JD onkin ihan paska... Ja tunnetusti panostaa jälkimarkkinointiin.Tuohan ne silloin tällöin uuden laatikonkin Jonnuun. ;D
Korostan heti, etten itse kuulunut testiryhmään
Testiryhmän havaintoja traktoreista:
JD yksinkertainen ajettava keppivaihteisiin tottuneelle ajotapavalintojensa takia (ajotapavalintojen puute).
Massikassa monipuoliset ajotapavalinnat, sopiva moneen makuun.
JD:n hytti meluisampi ja ahtaampi kuin MF:n
JD:ssä 2 selvää vaihtoa välillä 0-30km/h
JD:ssä outoa ujellusta 1200 kierroksen kohdalla, ei kuitenkaan turbon (FullAuto).
MF:n jarrut huomattavasti JD:n hidastimia tehokkaammat.
MF:n poljinajosta pidettiin.
JD:n CommandCenter sai moitteita sekavasta valikostaan ja käytettävyydestään.
Kummankin etuakseli- ja ohjaamojousitukset saivat kehuja.
JD:n HMS II päisteautomatiikka kai hyväkin, jos ois pellolle asti päästy (ajankohta vähän huono).
JD:n nostolaitteen hallinnan ja voimanoton toimintoja piilotettu CommandCenterin valikkoon, Massikassa selkeät kiertonupit ja kalvokatkaisimet
MF:n kierroslukumuistit hyvät
MF:n "silppuriajotoiminto" todettiin varsin käyttökelpoiseksi.
JD:n hidastaminen vipua taaksepäin siirtämällä ei myyjänkään mukaan ole suositeltavaa.
Kummassakin hydrauliikalle säätömahdollisuuksia vähintäänkin riittävästi, ehkä jopa tarpeettoman paljon.
Testiryhmässä ei ollut JD:n eikä MF:n omistajia/kuljettajia
Niin jäi mainitsematta vielä se, että testin jälkeen ryhmän yksimielinen valinta oli varsin selvä MF7495 Dyna-VT:n eduksi.
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.
Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta. ::)
Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta. ::)
*** Testi oli ilmeisesti lähinnä ominaisuustesti (?), joten testattavien koneiden tehoerolla ei isoa merkitystä.
Iltalehtikö testasi? Nimellistehoissahan on liki puolen sadan hevosen ero, jotta 6930 olisi ollut varmaan edes samalta planeetalta. ::)
*** Testi oli ilmeisesti lähinnä ominaisuustesti (?), joten testattavien koneiden tehoerolla ei isoa merkitystä.
Joo, ihan totta. Kompastuin vielä omaan nokkeluuteeni, parempi vastus tuolle fergulle olisi 7430 näistä uusista sarjoista, jossa voi käytettävyydessä löytyä jo eroja verrattuna puhtaasti saksalaiseen. Melko paljon vaikuttaa mm. koneen massa ajotuntumaan, jos vertaa vaikka 100hp konetta 180 hp koneeseen sinänsä samoilla teknisillä ominaisuuksilla.
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.
Heh, nyt kyllä taitaa laseissa punertaa pahemman kerran... ;D
Tarkoitin lähinnä sitä, että vertailtavat koneet pitäisi olla lähelle samaa koko/teholuokkaa, että niitä voisi tosissaan verrata toisiinsa. Vai olisiko sopiva pari vaikkapa 7465 DynaVT Fergu ja 936 Fendt...
Kokoluokkaa kyllä kommentoidaan, muttei ominaisuuseroja? Mistä johtuu?
Suurin todellinen vika taitaa sittenkin Fergussa olla se, ettei siitä saa agriboonuksia? Itselläni valinta olisi selvä jo pelkästään senkin takia, että samalla rahalla saa isomman traktorin tarvitsematta tinkiä mukavuudesta ja käytettävyydestä.
(Näin siinäkin tapauksessa, vaikken lähtökohtaisesti olisikaan massikkamies.)
Entä jos ryhmä olisi todennut JD:n paremmaksi? Olisitko silloin takertunut kyseiseen asiaan? ;)
Kahden eri koko luokan koneet, aika huono vertailu. Mutta saahan niitä ominaisuuksia verrata. Mutta ihan oikiasti oon sitä mieltä että joillakin on vähä vielä kasvamisen varaa ;D
Kysyisin vain sellaista seikkaa noista portaattomista että mitä haittaa siitä on jos portaattomassa tuntuu vaihto jossain kohtaa jos veto kuitenkin on jatkuvaa?
*****Pikavaihteellinen vaihtieisto ei ole portaaton.
Kaiken kaikkiaan on ilo huomata että massikaltakin tulee taas kunnollisia traktoreita.Hieman pelkäsin että putoaa massikka vallan kelkasta mutta taas tuntuu pyyhkivän hyvin.
***** M-F on aina ollut paras merkki.
Kahden eri koko luokan koneet, aika huono vertailu. Mutta saahan niitä ominaisuuksia verrata. Mutta ihan oikiasti oon sitä mieltä että joillakin on vähä vielä kasvamisen varaa ;D
No mitä nuota on tullut katseltua niin surutta sopii laittaa vierekkäin 7495 ja 7730 jontikka.
Miksi 7730 jontikka on vääntö 859Nm ja koneen teho on 190hv ja suurin teho 206hv, Massikassa 7495 Dyna-VT teho 190hv ja max 203hv vääntö 904Nm?
Eli saman kokoluokan koneet kun niitä kerran kaivattiin vastakkain. ;D Jos vaaditaan vertailua seuraavissa isoissa kokoluokissa täytyy sarjoiksi vaihtaa kummastakin kasilla alkavat sarjat.
6400-sarjasta riittää JD:n 7730 väännön saavuttamiseen 6495 Dyna6 jossa 185hv ja max 198hv. Tässä tapauksessa molemmat ovat "portaattomia"... ;D
Ja vielä lisäksi että käsittääkseni testissä oli päästä portaattoman laatikon saloihin sisälle.
Kyllä se on pinttyneimmäkin keltavanteisen kuskin myönnettävä että Deeren suosio on syystäkin laskusuunnassa ja Massikka on kokoajan parantanut tuotteitaan. Massikkahan pääsi välillä hieman tippumaan kehityksen kelkasta, mutta taso paranee kokoajan.
Jontikan 20 sarja oli mielestäni selkeästi parempi valinta hinta/ominaisuus suhteeltaan kuin nämä uudemmat 30 sarjalaiset.
Miksi 7730 jontikka on vääntö 859Nm ja koneen teho on 190hv ja suurin teho 206hv, Massikassa 7495 Dyna-VT teho 190hv ja max 203hv vääntö 904Nm?
Eli saman kokoluokan koneet kun niitä kerran kaivattiin vastakkain. ;D Jos vaaditaan vertailua seuraavissa isoissa kokoluokissa täytyy sarjoiksi vaihtaa kummastakin kasilla alkavat sarjat.
HÖPÖ HÖPÖ ! Vääntöjä ja tehoja verrattaessa on hyvä muistaa Deere ECE R-24 normi, Fergu ISO 14396...Fergu kärsii valitettavasti "ranskantaudista", samaa laatua kuin pökö ja rellu. Toista oli Loordien aikaan... ;D ;D ;D
Siinäkin tapauksessa jos aletaan muuntelemaan standardeja yhteneviksi, saadaan MF 7495 DynaVT väännöksi täysin sama kuin JD:n 7730. Erona tuolloin että Sisusta löytyy samalla standardilla -5hv (-8hv max tehossa) vähemmän kuin JD:stä. Eli nyt on muistettuna standardit... ;)
Mistäs saatas massikkaan sellainen hytti joka passaa meille "normaaleillekin" traktorikuskeille ;D
Jontikan pisteitä laskee myös se, että ovat niin pirun rumia. Hytti oudon muotoinen ja jotenkin irrallaan kokonaisuudesta ja nokka ruma. Kaunein on tietysti Valtra ei voi mitään.
Kokoluokkaa kyllä kommentoidaan, muttei ominaisuuseroja? Mistä johtuu?
Suurin todellinen vika taitaa sittenkin Fergussa olla se, ettei siitä saa agriboonuksia? Itselläni valinta olisi selvä jo pelkästään senkin takia, että samalla rahalla saa isomman traktorin tarvitsematta tinkiä mukavuudesta ja käytettävyydestä.
(Näin siinäkin tapauksessa, vaikken lähtökohtaisesti olisikaan massikkamies.)
Ny tökkäsi. Että melkein samalla rahalla 7495 fergu kun 6630 jd?
HÖPÖ HÖPÖ...
Niin ne ferku miehet on rahamiehiä. piti ihan tarkistaa semmoinen 30t/€ hinta ero.Olihan siinä perushinnas eroa, enkä oo muuta väittänytkään.
Kahden eri kokoluokan koneet, aika huono vertailu. Mutta saahan niitä ominaisuuksia verrata. Mutta ihan oikiasti oon sitä mieltä että joillakin on vähä vielä kasvamisen varaa ;D
Kahden eri koko luokan koneet, aika huono vertailu. Mutta saahan niitä ominaisuuksia verrata. Mutta ihan oikiasti oon sitä mieltä että joillakin on vähä vielä kasvamisen varaa ;D
No mitä nuota on tullut katseltua niin surutta sopii laittaa vierekkäin 7495 ja 7730 jontikka.
Miksi 7730 jontikka on vääntö 859Nm ja koneen teho on 190hv ja suurin teho 206hv, Massikassa 7495 Dyna-VT teho 190hv ja max 203hv vääntö 904Nm?
Eli saman kokoluokan koneet kun niitä kerran kaivattiin vastakkain. ;D Jos vaaditaan vertailua seuraavissa isoissa kokoluokissa täytyy sarjoiksi vaihtaa kummastakin kasilla alkavat sarjat.
6400-sarjasta riittää JD:n 7730 väännön saavuttamiseen 6495 Dyna6 jossa 185hv ja max 198hv. Tässä tapauksessa molemmat ovat "portaattomia"... ;D
Ja vielä lisäksi että käsittääkseni testissä oli päästä portaattoman laatikon saloihin sisälle.
HÖPÖ HÖPÖ ! Vääntöjä ja tehoja verrattaessa on hyvä muistaa Deere ECE R-24 normi, Fergu ISO 14396...Fergu kärsii valitettavasti "ranskantaudista", samaa laatua kuin pökö ja rellu. Toista oli Loordien aikaan... ;D ;D ;D
Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Mitä väärää tuossa testissä oli?
Vituttaako kun on s-marketin kortti taskussa ja jörnteereä arvostellaan??
Mitä väärää tuossa testissä oli?
Vituttaako kun on s-marketin kortti taskussa ja jörnteereä arvostellaan??
Päinvastoin. Teille taitaa olla vain menny Fergujen koppien "liimanhöyryt" päähän... Aikamiehet kun jaksaa vain jankuttaa Fergu, Fergu ja Fergu....Eli elämässä tärkeintä: Fergu....S-kortit ja Plussa-kortit muuten löytyy, vaikka eipä paljon merkitystä koko korteilla.....
Ei paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu, Fergu,
Että sellanen testi.Hyvä että nuoretkin pääsevät välillä arvostelemaan traktoreita.Kyllä mielestäni voi nuorienkin mielipiteitä arvostaa.Yksi mikä pisti silmään on tuo hytin ahtaus.Mille tuo hytti on ahdas,hyttiin mielestäni kun ei tarvitse muuta kuin kuskin ja ehkä eväiden mahtua,muu on turhaa ja aiheuttaa vain ongelmia.Hyteistä nyt kun aloin puhua niin mielestäni ylivoimaisesti paras hytti on jonnikan SG2.En tarkoita että se olisi hiljaisin tai muuta mutta ergonomialtaan se on hyvä.Uusien jonnikoiden hytti ei sitten enää samalle tasolle ylläkkään jos ei kyllä tuo massikankaan hytti.
M-F 3000-sarjan hyttiä ei edelleenkään moni hytti päihitä.
Paitti tietysti uusien massikoitten hytit.
Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :oEi paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).
Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.
Koeajajis pitäs olla aina joku Variomies jotta eresVielä yks Fergukehu, niin kahden vuoden päästä ostan Varion, p..rkele....
yksi tietäs mitä traktoris pitää olla ja kuinka sen pitää
pelata, eihän tämmönen Reerekuski tai Masserimies
eres osaa kuvitella Varion ylivoimaa.
Kuinka joku voi väittää ettei tää ole hyvä jos ei se
eres tiedä kuinka sen kuuluu toimia ja pitää toimia...VARIO meneeVARIO tulee
Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :oEi paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).
Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.
Koeajajis pitäs olla aina joku Variomies jotta eresVielä yks Fergukehu, niin kahden vuoden päästä ostan Varion, p..rkele....
yksi tietäs mitä traktoris pitää olla ja kuinka sen pitää
pelata, eihän tämmönen Reerekuski tai Masserimies
eres osaa kuvitella Varion ylivoimaa.
Kuinka joku voi väittää ettei tää ole hyvä jos ei se
eres tiedä kuinka sen kuuluu toimia ja pitää toimia...VARIO meneeVARIO tulee
No sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.ei taija agco antaa laittaa samaan testiin saattas fentin myynnille käyä heikosti :)
Onko sinulla jotain maatalousalan kouluja vastaan? Eikö keskustelun taso kuvaa keskustelijoiden tasoa? Oli se sitten älyllisesti/ammatillisesti hyvää, tai huonoa? ;DLuonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :oEi paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).
Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.
Eikös sieellä todettu myös, että MF oli laittanut moottorin ja vaihteiston "keskustelemaan" paremmin, kuin Fendt? Sorry vain Ojala. ;DNo sehän on selvä, että Dyna VT pesee vastaavan jontikan mennen tullen, mutta kyseinen testiryhmä voisi seuraavaksi verrata massikkaa vastaavaan fenttiin. Tällöin vertailtavat kohteen painisi samassa sarjassa.ei taija agco antaa laittaa samaan testiin saattas fentin myynnille käyä heikosti :)
2006 vuojen keväällä oli kv,s peräkkäisissä lehissä vanhanmallin mf7490 ja 818fendt jopa moottorin osalta oli mf parempi ,pienempi kulutus enemmän tehoa .
Kyllä maatalousalankoulutus on nykypäivänä todella arvokasta, ja nuorissa tulevaisuus. ;) ;) ;) Minun merkkifanaattisuus loppu siihen, kun Foordi ja Fiat yhdistyi, Fergun teko Coventryssä loppui. Deere heinäkoneista ennestään ihan hyvät kokemukset,koeajossa Premium 20-sarjalainen, joten AQ2 tuli taloon. Eikä vielä kaduta... NH lähtee kyllä seuraavana, mutta vaihtuuko se NH:iin, sitä en vielä oo päättänyt.....Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :oEi paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).
Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.
Niin mitä sitte? 8) Haittaako se?
Seura tekee kaltaisekseen ja tasokas keskustelu kuuluu tälle palstalle. Sitäpaitsi keskustelu tällä palstalla on tasokkaampaa kuin monessa muussa paikassa. Nuorissa on tulevaisuus.
Kyllä maatalousalankoulutus on nykypäivänä todella arvokasta, ja nuorissa tulevaisuus. ;) ;) ;) Minun merkkifanaattisuus loppu siihen, kun Foordi ja Fiat yhdistyi, Fergun teko Coventryssä loppui. Deere heinäkoneista ennestään ihan hyvät kokemukset,koeajossa Premium 20-sarjalainen, joten AQ2 tuli taloon. Eikä vielä kaduta... NH lähtee kyllä seuraavana, mutta vaihtuuko se NH:iin, sitä en vielä oo päättänyt.....Luonnonvara-alan opettaja ??? Tasokasta keskustelua :o :o :oEi paljon kannata näitä opiskelijoiden testejä koostella... Maailmalta löytyy parempia virallisia testilaitoksia....Vuosien kokemuksesta voi kai puhua, mutta ajotunteja tuskin vielä löytyy....Vastaava "hömppätesti" oli tuossa ajanvietekonelehdessä, eli TractorPowerissa....Missäköhän tämä testi on tehty ja ketkä testaajia ja missä tulokset julkaistu?Olisi kiva lukea tuo testi.
Testi Seinäjoella oli erittäin epävirallinen eikä tuloksia varmasti tulla julkaisemaan muualla kuin tällä saitilla. Testiryhmä koostui 8 maatalousalan opiskelijasta, joilla on jo vuosien ajo-/työkokemus erilaisilla ja -kokoisilla koneilla. Virallisempi testi on jo aiheesta tehty aikanaan Koneviestin toimesta eikä siinäkään ollut tarkoitus asettaa koneita mihinkään järjestykseen.
Objektiivisen arvioinnin kannalta JD ja MF olivat merkkejä, joista kenelläkään testiryhmän jäsenellä ei juurikaan ollut aikaisempaa kokemusta eikä siten ennakkoluuloja tai asenteita kumpaankaan merkkiin. Tilanne vastaa samaa kuin esim. tavallinen Viljo Viljelijä, joka yleensä ajelee Valmetilla, New Hollandilla tai vaikkapa Case-IH:lla, menee ensimmäistä kertaa eläissään koeajamaan portaatonta traktoria.
Suorat kommentit koneista on kyllä paperilla, mutten vielä ole ehtiny koostaa niitä tänne.
Säkin oot joskus ollu nuori kuski vai ootko syntyny vanhana? Mikäs sen paree arvostelemaan kuin nuori osaava kuljettaja, joka ajaa päivittäin vai virallises testilaitokses suojatyössä oleva ns. tutkija, joka ajaa vain silloon tällöön. Ei se ajotuntien määräkään aina korvaa laatua. Joskus näkee kauan ajaneen ja paljon ajotunteja omaavan kuskinkin töppäilevän todella rankasti. Mä taas oon itte ajanu täs 30 ajovuoden aikana traktoriilla vain muutaman tunnin, jotta ajokokemusta mulla ei varmaan oo niin paljoo kuin useimmilla tän palstan kirjoittajilla. Mutta jo työni takia mun on pystyttävä arvostelemaan, jos joku osaa tai ei osaa. Sä voit toki näkemättä arvostella näitä tulevia isäntiä, emäntiä ja urakoijia, (mutta sulle ei makseta siitä).
Tuosta virallisesta vaan sen verran, jotta jos jonkun virallisen tutkimuslaitoksen tutkijat mollaa sun hyvänä pitämäs traktorin ihan paskaksi ja maan rakoon, tottahan otat nokkiisi siitäkin? Tässähän ei varsinaisesti mollattu kumpaakaan? Mä mollaan kyllä, jos tarve vaatii, mut mun oppilaat ei tee sitä.
Niin mitä sitte? 8) Haittaako se?
Seura tekee kaltaisekseen ja tasokas keskustelu kuuluu tälle palstalle. Sitäpaitsi keskustelu tällä palstalla on tasokkaampaa kuin monessa muussa paikassa. Nuorissa on tulevaisuus.
Tuo onkin ihan mielenkiintoinen taustajutska.... Sun juttujas lueskelleena pitänyt sua ihan uskollisena fergumiehenä. Ja toi testaus menetelmä koulun oppilailla ihan järkevä, jos oppilailla ei kovin kovaa merkkiuskoa. Mutta omasta kouluajasta ei kuitenkaan niin pitkään niin muistan kuinka siellä oli silloin kovinkin vahvoja mielipiteitä " omasta merkistä".
Omalla kohdallani on kyllä hävinnyt merkkiuskollisuus niistä ajoista, ja monella vanhalla koulukaverillakin on traktorimerkki vaihtunut....
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.
Kyllä mää ymmärrän, että on kova paikka kun entinen JD kartanomerkki osoittautuu vanhanaikaiseksi ergonomialtaan ja
luotettavuutta ei enää ole, portaaton ei ole portaaton.
"Portaaton" ei kestä moottorijarrutusta...vaihteisto kosahtaa romuksi.
Ruskeassa paneelissa hämmennetään epämääräisiä keppiviritelmiä...
Sunnanvaihdintikku on logiikaltaan järjetön.
Naapureilla on useita 6020 sarjan jörniköitä. Vikalistat ovat pitkiä.
Viimeisinpänä naapuri ei saanut fälttejä ylös, täytyi ropeloida magneettiventtiilin päästä, käyntiinlähtöongelmaa, mittaristo
pimiänä...
Mahtaako muutkaan merkitkään kestää naapureidesi käytössä... Mikäs se olikaan se varma konsti saada sähkönostolaite hajalle, auroilla ja +-0 keleillä?Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.
Kyllä mää ymmärrän, että on kova paikka kun entinen JD kartanomerkki osoittautuu vanhanaikaiseksi ergonomialtaan ja
luotettavuutta ei enää ole, portaaton ei ole portaaton.
"Portaaton" ei kestä moottorijarrutusta...vaihteisto kosahtaa romuksi.
Ruskeassa paneelissa hämmennetään epämääräisiä keppiviritelmiä...
Sunnanvaihdintikku on logiikaltaan järjetön.
Naapureilla on useita 6020 sarjan jörniköitä. Vikalistat ovat pitkiä.
Viimeisinpänä naapuri ei saanut fälttejä ylös, täytyi ropeloida magneettiventtiilin päästä, käyntiinlähtöongelmaa, mittaristo
pimiänä...
Miksi muuten variomassikoita on kilpailevilla konekaupoilla vähän ajettuna myynnissä?
Toihan tietysti on totta että kyllä massikka vielä kevyesti päihittää jontun laatutason, vaikka on jo parhaitten tähteistä kasattu. Euroopas tehty jonttu on olut vitsi kautta aikojen. Jenkki koneet nyt menee siinnä talous sarjassa johon ne on tehtykin.
Toihan tietysti on totta että kyllä massikka vielä kevyesti päihittää jontun laatutason, vaikka on jo parhaitten tähteistä kasattu. Euroopas tehty jonttu on olut vitsi kautta aikojen. Jenkki koneet nyt menee siinnä talous sarjassa johon ne on tehtykin.
Niinpä..Meilläpäin kahdella urakoitsijalla ollut noita "vitsejä" kolme, 2040S , 2850 ja 6410. Ajettu yhteensä yli 30 000 tuntia ilman mainittavia ongelmia, joten uskalsin ostaa yhden vitsin..Samoin toisella urakoitsijalla 10-sarjalainen, alussa paljonkin pikkuriesoja, mutta 4000 tunnin jälkeen vaivat loppuivat. Nyt silläkin vitsillä viime vuonna oli ajettu yli 9000 h, omistajan mielipide: Paras kone mitä ollut ( alussa kyllä toista mieltä ).....
Joo ja minä oon kuullu notta perkinssi ei lähde käyntiin varjosta ;D
Ne on vaan nämä "lämmittämättäkäyntiinisännät" tekniikasta ymmärtämättömiä, jotta luuloovat sen olevan suurikin kunnia, jos lähtöö pakkases kuin palmun alta.
Mut sun täytyy nyt muistaa, että mähän olin se köyhä, jolla ei ollu varaa lämmitettyyn traktoritalliin. Ei tää köyhäs naapuripitäjäs kuule sellaasihin oo varaa... 8) 8) 8)
Mut sun täytyy nyt muistaa, että mähän olin se köyhä, jolla ei ollu varaa lämmitettyyn traktoritalliin. Ei tää köyhäs naapuripitäjäs kuule sellaasihin oo varaa... 8) 8) 8)
No no... Ei kai niitä tällä alalla rikastuneita ole missään pitäjäs. Pitäähän sitä tulevaisuudessakin olla tekemistä, jos sais joskus sen konehallinkin... :)
Kaikki aikanaan. Kyllähän ne lämpöset huoltotilat ois mukavat...
Kaikki aikanaan. Kyllähän ne lämpöset huoltotilat ois mukavat...
Niin taitaa teillä olla tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä se nautapalatsin tekeminen. Ellei sitten satu häiritsemään jotakin...