Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maat.kuormainten pakkasrajat  (Luettu 9360 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
maat.kuormainten pakkasrajat
tuntuu tuo pakkanen jo parissa kympissä hyvin hyydyttävän noita pieniä virveleitä.        ainakin keslassani 202t on hiiiirmu hitaat toiminnot tuossa pakkasessa.    liekö hyväkin, mutta mitä pitää seurata käytössä noissa lämmöissä, kuorma päälle siirtoa kilsa ja kuorma päältä ja monta kertaa päivässä...                         jotkut sanovat että sylinterien nuolijat kärsii noissa ja venttilikarojen pohjat on toinen, elikkä vesi vanhin ....!                            onko vinkkejä käytöstä?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Minä oon pitäny patu 805:sen pakkasrajana -15. Kai se varmaan enempiki kestäs mutta oon aatellu ettei mun ole pakko sinne mettään lähtä kalustoa särkemään tuon kylmemmässä. -20 napottaa mittarissa joten sisäpäivä tais tulla... :P

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Samoin täällä on koitettu pitää 15-20 muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta rajana käytölle. Äsken tein yhden kuorman, kun pitää viedä näyttelyyn puita, eikä eilen ehtiny, kyllä se aluksi liikkui hitaasti, varsinkin koura on aavemaisen hidas, mutta muutaman liikkeen jälkeen ei huomaa oikeastaan mitään. Mutta rauta ja tiivisteet ei näistä keleistä tykkää, öljyvuodot paljastuvat sitten kelien lämmettyä  :(

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Yli 15 pakkasessa en käytä mehtäkuormainta jos ei ole jokin erikkotilanne. Raudasta en ole niinkään huolissani, mutta käyttö on tympeää kun kääntäjälle ja kouralle menevissä putkissa öljy jäähtyy niin nopsaan että vähänkin pidemmillä siirtymillä joutuu öljyjä lämmittämään. On sitä tullut ajettua 25 asteen pakkasessakin, mutta silloin on keli kiristynyt kesken päivän ja joku leimikon lopetus tms. on ollut kyseessä.

Niin kiire ei ole koskaan etteikö sitä viittä minuuttia vois käyttää kouran pyöritykseen tyhjänä ja kouran kiinni/auki liikutteluun. 1997 vuosmallin kuormaimeen ei ole tarvinnut tiivisteitä vaihdella.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Joo, tuota -15 olen minäkin pitänyt rajana. Parempi olla tekemättä joutavia remontteja, tienaa paremmin. Nykyiset renkaatkin taitavat olla niin paljon muovisankoista tehtyjä, että pelotta pakkasessa lojahtaminen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Eilen oli lähtiessä -17´c, kuormaa purkaessa iltasella -14´c. Oli pikkupakko vetää kaadettuja puita veto-ojan päältä tieuran varteen, ennen viikonlopun lumisadetta. -15´c Pakkasrajana mullakin.  Ei tehnyt mieli kuormaa enempää tuoda metsästä, väliaika sahan kanssa lisää tehden, siihen hommaan keli makeimmillaan :)

Tällä hetkellä suurin ongelma lumenpuute, tuuma pakkaslunta ei paljoa monttuja ja mättäitä peitä, hiinä ja hiinä että pääsee liikkumaan. Kokoojaura/tie saakelin koloinen, kaivurilla tasoittelin joulukuun alussa hakkuuaukon läpi talvitien, tuli kuin maantie kun oli vähän luntakin tasoitettavana. Lumet sulasivat, mätästysmontut ja kivet jäi :P

Muutenkin tuo pikkupilkillä leikkiminen jotenkin turhauttavaa kun kaivurilla tottunut tekemään töitä, kaivuri tottelee ajatuksia täsmälleen, pilkillä huojuntaa ja tyhjänpäiväistä näpräämistä. Ihmettelin eilenkin kuormaa tehdessä että tällä se isäukko ajoi viime vuonnakin 500-600 kiintoa puuta :) Antaa vanhan isännän ajaa kun homma onnistuu 8)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Minä oon pitäny patu 805:sen pakkasrajana -15. Kai se varmaan enempiki kestäs mutta oon aatellu ettei mun ole pakko sinne mettään lähtä kalustoa särkemään tuon kylmemmässä. -20 napottaa mittarissa joten sisäpäivä tais tulla... :P

Jätkä servaa mua ku mulla on vanha paska kaivuri. Itelläs on jumalauta mettäkärry ja sihen pilkki. Mää en oo sellasta vielä saanu irti. Senkin öky.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
tuntuu tuo pakkanen jo parissa kympissä hyvin hyydyttävän noita pieniä virveleitä.        ainakin keslassani 202t on hiiiirmu hitaat toiminnot tuossa pakkasessa.    liekö hyväkin, mutta mitä pitää seurata käytössä noissa lämmöissä, kuorma päälle siirtoa kilsa ja kuorma päältä ja monta kertaa päivässä...                         jotkut sanovat että sylinterien nuolijat kärsii noissa ja venttilikarojen pohjat on toinen, elikkä vesi vanhin ....!                            onko vinkkejä käytöstä?

Suosittelen heti heittämään hantaakit kaakkoon ja kaasu täysille. Kyl ne öljyt siitä notkistuu ja nuolijat vetreytyy. Näkee ainakin missä on seuraava uusittava kohta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Minä oon pitäny patu 805:sen pakkasrajana -15. Kai se varmaan enempiki kestäs mutta oon aatellu ettei mun ole pakko sinne mettään lähtä kalustoa särkemään tuon kylmemmässä. -20 napottaa mittarissa joten sisäpäivä tais tulla... :P

Jätkä servaa mua ku mulla on vanha paska kaivuri. Itelläs on jumalauta mettäkärry ja sihen pilkki. Mää en oo sellasta vielä saanu irti. Senkin öky.
Ota niistä kolukippikärryistä(jotka makaa siinä tontinreunalla) lava ja kippi pois ja hitsaa karikat kiinni,ja niin känsälle saatiin mettäkärry ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Minä oon pitäny patu 805:sen pakkasrajana -15. Kai se varmaan enempiki kestäs mutta oon aatellu ettei mun ole pakko sinne mettään lähtä kalustoa särkemään tuon kylmemmässä. -20 napottaa mittarissa joten sisäpäivä tais tulla... :P

Jätkä servaa mua ku mulla on vanha paska kaivuri. Itelläs on jumalauta mettäkärry ja sihen pilkki. Mää en oo sellasta vielä saanu irti. Senkin öky.
Ota niistä kolukippikärryistä(jotka makaa siinä tontinreunalla) lava ja kippi pois ja hitsaa karikat kiinni,ja niin känsälle saatiin mettäkärry ;D

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat

Tällä hetkellä suurin ongelma lumenpuute, tuuma pakkaslunta ei paljoa monttuja ja mättäitä peitä, hiinä ja hiinä että pääsee liikkumaan. Kokoojaura/tie saakelin koloinen, kaivurilla tasoittelin joulukuun alussa hakkuuaukon läpi talvitien, tuli kuin maantie kun oli vähän luntakin tasoitettavana. Lumet sulasivat, mätästysmontut ja kivet jäi :P


Minoon tasoitellut ajoreittejä sulanmaan aikaan. Siinähän on sitten uraa seuraavaksi 20 vuodeksi. Minusta ihan järkevää touhua tasoitella kokoojaurat ja pahimmat mäet.
Tässä illallakin tamppasin parit reitit jäätymään, sai huoletta kauha luimussa lykätä kun on joskus ohikulkiessa urat tasoiteltu  :)

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat

Tällä hetkellä suurin ongelma lumenpuute, tuuma pakkaslunta ei paljoa monttuja ja mättäitä peitä, hiinä ja hiinä että pääsee liikkumaan. Kokoojaura/tie saakelin koloinen, kaivurilla tasoittelin joulukuun alussa hakkuuaukon läpi talvitien, tuli kuin maantie kun oli vähän luntakin tasoitettavana. Lumet sulasivat, mätästysmontut ja kivet jäi :P


Minoon tasoitellut ajoreittejä sulanmaan aikaan. Siinähän on sitten uraa seuraavaksi 20 vuodeksi. Minusta ihan järkevää touhua tasoitella kokoojaurat ja pahimmat mäet.
Tässä illallakin tamppasin parit reitit jäätymään, sai huoletta kauha luimussa lykätä kun on joskus ohikulkiessa urat tasoiteltu  :)
   Pakko on hervalle hattua nostaa, ihan kivahan noita polkuja on kävelläkkin sunnuntaiaamuisin.
FIXIT

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26081
  • vastustan
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
Minä oon pitäny patu 805:sen pakkasrajana -15. Kai se varmaan enempiki kestäs mutta oon aatellu ettei mun ole pakko sinne mettään lähtä kalustoa särkemään tuon kylmemmässä. -20 napottaa mittarissa joten sisäpäivä tais tulla... :P

Jätkä servaa mua ku mulla on vanha paska kaivuri. Itelläs on jumalauta mettäkärry ja sihen pilkki. Mää en oo sellasta vielä saanu irti. Senkin öky.
Ota niistä kolukippikärryistä(jotka makaa siinä tontinreunalla) lava ja kippi pois ja hitsaa karikat kiinni,ja niin känsälle saatiin mettäkärry ;D
muistuupa mieleen ne kuvat hitsauksista ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat

Tällä hetkellä suurin ongelma lumenpuute, tuuma pakkaslunta ei paljoa monttuja ja mättäitä peitä, hiinä ja hiinä että pääsee liikkumaan. Kokoojaura/tie saakelin koloinen, kaivurilla tasoittelin joulukuun alussa hakkuuaukon läpi talvitien, tuli kuin maantie kun oli vähän luntakin tasoitettavana. Lumet sulasivat, mätästysmontut ja kivet jäi :P


Minoon tasoitellut ajoreittejä sulanmaan aikaan. Siinähän on sitten uraa seuraavaksi 20 vuodeksi. Minusta ihan järkevää touhua tasoitella kokoojaurat ja pahimmat mäet.
Tässä illallakin tamppasin parit reitit jäätymään, sai huoletta kauha luimussa lykätä kun on joskus ohikulkiessa urat tasoiteltu  :)

Niin mäkin, mutta kun oli olevinaan töitäkin silloin, tuo tuoli tehtyä kun kaivurilla samoilla nurkilla. Ei tuollaiseen louhikkoon tietä tehdä kuis isolla työllä, 10ha aukon takana joten ei kannata ihmeitä tehdä. Täällä tuo sarkojen malli teettää työtä teiden teossa, tuokin kotisarkaa ja kotoa matkaa em. pisteeseen 7km... noin puolet matkasta metsää, joten siinäkin jo 3-4km:n pätkä metsätietä. Osa normaalia hakkuu-uraa, osa ihan ok. tietä joka tehty koneella.
Ja sitä veekäyrän nostatusta kun tekee tien ja joku neropatti käy sen urille polkemassa, hyvällä lykyllä vielä rypee kiinni neitseellisen näköiseen talvitiehen rospuuttoaikaan. Teitä ei viitsi puomittaa, mutta mitä parempi tie, sitä enemmän siellä turhaa liikkujaakin, joilla ei järkeä pysyä poissa kun tiehen jää jälkiä >:(
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: maat.kuormainten pakkasrajat
ite kattelin tuossa rahtitien pohjaa että jospa siihen saisi jonkin ajelemaan maton mursketta niin hyvä tulis, ei kankaalle tartte mitään ojia tehä.                    32 mänee kivasti raiteissa mutta tuohon tien haaraan varmaan tartteis laittaa 55 kun ei niin houkuttelis noita joutilaita ajeleen.                 nyt kun ei lumesta haittaa niin eipä mistään saa tavaraa kun ei montuilla koneita, hitto että taas kusee kintuille.                                pitäis varmaan ostaa muutamia tonneja että sais.                                    onneks jouluaattona tuli täyteltyä niitä monttuja joita kaivuri jätti kun kiviä poisteli, kylläkii eristeellä.    no nyt pöllyää kun ajelee ketjuin yli.