Muutamia huomioita testistä ja omasta elämästä: jostain syystä valtralla ei osata / haluta tehdä kunnon moottorinohjausta, mun dyna-vt oli tullessaan ilmoitetulta teholta 185hv ja penkissä irtosi 209hv. Kaverin samaa kaliiberia olevassa ja samaan aikaan tulleessa t161:ssä oli vain 168hv, ja kärryhommassa vei päivässä samassa ajossa noin 30 litraa enemmän soppaa.
Ilmeisesti valtralla ei ole haluttu ottaa isompaa voithia käyttöön koska se nakertaisi kalliisti tehtyjen versujen ja directien markkinaa, ht5 muuten on rakenteeltaan yllättävän kaukana versusta. Tästä samasta syystä ht5:ttä ei ole tehty jämympänä vaan saa isoimmillaan 4.4:n yhteyteen, tosin huhuja on kuultu että testaavat isompaa ht5 versiota.
Hytti on oikeastaan saatu pidettyä yllättävän ajanmukaisena ottaen huomioon konseptin iän, ainoastaan takaviistoon näkyvyys on merkittävästi muita huonompi. Hiljainenkin mokoma on jo tätä nykyä, mutta kuormainhommissa eteen ylös näkyvyys on kanssa puutteellinen tällaisella 185cm kuskilla jos penkki on sopivan korkealla.
Suurimmat häiritsevät tekijät itsellä on epäselkeä käyttöliittymä jossa jumalaton määrä nappeja on ripoteltu pitkin sivuseinää epäloogiseen järjestykseen, sekä turhan edessä oleva liukua vailla oleva vetokoukku.
On valtrassa toki paljon hyvääkin, eikä näin 200h jälkeen tunnu 143 mitenkään erityisen epämiellyttävältä.
Odotan mielenkiinnolla uutta ohjaamoa joka nähdään piakkoin ensin t:ssä, oli koeistumisen perusteella varsin näpsäkän oloinen mitoitukseltaan ja näkyvyydeltään. Se kun saadaan aikanaan myös n-sarjaan niin minä taidan mennä tarjousta kyselemään.