Päivitetäänpäs kokemuksia vuodenvaihteen jäljiltä. Muuttuvissa keleissä on tullut konetta vähän käytettyä. Hytti lämpenee nopeasti, metsäkaton vuoksi pieniltä näyttävät ikkunasuulakkeet ovat ainakin vielä olleet riittävät, vaikka niiden riittävyyttä vähän olen epäillyt.
Nyt kun on vähän enemmän käännellyt penkkiä, niin uusi apupenkki saa olla paikallaan. Kun penkki on ylhäällä ja selkänoja käännetty alas, niin mahtuu kääntymään melko hyvin loppujen lopuksi. takaosan lattia on sen verran korkeamalla kuin etuosan, että jalat on vähän kasassa, eli penkki pitää nostaa ilmalla ihan ääriasentoon.
Levyn kanssa tuli käytyä vetämässä noin 5 kilometrin metsäautotie. Kulki hyvin, tosin on vieläkin opettelua, että muistaa vaihtaa pikavaihteita. Vanhassa kun oli 8 vaihdetta eteen, niin onhan se aika selvä, että kun niitä on 20 niin on vähän vaihdeltavakin.
Itse koneesta on sellainen tuntuma, että ainakin d5:lla olisi kierroksia rajoitettu, kun jo heti d4:llä ottaa 2500 ja d5:llä ei oikein millään. Alavääntöä saisi olla enemmän, mutta siihen löytynee ratkaisunsa sitten ajallaan. Maantieajo mäkisellä tiellä jonkinlaisen kuorman kanssa ei ole tuon koneen bravuuri, ainakaan ennen pieniä muokkauksia. Toisaalta D-alue on vielä piisannut isoissakin mäissä, joten varsin vaivatonta ajaa vaikka vauhti putoaakin. Muuten ruohonleikkurin moottori on tuntunut hyvältä. Kulutuksesta en osaa sanoa onko paljon vai vähän, mutta tankillisesta on mennyt 2/3 osaa ja kilometrejä kertynyt reilut 330 ja tunteja 35.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.