Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valmis navetta  (Luettu 39252 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: valmis navetta

Mites jos on todella pitkään rehufirman asiakkaana ja varmasti tilaa sieltä jatkossakin, niin ei minkäänlaista hintaporkkanaa asiakkaalle heitetä vaan kerrotaan aina että hinta on se mikä on listalla. Aika herkästi alkaa miettiä saisko kilpailijalta halvemmalla, ei jotenkin palvele pitkää yhteistyötä..  ???

Taisit vastata itse omaan kysymykseesi

Ensimmäisinä vuosina tehtiin jatkuvaa kilpailutusta ja sen seurauksena rehut vaihtuivat melkein joka erällä. Ei lehmät minusta oikein siitä tykänneet. Jos siirtyis kilpailuttamaan mutta strategisesti kuitenkin päätyis aina samantyyppiseen rehuun..  ???
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: valmis navetta
Rehut kilpailutetaan noin puolenvuoden välein, toimittaja vaihtuu hyvinkin herkästi. Ei ole ollut mitään tuotoksen pudotuksia. muuten kuin täysirehuilla oli viime kesänä suurinta säätöä. muutenkin täysirehun kustannukset on niin järkyttäviä että moiset tuotteet pitäisi kieltää lailla. Keskituotos pyörii siellä 11500 nurkilla.
Rypsillä ja viljalla päästiin samoihin tuotoksiin kun nyt vilja+puolitiiviste.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: valmis navetta
30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: valmis navetta
Kyllä ohjekustannus pitäisi onnistua alittamaan aika nätisti, tässä lähellä on tehty 1 Robon navetta teetettynä puolen miljoonan hintaan, ja melko likellä miljoonaan jäänyt kahden Robon systeemi.
Se on siitä kiinni että pitää asiat riittävän yksinkertaisena eikä lähde joka kohdassa hakemaan omanlaistaan ratkaisua, lisäksi rakennuspaikka on oltava suht.edullinen. Yhden Robon navetta joka tehdään
Pitkälti omasta puusta ristikkokatolla tehden yhden Robon navetan tekee uusillakin romuilla alle 0,5milj helposti.

antti-x

  • Vieras
Vs: valmis navetta

Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
http://www.kp24.fi/uutiset/27553/Toimiva-navetta-edullisesti

Meillä on itse rakentamisesta ihan hyviä kokemuksia, mutta joskus 2007-2009 rakennettu 40 lehmän navetta joka tuli maksamaan 263 000€ + 10 000 tuntia omaa työtä + talkootöitä

on lähinnä halvan vastakohta. Varsikin kun vielä käytettyä eli tukikelvotonta tavaraa käytössä. edit: Ja oliko tuolla vielä apevaunu ja mattoruokkija leasingilla?  :o

Oma 2 robon kompleksi (156 makuuparsipaikkaa täsikasvuisille) joka sisältää herd navigatorin, ruokintaparret, automaatti-ilmastoinnin pussiverhoilla, 2,1m valoharjan, erillisen vasikkala-maitohuone-toimiston (kalliilla yhdistelmäjuottoautomaatilla), korkean 250m2 komponenttivaraston, betonisen 4500m3 lietealtaan, ja vajaa 3000m3 4m korkean laakasiilon ja vajaa 3000m2 asfalttipihaa, tuli 2012 maksamaan 1,6 miljoonaa jos omalle työlle laskee kunnon hinnan. Kaikki uutta, katto termateria (kuten monissa valmisnavetoissakin), kaaret maalattu valkoisiksi jne. Viimeistely ei ihan priimaa, edelleen puuttuu jotain listoja yms.

edit: Rakennuspaikka oli siinä mihin se haluttiin, eli ei halvin mahdollinen, siinä olisi ehkä max. satkun voinut säästää. Ja joitakin kymppitonneja jos olisi jotenkin saanut ympäristölupaan kumialtaan, mutta luulen että esim veden kuskaamisessa ja muissa haasteissa sen säästön olisi saanut tuhlattua aika pian käytössä.

Viimeksi muokattu: 21.01.14 - klo:11:50 kirjoittanut antti-x

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: valmis navetta

Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
http://www.kp24.fi/uutiset/27553/Toimiva-navetta-edullisesti

Tosi edullinen, 270 000 ja 10 000 tuntia omaa työtä? Se oma työ ei sitten varmaan maksakaan mitään? Mulla ainakin on se lähtökohtainen ajatus, että tällasessa "yhden miehen orkesterissa" minä olen se tontin kallein työntekijä. Minun kannattaa ihan oikeasti miettiä mihin rajallisen työaikani käytän.

Navetan rakentamisesta ei ole viimeajoilta kokemusta, mutta omakotitalo tilattiin "avaimet käteen". Pohjat tehtiin itse, ei tullut rakentajalle mitään maanalaisia yllätyksiä, sokkeli ja siitä eteenpäin urakoitsija. Kaikki tavarat ja tarvikkeet oli kirjattu tarjoukseen. Sisustusmateriaalit keskiohjehinnalla, rouva kävi sisustusliikkeessä valitsemassa, jos halusi muutoksia niin erotus lisättiin kokonaislaskuun. Kaikki meni niinkuin oli so*****, yhtään reissua en käynyt itse rautakaupassa, enkä ainuttakaan puuta ole talon takia kaatanut. Budjetti piti täysin, itseasiassa jopa hieman alittui. Kokonaiskustannus neliötä kohden halvin verrattuna tuttavapiirissä (itse)rakennettuihin taloihin.

Rakennuskesä ei ollut yhtään sen kiireisempi kuin muutkaan kesät, ei stressiä, mahahaavaa ylimääräisiä kauppareissuja, tekemättömiä maataloustöitä, burnouttia, yms. Rouvakaan ei ole vielä lähtenyt.

Seuraavakin rakennusprojekti toteutetaan varmasti samalla kaavalla, koska olen aivan liian kallis mies takomaan vasaralla sutta ja sekundaa.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: valmis navetta

Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
http://www.kp24.fi/uutiset/27553/Toimiva-navetta-edullisesti

Tosi edullinen, 270 000 ja 10 000 tuntia omaa työtä? Se oma työ ei sitten varmaan maksakaan mitään? Mulla ainakin on se lähtökohtainen ajatus, että tällasessa "yhden miehen orkesterissa" minä olen se tontin kallein työntekijä. Minun kannattaa ihan oikeasti miettiä mihin rajallisen työaikani käytän.

Navetan rakentamisesta ei ole viimeajoilta kokemusta, mutta omakotitalo tilattiin "avaimet käteen". Pohjat tehtiin itse, ei tullut rakentajalle mitään maanalaisia yllätyksiä, sokkeli ja siitä eteenpäin urakoitsija. Kaikki tavarat ja tarvikkeet oli kirjattu tarjoukseen. Sisustusmateriaalit keskiohjehinnalla, rouva kävi sisustusliikkeessä valitsemassa, jos halusi muutoksia niin erotus lisättiin kokonaislaskuun. Kaikki meni niinkuin oli so*****, yhtään reissua en käynyt itse rautakaupassa, enkä ainuttakaan puuta ole talon takia kaatanut. Budjetti piti täysin, itseasiassa jopa hieman alittui. Kokonaiskustannus neliötä kohden halvin verrattuna tuttavapiirissä (itse)rakennettuihin taloihin.

Rakennuskesä ei ollut yhtään sen kiireisempi kuin muutkaan kesät, ei stressiä, mahahaavaa ylimääräisiä kauppareissuja, tekemättömiä maataloustöitä, burnouttia, yms. Rouvakaan ei ole vielä lähtenyt.

Seuraavakin rakennusprojekti toteutetaan varmasti samalla kaavalla, koska olen aivan liian kallis mies takomaan vasaralla sutta ja sekundaa.
Tuohan ei siis ole minun tai kenenkään tuttavanikaan laitos, muistui vaan mieleen että tuommosen oon jostain lukenut. Sattupa vielä kuuklella löytymään nii linkitin raadin arvosteltavaksi.

Tuskinpa tulis itsekkään lähdettyä 4-vuotiseen navettaprojektiin. Mutta sitä ei kai voida kiistää etteikö olisi edullinen tuolla laskentatavalla?  ::)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: valmis navetta


Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
http://www.kp24.fi/uutiset/27553/Toimiva-navetta-edullisesti

4 vuoden ajan 4 tuntia ylimääräistä työtä päivässä per naama,  jos jätetään pyhät pois?  :o

Kustannuspuolelle voinee laskea myös vanhan navetan pienempi maitomäärä 2-3 vuoden ajalta, sekä ne ylimääräisen työn aihettumat töpit navetta/peltopuolella.

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: valmis navetta
Mää jos tekisin nyt navetan, niin tekisin sen vanhoista pakkasarkuista ja jääkaapeista. Pinoaisin niitä kuten lego-palikoita. Ovet sisäänpäin, olisi kaappitilaa ja saisihan johonkin suihkut ja vessatkin  ??? Ja valaistusta/lämpötilaa voisi säätää ovia aukomalla  ;D

Sit vaan kattotuolit päälle ja vaikka vanhoista Cd-levyn koteloista pärekatto  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

antti-x

  • Vieras
Vs: valmis navetta
Navetan rakentamisesta ei ole viimeajoilta kokemusta, mutta omakotitalo tilattiin "avaimet käteen". Pohjat tehtiin itse, ei tullut rakentajalle mitään maanalaisia yllätyksiä, sokkeli ja siitä eteenpäin urakoitsija. Kaikki tavarat ja tarvikkeet oli kirjattu tarjoukseen. Sisustusmateriaalit keskiohjehinnalla, rouva kävi sisustusliikkeessä valitsemassa, jos halusi muutoksia niin erotus lisättiin kokonaislaskuun. Kaikki meni niinkuin oli so*****, yhtään reissua en käynyt itse rautakaupassa, enkä ainuttakaan puuta ole talon takia kaatanut. Budjetti piti täysin, itseasiassa jopa hieman alittui. Kokonaiskustannus neliötä kohden halvin verrattuna tuttavapiirissä (itse)rakennettuihin taloihin.

Rakennuskesä ei ollut yhtään sen kiireisempi kuin muutkaan kesät, ei stressiä, mahahaavaa ylimääräisiä kauppareissuja, tekemättömiä maataloustöitä, burnouttia, yms. Rouvakaan ei ole vielä lähtenyt.

Seuraavakin rakennusprojekti toteutetaan varmasti samalla kaavalla, koska olen aivan liian kallis mies takomaan vasaralla sutta ja sekundaa.

Nämä on niin tapauskohtaisia asioita. Itse varmaan pyrin enemmän siihen että uutta kämppää rakentaessa (jos/kun on ajankohtaista) hommaisin navetalle lisää työvoimaa ja itse hoitaisin siellä vain tarvittaessa managementtiä, korjauksia ja ehkä siemennykset. Syystä että: 1,meillä on muitakin yrittäjiä vahtimassa että homma toimii  2,tykkään ihan rakentamisesta  3,verot + työn arvostus suosii sellaista valintaa.

Kun rakennan kämppää itse ja palkkaan työntekijän navettaan, työntekijä vähennetään verotuksesta ja oma verotettava tulo näin pienenee. Sen sijaan raksaäijistä joutuisin maksamaan (ainakin urakkalla tehden) alvitkin. Eli navettatyöntekijä maksaa sivukuluineen 20 euroa (joka vähennetään tilan verotuksessa), mutta urakkafirman raksatyöntekijä maksaa alvilla 40 euroa, ehkä jopa 50, ja se pitää vielä maksaa omista verotetuista tuloista. Pitäisi tehdä bruttona ihan järjetöntä tiliä että voisi maksaa samana vuonna puoli vuotta yhtä timpuria. Mutta navettatyöntekijän palkkaaminen puoleksi vuodeksi hoituu suht helposti jos on valmis vähän tinkimään omista bruttotuloistaan.

Viimeksi muokattu: 21.01.14 - klo:12:42 kirjoittanut antti-x

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: valmis navetta
30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".

Pakko kysyä.. että mitä meinaat koijaamisella? Oon ite vaan aina soittanut firmat läpi ja pyytänyt tarjousta. Jokaisesta olen joskus ottanut ja tietävät mun kulutuksenkin. Pitääkö tarjouspyyntöä tehdessä valehdella että naapurikauppa lupaa 40 euroa halvemmalla?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: valmis navetta
30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".

Pakko kysyä.. että mitä meinaat koijaamisella? Oon ite vaan aina soittanut firmat läpi ja pyytänyt tarjousta. Jokaisesta olen joskus ottanut ja tietävät mun kulutuksenkin. Pitääkö tarjouspyyntöä tehdessä valehdella että naapurikauppa lupaa 40 euroa halvemmalla?

Ei tuolla tinkimisellä tienaa 30€/tonni. Kerran ehkä tienaa, mutta toista kertaa ei. Eivät rehukauppiaatkaan sentään ihan tyhmiä ole  ;D Vedätykset paljastuvat, ja sitten sitä tarjousta ei enää tule.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: valmis navetta
Mää jos tekisin nyt navetan, niin tekisin sen vanhoista pakkasarkuista ja jääkaapeista. Pinoaisin niitä kuten lego-palikoita. Ovet sisäänpäin, olisi kaappitilaa ja saisihan johonkin suihkut ja vessatkin  ??? Ja valaistusta/lämpötilaa voisi säätää ovia aukomalla  ;D

Sit vaan kattotuolit päälle ja vaikka vanhoista Cd-levyn koteloista pärekatto  8)

Muista lääkkeesi.com :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: valmis navetta
30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".

Pakko kysyä.. että mitä meinaat koijaamisella? Oon ite vaan aina soittanut firmat läpi ja pyytänyt tarjousta. Jokaisesta olen joskus ottanut ja tietävät mun kulutuksenkin. Pitääkö tarjouspyyntöä tehdessä valehdella että naapurikauppa lupaa 40 euroa halvemmalla?

Ei tuolla tinkimisellä tienaa 30€/tonni. Kerran ehkä tienaa, mutta toista kertaa ei. Eivät rehukauppiaatkaan sentään ihan tyhmiä ole  ;D Vedätykset paljastuvat, ja sitten sitä tarjousta ei enää tule.

Meil toimii jokakerta kun uhkaan päkpeissillä. ;D ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: valmis navetta
30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".

Pakko kysyä.. että mitä meinaat koijaamisella? Oon ite vaan aina soittanut firmat läpi ja pyytänyt tarjousta. Jokaisesta olen joskus ottanut ja tietävät mun kulutuksenkin. Pitääkö tarjouspyyntöä tehdessä valehdella että naapurikauppa lupaa 40 euroa halvemmalla?

Ei tuolla tinkimisellä tienaa 30€/tonni. Kerran ehkä tienaa, mutta toista kertaa ei. Eivät rehukauppiaatkaan sentään ihan tyhmiä ole  ;D Vedätykset paljastuvat, ja sitten sitä tarjousta ei enää tule.

Meil toimii jokakerta kun uhkaan päkpeissillä. ;D ;D ;D

No sit sun hinta on jo varmaan negatiivinen  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.