Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puolueeton testi; JD6630 Premium AutoPowr vs. MF7495 Dyna-VT  (Luettu 29107 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Korostan heti, etten itse kuulunut testiryhmään

Testiryhmän havaintoja traktoreista:

JD yksinkertainen ajettava keppivaihteisiin tottuneelle ajotapavalintojensa takia (ajotapavalintojen puute).
Massikassa monipuoliset ajotapavalinnat, sopiva moneen makuun.
JD:n hytti meluisampi ja ahtaampi kuin MF:n
JD:ssä 2 selvää vaihtoa välillä 0-30km/h
JD:ssä outoa ujellusta 1200 kierroksen kohdalla, ei kuitenkaan turbon (FullAuto).
MF:n jarrut huomattavasti JD:n hidastimia tehokkaammat.
MF:n poljinajosta pidettiin.
JD:n CommandCenter sai moitteita sekavasta valikostaan ja käytettävyydestään.
Kummankin etuakseli- ja ohjaamojousitukset saivat kehuja.
JD:n HMS II päisteautomatiikka kai hyväkin, jos ois pellolle asti päästy (ajankohta vähän huono).
JD:n nostolaitteen hallinnan ja voimanoton toimintoja piilotettu CommandCenterin valikkoon, Massikassa selkeät kiertonupit ja kalvokatkaisimet
MF:n kierroslukumuistit hyvät
MF:n "silppuriajotoiminto" todettiin varsin käyttökelpoiseksi.
JD:n hidastaminen vipua taaksepäin siirtämällä ei myyjänkään mukaan ole suositeltavaa.
Kummassakin hydrauliikalle säätömahdollisuuksia vähintäänkin riittävästi, ehkä jopa tarpeettoman paljon.

Testiryhmässä ei ollut JD:n eikä MF:n omistajia/kuljettajia

Niin jäi mainitsematta vielä se, että testin jälkeen ryhmän yksimielinen valinta oli varsin selvä MF7495 Dyna-VT:n eduksi.

Viimeksi muokattu: 28.11.07 - klo:22:55 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
JD onkin ihan paska...  Ja tunnetusti panostaa jälkimarkkinointiin.

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
JD onkin ihan paska...  Ja tunnetusti panostaa jälkimarkkinointiin.
Tuohan ne silloin tällöin uuden laatikonkin Jonnuun. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

agrobaatos

  • Vieras
Korostan heti, etten itse kuulunut testiryhmään

Testiryhmän havaintoja traktoreista:

JD yksinkertainen ajettava keppivaihteisiin tottuneelle ajotapavalintojensa takia (ajotapavalintojen puute).
Massikassa monipuoliset ajotapavalinnat, sopiva moneen makuun.
JD:n hytti meluisampi ja ahtaampi kuin MF:n
JD:ssä 2 selvää vaihtoa välillä 0-30km/h
JD:ssä outoa ujellusta 1200 kierroksen kohdalla, ei kuitenkaan turbon (FullAuto).
MF:n jarrut huomattavasti JD:n hidastimia tehokkaammat.
MF:n poljinajosta pidettiin.
JD:n CommandCenter sai moitteita sekavasta valikostaan ja käytettävyydestään.
Kummankin etuakseli- ja ohjaamojousitukset saivat kehuja.
JD:n HMS II päisteautomatiikka kai hyväkin, jos ois pellolle asti päästy (ajankohta vähän huono).
JD:n nostolaitteen hallinnan ja voimanoton toimintoja piilotettu CommandCenterin valikkoon, Massikassa selkeät kiertonupit ja kalvokatkaisimet
MF:n kierroslukumuistit hyvät
MF:n "silppuriajotoiminto" todettiin varsin käyttökelpoiseksi.
JD:n hidastaminen vipua taaksepäin siirtämällä ei myyjänkään mukaan ole suositeltavaa.
Kummassakin hydrauliikalle säätömahdollisuuksia vähintäänkin riittävästi, ehkä jopa tarpeettoman paljon.

Testiryhmässä ei ollut JD:n eikä MF:n omistajia/kuljettajia

Niin jäi mainitsematta vielä se, että testin jälkeen ryhmän yksimielinen valinta oli varsin selvä MF7495 Dyna-VT:n eduksi.


PoliisiTV: selvästi epäselvä ryhmä selvästi epäselvänä Pohojaanmaalla....

Silminnäkijähavainnot pyydetään ilmoittamaan puh. 06- 666 666/ Latvala/ Korpitassi/ Nelimarkka/ Pajuranta/ Kivioja tai Mattas

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Ei nyt sillä, että olisi mitään merkitystä, mutta eikö nuo kaksi traktorimallia paini ihan eri sarjoissa. Tuon kokoista fergua vastaan olisi pitänyt olla 7000-sarjalainen jontikka. Liekö se sitten muuttanut mitään. ???
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.

Heh, nyt kyllä taitaa laseissa punertaa pahemman kerran... ;D

Tarkoitin lähinnä sitä, että vertailtavat koneet pitäisi olla lähelle samaa koko/teholuokkaa, että niitä voisi tosissaan verrata toisiinsa. Vai olisiko sopiva pari vaikkapa 7465 DynaVT Fergu ja 936 Fendt...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Niin Ferkussa ei ole kuin yksi paha vika: Nimittäin se että se on nostettu tuontisatamassa vahingossa laiturin puolelle
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270

Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta.  ::)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Loordi Fordson

  • Vieras
Taas nähdään tämän palstan suuri aneemisuus....Ei taida pojilla olla muuta mielessä kuin fergu,fergu ja fergu...Vaikka fergun voittokulku loppui jo ajat sitten 500-sarjan takavetoihin...Sen jälkeen on aivan sama ostaako jo suoraan toisen punaisen, vaikka Belkun.... 8) 8) 8)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699

Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta.  ::)

*** Testi oli ilmeisesti lähinnä ominaisuustesti (?), joten testattavien koneiden tehoerolla ei isoa merkitystä.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270

Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta.  ::)

*** Testi oli ilmeisesti lähinnä ominaisuustesti (?), joten testattavien koneiden tehoerolla ei isoa merkitystä.

Joo, ihan totta. Kompastuin vielä omaan nokkeluuteeni, parempi vastus tuolle fergulle olisi 7430 näistä uusista sarjoista, jossa voi käytettävyydessä löytyä jo eroja verrattuna puhtaasti saksalaiseen. Melko paljon vaikuttaa mm. koneen massa ajotuntumaan, jos vertaa vaikka 100hp konetta 180 hp koneeseen sinänsä samoilla teknisillä ominaisuuksilla.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"

Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta.  ::)

*** Testi oli ilmeisesti lähinnä ominaisuustesti (?), joten testattavien koneiden tehoerolla ei isoa merkitystä.

Joo, ihan totta. Kompastuin vielä omaan nokkeluuteeni, parempi vastus tuolle fergulle olisi 7430 näistä uusista sarjoista, jossa voi käytettävyydessä löytyä jo eroja verrattuna puhtaasti saksalaiseen. Melko paljon vaikuttaa mm. koneen massa ajotuntumaan, jos vertaa vaikka 100hp konetta 180 hp koneeseen sinänsä samoilla teknisillä ominaisuuksilla.

Todellakin testissä ei ollut ratkaisevaa, minkä tehoisista koneista on kyse. Testiryhmällä sinällään on ajokokemusta eri merkkisillä ja eri kokoisilla koneilla, joten ominaisuuksien suhteuttaminen moottoritehoon toki onnistuisi.

Tuollaiset koneet nyt vain sattui olla paikalla, kun ei erikseen tilattu tiettyjä malleja testiin.

JD:n hintalapussa seisoi 106000€ ja risat ja MF:n hintalappu näytti 109300€
JD:ssä oli jonkin verran lisävarusteita (perusversion hinta 79000), jotka MF:ssä vakiona.
Painoeroa parisen tonnia.
Mitä tuohon painoeroon tulee, sillä ei ollut ratkaisevaa vaikutusta ajotuntumaan. Molemmat olivat olemukseltaan jämäköitä koneita.

Viimeksi muokattu: 29.11.07 - klo:11:50 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

Opelixi

  • Vieras
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.

Heh, nyt kyllä taitaa laseissa punertaa pahemman kerran... ;D

Tarkoitin lähinnä sitä, että vertailtavat koneet pitäisi olla lähelle samaa koko/teholuokkaa, että niitä voisi tosissaan verrata toisiinsa. Vai olisiko sopiva pari vaikkapa 7465 DynaVT Fergu ja 936 Fendt...

Entä jos ryhmä olisi todennut JD:n paremmaksi? Olisitko silloin takertunut kyseiseen asiaan?  ;)

Mutta kaikki ominaisuudet ovat TÄYSIN samat olisi sitten ollut Massikka vaikka 7465 DynaVT joten tehoon takertuminen on varsin huono peruste.  ::)

Kai sitten Massikka on niin hyvä ettei sitä sovi verrata muuta kuin JD:n lähes oikeaan portaattomaan 8000-sarjalaiseen tai Fendttiin. Varsin kiertelevä tunnustus sulta Massikan laadusta. Joten kiitos.  ;)

Ehkä JD:n miehiä olisi lämmittänyt jos olisi otettu Dyna6 vaihteisto. Ei olisi ollut tällöin kumpikaan portaattomia. Huvittavaa silti huomata kuinka väki ottaa heti älähtää omien merkkimieltymysten mukaan.  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Kokoluokkaa kyllä kommentoidaan, muttei ominaisuuseroja? Mistä johtuu?

Suurin todellinen vika taitaa sittenkin Fergussa olla se, ettei siitä saa agriboonuksia? Itselläni valinta olisi selvä jo pelkästään senkin takia, että samalla rahalla saa isomman traktorin tarvitsematta tinkiä mukavuudesta ja käytettävyydestä.
(Näin siinäkin tapauksessa, vaikken lähtökohtaisesti olisikaan massikkamies.)
tethering holes to their concave windings