Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ha-peräkärryistä  (Luettu 14487 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Ha-peräkärryistä
Miksi ei kotimainen kelpaa http://www.oivarauta.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Muuli/Muuli_Pro_990XJ_Per%C3%A4k%C3%A4rry&naytasivu=6892&id=1771&saitti=oivarauta

Paikallisella urakoitsijalla tuo kärry ollut joka päivä kovassa käytössä ilman murheita.

Muutenkai se kävis mutta kun on jo tottunu siihen että piikkikoneella voi laittaa lavan sivusta kyytiin. Oon minä tuommostaki mitsulla hinannu, eikai se kärryä kummempi oo tuokaan.

http://www.muuli.fi/fi-FI/Ajankohtaista/?link=2814
No tuossahan on hyvä uutuus.Varokaa virolaisia vaunuja niissä ei kestä vetopää tehty huonekaluputkesta ,joutuivat takuuseen tutulle vaihtamaan vetopään toisen valmistajan tekemään,mutta piti maksaa 350 ekua lisää.Kyseessä oli venetraileri ,mutta samaa rakennetta käyttävät kärryissä.

No en olis Desmodista uskonut, mennä nyt ostaan virolaisen venetrailerin :o
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
Tuosta muulin kärrystä oli juttua joskus vuosisitten ja samassa lupailtiin kovaa esittelyä, sekä kipillisestä kärrystä myös, mutta sen jälkeen on vallinnut syvä hiljaisuus.  Mutta suotavaahan se olisi, jos joku noita kunnon kärryjä alkais täälläkin valmistaa, samat pikkupyörät näkyy olevan tuossa lavettimallissa, kun mullakin. Tuo on hyvä asia, että niitä on alettu käyttää enemmän, ne oli aluksi todella kiven alla, kun maanantaina tilas renkaat perjantaina tuli jostain ruotsista, silloin tein sopimuksen paikallisen rengasliikkeen kanssa, että ne pitää aina varastos, enkä mä kulje kyselemäs muualla mitä maksaa ja se sopimus on hienosti toiminut, kerrankin räjähti matkalla asiakkaan luokse rengas, myöhästyin 20 minuuttia, kun hain liikkeestä uuden vanteella olevan, sekä tunkan ja avaimen, palautin sitten risan, että saivat laittaa siihen uuden kumin päälle. Oli muuten melkoinen pamaus, kun 6.5 kilon paineella lähti reipas nyrkinkokoinen pala taivaan tuuliin ;)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Ha-peräkärryistä
Tuosta muulin kärrystä oli juttua joskus vuosisitten ja samassa lupailtiin kovaa esittelyä, sekä kipillisestä kärrystä myös, mutta sen jälkeen on vallinnut syvä hiljaisuus.  Mutta suotavaahan se olisi, jos joku noita kunnon kärryjä alkais täälläkin valmistaa, samat pikkupyörät näkyy olevan tuossa lavettimallissa, kun mullakin. Tuo on hyvä asia, että niitä on alettu käyttää enemmän, ne oli aluksi todella kiven alla, kun maanantaina tilas renkaat perjantaina tuli jostain ruotsista, silloin tein sopimuksen paikallisen rengasliikkeen kanssa, että ne pitää aina varastos, enkä mä kulje kyselemäs muualla mitä maksaa ja se sopimus on hienosti toiminut, kerrankin räjähti matkalla asiakkaan luokse rengas, myöhästyin 20 minuuttia, kun hain liikkeestä uuden vanteella olevan, sekä tunkan ja avaimen, palautin sitten risan, että saivat laittaa siihen uuden kumin päälle. Oli muuten melkoinen pamaus, kun 6.5 kilon paineella lähti reipas nyrkinkokoinen pala taivaan tuuliin ;)

Kuinka pienet siinä on 10", vai? Eduardissa on 13" Ei siinä ainakaan noin kovia paineita ole.
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
195/50r13c Niissä on 6,5 painetta

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Ha-peräkärryistä
195/50r13c Niissä on 6,5 painetta
Oliskohan ihan samat, ei taida renkaan kyljen merkinnätkään sallia noin paljoa? Kärryn kokonaispaino on tosin vaan 2700kg.
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
Kyllä sallii tuossa  tyypin renkaassa ja jos niistä alkaa tinkimään niin lämpee ja ampu tulee :(

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ha-peräkärryistä
Tuo rengastus on surkea noissa kärryissä,eikö olisi kevytkuorma-auto paljon parempi ratkaisu maatilalle. Siinä voi olla pieni nosturikin niin johan homma kävis.Eikö nuo kärry viritelmät ole niitä kuuluisia köyhän miehen ratkaisuja.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ha-peräkärryistä
Tuo rengastus on surkea noissa kärryissä,eikö olisi kevytkuorma-auto paljon parempi ratkaisu maatilalle. Siinä voi olla pieni nosturikin niin johan homma kävis.Eikö nuo kärry viritelmät ole niitä kuuluisia köyhän miehen ratkaisuja.

Itte liikuskelen vanhalla portterilla ja perässä hinaan vanhaa kärryä. Itse en ihan paljos parempaa yhdistelmää keksi maatilakäyttöön. Autossa tarvikkeet liikkuu katon alla ja kärry perään jos pitää jotain isompaa viedä. Toki uudempi kalusto olisi kivempi.

Viimeksi muokattu: 03.01.16 - klo:22:55 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8351
Vs: Ha-peräkärryistä
Jos nyt tarviit kunnon kärryn, niin teetät kärryn tarpeeseen. JOS tarve ei ole tietyn asian roudaamiseen, niin kaupoista löytyy kaikenlaisia valmiita vehkeitä.

JOS teetät kärryn, niin vahvin aisa mitä on, 1800 kg akselit. Hinta koosta riippuen 5000 - 8000 alvi nolla.

Mutta silloin tulee hyvä ja säilyttää arvonsa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: Ha-peräkärryistä
Tuo rengastus on surkea noissa kärryissä,eikö olisi kevytkuorma-auto paljon parempi ratkaisu maatilalle. Siinä voi olla pieni nosturikin niin johan homma kävis.Eikö nuo kärry viritelmät ole niitä kuuluisia köyhän miehen ratkaisuja.

Eipä tuollaisen n. 7 t€ kärryn hinnalla kaksista kevytkuorkkia hommata. Ja kummassa mahtaa olla enempi rassaamista ja muita ylläpitokuluja..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Joo 4-veto pick-uppi on hyvä kärrynveturi, muuten sillä on hankala kuskata pitkää tavaraa, rumpuputkia, lankkunippuja..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ha-peräkärryistä
Hankala nimenomaan. Kuuden metrin salkoja on tullut kuskattua, huolellisesti täytyy sitoa. Ei liene mikään kärry kovin häävi pitkällä tavaralla. Vähintään tuuli ottaa kiinni. Pitkässä tavarassa on kaivinkonelavetti osoittautunut kaikista mukavimmaksi. On tilaa, tasainen lattia ja hyvin kiinnityspisteitä. Todellinen hyötyhän näistä omista rahdeista on liki plus miinus nolla, mutta sitähän ei lasketa, riittää kun rahtia ei tarvitse maksaa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ha-peräkärryistä
Kyllähän tuossa on perää, että normi tilalla kärryn tarve on monesti itse keksitty, koska moni asia tulee suoraan tilalle huomattavasti edullisemmin. Mutta ne on jokaisen itse mietittävä mitä tarvitsee ja miten paljon, itellä ei ihan joka vuosi ole tilalleppäin tulevaa liikennettä kärrylle, mutta tuo puuhomma pitää kärryä 40-50t kilsaa vuodes auton peräs ja on olennainen osa toimintaa, jos ei kotiinkuljetus kuulu palveluun homma kuihtuis aika pieneen.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Ha-peräkärryistä
Pick-up talossa vuodesta -86. Ei ole koskaan ollut kärryä, eikä tule. Kaikista paras ratkaisu.

Joo 4-veto pick-uppi on hyvä kärrynveturi, muuten sillä on hankala kuskata pitkää tavaraa, rumpuputkia, lankkunippuja..
Paitsi mun Toyota LC BJ45LP, jossa oli pylväänkuljetusteline - sillä sai pitkääkin vietyä aika kivuttomasti. Tosin se systeemi oli ilmeisesti hyväksytty vain edellisen omistajan toiminnassa ja rajoitetulla alueella. Ei tullut laillisuutta testatuksi tien päällä viranomaisten toimesta. :)

Mutta vanha pieni perävaununi hajosi samana kesänä kun lava-auto tuli iskuun...ei oo kärry vieläkään kunnossa! :( Tosin lava-autokin on pois liikenteestä ollut kohta kymmenen vuotta ja satunnaiset kuljetustarpeet hoidetaan emännän Muuli 1250 -perävaunulla. Joka tosin on aivan liian heiveröinen maasturin perään...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...