Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kestävä nivelakseli.  (Luettu 35246 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kestävä nivelakseli.
  Jos on raskas kuorma perässä niin se pyörimään laitto äkkirytkäyksellä koittelee myös ristikoita aika lailla, ei se levykytkin sitä pehmennä jos ei ole niin löysällä että luistaa pienestäkin vastuksesta
Umpiperälingot on siitä ikäviä että jos on sopivan paakkuuntuvaa lunta niin on kova laittaa pyörimään,hiukan auttaa kun kolistelee sitä maahan ja avaa luukun kummallekin puolelle.
Nivelakselissa pitää aina olla "kulmaa" muuten se kuluu kupista samasta kohtaa rasva ei pysy välissä,tämä ongelma on mm. Volvon linja-auto alustoissa niissä kulmaa ei ole ja niinpä kartaani ei kestä kun 70 th. kun jo pitää uusia.


 Kuinkahan kauan pitää tavan maataloushommissa käyttää akselia että vastaa Volvon 70:ntä megametriä?
No sepä on helppo laskea:oletetaan että auton keskimääräinen nopeus on vaikka nyt se 70 km/h. No traktorilla on ajettu vaikka 100 tuntia niin siinä ajassa auton on mennyt 7000 km.eli kaksi nollaa perään,no traktorilla onkin ajettu 1000 tuntia se tekeekin jo 70 000km.No tästä taas voidaan päätellä esim öljyvaihtoväli nykyään traktoreissa 500 h. se vastaa tiellä auton ajossa 35 000 km. eli aika paljon ,minusta öljynvaihtoväli on liian pitkä jo nykykoneissa.Jos jatketaan eli traktorilla oliskin ajettu 10 000 h.se vastaa autokilometrejä huikeat 700 000 km.,tästä voisi heittää kysymyksen ostaisitko sinä 700 000 ajetun henkilöauton?
Tuo 70 on tietenkin aika korkea auton keskinopeus ,mutta se nyt oli vaan tuossa harjoituksen vuoksi ,jokainen voi laskea omalla arvioidullaan määrällä ja verrata auton ja traktorin ajomääriä keskenään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: kestävä nivelakseli.
Aika amatöörimäistä vertailla auton kilometrejä traktorin tunteihin.Tuolta maansiirtokalustosta löytyy 60.000-70.000h ajettuja Catteja. Ja töihin ne edelleen menee.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kestävä nivelakseli.
Aika amatöörimäistä vertailla auton kilometrejä traktorin tunteihin.Tuolta maansiirtokalustosta löytyy 60.000-70.000h ajettuja Catteja. Ja töihin ne edelleen menee.
Mitäs amatöörimäistä siinä on, sehän selventää sitä miten heikkoja autot on verrattuna työkoneisiin.Vai onko nämä kiellettyjä vertailuja ?
Myös huoltoväli vertailu helpottuu ja avaa silmiä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.

 ??? ??? ???

Mitä sää taas selostat?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: kestävä nivelakseli.
Eiköhän traktoria kannata verrata kuorma-autoihin. Niissä ei miljoona kilometriä oo mitään. Myös huoltovälit taitavat olla niissä aika pitkiä.
Mystinen kesälaatumies

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.

 ??? ??? ???

Mitä sää taas selostat?

Joku joka tietää ulosottoakselin toiminnan voi selostaa lisää. Mutta kannattaa uskoa että molempien päiden ristikot pitää olla aina samassa kulmassa. Syykin on siihen olemassa ja tiedänkin sen mutta joku muu voi selittää asian.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.

 ??? ??? ???

Mitä sää taas selostat?

Joku joka tietää ulosottoakselin toiminnan voi selostaa lisää. Mutta kannattaa uskoa että on mpien päiden ristikot pitää olla aina samassa kulmassa. Syykin on siihen olemassa ja tiedänkin sen mutta joku muu voi selittää asian.

 ??? ??? ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.

 ??? ??? ???

Mitä sää taas selostat?

Joku joka tietää ulosottoakselin toiminnan voi selostaa lisää. Mutta kannattaa uskoa että on mpien päiden ristikot pitää olla aina samassa kulmassa. Syykin on siihen olemassa ja tiedänkin sen mutta joku muu voi selittää asian.

 ??? ??? ???
Syklinen kuorma pistää akselin kaputt.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.

 ??? ??? ???

Mitä sää taas selostat?

Joku joka tietää ulosottoakselin toiminnan voi selostaa lisää. Mutta kannattaa uskoa että on mpien päiden ristikot pitää olla aina samassa kulmassa. Syykin on siihen olemassa ja tiedänkin sen mutta joku muu voi selittää asian.

 ??? ??? ???
Syklinen kuorma pistää akselin kaputt.
Ja perässä olevan työkoneen sekä raktorin ulosottorakenteen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.

 ??? ??? ???

Mitä sää taas selostat?

Joku joka tietää ulosottoakselin toiminnan voi selostaa lisää. Mutta kannattaa uskoa että on mpien päiden ristikot pitää olla aina samassa kulmassa. Syykin on siihen olemassa ja tiedänkin sen mutta joku muu voi selittää asian.

 ??? ??? ???
Syklinen kuorma pistää akselin kaputt.
Ja perässä olevan työkoneen sekä raktorin ulosottorakenteen.
http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/puutarhakoneteknologia/tekniik/kone_eli/vk2.htm
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kestävä nivelakseli.
Senhän kaikki tietää tietenkin että akseleiden molemmissa päissä pitää olla sama kulma jatkuvasti. Kulma voi siis olla samaan tai eri suuntaan mutta aina yhtä suuret.


 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: kestävä nivelakseli.
Tässä vielä Vemssille ja Skänälle korttitemppu.  :-* ;D

https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kestävä nivelakseli.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kestävä nivelakseli.
joskus aikaa ennen hukia oli tuota ongelmaa. linkona oli esko 300 ja esko 312. silloin meni noita bondioli, penzi dir lizzi pizzalaatikko akseleita aika paljon. oli ne eskotkin hajallaa kokoajan. 100hv traktorin peräs vielä kesti, mutta jo valmet 8400 sai ne pehmitettyä.

nyt olen linkoillu useemman vuoden hukilla. otin peuralan alennusvaihteen 1000 välityksellä. ei murtopultteja,ei levykytkintä ei vapaakytkintä. hyvin on akselit kestäny 300hv koneittenkin perässä. ja linkoremontitkin loppui samana päivänä kun esko lähti ja huki tuli. siitä on jo 5 vuotta aikaa.

akseleissakin on eroa. waltteri on omasta mielestäni ainut akselimerkki. nyt jo ihan täysjärkiset urakointi kollegat on kehunut uuttaa mustaa bondiolia. ite en kyllä ihan heti muita akseleita osta kuin walttercheid.
Hukin esitteessä lukee paino vain 750 kg TR vastaava painaa 1000 kg ei oikein täsmää ?Huki siis painaa esko 250 vain sata kiloa enemmän ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !