Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Millaisella traktorilla vedettä paalainta?  (Luettu 22168 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?


 Aika vaivatonta toi muutenkin on kahva-ajolla paalatessa. Kun paali on 90%:sti valmis, niin vetäisee kahvasta koneen seis ja verkotushan käynnistyykin sitten automatic. Samassa kahvassa olevasta napista, johon on ohjelmoitu 6 sekunnin kesto, klikataan portti auki ja sulki. Sitten vaan kahvaa eteenpäin ja sopiva nopeus kehiin. Jaloilla ei tarvi tehdä mitään. Jos vielä helpottuis, niin saattais tulla uni silmään.  ;) ;)

Siis amatöörimäisen monimutkaasta. Meillä napataan vaan veto pois ja aletaan naruttaa, kun on sen aika. Sitten paali onkin jo valmis ja ranteen liikkeellä se pullahtaa ongelmitta ulos kammiosta, kerta toisensa jälkeen.

Näin jatketaan, kunnes riittävästi heinää on paalattu ja yli-investoineet täppärit voivat kustantaa huvinsa itse  ;D

Jaa niin, raktori on tietysti Zetor. talvella massikka.

Lisään vielä, että tehokkuudessaan systeemini on lyömätön; urakoimatta pätkääkään olen paalannut vuodessa miltei 300 000 kg kuivaheinää  ;D

 Sitten sä poraat ettei homma kannata ja tilikauden tulos jää reiluun 11000 euroon. Jossainhan siinä joku mättää. Vakuutusmaksutkin kehuit justiin tähtitieteellisiksi liikevaihtoon nähden.
  Ps. Ei ole koneista velkaa centtiäkään.  :D

Välitilinpäätös.. kuten kirjoitin.

 Niin, kyllähän mä sen tiesin, mutta tuskin se enää vajaassa kuukaudessa moninkertaistuikaan?  :)
 Ajattele, että mä kerkeen urakoimaankin, mihin sulla ei edes olisi mahdollisuuksia.

Noin viisin tai kuusinkertaistui.

Kyllä urakointi mulla kaatuu muihin asioihin kuin traktoriin.

 Itse otit esille tuon traktorin, en minä...taas kerran.
 Narukeräpaalain, ajanpuute, urakointimahdollisuuksien puute, laiskuus... keksi itse lisää hyviä syitä ja katso huominen jakso! :P
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?

Noin viisin tai kuusinkertaistui.

Kyllä urakointi mulla kaatuu muihin asioihin kuin traktoriin.

 Itse otit esille tuon traktorin, en minä...taas kerran.
 Narukeräpaalain, ajanpuute, urakointimahdollisuuksien puute, laiskuus... keksi itse lisää hyviä syitä ja katso huominen jakso! :P
Itte en ehdi enää urakoimaan, kun omat hommat vie kaiken ajan mutta se on onneksi tulokselle joka on suurinpiirtein kymmenkertainen omissa hommissa urakointiin nähden  :)

Ainiin Mäkkikolmosen edessä T-131 classikkihaitekki, paalin valmistuessa suunnanvaihtimen vipu nostetaan keskiasentoon ja lähteissä törkätään eteenpäin kone käy nimelliskierroksia ihan niinku nää portaattomatkin härpäkkeet  ;)

Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo:13:53 kirjoittanut Paalinpyörittäjä

Zetor

  • Vieras
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?


 Aika vaivatonta toi muutenkin on kahva-ajolla paalatessa. Kun paali on 90%:sti valmis, niin vetäisee kahvasta koneen seis ja verkotushan käynnistyykin sitten automatic. Samassa kahvassa olevasta napista, johon on ohjelmoitu 6 sekunnin kesto, klikataan portti auki ja sulki. Sitten vaan kahvaa eteenpäin ja sopiva nopeus kehiin. Jaloilla ei tarvi tehdä mitään. Jos vielä helpottuis, niin saattais tulla uni silmään.  ;) ;)

Siis amatöörimäisen monimutkaasta. Meillä napataan vaan veto pois ja aletaan naruttaa, kun on sen aika. Sitten paali onkin jo valmis ja ranteen liikkeellä se pullahtaa ongelmitta ulos kammiosta, kerta toisensa jälkeen.

Näin jatketaan, kunnes riittävästi heinää on paalattu ja yli-investoineet täppärit voivat kustantaa huvinsa itse  ;D

Jaa niin, raktori on tietysti Zetor. talvella massikka.

Lisään vielä, että tehokkuudessaan systeemini on lyömätön; urakoimatta pätkääkään olen paalannut vuodessa miltei 300 000 kg kuivaheinää  ;D

 Sitten sä poraat ettei homma kannata ja tilikauden tulos jää reiluun 11000 euroon. Jossainhan siinä joku mättää. Vakuutusmaksutkin kehuit justiin tähtitieteellisiksi liikevaihtoon nähden.
  Ps. Ei ole koneista velkaa centtiäkään.  :D

Välitilinpäätös.. kuten kirjoitin.

 Niin, kyllähän mä sen tiesin, mutta tuskin se enää vajaassa kuukaudessa moninkertaistuikaan?  :)
 Ajattele, että mä kerkeen urakoimaankin, mihin sulla ei edes olisi mahdollisuuksia.

Noin viisin tai kuusinkertaistui.

Kyllä urakointi mulla kaatuu muihin asioihin kuin traktoriin.

 Itse otit esille tuon traktorin, en minä...taas kerran.
 Narukeräpaalain, ajanpuute, urakointimahdollisuuksien puute, laiskuus... keksi itse lisää hyviä syitä ja katso huominen jakso! :P

Ketjun aihe on, millä traktorilla..

Kunhan saan sen hakelämpökeskuksen pykättyä, niin urakointi alkaa.

..tai sitten ei.

Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo:14:18 kirjoittanut Zetor

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Pistetään nyt sit kuva ku muutkin  :P

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Mää ostan tuollaisen, niin ei tarvitse miettiä millä vetää



Tämä on toinen vaihtoehto



Sitten oljille

Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo:15:35 kirjoittanut BACKSPACE

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Päistekoneeksi

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sampo30

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Kotosalla tulee NH n paalainta kiskottua V 6400 hieman piristettynä ja Turbiini kytkimellä. Työpaikalla sitten joko Puma 165 sella tai 5150 keissillä..

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Millaista paalainta vetelet? Miten hyvin onnistuu? Itseäkin kiinnostaisi yhdistelmä, traktorista ei löydy tosin kuin 120hp. Urakkaa en viitsi tehdä, kuhan omat saisi paalattua eli semmoinen 6-8km/h riittää hyvin ja kolme metrisen  niittokoneen karholle.
No kyllä 120hv riittää vaikka mäkkärille kun ei aivan tappiin asti vedä paineita varsinkin noin pienellä karholla kun ei paine kasva käärinnän aikana. Tietenkin jos sulla on pelkkää rinne tai suopeltoa niin on parempi tyytyä agronicciin tai kuhniin.

Kyllä yhdistelmä on vaan ylivoimainen yksikkö koneisiin verrattuna.
Jaa niin mikä siinä on niin ylivoomaista? sekö jotta pehku hommissa vedetään ympäri peltoa turhaa rautaa?

+250

  • Vieras
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Millaista paalainta vetelet? Miten hyvin onnistuu? Itseäkin kiinnostaisi yhdistelmä, traktorista ei löydy tosin kuin 120hp. Urakkaa en viitsi tehdä, kuhan omat saisi paalattua eli semmoinen 6-8km/h riittää hyvin ja kolme metrisen  niittokoneen karholle.
No kyllä 120hv riittää vaikka mäkkärille kun ei aivan tappiin asti vedä paineita varsinkin noin pienellä karholla kun ei paine kasva käärinnän aikana. Tietenkin jos sulla on pelkkää rinne tai suopeltoa niin on parempi tyytyä agronicciin tai kuhniin.

Kyllä yhdistelmä on vaan ylivoimainen yksikkö koneisiin verrattuna.
Jaa niin mikä siinä on niin ylivoomaista? sekö jotta pehku hommissa vedetään ympäri peltoa turhaa rautaa?
Saa tuplapudotuksella pahanatki keräiltyä hiukan edes ryhmiin 8)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Millaista paalainta vetelet? Miten hyvin onnistuu? Itseäkin kiinnostaisi yhdistelmä, traktorista ei löydy tosin kuin 120hp. Urakkaa en viitsi tehdä, kuhan omat saisi paalattua eli semmoinen 6-8km/h riittää hyvin ja kolme metrisen  niittokoneen karholle.
No kyllä 120hv riittää vaikka mäkkärille kun ei aivan tappiin asti vedä paineita varsinkin noin pienellä karholla kun ei paine kasva käärinnän aikana. Tietenkin jos sulla on pelkkää rinne tai suopeltoa niin on parempi tyytyä agronicciin tai kuhniin.

Kyllä yhdistelmä on vaan ylivoimainen yksikkö koneisiin verrattuna.
Jaa niin mikä siinä on niin ylivoomaista? sekö jotta pehku hommissa vedetään ympäri peltoa turhaa rautaa?
Saa tuplapudotuksella pahanatki keräiltyä hiukan edes ryhmiin 8)
Koittakaas ny paalata niillä yhdistelmillä yks satatuhatta paalia ja katotaan sitte.

Taitaa vaan yksikköpaalain lopulta sekakäyttäjälle tulla paljon halvemmaksi :)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

+250

  • Vieras
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Millaista paalainta vetelet? Miten hyvin onnistuu? Itseäkin kiinnostaisi yhdistelmä, traktorista ei löydy tosin kuin 120hp. Urakkaa en viitsi tehdä, kuhan omat saisi paalattua eli semmoinen 6-8km/h riittää hyvin ja kolme metrisen  niittokoneen karholle.
No kyllä 120hv riittää vaikka mäkkärille kun ei aivan tappiin asti vedä paineita varsinkin noin pienellä karholla kun ei paine kasva käärinnän aikana. Tietenkin jos sulla on pelkkää rinne tai suopeltoa niin on parempi tyytyä agronicciin tai kuhniin.

Kyllä yhdistelmä on vaan ylivoimainen yksikkö koneisiin verrattuna.
Jaa niin mikä siinä on niin ylivoomaista? sekö jotta pehku hommissa vedetään ympäri peltoa turhaa rautaa?
Saa tuplapudotuksella pahanatki keräiltyä hiukan edes ryhmiin 8)
Koittakaas ny paalata niillä yhdistelmillä yks satatuhatta paalia ja katotaan sitte.

Taitaa vaan yksikköpaalain lopulta sekakäyttäjälle tulla paljon halvemmaksi :)
Eipä se ilman kulje kääriäkonekaan,yks kuski ja traktori enemmän.Ittellä huomattavasti pienempi stressi,kun käärijäkuski ei ilmoita päivää ennemmin lähtevänsä Raumanmeren juhannusjuhlille ja palaavansa viikon kuluttua.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Ei tässä sivusta voi tehdä muuta kun olla silmät :o ja ihmetellä paalaamisen maailman laajuutta.... Vielä kerran :o :o

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?


Näin jatketaan, kunnes riittävästi heinää on paalattu ja yli-investoineet täppärit voivat kustantaa huvinsa itse  ;D

Jaa niin, raktori on tietysti Zetor. talvella massikka.
Lisään vielä, että tehokkuudessaan systeemini on lyömätön; urakoimatta pätkääkään olen paalannut vuodessa miltei 300 000 kg kuivaheinää  ;D

Mä olen kyllä huomannut, että bolsevikeilla on ihan omat maataistelutekniikkansa, mut mitä ihmettä sää paalaat talvella? Lunta? :o
It ain't over till the fat lady sings

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?


Näin jatketaan, kunnes riittävästi heinää on paalattu ja yli-investoineet täppärit voivat kustantaa huvinsa itse  ;D

Jaa niin, raktori on tietysti Zetor. talvella massikka.
Lisään vielä, että tehokkuudessaan systeemini on lyömätön; urakoimatta pätkääkään olen paalannut vuodessa miltei 300 000 kg kuivaheinää  ;D

Mä olen kyllä huomannut, että bolsevikeilla on ihan omat maataistelutekniikkansa, mut mitä ihmettä sää paalaat talvella? Lunta? :o

 Kait se paalaa niitä pölyisiä heiniä uudestaan kauppakuntoisiksi? Sillähän niitä paalauskilojakin saa karttumaan.  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Millaisella traktorilla vedettä paalainta?
Vaihteeksi vastaus alkuperäiseen. Viconin 1601 vedetään 805 Valmetilla ja paaleja tulee kesään noin 2500. Eikä se pahemmin työvauhdissa häpee isoille vetokoneilla ja eikä yhtään paalien tiukkuudessa, toki 30 vuotta nuoremmilla traktoreilla on mukavampi ajella. Mutta viivan alle jää varmasti enempi!