Joo, 1,7m2 pinta-ala.
Mulla 3.15m2 kärryn pinta-ala, eikä silläkään metsästä tuu kolmosta 5.5-6m3 enempää. Tuntuu ihan saakelin isoilta kuormila kymppimottiset, kun tuo omakin olisi tehdastekoisena sieltä kaikista suurimmasta päästä
Tuosta ijasjan kärrystä oli kerran kuvakin. Muistaakseni pyörät näyttivät sen verran maastoon mukautuneilta ettei niissä ainakaan mekaanista vetoa ole. Jos ei ole mitään vetoa, niin tuleeko paljon aisapainoa vai onko traktori ketjutettu joka nurkasta ja paljon lisäpainoja? Omassa traktorissa on talvella takana Nokian metsärenkaat ja ne eivät pidä oikeastaan lainkaan kun lämpötila on nollan kieppeillä. Hyvä kun saa Kylmiksen luokkaa olevan pikkukärryn likkeelle tasaisella jos lumi on tallautunut puolittain jääksi kun pyörissä ei ole ketjuja.
Toistakymmentä kiintoa jos olisi kuormassa, niin kyllä se vaatisi jo vedon kärryynkin että metsässä eteenpäin pääsisi.
Ei oo vetoa, tuleehan siitä aisapainoa, sopivasti sanoisin. Camberit on kunnossa, ajettu muutakin kuin hupia, mutta eipä kärryä saa nurin vaikka aisanohjauksella yrittäisi tyhjää kärryä vaikka kuormaaja aisalla
Noilla tehdastekoisilla kärryillä ja niillä pikkuisilla pallopyörillä liikut ois loppunut monet, monet kerrat
Nollakeli ja tamppautunut metsäautotien liittymä, tielle pitää tulla ajamalla eikä hyssyttelemällä. Muuten ok. Metsässä isolla vaihteella tyhjäkäynnillä, ettei renkaat pyörähdä turhaan tyhjää, ojat pöllejä täyteen mikäli ojan ylitys eikä luiskaa/rumpua. Urat itse hakaten, oksia tottakai uralla avittamassa menoa. En edes muista milloin ois viimeksi pitänyt kuorma purkaa, että ois kiinni jäänyt...
Eläkeläinen ajaa puut käytännössä kaikki, on aika haka ajamaan vrt. moni muu isäntä mitä nähnyt. Ajotekniikalla tosi suuri merkitys, ei saa riuhtoa eikä repiä, vaan edetä pehmeästi
6850 vallu, etunostolaitteen runko keulalla, uudet millisarjalaiset renkaat. Ketjut meni vaihdossa kaheksankymmentä luvulla, ihan oli pakasta vedetyt tehtaan laatikossa
Oli ollut jo muutama neliveto, ketjut takavedon peruja ajalta ennen nelivetoa.
Joskus, siis todellakin harvoin, kaipaisi ketjuja jonain päivänä. Kun ei tarvi ajaa päivittäin, voi valita keliäkin.