkin merkkisten kiinnitysketjujen pulttien ja mutterien kierrekoko?

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235

Red Bull

  • Vieras

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54610
eikös noihin ollut muutama vuosi sitten joku kiristinkin joka toimi tangolla?    uarkointiuutisista just luin eilen ...   vuotta ja numeroa en enää muista...    ja tarkistaminen pikkasen vaikeeta.......

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6820
eikös noihin ollut muutama vuosi sitten joku kiristinkin joka toimi tangolla?    uarkointiuutisista just luin eilen ...   vuotta ja numeroa en enää muista...    ja tarkistaminen pikkasen vaikeeta.......

http://www.nettivaraosa.com/traktorin-varaosat/2190009
 
vai

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/trelleborgin-twinning-menetelmalla-levikepyorat-kiinni-minuuteissa/
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Red Bull

  • Vieras
eikös noihin ollut muutama vuosi sitten joku kiristinkin joka toimi tangolla?    uarkointiuutisista just luin eilen ...   vuotta ja numeroa en enää muista...    ja tarkistaminen pikkasen vaikeeta.......

http://www.nettivaraosa.com/traktorin-varaosat/2190009
 
vai

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/trelleborgin-twinning-menetelmalla-levikepyorat-kiinni-minuuteissa/

Tuo JETIn idea ihan ok, mutta siinäkin vaan normaali mutteri siellä varren sisällä. Toki sen saa vaihdettua pidempään jatkomutteriin pienellä rälläköinnillä ja hitsailulla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16702
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Onhan yhdellä keskikierretangolla kiristettäviä nämä pirisen hitsattavapalasysteemit.

-SS-

Morris65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Onhan yhdellä keskikierretangolla kiristettäviä nämä pirisen hitsattavapalasysteemit.

-SS-

Jos tuollaisia levikepyöriä meinaa, niin suosittelen Salpasia, ei tarvitse hitsailla ja pysyy kiinni, nuo palat tahtoo käytössä aina hiukan kulua.

Viimeksi muokattu: 16.04.16 - klo:15:15 kirjoittanut Morris65

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2538
Koskas salpasia ja pirisiä on viimeksi valmistettu ?

Vieläkö 1990 luvun alussa ?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2349
  • Etelä-Karjala
Salpaset missä on vannepultin tilalle tuleva lenkki ja sitten niitten varsien päässä koukut, on aika tiukilla tehokkaammissa koneissa. Yhdellä kiristyspultilla ei oikein tule voimaa tarpeeksi ja tuppaa levike pyörähtämään ja vääntää ne tangot.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6820
eikös noihin ollut muutama vuosi sitten joku kiristinkin joka toimi tangolla?    uarkointiuutisista just luin eilen ...   vuotta ja numeroa en enää muista...    ja tarkistaminen pikkasen vaikeeta.......

http://www.nettivaraosa.com/traktorin-varaosat/2190009
 
vai

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/trelleborgin-twinning-menetelmalla-levikepyorat-kiinni-minuuteissa/

Tuo JETIn idea ihan ok, mutta siinäkin vaan normaali mutteri siellä varren sisällä. Toki sen saa vaihdettua pidempään jatkomutteriin pienellä rälläköinnillä ja hitsailulla.

Reilu kymmenen vuotta ollut nuo jetin kiinnikkeet, eikä ole vielä muttereita vaihdeltu. Toki kerta vuoteen pois ja päälle, joskus syksylläkin. Oon pitänyt jengat puhtaana ja hyvässä rasvassa, koneella kuitenkin paukutan kiinni ja auki... Jälkikiristelyt toki avaimella.
Nyt on tulossa käytetyt paripyörät ja niissä ei oo kaulusta, ellei itse värkkää. Joutuu kettingeillä laittamaan kiinni, ja tuntuu niin kivikautiselta kun pitää pyöritellä kohdalleen jne.

Jetillä saa yksinkin paripyörän suht turvallisesti paikalleen, mikäli tarve, ilman muita apukoneita. Kettinkien kanssa värkkäämistä. Joku voi sanoa että pikkujuttu, muttei oo päässyt kokeilemaan kaulusvanteellista paripyörää ja teleskooppikiinnikkeitä  sama minne kiinnittäen vs. ketjut tietyillä kiinnityspisteillä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Naturalis

  • Vieras
Onhan yhdellä keskikierretangolla kiristettäviä nämä pirisen hitsattavapalasysteemit.

-SS-
Juu 42 tuuman kumeille ihan ehdottomat... :)

Tossavainen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
Pari vuotta sitten piti rakvaattoriin hommata uuet renkaat. Vanhat takaset jäi paripyöriks rajun vanteille, kiinnitys teleskoopeilla. Varmaan vastaava kuin jeti. 20.8/38 koko. Paras asennus 9 min kaksi rengasta.
 Nyt tulee toiseen uudet, ja vanhat paripyöriks. Takaset teleskoopeilla ja  etuset rajun pikakiinnikkeillä. Saa nähdä alkaako kaipaamaan pikakiinnikkeitä takarenkaisiinkin kun työn kuvasta johtuen asennuksia voi olla yli 5 kesässä  ::)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Nyt kun ruvetaan kellottamaan noita irrotus ja kiinnitysaikoja niin sitten helvetisti jäitä hattuun. Ittellä on niin monta läheltäpititilanteita sattunu noiden renkaiden kanssa kikkaillessa että ihme että ei ole osunut oikeasti. Kerran on 6400 meinannu kellahtaa kun pyörä oli poissa, kerran lähti lukkorengas hieman lujaa kun laitettiin ilmaa, kerran olen istunut hölmistyneenä renkaan sisällä kun se kaatu ylitseni irrotettaessa.

ittellä nykyään kiinnikeinä rajun ketjut edessä ja takana, takana pitää saada rengas linjalle kun on reikien läpi kierretanko mutta edessä on jonkinlainen huullos ja siihen tulee paripyöräkiinnike. On kyllä etuset mukavammat laittaa.

Itte hieman mietin että kannattaisiko ketjujen veto laittaa vuoronperään vinoon jolla estäisi sen pyörän kiertymisen. Toki vaatii erilaiset kiinnityspisteet mutta voisi tosiaan estää sen pyörän kiertymisen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Rajun ketjuilla ja paripyörässä se huullos, niin ei hirveästi tarvi pyörittää. Nyt ekat umpivanteet traktorissa ja niissä neljä reikää, mutta aika lähellä keskiötä. Toimiiko se pyörän kiinnitys niistä vai pitääkö porata uudet reijät?