Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99494 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
ja yleensä jo pelkästään kun kattelee noita liittimiä ja muita härpäkkeitä niin ovat kyllä aika otollisella paikalla jo pelkän tien ajon kannalta esim. sohjon ja suolan sun muun paskan rappaukseen.        ite aina noitunna noita nykyliittimiä noitten vetisten aineiten kanssa. varsinkin tälläsinä vuosina kun välillä pakkasta ja sitten taas märkää.    kun sitä lämmintä säilytystilaakaan ei ole käytössä.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tosin ensi töikseen pitää alkaa purkamaan ja tehdä taka-alalasin tilalle avattava pleksiluukulla, jotta saa esiohjauskahvat hyttiin. Joo tiedän, että sähköisetkin on keksitty, mutta ainakin vielä kohtuu hintaisiin sähköisiin verrattuna nuo tuntuvat omaan käteen paremmilta.

Mulla on nyt esiohjauskahvat kopissa, tehtiin siihen alemman lasin kiinnityspultteihin kiinnittyvä runko missä on ohuen nivelakseliputken pätkät pystyssä, ja kokoa pienemmät putkenpätkät on esiohjauskahvojen varsien päässä, senkun heittää takaikkunasta kahvat sisälle ja tiputtaa  sinne nivelakseliputken sisälle varret niin on kahvat paikallaan. Letkut mahtuu näppärästi tulemaan sieltä ikkunan kulmissa olevista letkupaikoista läpi.

Meillä on tuossa käytetyssä koneessa vanhanmallinen apukuskin jakkara, onko se uus versio nyt oikeesti niin hyvä ettei sitä tarvi purkaa pois tuon penkinkäännön takia? tuosta otettiin selkänoja veks mutta edelleen se selkänojan rauta häiritsee.

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5

Meillä on tuossa käytetyssä koneessa vanhanmallinen apukuskin jakkara, onko se uus versio nyt oikeesti niin hyvä ettei sitä tarvi purkaa pois tuon penkinkäännön takia? tuosta otettiin selkänoja veks mutta edelleen se selkänojan rauta häiritsee.

Kyllä sen kanssa pystyy kääntymään, mutta itse laitoin siihen jakkaran lukituspultiin siipipultin, niin on helppo ottaa koko jakkara pois.

Mulla kahvojen kiinnitysraudat on ylemmän lasin ikkunalaudassa kiinni. Siellä oli jo vasemmassa laidassa muovin alla valmiina niittimutteri ja oikeeseen laitaan laitoin samanlaisen niin sain kahvat hyvin kiinni. Mulla kahvoissa ei ole pikaliittimiä, joten lasi täytyy olla pois. Ylälaidasta niveltyvä luukku on toimiva, niin saa kahvat koukkaamaan heti ylöspäin. Uudet kahvat on sitten taasen oma juttunsa, kun niitä tammikuussa sovittelee uuden kuormaajan myötä.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Päivitetäänpäs kokemuksia vuodenvaihteen jäljiltä.  Muuttuvissa keleissä on tullut konetta vähän käytettyä. Hytti lämpenee nopeasti, metsäkaton vuoksi pieniltä näyttävät ikkunasuulakkeet ovat ainakin vielä olleet riittävät, vaikka niiden riittävyyttä vähän olen epäillyt.

Nyt kun on vähän enemmän käännellyt penkkiä, niin uusi apupenkki saa olla paikallaan.  Kun penkki on ylhäällä ja selkänoja käännetty alas, niin mahtuu kääntymään melko hyvin loppujen lopuksi. takaosan lattia on sen verran korkeamalla kuin etuosan, että jalat on vähän kasassa, eli penkki pitää nostaa ilmalla ihan ääriasentoon.

Levyn kanssa tuli käytyä vetämässä noin 5 kilometrin metsäautotie. Kulki hyvin, tosin on vieläkin opettelua, että muistaa vaihtaa pikavaihteita. Vanhassa kun oli 8 vaihdetta eteen, niin onhan se aika selvä, että kun niitä on 20 niin on vähän vaihdeltavakin.

Itse koneesta on sellainen tuntuma, että ainakin d5:lla olisi kierroksia rajoitettu, kun jo heti d4:llä ottaa 2500 ja d5:llä ei oikein millään. Alavääntöä saisi olla enemmän, mutta siihen löytynee ratkaisunsa sitten ajallaan. Maantieajo mäkisellä tiellä jonkinlaisen kuorman kanssa ei ole tuon koneen bravuuri, ainakaan ennen pieniä muokkauksia. Toisaalta D-alue on vielä piisannut isoissakin mäissä, joten varsin vaivatonta ajaa vaikka vauhti putoaakin. Muuten ruohonleikkurin moottori on tuntunut hyvältä. Kulutuksesta en osaa sanoa onko paljon vai vähän, mutta tankillisesta on mennyt 2/3 osaa ja kilometrejä kertynyt reilut 330 ja tunteja 35.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5


Juu ohjaamolle tosiaan iso plussa lämmityslaitteen suhteen. lämpenee tosi nopeesti ja voi kierrellä lämmönsäätöä pienemmälle. Lähinnä siinä puhaltimessa ihmetyttää kun 1 ja 2 nopeuden välillä ei oo oikeen minkänlaista eroa äänessä, ja miusta 1 asennossa tuo puhaltaa aika kovaa.
Levyn kanssa tuli käytyä vetämässä noin 5 kilometrin metsäautotie. Kulki hyvin, tosin on vieläkin opettelua, että muistaa vaihtaa pikavaihteita. Vanhassa kun oli 8 vaihdetta eteen, niin onhan se aika selvä, että kun niitä on 20 niin on vähän vaihdeltavakin.

Laita se 1 pikavaihdeautomatiikka päälle niin ei tartte ku kaasua polkee, se pykältää niitä vaihteita rasituksen mukaa millon ite sit haluaa. Se päällä on nyt jokunen sata kilsaa vedetty takalevyä lumessa. Sitä automaattista alueen vaihtoa ei olla kytketty päälle. Mun mielestä tossa kohtaa taas on ajatus ollu hyvä mut sitten toteutus on menty kusemaan ihan totaalisesti, piru minkä takia sille ominaisuudelle ei oo voitu laittaa nappia et sen sais päälle ja pois kätevästi, vaan se pitää mennä sieltä ohjelmointi-tilan kautta sorraamaan.  Tuo alueiden vaihto on miun makuun pikkusen hidas mutta kai siihen ajastaan tottuu.


Juu joku rajotus siinä on ettei mee ihan tuppi kumossa isoimmalla pykälällä. tiiä sit miten sitä sais kiusattua, voisko olla niinkin yksinkertasta et sinne rengas-asetuksiin kävis laittamassa pienempien kumien arvot. Vai meinasit käydä takuun jälkeen sitä kutittelemaan.. paljonkohan tuosta uskaltais optimoinnilla ottaa kaakkeja ulos :O 

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joo läppärin ajattelin laittaa kiinni ja vähän säädellä ;) Selkeesti näyttäisi olevan valmista käyrää tehtaallakin, mutta "päästöehdoilla on pilattu hyväkin kone". Onneksi noita ei tartte viedä katsastusasemalle pakokaasutesteihin  :D
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joo läppärin ajattelin laittaa kiinni ja vähän säädellä ;) Selkeesti näyttäisi olevan valmista käyrää tehtaallakin, mutta "päästöehdoilla on pilattu hyväkin kone". Onneksi noita ei tartte viedä katsastusasemalle pakokaasutesteihin  :D

Onko näissä sisäinen vai ulkoinen EGR? Eli pitääkö nokka-akselista hioa nypyt pois ennenkuin karrtoja ronkkimalla oikeasti asiat paranee?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5


Juu ohjaamolle tosiaan iso plussa lämmityslaitteen suhteen. lämpenee tosi nopeesti ja voi kierrellä lämmönsäätöä pienemmälle. Lähinnä siinä puhaltimessa ihmetyttää kun 1 ja 2 nopeuden välillä ei oo oikeen minkänlaista eroa äänessä, ja miusta 1 asennossa tuo puhaltaa aika kovaa.
Levyn kanssa tuli käytyä vetämässä noin 5 kilometrin metsäautotie. Kulki hyvin, tosin on vieläkin opettelua, että muistaa vaihtaa pikavaihteita. Vanhassa kun oli 8 vaihdetta eteen, niin onhan se aika selvä, että kun niitä on 20 niin on vähän vaihdeltavakin.

Laita se 1 pikavaihdeautomatiikka päälle niin ei tartte ku kaasua polkee, se pykältää niitä vaihteita rasituksen mukaa millon ite sit haluaa. Se päällä on nyt jokunen sata kilsaa vedetty takalevyä lumessa. Sitä automaattista alueen vaihtoa ei olla kytketty päälle. Mun mielestä tossa kohtaa taas on ajatus ollu hyvä mut sitten toteutus on menty kusemaan ihan totaalisesti, piru minkä takia sille ominaisuudelle ei oo voitu laittaa nappia et sen sais päälle ja pois kätevästi, vaan se pitää mennä sieltä ohjelmointi-tilan kautta sorraamaan.  Tuo alueiden vaihto on miun makuun pikkusen hidas mutta kai siihen ajastaan tottuu.


Juu joku rajotus siinä on ettei mee ihan tuppi kumossa isoimmalla pykälällä. tiiä sit miten sitä sais kiusattua, voisko olla niinkin yksinkertasta et sinne rengas-asetuksiin kävis laittamassa pienempien kumien arvot. Vai meinasit käydä takuun jälkeen sitä kutittelemaan.. paljonkohan tuosta uskaltais optimoinnilla ottaa kaakkeja ulos :O
Isoimman vaihteen ~2050rpm:n rajoittamalla saavutetaan huippunopeus alennetulla kierrosmäärällä, eli säästetään polttoainetta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
aika pikkasen nykykoneet näkyy kiertävän, melkein kuin vanhat pelastukset, ei enää ole kierroskoneita kait millään merkillä?          taitaa olla jo historiaa nuo 2700 kierrosta kehräävät singerit.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joo läppärin ajattelin laittaa kiinni ja vähän säädellä ;) Selkeesti näyttäisi olevan valmista käyrää tehtaallakin, mutta "päästöehdoilla on pilattu hyväkin kone". Onneksi noita ei tartte viedä katsastusasemalle pakokaasutesteihin  :D

Onko näissä sisäinen vai ulkoinen EGR? Eli pitääkö nokka-akselista hioa nypyt pois ennenkuin karrtoja ronkkimalla oikeasti asiat paranee?
Ulkoinen EGR on näissä kolme pyttysissä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joo läppärin ajattelin laittaa kiinni ja vähän säädellä ;) Selkeesti näyttäisi olevan valmista käyrää tehtaallakin, mutta "päästöehdoilla on pilattu hyväkin kone". Onneksi noita ei tartte viedä katsastusasemalle pakokaasutesteihin  :D

Onko näissä sisäinen vai ulkoinen EGR? Eli pitääkö nokka-akselista hioa nypyt pois ennenkuin karrtoja ronkkimalla oikeasti asiat paranee?
Ulkoinen EGR on näissä kolme pyttysissä.
Sen voipi kuulemma ihan vaan sokealla laipalla tukkia..  Ei oo anturia haistelemassa meneekö pakokaasua kierrätykseen..

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Sen voipi kuulemma ihan vaan sokealla laipalla tukkia..  Ei oo anturia haistelemassa meneekö pakokaasua kierrätykseen..

Onko jollakin tästä jo kokemusta tuohon ruohonleikkurin moottoriin, millaiset vaikutukset tuolla olisi?
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Sen voipi kuulemma ihan vaan sokealla laipalla tukkia..  Ei oo anturia haistelemassa meneekö pakokaasua kierrätykseen..

Onko jollakin tästä jo kokemusta tuohon ruohonleikkurin moottoriin, millaiset vaikutukset tuolla olisi?
No sama vaikutus kuin muissakin..  Lopettaa oman paskansa syömisen..  Ensimmäiseksihän nuo pitää sulkea  :)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joskus edellisessä elämässä kyntelin kuutos-Hitechillä suopeltoa ja kappas, miten kätevästi hako nappasi poikki nostolaitteen solenoidin pään. Meni nostolaite mykäksi, kunnes uusi osa tuli. Onneksi sai vaihdettua helposti. Lieko sama sijainti vieläkin, rungon alaosassa oikealla. Metsätyössä tosin nostolaitetta ei kyllä tarttee, ettei sinällään hidasta työntekoa.

Haavan oksat ja latvat taitavat olla melkein pahimpia miinoja. Lokomollakin joskus hirvittää runtata niitten yli. Varsinkin kun vielä ketjuihin tarttuvat.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joo läppärin ajattelin laittaa kiinni ja vähän säädellä ;) Selkeesti näyttäisi olevan valmista käyrää tehtaallakin, mutta "päästöehdoilla on pilattu hyväkin kone". Onneksi noita ei tartte viedä katsastusasemalle pakokaasutesteihin  :D

Vielä.  Odottakaapa vain, ei mene kauaa enää niin niin käyään näilläkin siellä..