Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valmis navetta  (Luettu 39249 kertaa)

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
valmis navetta
Onko kokemuksia vana valmisnavetoista? Töitä nuilla tuntui ainakin olevan kun olin yhteydessä kyseiseen firmaan.
Navettapaketeissa hinnan luulisi pitävän hyvin paikkansa, kun pohjatyötkin kuuluvat pakettiin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: valmis navetta
mitenkähän lie noi hinnat pysyy kun monella tulee niitä yllereitä nykyisinkin pohjien kanssa...?

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: valmis navetta
Vanan tarjous 1440000€ kun suunnittelijan kustannus arvio olis vähän reilu 900000€. Onhan siinä kohtuullinen hintaero. Etenkin kun etelän suuren suurilla investointi tuilla elyn kustannus ohjearvo 660000€ hinnat sisältää 1 ropotin navetta laajennus varauksella, laakasiilot ja lietealtaan.

Töitä riittää ainakin semmosilla tiloilla joissa ei muilta kun Lavalilta kysytä. Näitäkin on.  :'(
Vanan valmiin pohjan jota Seinäjoella esittelivät kun valitsee niin sittenhän se onni ja autuus alkaa.  >:(

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: valmis navetta
Hinta oli 795000 sisältää valmiin navetan roboineen tankkeineen sun muut hilppeet. rehuvarastoja ei ollut eikä lietesäiliötä.
Sisälsi normaailit pohja työt sorineen. Eivät tietysti rupea maksamaan jos navetta halutaan suolle rakentaa.

+250

  • Vieras
Vs: valmis navetta
Vanan tarjous 1440000€ kun suunnittelijan kustannus arvio olis vähän reilu 900000€. Onhan siinä kohtuullinen hintaero. Etenkin kun etelän suuren suurilla investointi tuilla elyn kustannus ohjearvo 660000€ hinnat sisältää 1 ropotin navetta laajennus varauksella, laakasiilot ja lietealtaan.

Töitä riittää ainakin semmosilla tiloilla joissa ei muilta kun Lavalilta kysytä. Näitäkin on.  :'(
Vanan valmiin pohjan jota Seinäjoella esittelivät kun valitsee niin sittenhän se onni ja autuus alkaa.  >:(
Älkää ny herrantähren :o Kökkätöitä saa tehdä ilman miljoonanavettaaki 8)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: valmis navetta
Jos voittaisi lotossa niin laittaisiko tuollaisen miljoonanavetan?
No ei todella.
:-D
Kui mää ain olen paras?

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: valmis navetta
minkähän hintainen navetta tuloo 180 lehmälle kolmella robolla paikkaan jossa ei oo vettä, tietä eikä sähköä? Mua rupiaas pian noilla sioitus ongelmilla kiinnostamaan jo Winkapitan kaltainen kulta sioottelukin ;D
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: valmis navetta
Onhan nuo helevatan kalliita... Ja minä en usko pätkän vertaa siihen että isännän ei "tarvitse" olla työmaalla. Sitä minä en tiedä miten näihin päädytään kun kilpailuttaakin pitäisi jos rakennetaan avustuksilla ??? Pitää olla uskossaan vahva...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: valmis navetta
Onhan nuo helevatan kalliita... Ja minä en usko pätkän vertaa siihen että isännän ei "tarvitse" olla työmaalla. Sitä minä en tiedä miten näihin päädytään kun kilpailuttaakin pitäisi jos rakennetaan avustuksilla ??? Pitää olla uskossaan vahva...

Siinä kilpailutuksessa on alaraja että milloin se on pakollista.

Sehän toteutuu kun pyydät Apilastsa, Roborasta ja Vana navetasta avaimet käteen tarjouksen.

Se on sitten eri asia missä kohdassa valmistajat rupeaa sunitelmassa tinkimään ja kuinka tarkaan tarjoukseen/tarjouspyyntöön se navetta määritellään.
Tuommoisessa "avaimet käteen" kilpailutuksessa määrittelisin melko tarkkaan mitä siihen navettaan tulee ettei tarvii jälkikäteen riidellä että miksi ulko-ovissa on "lapin salpa" eikä "sahköinen koodi lukko".
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: valmis navetta
muistakaa kaikki ettei tule yllätystä esim sisäpuolen tasaus hiekat tai lietesäiliön ympärystyöt se on helppoa nostaa seinän yli tavara ja toinen pikku kone tasaa .niin kiirus ei saa olla ettei tarkista kaikki 62 kertaa jonkun asiantuntian kanssa kaikki.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: valmis navetta
muistakaa kaikki ettei tule yllätystä esim sisäpuolen tasaus hiekat tai lietesäiliön ympärystyöt se on helppoa nostaa seinän yli tavara ja toinen pikku kone tasaa .niin kiirus ei saa olla ettei tarkista kaikki 62 kertaa jonkun asiantuntian kanssa kaikki.

no minä laskisin ensin "omana hankeena" kustannukset, sitten jollakin ulkopuolisen kilpailuttamana sen navetta hankkeen ja niitten lisäksi pyytäisin tarjoukset näistä valmis paketeista.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: valmis navetta
Tarvis kanssa kuulemma teettää jonkinlainen makuuparsi pihatto noin 30 kantturalle. Tiedäsitte kun noita hintoja ajattelee. Niin tuntuu vähän että ei oikein kannusta tekemään. Toisin sanoen ei tuottane hintaansa ennen kun eläkeikä koittaa noin 30v olis siis maksuaikaa :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: valmis navetta

Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Saaren paroni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: valmis navetta

Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
Samaa on tullu mietittyä täälläkin. Ei kiinnostais ollenkaa alkaa navetan tekoon jos siitä työpaikasta pitää maksaa itsensä kipeäksi. Entäpä jos vaan rakentais omasta puutavarasta ja parin kirvesmiehen avustamana ilman prorahastuksen palveluita ja tukia? Olis ehkä vähän vapaampaa se tekeminen niin saisko sillä kuluja alas? Ei vaan oo nykyään kovin trendikästä  :o
se on aina eteenpäin kun takaapäin työntää...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: valmis navetta
Jotenkin ihannoidaan sitä itse tekemistä ja siitä koituvaa edullisuutta. Mulla on vaan mututuntumana että itse tehden ei saa yhtään halvemmaksi jos pitää samat tasot kalusteissa, ilmastoinneissa, ja lantasysteemeissä jotka kuitenkin on ne olennaiset lypsykarjassa ja takaa toimiessaan jaksamisen tulevaisuudessa.

Totuus on kuitenkin että lihakarjapuolella löytyy edullisia ratkaisuja jotka ainakin teoriassa pitäisi toimia yhtälailla lypsykarjalla. Toki usein lypsykarjatiloilta puuttuu se suo mistä voisi vuoronperään nostaa turvetta ja paalata helpeä kuivikkeeksi eli lannan joutuu (saa) käsitellä lietteenä jolloin ollaan ritilöillä, parsipedeillä sekä niiden kanssa toimivilla konsepteilla ja hinta olikin yhtäkkiä pihatöineen 12000/ eläinpaikka.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.