Jos on raskas kuorma perässä niin se pyörimään laitto äkkirytkäyksellä koittelee myös ristikoita aika lailla, ei se levykytkin sitä pehmennä jos ei ole niin löysällä että luistaa pienestäkin vastuksesta
Umpiperälingot on siitä ikäviä että jos on sopivan paakkuuntuvaa lunta niin on kova laittaa pyörimään,hiukan auttaa kun kolistelee sitä maahan ja avaa luukun kummallekin puolelle.
Nivelakselissa pitää aina olla "kulmaa" muuten se kuluu kupista samasta kohtaa rasva ei pysy välissä,tämä ongelma on mm. Volvon linja-auto alustoissa niissä kulmaa ei ole ja niinpä kartaani ei kestä kun 70 th. kun jo pitää uusia.
Kuinkahan kauan pitää tavan maataloushommissa käyttää akselia että vastaa Volvon 70:ntä megametriä?
No sepä on helppo laskea:oletetaan että auton keskimääräinen nopeus on vaikka nyt se 70 km/h. No traktorilla on ajettu vaikka 100 tuntia niin siinä ajassa auton on mennyt 7000 km.eli kaksi nollaa perään,no traktorilla onkin ajettu 1000 tuntia se tekeekin jo 70 000km.No tästä taas voidaan päätellä esim öljyvaihtoväli nykyään traktoreissa 500 h. se vastaa tiellä auton ajossa 35 000 km. eli aika paljon ,minusta öljynvaihtoväli on liian pitkä jo nykykoneissa.Jos jatketaan eli traktorilla oliskin ajettu 10 000 h.se vastaa autokilometrejä huikeat 700 000 km.,tästä voisi heittää kysymyksen ostaisitko sinä 700 000 ajetun henkilöauton?
Tuo 70 on tietenkin aika korkea auton keskinopeus ,mutta se nyt oli vaan tuossa harjoituksen vuoksi ,jokainen voi laskea omalla arvioidullaan määrällä ja verrata auton ja traktorin ajomääriä keskenään.