Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puolueeton testi; JD6630 Premium AutoPowr vs. MF7495 Dyna-VT  (Luettu 29195 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Onnettomat tunarit...
Koeajajis pitäs olla aina joku Variomies jotta eres
yksi tietäs mitä traktoris pitää olla ja kuinka sen pitää
pelata, eihän tämmönen Reerekuski tai Masserimies
eres osaa kuvitella Varion ylivoimaa.
Kuinka joku voi väittää ettei tää ole hyvä jos ei se
eres tiedä kuinka sen kuuluu toimia ja pitää toimia...

VARIO menee

VARIO tulee
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Siinä SG2 hytissä on vipstaakit lähellä. Näissä uudemmissa olis pitänyt kantaa muutama kuukaus telamiinaa armeijassa ni olis sopiva kroppa. Verkussa on vielä enemmän tarvetta pitkäkätisyyteen.
Mystinen kesälaatumies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Että sellanen testi.Hyvä että nuoretkin pääsevät välillä arvostelemaan traktoreita.Kyllä mielestäni voi nuorienkin mielipiteitä arvostaa.Yksi mikä pisti silmään on tuo hytin ahtaus.Mille tuo hytti on ahdas,hyttiin mielestäni kun ei tarvitse muuta kuin kuskin ja ehkä eväiden mahtua,muu on turhaa ja aiheuttaa vain ongelmia.Hyteistä nyt kun aloin puhua niin mielestäni ylivoimaisesti paras hytti on jonnikan SG2.En tarkoita että se olisi hiljaisin tai muuta mutta ergonomialtaan se on hyvä.Uusien jonnikoiden hytti ei sitten enää samalle tasolle ylläkkään jos ei kyllä tuo massikankaan hytti.

Joo että tämmönen testi... Pitihän sitä oppilaat päästää uudelle vuosituhannelle välillä... tiedä vaikka vielä joskus ostaisivat jomman kumman portaattoman.

Kyllä se on tosiasia, että hyteissä mennään välillä jopa taaksepäinkin. Muotoilu ja sisutusmateriaalit välillä heittelee suuntaan jos toiseenkin, ja mikä toiselle tuntuu hyvältä, toiselle on ihan perseestä. Siis mun henkilökohtainen mielipiteeni on tämä, että JD:n ruskean sisustuksen vois kyllä vaihtaa johonkin muuhun väriin.

Niin ahtaudesta... apukuskilla oli JD:n hytissä ahtaampaa
M-F 3000-sarjan hyttiä ei edelleenkään moni hytti päihitä.

Paitti tietysti uusien massikoitten hytit.

Pitääpi paikkansa.
Niin se testiryhmä...
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
JD:n ruskean sisustuksen vois kyllä vaihtaa johonkin muuhun väriin.

****Väri johtuu tärkeimmästä ostajaryhmästä.

Ruskiassa ei näy sianpaskan väri sillai...
Kui mää ain olen paras?

Loordi Fordson

  • Vieras
Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.

Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.

Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.

Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....

Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).

Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.

Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :o

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Onnettomat tunarit...
Koeajajis pitäs olla aina joku Variomies jotta eres
yksi tietäs mitä traktoris pitää olla ja kuinka sen pitää
pelata, eihän tämmönen Reerekuski tai Masserimies
eres osaa kuvitella Varion ylivoimaa.
Kuinka joku voi väittää ettei tää ole hyvä jos ei se
eres tiedä kuinka sen kuuluu toimia ja pitää toimia...

VARIO menee

VARIO tulee
Vielä yks Fergukehu, niin kahden vuoden päästä ostan Varion, p..rkele....

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.

Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.

Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.

Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....

Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).

Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.

Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :o

Niin mitä sitte?  8)  Haittaako se?

Seura tekee kaltaisekseen ja tasokas keskustelu kuuluu tälle palstalle. Sitäpaitsi keskustelu tällä palstalla on tasokkaampaa kuin monessa muussa paikassa. Nuorissa on tulevaisuus.
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Onnettomat tunarit...
Koeajajis pitäs olla aina joku Variomies jotta eres
yksi tietäs mitä traktoris pitää olla ja kuinka sen pitää
pelata, eihän tämmönen Reerekuski tai Masserimies
eres osaa kuvitella Varion ylivoimaa.
Kuinka joku voi väittää ettei tää ole hyvä jos ei se
eres tiedä kuinka sen kuuluu toimia ja pitää toimia...

VARIO menee

VARIO tulee
Vielä yks Fergukehu, niin kahden vuoden päästä ostan Varion, p..rkele....

Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT ON niin hyvä.


(Lupaat vaan...)
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.
ei taija agco antaa laittaa samaan testiin saattas fentin myynnille käyä heikosti  :)
2006 vuojen keväällä oli kv,s  peräkkäisissä lehissä vanhanmallin mf7490 ja 818fendt  jopa moottorin osalta oli mf parempi ,pienempi kulutus enemmän tehoa .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.

Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.

Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.

Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....

Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).

Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.

Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :o
Onko sinulla jotain maatalousalan kouluja vastaan? Eikö keskustelun taso kuvaa keskustelijoiden tasoa? Oli se sitten älyllisesti/ammatillisesti hyvää, tai huonoa? ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.
ei taija agco antaa laittaa samaan testiin saattas fentin myynnille käyä heikosti  :)
2006 vuojen keväällä oli kv,s  peräkkäisissä lehissä vanhanmallin mf7490 ja 818fendt  jopa moottorin osalta oli mf parempi ,pienempi kulutus enemmän tehoa .

Eikös sieellä todettu myös, että MF oli laittanut moottorin ja vaihteiston "keskustelemaan" paremmin, kuin Fendt? Sorry vain Ojala. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Loordi Fordson

  • Vieras
Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.

Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.

Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.

Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....

Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).

Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.

Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :o

Niin mitä sitte?  8)  Haittaako se?

Seura tekee kaltaisekseen ja tasokas keskustelu kuuluu tälle palstalle. Sitäpaitsi keskustelu tällä palstalla on  tasokkaampaa kuin monessa muussa paikassa. Nuorissa on tulevaisuus.
Kyllä maatalousalankoulutus on nykypäivänä todella arvokasta, ja nuorissa tulevaisuus.  ;) ;) ;) Minun merkkifanaattisuus loppu siihen, kun Foordi ja Fiat yhdistyi, Fergun teko Coventryssä loppui.  Deere heinäkoneista ennestään ihan hyvät kokemukset,koeajossa Premium 20-sarjalainen, joten AQ2 tuli taloon. Eikä vielä kaduta... NH lähtee kyllä seuraavana, mutta vaihtuuko se NH:iin, sitä en vielä oo päättänyt.....

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.

Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.

Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.

Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....

Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).

Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.

Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :o

Niin mitä sitte?  8)  Haittaako se?

Seura tekee kaltaisekseen ja tasokas keskustelu kuuluu tälle palstalle. Sitäpaitsi keskustelu tällä palstalla on  tasokkaampaa kuin monessa muussa paikassa. Nuorissa on tulevaisuus.
Kyllä maatalousalankoulutus on nykypäivänä todella arvokasta, ja nuorissa tulevaisuus.  ;) ;) ;) Minun merkkifanaattisuus loppu siihen, kun Foordi ja Fiat yhdistyi, Fergun teko Coventryssä loppui.  Deere heinäkoneista ennestään ihan hyvät kokemukset,koeajossa Premium 20-sarjalainen, joten AQ2 tuli taloon. Eikä vielä kaduta... NH lähtee kyllä seuraavana, mutta vaihtuuko se NH:iin, sitä en vielä oo päättänyt.....

Merkkifanaattisuus... joo. Kyllä mä oon huomanu sen, että ihan kaikki merkistä riippumatta saadaan rikki. 4,5 vuotta tuli plarattua Fordin ja Fiatin sittemmin New Hollandin varaosia Espoossa. Jontikan osia pakkasin ja lähetin Laukkaselle. (Tuli siinä Spraying Systems, Kawasaki, Klippo Ja Harley Davidsonkin tutuiksi) Suomen ensimmäiseen TC52:een tuli mm. ruuvattua jauhesammutin kylkeen kiinni. Muutos oli hurja juuri siihen aikaan. Joskus Fiatin ja Fordin yhdistymisen aikoihin kuulin lauseen, ettei mallistoja tulla koskaan yhdistämään, vaan kuinkas kävi. Ei näy terracottaa enää.

Tapaus Coventry... Se punta, se punta... Taisi vain olla aika konsernin luopua vanhasta konstruktiosta.
tethering holes to their concave windings

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Tuo onkin ihan mielenkiintoinen taustajutska.... Sun juttujas lueskelleena pitänyt sua ihan uskollisena fergumiehenä. Ja toi testaus menetelmä koulun oppilailla ihan järkevä, jos oppilailla ei kovin kovaa merkkiuskoa. Mutta omasta kouluajasta ei kuitenkaan niin pitkään niin muistan kuinka siellä oli silloin kovinkin vahvoja mielipiteitä " omasta merkistä".
Omalla kohdallani on kyllä hävinnyt merkkiuskollisuus niistä ajoista, ja monella vanhalla koulukaverillakin on traktorimerkki vaihtunut....

1065

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Vastaan tuohon jd sisustan väriin joka mielestäni oli juurikin sg2 hytissä vielä hyvä mutta näistä vaaleammista sävyistä en pidä.Kyllä se sianpaska näkyy missä tahansa sisustuksessa ja missä tahansa traktorissa jopa fergussa.Samoin olen edelleen sitä mieltä ettei sg2 parempaa hyttiä ole ei ees tuossa mainitussa massikassa.Itse en ole merkkiuskollinen millekkään vaan ajan niillä mitä työpaikoilla milloinkin on.Olen myös sitä mieltä ettei traktorin hyttiin tarvitse mahtua kuin kuski,kaikki muut hytissä ovat tiellä jos tehdään töitä.
Ei kai toi ferku niin huono ole että sitä täytyy koko ajan kehua?Samoin on hauskaa tämä fentin ylistys.Kaikilla tähän mennessä ajamillani traktoreilla on työ onnistuneet ihan hyvin ja jokaisssa on ollut hyvät ja huonot puolensa eikä fenttikään ole tässä suhteessa poikkeus. Jokaiselta merkiltä löytyy hyviä malleja,tosin kaikista malleista ei itselläni tietenkään kokemusta ole.