Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ha-peräkärryistä  (Luettu 14475 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Se joka sanoo pikappia hyväksi kuljetus ratkaisuksi ei ole ikinä omistanut pakua eikä kärryä. Pick-up on itseasiassa niin huono rahdata tavaraa kun olla ja voi. Tavarat aina ulkona ja sikinsokin ja kuormatessa pitää olla eri tarkka että saa sopimaan lavalle jos on jotain isompaa. Pakuun taas saa halutessaan kaikki katon alle ja järjestykseen hyllylle ja kärryyn saa sitten trukilla työnnettyä lavaa mistä suunnasts vaan.

Oikeastaan pikapin hyödyt on vain hyvä maavara\ kulkukyyky ja hyvät veto-ominaisuudet mutta ei sillä kyllä paljoa kuskaa mielellään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ha-peräkärryistä
Kyllähän tuossa on perää, että normi tilalla kärryn tarve on monesti itse keksitty, koska moni asia tulee suoraan tilalle huomattavasti edullisemmin. Mutta ne on jokaisen itse mietittävä mitä tarvitsee ja miten paljon, itellä ei ihan joka vuosi ole tilalleppäin tulevaa liikennettä kärrylle, mutta tuo puuhomma pitää kärryä 40-50t kilsaa vuodes auton peräs ja on olennainen osa toimintaa, jos ei kotiinkuljetus kuulu palveluun homma kuihtuis aika pieneen.
Joo se on näissä polttopuuhommissa tullut tutuksi toi kitinä rahdeista. ;D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Se joka sanoo pikappia hyväksi kuljetus ratkaisuksi ei ole ikinä omistanut pakua eikä kärryä. Pick-up on itseasiassa niin huono rahdata tavaraa kun olla ja voi. Tavarat aina ulkona ja sikinsokin ja kuormatessa pitää olla eri tarkka että saa sopimaan lavalle jos on jotain isompaa. Pakuun taas saa halutessaan kaikki katon alle ja järjestykseen hyllylle ja kärryyn saa sitten trukilla työnnettyä lavaa mistä suunnasts vaan.

Oikeastaan pikapin hyödyt on vain hyvä maavara\ kulkukyyky ja hyvät veto-ominaisuudet mutta ei sillä kyllä paljoa kuskaa mielellään.
On sekä pickup että kunnon kärry. Varmaan umpikoppiakin voisi tarvita, jos siihen tottuu, mutta avolavan avonaisuus on näin maatilakäytössä se vahva juttu. Suursäkinkin voi ohimennessä pudottaa etukuormaajalla siihen.  Kuomuja on olemassa ja paimenkoirat kulkevat istuinten takana olevassa tilassa. Hitsailin lavalle telineen, jolla kuusimetriset kulkevat hyvin, paino tulee oikeaoppisesti tasan lavalle. Ja oikeasti isommat niput sitten siihen nelimetriseen kärryyn.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Se joka sanoo pikappia hyväksi kuljetus ratkaisuksi ei ole ikinä omistanut pakua eikä kärryä. Pick-up on itseasiassa niin huono rahdata tavaraa kun olla ja voi. Tavarat aina ulkona ja sikinsokin ja kuormatessa pitää olla eri tarkka että saa sopimaan lavalle jos on jotain isompaa. Pakuun taas saa halutessaan kaikki katon alle ja järjestykseen hyllylle ja kärryyn saa sitten trukilla työnnettyä lavaa mistä suunnasts vaan.

Oikeastaan pikapin hyödyt on vain hyvä maavara\ kulkukyyky ja hyvät veto-ominaisuudet mutta ei sillä kyllä paljoa kuskaa mielellään.
Nämä on tietysti makuasioita ja mielellään näistä vänkää, kun tietää itse olevansa oikeassa. 8)
Mä olen pick-uppi ihminen, enkä tykkää pakuista. Kärryt on lähinnä hyvä vitsi. Pick-up on ollut toimiva systeemi ainakin sahojen, polttopuiden, traktorin renkaiden, kaivinkoneen kauhojen yms. kuljetuksissa. Suojauskin toimii, koska aina on kaikki pressun alla jos mahdollista. Etukuormaajalla on kätevä nostaa kaikenlaisia kamoja kyytiin ja sitominen onnistuu hyvin. Tarvittaessa lava on helppo lakaista tai vaikka pestä painepesurilla puhtaaksi. Suurin puute on kippi. Se olisi tosi kätevä.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Ha-peräkärryistä
Miten tällainen kuorma laitettaisiin pikuppiin? Ai niin, pakun kyydissä on pyöränvälijyrä...

-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ha-peräkärryistä
Varmaan otit tankit täyteen, että varmasti säästää niidenkin rahdit... ;D

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
Se laitettas varmaan just samalla tavalla, paitsi se pyöränvälijyrä on helpompi nostaa lavalle, kuin tukkia tuonne kopperoon  ;) Asiasta heinälatoon tos kärrys taitaa olla ne kymppituumaiset pyörät...

Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo:11:53 kirjoittanut Klapikauppias

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Ha-peräkärryistä
Se laitettas varmaan just samalla tavalla, paitsi se pyöränvälijyrä on helpompi nostaa lavalle, kuin tukkia tuonne kopperoon  ;) Asiasta heinälatoon tos kärrys taitaa olla ne kymppituumaiset pyörät...

Eihän sitä pikuppiin ihan samalla lailla pysty laittamaan, ainakaan Kylmis , mille ei kelpaa paku eikä kärry. Jyrä varmaan on helpompi laittaa lavalle, jos mahtuu. Pitkäkoppisissa pikupeissa se lava on aika nysä. Ja renkaat on tosiaan ne 10", tyhjänä tuo raileri on vähän kovan oloinen vetää.

Tonne koppiin olis vähän helpompi laittaa isoa tavaraa, kun olis pariovet. Tuossa mun Vokessa on luukku. Tosin trukilla pitkillä sorkilla onnistuu aika hyvin, ja etukuormaajalla saa helposti pois. Vähän tietysti pitää varoa mutta ei kai kukaan kaivurin kauhaa avolavallekaan metristä pudota..?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Se joka sanoo pikappia hyväksi kuljetus ratkaisuksi ei ole ikinä omistanut pakua eikä kärryä. Pick-up on itseasiassa niin huono rahdata tavaraa kun olla ja voi. Tavarat aina ulkona ja sikinsokin ja kuormatessa pitää olla eri tarkka että saa sopimaan lavalle jos on jotain isompaa. Pakuun taas saa halutessaan kaikki katon alle ja järjestykseen hyllylle ja kärryyn saa sitten trukilla työnnettyä lavaa mistä suunnasts vaan.

Oikeastaan pikapin hyödyt on vain hyvä maavara\ kulkukyyky ja hyvät veto-ominaisuudet mutta ei sillä kyllä paljoa kuskaa mielellään.
Nämä on tietysti makuasioita ja mielellään näistä vänkää, kun tietää itse olevansa oikeassa. 8)
Mä olen pick-uppi ihminen, enkä tykkää pakuista. Kärryt on lähinnä hyvä vitsi. Pick-up on ollut toimiva systeemi ainakin sahojen, polttopuiden, traktorin renkaiden, kaivinkoneen kauhojen yms. kuljetuksissa. Suojauskin toimii, koska aina on kaikki pressun alla jos mahdollista. Etukuormaajalla on kätevä nostaa kaikenlaisia kamoja kyytiin ja sitominen onnistuu hyvin. Tarvittaessa lava on helppo lakaista tai vaikka pestä painepesurilla puhtaaksi. Suurin puute on kippi. Se olisi tosi kätevä.

nää on kait kyllä enemmän makuasioita. Itte tosiaan tykkään pakusta ja jos saisi viellä valita varusteet "pakasta" niin viellä parempi. Nyt joutuu elämään tilanteen mukaan kun on ostanut sitä mikä sattuu kaupan olevan sopivalla hinnalla. Itsellä kuitenkin mieleistä on että työkalut olisi järjestyksessä katon alla ja lukkojen takana. Sitten sopivaan pakuun saa lavat ja tarvikkeet työnnettyä sekä sivuovista että takaa sopivilla kalustolla. Putkitarvikkeet kulkee tarvittaessa kattotelineillä jos sellaisia kokisi tarvitsevan. Perään sitten sellainen kärry tarvittaessa mikä on tossa edellisessä kuvassa. Toki korkeet laidat ja pressu päälle jos sellaista kuljetettavaa.

Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo:12:39 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
Mulla valinnan ratkaisi pääsääntöisesti laillinen vetopaino ja niin paljon heppoja/vääntöä, kun pellin alle mahtuu, eli vaihtoehdot oli ensin rangeri ja d-max, mutta tuo uus mitsu sattui tulla juuri, kun olin kauppaa päättämässä, niin otin sitten sen, hyvät vakiovarusteet oli yksi syy valintaan. Mielellään sitä vetelis tietysti kärryä jollakin isolla maasturilla, mutta kaikille hienoille kustannuksille pitäis löytyä maksaja, niin jostakin on tingittävä :)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ha-peräkärryistä
Paikallinen klapiyrittäjä kuskasi kippikärryllä ja tiguaanilla,mutta kytkin ei kestänyt volkkarissa.
Nyt kuskailee kevytkuorma-autolla jossa kippi ja on todella tyytyväinen on kantavuutta ja tilavuutta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ha-peräkärryistä
Paikallinen klapiyrittäjä kuskasi kippikärryllä ja tiguaanilla,mutta kytkin ei kestänyt volkkarissa.


Noihin pakuihin ym autoihin olisi tosi tärkeä saada lyhyet vaihteet sekä eteen että pakille. Noiden isojen kärryjen liikuttelu kun vaatii rajusti voimaa mikä yleensä kostautuu kytkimelle kun joutuu luistattelemaan tai muuta. Varsinkin mäkisissä maastoissa peruuttaminen on monella autolla hankalaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ha-peräkärryistä
Paikallinen klapiyrittäjä kuskasi kippikärryllä ja tiguaanilla,mutta kytkin ei kestänyt volkkarissa.


Noihin pakuihin ym autoihin olisi tosi tärkeä saada lyhyet vaihteet sekä eteen että pakille. Noiden isojen kärryjen liikuttelu kun vaatii rajusti voimaa mikä yleensä kostautuu kytkimelle kun joutuu luistattelemaan tai muuta. Varsinkin mäkisissä maastoissa peruuttaminen on monella autolla hankalaa.
Alennus vaihteisto pitää olla ei muuten tule mitään.Katumaastureista ei ole raskaan kärryn eteen vaativissa paikoissa.
Automaatti maasturilla jotenkin jo saa kärryn liikkeelle,mutta kestävyys ainakin pienissä citymaastureissa voi olla huono.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
Tuo peruuttaminen on pahin, vastamäki pehmeä nurmikko ja muutama mutka sekaan, niin se pakki on liian nopea, sitten tulee vielä kymmenen minuutin päästä auton alta valkoista savua ;) Ykkönenkin jotenkin menetteli, kun oli kuuslovinen loota, mutta miksi se pakki pitää olla sellainen loikkari. Joka toinenvuosi noin 70t välein sieltä tuli kaksoismassavautipyörä katsomaan tekijäänsä jouset oli loodan pohjalla :( tavallinen kytkin ois ehkä kestänyt paremmin, mutta tuo massavauhtipyörä on kyllä keksintönä ihan per..stä.  Sekin oli syy lava-autoon, kun siinä on alennuslaatikko ja riittävän hidas pakki, mun puolesta se hidaspuoli vois ihan hyvin olla muuten citymaasturi neliveto, koska pito harvoin on ongelma, autosta vaan tulee sellainen mörkö, kun lyö lukot kiinni samalla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Ha-peräkärryistä
Paljonkohan siihen perus hiluxin lavalle saikaan painoa laittaa? ::)

Aikoinaan oli hiluxi, nykyään paku, jonka senkin oikea tarve aika kyseenalainen.

Onko kellään noista rkk:n kärryistä edes kuulopuheita tiedossa?