Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maat.kuormainten pakkasrajat  (Luettu 9337 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Minä oon pitäny patu 805:sen pakkasrajana -15. Kai se varmaan enempiki kestäs mutta oon aatellu ettei mun ole pakko sinne mettään lähtä kalustoa särkemään tuon kylmemmässä. -20 napottaa mittarissa joten sisäpäivä tais tulla... :P

Jätkä servaa mua ku mulla on vanha paska kaivuri. Itelläs on jumalauta mettäkärry ja sihen pilkki. Mää en oo sellasta vielä saanu irti. Senkin öky.
Nii mulla on mettäkärry mutta pilkki ei oo siinä ku se on siinä kiintiövalmetin ronkissa kiinni. Ja on siihen harvesteriki(-80luvulta toki), nättiä harvennusta kengät kuivana lämpimässä ratioo kuunnellessa ;)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Maanantaina mitattiin puut ,nyt vuoden aikana (viime talvena ja tänä talvena) olen niitä tehnyt 640 kiintoa ja joka ikinen puu sahattu moottorisahalla.
Tänä syksynä tosin rakennushommat häiritsivät tosi pahasti metsätöitä. :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
mettän peikko tahdot ollaa....... 8)                             kiva kun hommat luistannu, alkutalvi vaan oli niiiin perkeleen märkä että ite jääny tavoitteesta reilusti ja nyt on muut harmit jarruna.                                   mettätyöt vaan on niiiiin kivoja!                          ja käsintehtynä kivimpiä!

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
-20 oma pakkasraja. Ennen oli -25 mutta käytäntö on osoittanut, että viidenasteen armahdus vähintään puolittaa remonttikustannukset!
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Ennen pidin -20 mut tänätalven on ollu -25 tai ylikin kun meinaa sesonki jäädä lyhkäseksi. Ei oo maatilapilkkejä mutta ikää ja tunteja kuitenkin takana jo paljon.

jf

  • Vieras
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Teräketjusta katkeilee piikkejä yli- 25 pakkasella kuusia karsiessa jos on viilatumpi ketju sen olen huomannut.Ja tauot on hiukan lyhempiä kylmemmällä.mut kamppeet pysyy sitten kuivempina.Kuormain on hiukan jäyhä tai lähinnä koura kangistuu nopeammin ei muuta haittaa.Nyt sitte onkin jo melkoisen lauhaa keliä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
ja nyt sitten ollan menossa toiseen ääripäähän, nuoskaa ja nollassa tas lämpä alkuviikosta!   hitto miten sitä taas saa ittensä ja kalut asennoitumaan kun just oppi viileempään!     tulooko uusi joulukuu???                          noooo, onneks tiepohjat jo kestää hetken lämmintäkin.                                  ketuttaa vaan nuo märät kamppeet kun eivät taho kuivua yössä kun uunissa ei enää lämpöä kuin joka kolmas päivä..... haaleeta.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Näin lauhalla v-tutuksen aihe on puista tippuva lumi...  no varustelukysymyshän tuo hyvin pitkälti on.

Muutamissa paikoin on kertynyt paannejäätä ja se on nyt hyödynnettävä. Pari valtaojaa jos putsais risuista ja sitten pitäis käydä yhdeltä mutakuopalta koivut keräämässä talteen. Nuoret kossit moton puikoissa meinas sinne toissakeväänä moton upottaa vaikka varoitin että sieltä kautta ei kannata koukata  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

pölkky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Perjantaina oli iltasella -32 ,toimi patu kun ei pitänyt taukoja.....no hyttä oli hieman vilpoinen kun yksi alalasi on luiskahtanut vähän vituralleen.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Pakkasaraja ajolle on 10-15. Kuivalla kelillä on kivempi sahailla ja ajelee sitten loskakelillä. On ollut kyllä mahtava talvi tehdä sahalla töitä metsässä. Puut pääosin ulmettomia, maa jäässä, mutta liiasta lumesta ei haittaa. Tulee mieleen muutaman vuoden takainen talvi kun pehmeää lunta oli vyötäröä myöten. Vanerikoivua sai etsiä kotvan aikaa lumesta. Sitten nosturilla nostaa näkyviin, että pystyi edes jotenkin katkomaan oikein. Meni aika lailla harrastuksen ja kuntoilun merkeissä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
niin, tämä talvi menny ihan mettään!   hitto kun joku kehtais ajaakin nuo pois, on sen verta kiveistä maata että on kiva kolkutella kuorman kanssa kun ei ole yhtään lunta pehmikkeenä.  mutta valituksen aihetta löytää kun ehtii!     tavaran määrä vaan alkaa hirvittää, kerkiikö ennen kevättöitä pilkkoa nuo.       kesällä sitten ei enää ehi!