Juu en voi avata edes puoliksi noita pohjaluukkuja 3-4 kertaa menny elevaattori tukkoon . Syy siilon täyttöruuvi ei vedä niin paljon kun elevaattori työntää. Myös läppäelevaattori menee usein tukkoon kun aloitan täyttään kuivurii johtuuko esim siitä että putkissa kosteutta olen myös huomannut että kannattaa tuo työ tauko jaksotin ottaa pois kuivauksen aluksi muuten elevaattori tukossa. En tiedä johtuuko tuo elevaattorin tukkoon meneminen tuosta painosta, iloisesti se minusta siinä heiluu. Levitinlautanen toimii hienosti. Pannun lämpö oli eilen 73 c' ulkolämpötila siinä 10 c' paikkeilla. Vai mistä se tuon mittaa. 1 liekki 85 ja 2 80. Lämpö nousi 74c' kun ilmaa hieman pieneksi. Oliko tuossa jotain järkee sitten. Kuivaamisesta mitään tiedä mutta kuivaksi ny kuitenkin saanu. Eniten ihmetyttää tuo elevaattorin tukkoon meneminen.
Meillä muistaakseni ton läppäelevaattorin tukkeutuminen johtui siitä, että se läppäketju oli liian löysällä.. En kyllä tarkkaan muista.
180K vaunussa oon säätäny sen elevaattorikellon kuivalla tavaralla niin että kuivatessa kun peilillä kattoo alasuppilon tyhjentymisen niin sen jälkeen syöttölaite vetää 12-14 vetoa ennenkun elevaattori pysähtyy. toiminu koko syksyn hyvin säätämättä. Mulla on tauko jossain reilussa 1.5 ja käynti 3 lähimaastossa. Hiton hitaasti tuo vaan tuntuu kuivaavan, tuommosta 22-24% ohraa kun pistää kuupan täyteen niin kyllä siinä se 10h saa jauhaa. Tosin ite oon täyttäny aina sinne lasin täynnä merkin yläpuolella olevan pultinkannan yläpuolelle, eli todellakin täyteen. Ilmaluukkua pidän aina täysin avoinna, ja kerran tehtaalta saaman vinkin mukaan mulla on 4gal suutin. Paine pidän yleensä vähän alle 10bar.
Nyt ennen kuivauksia asennettiin poistoilmakanavat+ imurit tuohon.. liekkö noista mitään iloa kuivauksen suhteen.
Mulla on senverran vanha malli tuosta mepusta (vihreä kuitenkin) että siinä ei vielä ole sielä katossa poistoilma-venttiiliä vaan se puhaltaa porot siitä elevaattorin takaa pihalle. Onko täällä käyttäjiä jolta se katolla oleva poistoilmaventtiili löytyy? Minkähän kokonen reikä siinä mahtaa olla? Oma ajatus oli et tekisin siihen 160mm ilmastointikanavalle sopivan reijän ja siitä suoraan putki pihalle. Onkohan tuo liian iso?
Mitenkäs tuon kuivurin korottaminen yhdellä kerroksella lisää, itellä käyny kans mielessä, lisääköhän se miten pahasti kuivausaikaa?
Juu voihan ne käyntiajat säätää noinkin, mutta sitten kun vaihtuu viljalaji tai eri painoista tavaraa niin jossain vaiheessa on jumissa...
Eli säätöä tulisi tehdä kokoajan, joka johtaa siihen, että pyöriköön kokoajan...
Jos oikein muistan niin se reikä siellä katolla taisi olla 200mm. Itselläkin ollut ajatuksena laittaa siihenkin joku imuri, mutta saamaton kun olen. Meillä laitettiin nuo poistokanavat ja imurit edellisenä vaikeana syksynä eli 2012. Sen tarkemmin ei ole aikoja mittailtu, mutta ainakin kaapin sisätila on pysynyt puhtaampana kun kaikki kosteus ei jää paskan kanssa nurkkiin. Meillä sama juttu, että tehtaan kehoituksesta suutin vaihdettu. Näissä taisi olla samat pannut. Jos kuivausteho tuntuu huonolta niin kannattaa vilkaista onko pannu ehjä. Meillä paikattu kerran aiemmin ja nyt taas tänä vuonna...
Levityslautasen säätöä kannattaa myös katsoa onko oikeassa kohdassa, että tavara leviää oikein. Tässäkin on se, että jos märkä ja kuiva käyttäytyvät eritavalla.