• Tavallinen aihe

Aihe kestävä nivelakseli.  (Luettu 16516 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51235
kestävä nivelakseli.
hitto, taas kosahti näpästä näiveli.   liekö sille liikaa tuo alaterän kasaama siltti vain mikä    6 luokan comer ei näköjään kestä tuossa lingossa.   huomena alettava kait metästämään olisko jollain piruparalla waltterita yhtään varastossaan.  vapaakytkin pitää olla ja sitten saa olla tietysti vaikka levyjuttukin, tahi murtopultti.       tuossa kattelin että hieman heilui kun torstaiaamuna rasvasin mutta tänään sitten ihmettelin palaneen rasvan hajua kun aloin linkoamaan kinosta pois.   ja voi'la siellähän olikin jo kupiton ristikko valmiina lentämään hittoon...
                   comeri osaa muuten tintata ittensä aika hyvin pooreihin ja sitä hetken sai kolistella irti.   nyt on tilalla vanha akseli jossa vapaakytkin mutta ei enää toimivaa levykytkintä...   

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1717
Vs: kestävä nivelakseli.
paa kerralla kasi.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kestävä nivelakseli.
Sulla on ongelma että käytät akselia liian matalilla kierroksilla. Käytännössä kun akseli pyörii yli 500 kierrosta niin se kestää mitä vaan mutta jokaisen akselin saa rikki kun siihen kohdistaa voimaa ihan pienillä kierroksilla.

Nimimerkillä viime kesän samalla akselilla paalanneena vaikka edellisvuosina on mennyt useampi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4308
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: kestävä nivelakseli.
Edellä tiivistetty asia ihan oikein... Kierroksia riittävästi niin ei tule liikaa vääntöä.

sulkasato

  • Vieras
Vs: kestävä nivelakseli.
Lunta tulee ku esterin sieltä.......  Aamusella kahdeksan aikaan kävin aurattavat auraamassa ja näköjään sama huomenaamulla.....

Mulla ei onneks oo tuota nivelakseli-ongelmaa, koska auraan lanalla... :-[ :-[    Ja vaikka olis linko nii ei olis mennynnä läpi näin märkä lumi, olis menny silti lanahommiks....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51235
Vs: kestävä nivelakseli.
ei nyy tee yhtään mitään jos se ei kierrä yli 2000 !   tuota en ihan allekirjoita kun tuossa, en kyllä teidä miksi, hydepumpun tuotto ei vaikuta mihinkään alle noita kierroksia...       etukuormain on niiiiin hiton hitas ja nostolaitekaan ei pahemmin kommentoi alhaisilla kierroksilla.                   johan tuossa nyt n.3000 tuntia onkii takana että...     tuo näpän liikkeelle saanti vaan on niin kiva nyyllä kun se nappaa kerralla, sitten kun se nappaa.
                ihme viiveitä tuossa kyllä,    miettiny että jos pumppu on väljä!!!!  niin eikös kaikki toimi periaattessa jonkin hydepaineen takaa.                  -08    100 tla!  pscd taijotain...

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 538
  • rento meininki
Vs: kestävä nivelakseli.
Tähän asti paras huollettava on ollut Bondiolin mustilla suojilla oleva 7-akseli. Nipat viimeinkin kymmenien vuosien miettimisen jälkeen saatu oikeaan paikkaan. Kestävyydestä verrattuna aiempiin 6-akseleihin paha mennä vertaamaan, kun lingot on nyt tasasemman kuormituksen malleja entisiin verrattuna. Ei ikinä enää syöttöruuvia lingossa. Vanhaan linkoon tein onnistuneen sisuskalujen muutostyön ja uskon 6-akselin kestävän siinä maailman tappiin. Tuo 7-akseli ollut vasta 7 vuotta ilman korjauksia.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: kestävä nivelakseli.
Son aiva sama mikä se merkki o.
Jos se kestää puali tuntia kuumenemata nin se kestää, mutta jos pikkusenki läpiää  oot vaikeuksisa.
Sisääajo  aksilalle pirentää kestoo. Pualituntia isolla nivelkulmalla tyhjänä ilma kuarmaa ja pari rasva prässi puserrusta tuas nin
hiuka auttaa

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 390
Vs: kestävä nivelakseli.
Päittääkö akseli jossain asennossa?Joskus kävi itelle näin.Jokusen ristikon uusin ennen kun syy löyty.Rasvaamallakin saa kyllä ristikon/laakerin rikki.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5329
Vs: kestävä nivelakseli.
Sulla on ongelma että käytät akselia liian matalilla kierroksilla. Käytännössä kun akseli pyörii yli 500 kierrosta niin se kestää mitä vaan mutta jokaisen akselin saa rikki kun siihen kohdistaa voimaa ihan pienillä kierroksilla.

Nimimerkillä viime kesän samalla akselilla paalanneena vaikka edellisvuosina on mennyt useampi.
Miten sä oot pystyny nykyaikaisella paalaimella edes paalaamaan alle 500 kierroksella? Mä ainakin säädän mchalella ajettaessa kierrokset 570-610 väliin ihan aina jotta tapahtuu.

Kalliiksi on kyllä sunkin paalaukset tullu kun toista tuhatta maksavia akseleita monta kertaa kesään on joutunut ostaan :o

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5758
  • karkki vai keppana?
Vs: kestävä nivelakseli.
Päittääkö akseli jossain asennossa?Joskus kävi itelle näin.Jokusen ristikon uusin ennen kun syy löyty.Rasvaamallakin saa kyllä ristikon/laakerin rikki.
Jäätyisköhän putket?
pessimisti ei pety!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10748
Vs: kestävä nivelakseli.
minkä lie mallinen linko. jos siellon vanhanmallinen linko, jossa akseli liki maata ja nykyisenmalline  traktori, jossa akseli taas ylhäällä, niin niveleen tulee kohtuullisen jyrkät kulmat.

tiesittekö muuten, jotta tavallisessa suorana pyörivässä nivelakselissa pyörintänopeus on sama akselin molemmissa päissä, mutta jos akselin toiseen päähän , vaikka sinne työkoneen puoleiseen päähän, muodostuu kulma, niin sen pyörintänopeus ei olekaan enää vakio. sen nopeus kiihtyy ja hidastuu joka kierroksella.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12802
  • Velehojen Veleho
Vs: kestävä nivelakseli.
minkä lie mallinen linko. jos siellon vanhanmallinen linko, jossa akseli liki maata ja nykyisenmalline  traktori, jossa akseli taas ylhäällä, niin niveleen tulee kohtuullisen jyrkät kulmat.

tiesittekö muuten, jotta tavallisessa suorana pyörivässä nivelakselissa pyörintänopeus on sama akselin molemmissa päissä, mutta jos akselin toiseen päähän , vaikka sinne työkoneen puoleiseen päähän, muodostuu kulma, niin sen pyörintänopeus ei olekaan enää vakio. sen nopeus kiihtyy ja hidastuu joka kierroksella.
Just ja lingon jäljistä näkee kuinka se "hyppii"koko ajan.
Kestääkö nykyään tuo "suunnanvaihto" loota miten .Ainakin Kunto lingossa ei tahtonut laatikko kestää.Riiholaisistakin meni niitä taavetin portaalilootia joskus,mutta aika hyvin kestivät.Rupelli niistä tahto irrota ,mutta siihenkin tekivät parannuksia.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11576
Vs: kestävä nivelakseli.
  Jos on raskas kuorma perässä niin se pyörimään laitto äkkirytkäyksellä koittelee myös ristikoita aika lailla, ei se levykytkin sitä pehmennä jos ei ole niin löysällä että luistaa pienestäkin vastuksesta

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12802
  • Velehojen Veleho
Vs: kestävä nivelakseli.
  Jos on raskas kuorma perässä niin se pyörimään laitto äkkirytkäyksellä koittelee myös ristikoita aika lailla, ei se levykytkin sitä pehmennä jos ei ole niin löysällä että luistaa pienestäkin vastuksesta
Umpiperälingot on siitä ikäviä että jos on sopivan paakkuuntuvaa lunta niin on kova laittaa pyörimään,hiukan auttaa kun kolistelee sitä maahan ja avaa luukun kummallekin puolelle.
Nivelakselissa pitää aina olla "kulmaa" muuten se kuluu kupista samasta kohtaa rasva ei pysy välissä,tämä ongelma on mm. Volvon linja-auto alustoissa niissä kulmaa ei ole ja niinpä kartaani ei kestä kun 70 th. kun jo pitää uusia.

Viimeksi muokattu: 01.02.15 - klo:21:03 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !