Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KV: Valtra petti  (Luettu 44453 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
KV: Valtra petti
Uusimmanmassa kv ssä pikku koneiden testissä valtran tehot oli kateissa – ei ollut mitä luvattiin, tiedä sitten oliko tehtaalta jäänyt sähköposti lähettämättä.
Kaikkein suurin löpön kulutus siinä myös oli – vaikka tehot oli pienimmät?

CHN sisäisessä vanhempi nh EC loota pesi taloudellisuudessa casen uuden ZF laatikon – muistelen tuosta EC laatikosta täällä sanotun että siinä on suuri tehohävikki? 
   cría cuervos y te sacarán los ojos

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26075
  • vastustan
Vs: KV: Valtra petti
Uusimmanmassa kv ssä pikku koneiden testissä valtran tehot oli kateissa – ei ollut mitä luvattiin, tiedä sitten oliko tehtaalta jäänyt sähköposti lähettämättä.
Kaikkein suurin löpön kulutus siinä myös oli – vaikka tehot oli pienimmät?

CHN sisäisessä vanhempi nh EC loota pesi taloudellisuudessa casen uuden ZF laatikon – muistelen tuosta EC laatikosta täällä sanotun että siinä on suuri tehohävikki?
nyyhky sammahti ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KV: Valtra petti
Juu on kyllä ärsyttävää jos Ee koo koneessa ei ole alavääntöä – siinä suhteessa chn on mennyt uudemmassa koneessa(3,4- ) huonompaan suuntaan.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: KV: Valtra petti
Oli kyllä mielenkiintoinen testi. Tuon kokoluokan traktori tulee hankittavaksi tulevaisuudessa. Testin perusteella lähtisin varmaan maasika kaupoille ja massikalla on saatavilla nyt se 5613 eli 130 hv 4-sylinterinen malli ja dyna-6 vaihteisto moottori siinä urea vehkeillä valitettavasti. 3-sylinterisiä on ennenkin kehuttu sitkeiksi vetämään, kuten tässäkin testissä todettiin. Saastevehkeet vie tilaa konehuoneesta, kun nykyisessä agrotronissa on tungettu kutoskone samanlaisen luiskanokan alle mitä nyt on 3-pyttyisissä Valtrassa ja MF:ssä on muutenkin aika kynnys vaihtaa sitä näihin. :o
Oon vaatimaton!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: KV: Valtra petti
Mut petti posti... aamusta-asti koneviestiä orotin, eikä mitään tullu :( laskunki just maksoon... :'(

ekia99

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: KV: Valtra petti
valtran tehot oli kateissa – ei ollut mitä luvattiin, tiedä sitten oliko tehtaalta jäänyt sähköposti lähettämättä.
Kaikkein suurin löpön kulutus siinä myös oli – vaikka tehot oli pienimmät?

Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: KV: Valtra petti
mutta kaikki sitten lastuttaa uudelleen valtunsa ja kertovat kuin vähällä löpöllä se kulkeepi sen jälkeen.   olisiko jotain vikaa tehtaan päässä että ei kerralla tehdä valmista konetta vaan saabi sitten tiristää tehoja kun tarvii omin päin ja ilman takuuta.                      jotenkin tuossa koeajossa kolahti heti tuo näkymättömyys valtussa,   yli 7 metriä sivulla kun monmasti juuri tuolla koneet kulkee, takanahan koneita tulee vain vilkaisten tahi peilillä seurattua.   ite mallasin n:läiseen peilejä mutta ei sattuneet näyttöön oikein mitenkään...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: KV: Valtra petti
Vallussa kuski istuu aika syvällä renkaiden välissä ja se tekee näkyväisyyden renkaiden viereen kehnoksi. Myös "ylimääräinen" koppi selän takana ja leveät c pilarit tekee omat näköesteensä töissä joissa pitäis lähinnä välillä vilkuilla takaviistoon.

Tuon testin perusteella vois ihan hyvin valita Valtran, tosin neloskoneella ja turbiinikytkimellä. Kuhtuis sitten Kuopiosta asiantuntijan moottorin ohjelmointiin  ;D

Valmettien koneiden ohjelmoinnit on enempi "mitä sattuu" verrattuna Fenttiin ja jopa Verkuun. Syy olis ihan mielenkiintoinen tietää  ???
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: KV: Valtra petti
Vallussa kuski istuu aika syvällä renkaiden välissä ja se tekee näkyväisyyden renkaiden viereen kehnoksi. Myös "ylimääräinen" koppi selän takana ja leveät c pilarit tekee omat näköesteensä töissä joissa pitäis lähinnä välillä vilkuilla takaviistoon.

Tuon testin perusteella vois ihan hyvin valita Valtran, tosin neloskoneella ja turbiinikytkimellä. Kuhtuis sitten Kuopiosta asiantuntijan moottorin ohjelmointiin  ;D

Valmettien koneiden ohjelmoinnit on enempi "mitä sattuu" verrattuna Fenttiin ja jopa Verkuun. Syy olis ihan mielenkiintoinen tietää  ???
Istuin kannattaa säätää niin että jalkaterät ottavat lattiaan tukevasti,reisille pitää istuimen antaa tukea,yleisin virhe on se että istuinta pidetään liian alhaalla,rasittaa selkää tosi paljon.Normaalikokoinen näkee valtrasta ulos aika hyvin jos ei nyt aivan kääpiö ole.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: KV: Valtra petti
Kyllä valtuissa jokatapauksessa liian alhaalla istutaan jos verrataan muihin nykytraktoreihin.

Konevitsii ei tule, kuka sen testin sitten voitti?

Onko massikka saanut vihdoinkin toimivan 5000-sarjan aikaiseksi? Ainakin 5400-sarjassa on riittänyt murheita monilla ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: KV: Valtra petti
ja eikö niitä vyötärölinjalla olevia namiskuukkeleita vois sijoittaa vähän alemma ja ikkunalinjaa kanssa?     miten muissa oikein saavat sen määrän anppeja leviteltyä?                 ja se penkki on tosiaan kuin munakuppi monella, pää vain heiluu ratin takaa...    liekö liian alhaalla.

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: KV: Valtra petti

Konevitsii ei tule, kuka sen testin sitten voitti?


Valtra voitti, vaikka moottori on mikä on.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: KV: Valtra petti
Onhan testi aika koominen tai oikeastaan sen tulos. Kaikissa mitattavissa asioissa joku muu voitti mutta testaajien mielipiteellä valittiin ykköseksi. Voihan toki olla että käytettävyys pesee muut ja sitämyöden voittaja on oikea mutta äkkiseltään voisi epäillä hieman sinivalkoisia laseja testaajilla. Se on sitten eri ketjun aihe onko tämä hyvä vai huono asia. Lisäksi esim jd:n puuttuminen hieman ihmetyttää. Oliko tarkoituksena testata kaikki valtraa huonommat. No kuitenkin hyvä että edes jotain tekevät siellä lehdessä että ei tartte ainoastaan lukea mönkijöistä jotka ovat pienen raktorin hinnoissa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: KV: Valtra petti
niin, eikös noita traktoreita ole tuossa kokoluokassa muitakin?     ja tuo janoisuus ja näkyvyys on vaan aika isoja asioita jotka mulla painais ostossa.                 ite enää näistä nykyisistä tykkää koska on nuo hallintalaitteet tehty sellaisiks neitimäiseksi, himmeitä näyttöjä jotak pölyisinä on ihan kivoja auringonpaisteessa ja sitten kaikki on tuossa käsinojassa läjässä.   pitempää päivää tehessä kaipaa edes sitä pientä liikuntaa jota saa noissa vanhoissa kepakoissa.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: KV: Valtra petti
Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?