Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsävakuutus?  (Luettu 22439 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Metsävakuutus?
niin, miksei vakuutusta metällä kun kerran joillain on avioehto eukollekin?

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Metsävakuutus?
  Metsien pinta-ala jääköön kertomatta mutta vakuutuksen hinta oli joku vuosi sitten maksimi vakuutusmäärällä ja pienimmällä omavastuulla eli kalleimmalla maksulla 5,90 €/ha joten jo 400 hehtarin määrällä kertyy tuhansia.  :P

No 2 tuhatta on 2 tuhatta eikä tuhansia...   ;D
  Aivan niin kuin punttitellu haluaa.. ;)

No älä Sorjonen rupee mulle...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hbgV6DnX_Ro#
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Metsävakuutus?
  Metsien pinta-ala jääköön kertomatta mutta vakuutuksen hinta oli joku vuosi sitten maksimi vakuutusmäärällä ja pienimmällä omavastuulla eli kalleimmalla maksulla 5,90 €/ha joten jo 400 hehtarin määrällä kertyy tuhansia.  :P

No 2 tuhatta on 2 tuhatta eikä tuhansia...   ;D
  Aivan niin kuin punttitellu haluaa.. ;)

No älä Sorjonen rupee mulle...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hbgV6DnX_Ro#
   Punttitellu rauhoittuu ny tai mää kerron Saaralle ni se pitää sut loppusyksyn vintillä.
FIXIT

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Metsävakuutus?
  Metsien pinta-ala jääköön kertomatta mutta vakuutuksen hinta oli joku vuosi sitten maksimi vakuutusmäärällä ja pienimmällä omavastuulla eli kalleimmalla maksulla 5,90 €/ha joten jo 400 hehtarin määrällä kertyy tuhansia.  :P

No 2 tuhatta on 2 tuhatta eikä tuhansia...   ;D
  Aivan niin kuin punttitellu haluaa.. ;)

No älä Sorjonen rupee mulle...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hbgV6DnX_Ro#
   Punttitellu rauhoittuu ny tai mää kerron Saaralle ni se pitää sut loppusyksyn vintillä.

Älä viitti, en mää nyt millään pahalla...
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Metsävakuutus?

 *** Tottakai on vakuutus. Ja on korvannut tässä matkanvarrella maksunsa kyllä takaisin moninkertaisesti.Siksi.
Näyttää olevan eroa tarpeissa  – itse lopetin ”perintönä” tulleen vakuutuksen eikä ole tarvinnut katua – tapani myrskyllä meni 100 runkoa kaikilta palstoilta yhteensä ( otin harrastuksena kun kävin keräilemässä , kannattavuus oli kyllä huono, mutta ei niitä madon kasvualustaksi viitsinyt jättää. – siinä ne vahingot kaikilta vuosilta sitten onkin.   plussalla taitaa olla jotain 35000€

Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:13:17 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Metsävakuutus?
Pohjantähti, 7,8e/ha/vuosi. Hyötyvaikutus +-0. Muutaman vuoden välein menee muutama sata mottia myrskyssä. Vakuutuksella saa myrskypuun ja normaalileimikon välisen hintaeron umpeen. Todellinen hyöty pitäisi lasketuttaa jollain fiksumalla. Jo pelkästään se, että vakuutuskorvaus on veronalaista tuloa, on jokseenkin perseestä. 30 pinnaa häviää heti.

Se on sitten eri asia, kun oikeasti tapahtuu Tapani-myrskyn tapainen kunnon tuho, joka pistää koko palstan selväksi. Silloin on vakuutus paikallaan. Ilman tuhoja häviää ihan kivat rahat vakuutusyhtiön pohjattomaan kassaan.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Metsävakuutus?
Eikun laskemaan.


https://www2.tapiola.fi/yksityis/metsavakuutus/metsavakuutusTiedot.asp?2013112212331#status

http://www.metsakeskus.fi/luonnontuhojen-korvaus
On tuo hirvituho korvaus kanssa yhtä tyhjän kanssa – joskus ennen vanhaan vakuutusyhtiöt korvasivat myös hirvituhot vaan ei tietääkseni nykyään?

Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:13:26 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

Naturalis

  • Vieras

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsävakuutus?
Mun mielestä palovakuutukset kannattaa pitää aina ja viimeistään ekan harvennuksen jälkeen kirjata myös tuulituhot jos niitä saa eritellä. Vakuutuksenhan saa aina vaikka metsästä saisi kerättyä tuulenkaadot ihan asiallisena myyntipuuna mutta hymy hyytyy kyn 300 kiinon päätehakkuu aukea silpoontuu tuulen voimasta haketavaraksi ja arvon alenema on vaivaiset 60->15 euroa motti kun kaikki menee hakkeeksi eli rahaa jää saamatta vaivaiset 13500 hehtaaria kohden
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Metsävakuutus?
Mun mielestä palovakuutukset kannattaa pitää aina ja viimeistään ekan harvennuksen jälkeen kirjata myös tuulituhot jos niitä saa eritellä. Vakuutuksenhan saa aina vaikka metsästä saisi kerättyä tuulenkaadot ihan asiallisena myyntipuuna mutta hymy hyytyy kyn 300 kiinon päätehakkuu aukea silpoontuu tuulen voimasta haketavaraksi ja arvon alenema on vaivaiset 60->15 euroa motti kun kaikki menee hakkeeksi eli rahaa jää saamatta vaivaiset 13500 hehtaaria kohden
Kuka myy 15€/kuutio hinnalla yhtään mitään? Energiaksi kesällä menneet oli 16€/Mwh kuutiolle hintaa n. 37€  8)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsävakuutus?
Mun mielestä palovakuutukset kannattaa pitää aina ja viimeistään ekan harvennuksen jälkeen kirjata myös tuulituhot jos niitä saa eritellä. Vakuutuksenhan saa aina vaikka metsästä saisi kerättyä tuulenkaadot ihan asiallisena myyntipuuna mutta hymy hyytyy kyn 300 kiinon päätehakkuu aukea silpoontuu tuulen voimasta haketavaraksi ja arvon alenema on vaivaiset 60->15 euroa motti kun kaikki menee hakkeeksi eli rahaa jää saamatta vaivaiset 13500 hehtaaria kohden
Kuka myy 15€/kuutio hinnalla yhtään mitään? Energiaksi kesällä menneet oli 16€/Mwh kuutiolle hintaa n. 37€  8)
Se on eri jätkät jotka vetelee kantohintana melkein 40 mottihintoja. Rupeen ymmärtämään että energiapuun hakkuu rupee kannattamaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Metsävakuutus?

 *** Tottakai on vakuutus. Ja on korvannut tässä matkanvarrella maksunsa kyllä takaisin moninkertaisesti.Siksi.
Näyttää olevan eroa tarpeissa  – itse lopetin ”perintönä” tulleen vakuutuksen eikä ole tarvinnut katua – tapani myrskyllä meni 100 runkoa kaikilta palstoilta yhteensä ( otin harrastuksena kun kävin keräilemässä , kannattavuus oli kyllä huono, mutta ei niitä madon kasvualustaksi viitsinyt jättää. – siinä ne vahingot kaikilta vuosilta sitten onkin.   plussalla taitaa olla jotain 35000€

 *** Tottakai tarpeilla on eroja. Mikäli hehtaarit pelkkiä taimikoita,ei myrsky niitä runno eikä tukkia siirry kuiduksi. Itsellä sen verran 04 kehitysluokkaa jotta kun puuta kaatuu on se keskimäärin motinrunkoja jotka menee. Kaatuneista kuitupuista kukaan nyt lukua jaksa pitää. Itsellä vakuutus on korvannut mukavasti pirstoutuneet ja kohonneet korjuukustannukset. Eli ajanut asiansa,kun on itsensä maksanut. Ja antanut jopa hieman lisäarvoa itse kerätyille hajakaadoille. Eipä nytkään tarvitse tienvarresta havutukkia alle 80€ luovuttaa. Kyllä minäkin tyytyisin pelkkään myyrävakuutukseen pahoina jyrsijävuosina mikäli metsät sen sallisi.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Metsävakuutus?
Mun mielestä palovakuutukset kannattaa pitää aina ja viimeistään ekan harvennuksen jälkeen kirjata myös tuulituhot jos niitä saa eritellä. Vakuutuksenhan saa aina vaikka metsästä saisi kerättyä tuulenkaadot ihan asiallisena myyntipuuna mutta hymy hyytyy kyn 300 kiinon päätehakkuu aukea silpoontuu tuulen voimasta haketavaraksi ja arvon alenema on vaivaiset 60->15 euroa motti kun kaikki menee hakkeeksi eli rahaa jää saamatta vaivaiset 13500 hehtaaria kohden
Kuka myy 15€/kuutio hinnalla yhtään mitään? Energiaksi kesällä menneet oli 16€/Mwh kuutiolle hintaa n. 37€  8)

Itteasiassa sait noin 27€ motti jos 16€ megawatista  ;)

Naturalis

  • Vieras
Vs: Metsävakuutus?
Kuka myy 15€/kuutio hinnalla yhtään mitään? Energiaksi kesällä menneet oli 16€/Mwh kuutiolle hintaa n. 37€  8)

Itteasiassa sait noin 27€ motti jos 16€ megawatista  ;)
Itse asiassa luvut on tilityslapusta. Kuutiosta 2,3Mwh energiaa...  ;D

Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:17:38 kirjoittanut Naturalis

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Metsävakuutus?
Tapani myrskyn puista sain 50e motti sahayhtiöltä, kun olin heti liikkeellä myrskyn jälkeisenä arkipäivänä. Uupeeämmä sitten rahasteli 35 euron mottihinnoilla, jos joku erehtyi tai oli pakotettu sinne puunsa antamaan. Vakuutus on korvannut noista päätehakkuutuhoista 14e motti. Näillä kokemuksilla mitä itselleni on kertynyt, sanoisin, että paras vakuutus on nopeat päätökset ja selluyhtiöiden välttäminen...