Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N4.  (Luettu 73904 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra N4.
Lainaus
Siinä myös esim. hiukan järeämpi metsävaunu naapurilta

Videota kun katsoo saisi lisää tehoa omiinkin ajoihin kun ei tarvis ajaa tukijalkoja ees-taas joka nipun välissä. Komea on, värityskin hieno  8)
Komia on juu, mitähän maksaa? Jos noin paljon pitäis puun ajoon laittaa, niin ajokone. No joku sit sanoo, että sillä ei voi ajaa tiellä...
pessimisti ei pety!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra N4.
Onko missään kuvia casen metsämallista maxum vai mikä se oli jossa putkihässäkkää tehty hytin ympärille? ;D
Ainakin Nh:n metsäohjaamo on aivan anaalista. Ratti pitää olla tietyssä asennossa että sen saa taittaa kahtia, jotta penkki mahtuu pyörähtämään ympäri. Penkin pitää myös olla aivan edessä että mahtuu pyörähtämään ympäri.  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Valtra N4.
ite katoin kanssa että kuinkahan monta minsaa tuollaista pelleilyä jaksais tehä?       kun fiudella ajaa ja ratin päällä istuu on melkein helpompaa... mutta ei yhtä erkoa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra N4.
ite katoin kanssa että kuinkahan monta minsaa tuollaista pelleilyä jaksais tehä?       kun fiudella ajaa ja ratin päällä istuu on melkein helpompaa... mutta ei yhtä erkoa.
Yksikin kerta oli liikaa. Aivan järkyttävää säätöä.  >:( Toki jos tavoitteena ei ole tehokas työskentely niin tuo on siihen omiaan...  ::)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
Yhteistä noissa videoissa näky olevan se että ketjuja ei ollut eli oltiin metsässä leikkimässä. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra N4.
Hieno homma olisi ollut möyriä kesäleimikossa ketjujen kanssa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra N4.
Yhteistä noissa videoissa näky olevan se että ketjuja ei ollut eli oltiin metsässä leikkimässä. ;D
Telathan tuohon kärryyn pitää iskeä niinkuin videossakin luki. Ketjut on pelleilyä.  ;)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra N4.

Iqan-ohjattu Black Bruin -veto joka juttelee Valtran Directin kanssa ja säätää ajonopeuden vaunulle automaattisesti traktorin nopeudesta, veto tulee nokkapumpulta max. 240 litraa/min.
Valtukin aika varusteltu, mainittu myös että hyttiä muokattu/levennetty sisäpuolelta, tai hetkinen " Complete reconstruction of the cab " eli hytti uusiksi  ;D


Tuosta tuli mieleen taas kysymys että miksi moinen ?

Valtraanhan saa kaikkien lootien kanssa ajovoimanoton, joten eikös se täysin mekaaninen veto vaan kuulosta paljon houkuttelevammalta kuin hienot sähköohjaukset.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtra N4.
Keski euroopassa ja englannissa ne varustelee aika paljon tällein noita metsätraktoreita:






metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra N4.

Iqan-ohjattu Black Bruin -veto joka juttelee Valtran Directin kanssa ja säätää ajonopeuden vaunulle automaattisesti traktorin nopeudesta, veto tulee nokkapumpulta max. 240 litraa/min.
Valtukin aika varusteltu, mainittu myös että hyttiä muokattu/levennetty sisäpuolelta, tai hetkinen " Complete reconstruction of the cab " eli hytti uusiksi  ;D


Tuosta tuli mieleen taas kysymys että miksi moinen ?

Valtraanhan saa kaikkien lootien kanssa ajovoimanoton, joten eikös se täysin mekaaninen veto vaan kuulosta paljon houkuttelevammalta kuin hienot sähköohjaukset.

Taitaa kunnon mekaaninen voimansiirto maksaa enemmän kuin kuin nämä hydrauliset.  Vetävä teli ja jakava voimansiirto joka kestää siirtää koko moottoritehon pienillä nopeuksilla on jo ajokoneluokkaa.
Hydraulinen toteutus ei rajoita paljoakaan rakenteita, ei lisää painoa ja on helppo totetuttaa niin että se avittaa vain sen verran kuin paikat kestää.

Turvemiehillä oli joskus jotain vanhoja bussin automaattilaatikoita mekaanisen vedon ja traktorin välissä. Sopeutui kulloiseenkin ajonopeuteen ja muunnin antoi pehmeää vääntöä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra N4.
Näin se taitaa olla.

Palmsin napamoottorivetoinen kärri taitaa olla hinnaltaan jotain reilun 20 luokkaa verolla, on ne hinnat tulleen aikapaljon alas noilla hydraulimoottoreilla. Ja onhan noissa sekin etu että kun moottori kytkeytyy vapaalle, ei siellä ole ylimääräistä rautaa pyörimässä.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8359
Vs: Valtra N4.
Kovilla olisi mekaaninen voimansiirto, jos hurjilla kuormilla tuollaista etanavauhtia könyttäis kivikossa. Saattaa raktorin ajovoimanotto sanoa poks.

Eihän siinä mitään, hieno lelu, jos on varaa leikkiä.  ;D Ja toimiva sellainen.

Ilman muuta ketjut saisi olla, jos haluaa renkaita säästää. Kivikossa, no joo aika liukasta ketjuilla, mutta joo. Telat saisi kiristää niin tiukalle, että  portaalit paukkuis. Jos sitä vetokykyä haluaisi.  ;D

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
Kovilla olisi mekaaninen voimansiirto, jos hurjilla kuormilla tuollaista etanavauhtia könyttäis kivikossa. Saattaa raktorin ajovoimanotto sanoa poks.

Eihän siinä mitään, hieno lelu, jos on varaa leikkiä.  ;D Ja toimiva sellainen.

Ilman muuta ketjut saisi olla, jos haluaa renkaita säästää. Kivikossa, no joo aika liukasta ketjuilla, mutta joo. Telat saisi kiristää niin tiukalle, että  portaalit paukkuis. Jos sitä vetokykyä haluaisi.  ;D

hieman voi ruveta kyseenalaistamaan jo kun näitä rakennellaan ihan valtaisasti että kannattaisiko tehdä kärry joka tulisi kiinteästi raktorin perään ja heittäisi etuakselin pois. Samalla pulttaisi kattavan pohjapanssarin alle. Saisi aika pienellä vaivalla ihan melkein täysin metsäkonetta vastaavan laitteen kuitenkin aika pikku rahoilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
Kovilla olisi mekaaninen voimansiirto, jos hurjilla kuormilla tuollaista etanavauhtia könyttäis kivikossa. Saattaa raktorin ajovoimanotto sanoa poks.

Eihän siinä mitään, hieno lelu, jos on varaa leikkiä.  ;D Ja toimiva sellainen.

Ilman muuta ketjut saisi olla, jos haluaa renkaita säästää. Kivikossa, no joo aika liukasta ketjuilla, mutta joo. Telat saisi kiristää niin tiukalle, että  portaalit paukkuis. Jos sitä vetokykyä haluaisi.  ;D

hieman voi ruveta kyseenalaistamaan jo kun näitä rakennellaan ihan valtaisasti että kannattaisiko tehdä kärry joka tulisi kiinteästi raktorin perään ja heittäisi etuakselin pois. Samalla pulttaisi kattavan pohjapanssarin alle. Saisi aika pienellä vaivalla ihan melkein täysin metsäkonetta vastaavan laitteen kuitenkin aika pikku rahoilla.
Naapuri teki 10/60 nuffista tuollaisen otti etuakselin pois ,mutta kärry on pieni.Todella ketterä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Valtra N4.
mutta jatkossahan nimenomaan ketteriä yhdistelmiä kansa kaipaa!  ja mikä sen parempi ensiharvennussavotoille?                      kyllä ponsseille vielä töitä löytyy mutta kunnon harvennuskone on vielä hakusessa!   ite en laske päätehakkuu konetta ensiharvennukselle!