• Tavallinen aihe

Aihe Ha-peräkärryistä  (Luettu 10434 kertaa)

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Ha-peräkärryistä
Ei kai erillinen runko ole pakollinen? Tuo kippi on joissain lavettimallin kärryissä toteutettu siten että kärryn runko on nivelöity telin etupuolelta. Ainakin RKK kärryssä näkyy niin olevan. Muulin hinta on n. 1000€ sis alv kalliimpi kuin saksan kärryt. Siinä sitä on miettimistä kuinka pitäisi kannattaa kotimaista. Olispa hinnanero kohtuullisempi :(

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2351
  • Etelä-Karjala
Vs: Ha-peräkärryistä

Jos henkilöautolla saa vetää jarrullisena 1350 kg, niin saanko vetää sillä kärryä jonka omapaino on 500kg ja siinä kuormaa 900kg? Ajokortti on ABeC.


Kokonaispaino tai vaunun paino ei saa ylittää otteeseen merkattua.


Saa vetää, jos kuormaus on tuo mainittu 50 kg aisalle/1350 kg pyörille.

Kyse on kytkentämassasta, joka ei ole sama kuin rekisteriotteeseen merkitty kärrin suurin sallittu kokonaismassa.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ha-peräkärryistä
Jos henkilöautolla saa vetää jarrullisena 1350 kg, niin saanko vetää sillä kärryä jonka omapaino on 500kg ja siinä kuormaa 900kg? Ajokortti on ABeC.

Entä saako kuljettaa linja-autoksi rekisteröityä autoa jossa on vain seitsemän matkustajaa, tilapäisesti ilman ansaintatarkoitusta?

Ei uskalla kysyä viranomaisilta, ottavat pian kortin pois.

saa ja saa.

Ehkä ja ei saa.

Kokonaispaino tai vaunun paino ei saa ylittää otteeseen merkattua.

Ei tyhjällä kuorma-autollakaan saa ajaa henkilöauton kortilla.

Kysyvältä ei oteta korttia, ajavalta jo ehkä otetaan.

Mun mielestä opetettiin autokoulussa opetettiin että linjurin ajamiseen riittää c kortti. Vasta ihmisten kuljettaminen yli 7 vai oliko 8 vaatii ton d kortin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ha-peräkärryistä
Ei kai erillinen runko ole pakollinen? Tuo kippi on joissain lavettimallin kärryissä toteutettu siten että kärryn runko on nivelöity telin etupuolelta. Ainakin RKK kärryssä näkyy niin olevan. Muulin hinta on n. 1000€ sis alv kalliimpi kuin saksan kärryt. Siinä sitä on miettimistä kuinka pitäisi kannattaa kotimaista. Olispa hinnanero kohtuullisempi :(
Niin moni kuluttajakin tuumaa kun kalliita kotimaisia elintarvikkeita ostelee kun vaihtoehtona on halpa ulkolainen. Ohjehintoja nyt ei kannatta vielä verrata,Karilaiselta olen kärryn hakenut ja oli edullisin.Saksalaisissa on säästetty renkaat on tosi pienet ja muussakin ja kuuluisa Saksalainen laatu (onko sitä ?).
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Ha-peräkärryistä
Jos henkilöautolla saa vetää jarrullisena 1350 kg, niin saanko vetää sillä kärryä jonka omapaino on 500kg ja siinä kuormaa 900kg? Ajokortti on ABeC.

Entä saako kuljettaa linja-autoksi rekisteröityä autoa jossa on vain seitsemän matkustajaa, tilapäisesti ilman ansaintatarkoitusta?

Ei uskalla kysyä viranomaisilta, ottavat pian kortin pois.

saa ja saa.

Ehkä ja ei saa.

Kokonaispaino tai vaunun paino ei saa ylittää otteeseen merkattua.

Ei tyhjällä kuorma-autollakaan saa ajaa henkilöauton kortilla.

Kysyvältä ei oteta korttia, ajavalta jo ehkä otetaan.

Mun mielestä opetettiin autokoulussa opetettiin että linjurin ajamiseen riittää c kortti. Vasta ihmisten kuljettaminen yli 7 vai oliko 8 vaatii ton d kortin.
Niin mullekin opetettiin, mutta mahtoikoos se muuttua taannoin ajokorttiuudistuksessa. Eli 30 vuotta sitten ajetulla C-kortilla sai siirtoajaa linja-autoa sekä myös puoliperävaunu-/täysperävaunuyhdistelmää tyhjänä. No eipä oo tullu käytännössä tilannetta, että olis täytyny pohtia. Sen tiedän, että kuorma-autolla saan vetää max 750 kg:n perävaunua.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Ha-peräkärryistä
Keväällä näin ensikerran mainoksen, että muuliltakin alkais saada peräkärryjä, mutta aika valtion salaisuus nuo vielä tahtoo olla, en tarkoita niitä kattopellistä pokattuja, sellaiset multakin löytyy, ihan kivat ei huomaa pienenkään henkilöauton perässä miksikään. Mutta jos jotain oikeasti kuskataan, niin kyllähän nuo saksankärryt on ollut ainoa vaihtoehto, itellä on nyt ollu nuo ansemssin kolmikattokipilliset 3000 kokonaispainolla, eikä niissä kyllä ole valittamista ollut, renkaita on menny muutama sarja ja jarrut tehtiin viimesyksynä, kun meni loppuun, valotöpseleitä joutuu reippaan vuoden välein vaihtamaan, kun ne "renuuntuu" väljäksi eikä kaikki valot pala, vois olla jotenkin toisin kytketty, ettei kaikkien sivuvalojenkin johdot menisi sinne töpseliin, ettei se johto painaisi niin paljoa, yleensä ensimmäisen pimenee tienpuoleinen vilkku, lamppuja ei ole tainnu tarvita vaihtaa silti montaakaan, lähes aina on vika ollut pistokkeessa. Mutta jos nyt täytyisi kärryä lähteä ostamaan, enpä paljoa miettisi samanlainen tulis. Mitä tulee vedettävyyteen, näyttää olevan iso ero veto-autolla ja veto-autolla... ennen vedin vähän laittomastikkin katumaasturilla, olo oli, kuin ois istunu paistinpannulla ja joku vatkaa varresta, nyt veturina on tuo mitsun uus l200 ja varsinkin kuormalla se kulkee todella unettavan eleettömästi ja tasaisesti, aivan tyhjä kärry hieman tärähtelee, mutta painon kasvaessa kaikki tärinät katoaa. Koukku vaan on niin ylhäällä, että vetolaitetta piti nostaa kymmenensenttiä, että kärry kulkee suorassa, joten eipä "voi" lainata kenellekkään  8)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6251
  • karkki vai keppana?
Vs: Ha-peräkärryistä
EDUARD peräkärryt valmistetaan korkealuokkaisista komponenteista nykyaikaisilla ja laadukkailla menetelmillä. Kärryjen rungot on valmistettu hitsaamalla ja ilman pulttiliitoksia. Runko, akselisto ja aisa ovat upottamalla kuumasinkityt ja tämä pitää ruosteen tehokkaasti loitolla.

Lavan pohjalevy on yksiosainen 15mm paksu filmivaneri, joka on valmistettu Suomessa. Akselit, aisa ja vetopää ovat saksalaisen KNOTT Gmbh:n valmistamia.

Kaikissa EDUARD peräkärryissä on renkaat lavan alla ja tuotteet on suunniteltu ammattikäyttöön. Alla on esiteltynä lyhyesti eri mallit. Klikkaamalla eri lavakokoja pääset selaamaan tarkempia tietoja.

Eduard on Suomen myydyin lavettiperäkärry luokassa 2000-3500kg.

Tän täytyy olla hyvä kun ei ole tehty Saksassa ;D
SASkin lukee missä vaneri on tehty ;)
pessimisti ei pety!

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Ha-peräkärryistä
Keväällä näin ensikerran mainoksen, että muuliltakin alkais saada peräkärryjä, mutta aika valtion salaisuus nuo vielä tahtoo olla, en tarkoita niitä kattopellistä pokattuja, sellaiset multakin löytyy, ihan kivat ei huomaa pienenkään henkilöauton perässä miksikään. Mutta jos jotain oikeasti kuskataan, niin kyllähän nuo saksankärryt on ollut ainoa vaihtoehto, itellä on nyt ollu nuo ansemssin kolmikattokipilliset 3000 kokonaispainolla, eikä niissä kyllä ole valittamista ollut, renkaita on menny muutama sarja ja jarrut tehtiin viimesyksynä, kun meni loppuun, valotöpseleitä joutuu reippaan vuoden välein vaihtamaan, kun ne "renuuntuu" väljäksi eikä kaikki valot pala, vois olla jotenkin toisin kytketty, ettei kaikkien sivuvalojenkin johdot menisi sinne töpseliin, ettei se johto painaisi niin paljoa, yleensä ensimmäisen pimenee tienpuoleinen vilkku, lamppuja ei ole tainnu tarvita vaihtaa silti montaakaan, lähes aina on vika ollut pistokkeessa. Mutta jos nyt täytyisi kärryä lähteä ostamaan, enpä paljoa miettisi samanlainen tulis. Mitä tulee vedettävyyteen, näyttää olevan iso ero veto-autolla ja veto-autolla... ennen vedin vähän laittomastikkin katumaasturilla, olo oli, kuin ois istunu paistinpannulla ja joku vatkaa varresta, nyt veturina on tuo mitsun uus l200 ja varsinkin kuormalla se kulkee todella unettavan eleettömästi ja tasaisesti, aivan tyhjä kärry hieman tärähtelee, mutta painon kasvaessa kaikki tärinät katoaa. Koukku vaan on niin ylhäällä, että vetolaitetta piti nostaa kymmenensenttiä, että kärry kulkee suorassa, joten eipä "voi" lainata kenellekkään  8)
Kannattaa kokeilla muitakin meinaan on Land-Rover Discovery kärryn edessä on voimaa ja mukavuutta ja vetokykyä.Maavaraa voi säätää ja perävaunun kytkennässä kätevä ei tarvitse veivistä aisaa nostella.http://www.landrover.fi/uudet-autot/discovery/yleiskatsaus.html

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Ha-peräkärryistä
Kyllähän sitä kärryä voi vetää vaikka rollissilla tai leksukella, kun vaan kukkaro kestää, mutta tuo lava-auto on huomattavasti taloudellisempi veturi siihen hommaan ja lisäksi voidaan rekisteröidä talon kalustoon, kun kerran talon hommissa on ja aina sisältä pölyä täynnä, joten noi herrasmies maasturit voi ohittaa päälle katsomatta.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Ha-peräkärryistä
Kyllähän sitä kärryä voi vetää vaikka rollissilla tai leksukella, kun vaan kukkaro kestää, mutta tuo lava-auto on huomattavasti taloudellisempi veturi siihen hommaan ja lisäksi voidaan rekisteröidä talon kalustoon, kun kerran talon hommissa on ja aina sisältä pölyä täynnä, joten noi herrasmies maasturit voi ohittaa päälle katsomatta.
Meillä se on pakettiautona takapenkki poistettu ja vaneri tilalla.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ha-peräkärryistä
EDUARD peräkärryt valmistetaan korkealuokkaisista komponenteista nykyaikaisilla ja laadukkailla menetelmillä. Kärryjen rungot on valmistettu hitsaamalla ja ilman pulttiliitoksia. Runko, akselisto ja aisa ovat upottamalla kuumasinkityt ja tämä pitää ruosteen tehokkaasti loitolla.

Lavan pohjalevy on yksiosainen 15mm paksu filmivaneri, joka on valmistettu Suomessa. Akselit, aisa ja vetopää ovat saksalaisen KNOTT Gmbh:n valmistamia.

Kaikissa EDUARD peräkärryissä on renkaat lavan alla ja tuotteet on suunniteltu ammattikäyttöön. Alla on esiteltynä lyhyesti eri mallit. Klikkaamalla eri lavakokoja pääset selaamaan tarkempia tietoja.

Eduard on Suomen myydyin lavettiperäkärry luokassa 2000-3500kg.

Tän täytyy olla hyvä kun ei ole tehty Saksassa ;D
SASkin lukee missä vaneri on tehty ;)
Venkula runko noissa,myötää todella rajusti jos korkempaa kuormaa ,jossain aina säästetään kun hinta on edullinen se on tosiasia.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

myllymäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Ha-peräkärryistä
Ennen sai c- kortilla ajaa liikkua ilman matkustajia, mutta nykyään pitää olla D-kortti, vaikka ajat yksin. On muuten halpa pitää tuollaista 10 hengen viroa tai portteria, kun ei ole muuta maksua, kuin liikennevakuutus.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1166
Vs: Ha-peräkärryistä
EDUARD peräkärryt valmistetaan korkealuokkaisista komponenteista nykyaikaisilla ja laadukkailla menetelmillä. Kärryjen rungot on valmistettu hitsaamalla ja ilman pulttiliitoksia. Runko, akselisto ja aisa ovat upottamalla kuumasinkityt ja tämä pitää ruosteen tehokkaasti loitolla.

Lavan pohjalevy on yksiosainen 15mm paksu filmivaneri, joka on valmistettu Suomessa. Akselit, aisa ja vetopää ovat saksalaisen KNOTT Gmbh:n valmistamia.

Kaikissa EDUARD peräkärryissä on renkaat lavan alla ja tuotteet on suunniteltu ammattikäyttöön. Alla on esiteltynä lyhyesti eri mallit. Klikkaamalla eri lavakokoja pääset selaamaan tarkempia tietoja.

Eduard on Suomen myydyin lavettiperäkärry luokassa 2000-3500kg.

Tän täytyy olla hyvä kun ei ole tehty Saksassa ;D
SASkin lukee missä vaneri on tehty ;)
Venkula runko noissa,myötää todella rajusti jos korkempaa kuormaa ,jossain aina säästetään kun hinta on edullinen se on tosiasia.
Saksalaisella tehokkuudella tehdään säästöä suurilla tuotantomäärillä ja onpa siellä aika paljon halvempaa palkata ihmisiäkin töihin.

Muistakaa kun laittomalla yhdistelmällä jonkun tapatte, että ette voi vedota siihen "en mä tienny" mantraan. Tai voitte vedota, mutta tietämättömyys lain olemassaolosta ei oikeuta lakia rikkomaan, kun oikeudessa ollaan. Jos on epäselvyyksiä, ottakaa asioista selvää.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Ha-peräkärryistä
Siksi ainakin ite tykkään tuosta ansemssin kärrystä, kun on todella vakaa vedettävä, (kun sielä on ne kovat pikkupyörät) ja muutenhan se on kaikinpuolin laillinen.  Noista isopyöräisistä olen kuullut, että alkavat luikerrella helposti jo 80 nopeudessa. Lisäksi itellä on ainakin todella paljon käyttöä tuolle kolmikaatokipille, kun lava on matalalla, moni asiakas tilaa puut juurikin sen takia, että ne voidaan kipata autokatoksessa/tallissa viereiselle autopaikalle, vaikka ulkona satais vanhoja ämmiä tai äkeitä, eikä ne jää pihalle ajelehtimaan. Jos kärryssä on kippi, niin siinä pitää olla erillinen runkokin, kyllä se niin paljon rasittaa sitä kärryä se on sitten eri asia, jos kyse on vain jostain kelkka/autonkuljetuskärryn kipistä, että perä vain pudotetaan maahan ja lava vain kallistuu hieman.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6251
  • karkki vai keppana?
Vs: Ha-peräkärryistä
EDUARD peräkärryt valmistetaan korkealuokkaisista komponenteista nykyaikaisilla ja laadukkailla menetelmillä. Kärryjen rungot on valmistettu hitsaamalla ja ilman pulttiliitoksia. Runko, akselisto ja aisa ovat upottamalla kuumasinkityt ja tämä pitää ruosteen tehokkaasti loitolla.

Lavan pohjalevy on yksiosainen 15mm paksu filmivaneri, joka on valmistettu Suomessa. Akselit, aisa ja vetopää ovat saksalaisen KNOTT Gmbh:n valmistamia.

Kaikissa EDUARD peräkärryissä on renkaat lavan alla ja tuotteet on suunniteltu ammattikäyttöön. Alla on esiteltynä lyhyesti eri mallit. Klikkaamalla eri lavakokoja pääset selaamaan tarkempia tietoja.

Eduard on Suomen myydyin lavettiperäkärry luokassa 2000-3500kg.

Tän täytyy olla hyvä kun ei ole tehty Saksassa ;D
SASkin lukee missä vaneri on tehty ;)
Venkula runko noissa,myötää todella rajusti jos korkempaa kuormaa ,jossain aina säästetään kun hinta on edullinen se on tosiasia.
Haista sä venkula :-*
Eduard Atlas 406X198cm 2700KG
On ainakin muutaman vuoden palvellut ihan ok, eikä vaikuta yhtään venkulalta vaikka kantavuuden ylittääkin.
pessimisti ei pety!