Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maanantai valtra  (Luettu 46141 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

+250

  • Vieras
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?
Voi olla.En kauaa kattellu.Mut 135 Hollanti kuulosti hyvälle,kun väänsi 367 tumpilta ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Voihan niissä koneissa muutenkin olla jotain itsetehtyjä jippoja jotka ei tule ilmi ikinä...  Esim sähköissä...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Voihan niissä koneissa muutenkin olla jotain itsetehtyjä jippoja jotka ei tule ilmi ikinä...  Esim sähköissä...
Just, just  :D

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?
Voi olla.En kauaa kattellu.Mut 135 Hollanti kuulosti hyvälle,kun väänsi 367 tumpilta ;D
Kuulo puheita vaan, juu hollannista oli myös juttua, mutta tuo valmetti oli kuulemma 4-pyttyinen ja 320 hv tuli silti  :o
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
jostain oon kuullu että 3 sylinterinen valmetin moottori tuhos tehtaalla 400 heppaa kestävän tehopenkin kun säädin ei toiminut pumpussa, kierroksia kuulemma korvakuulolta tarpeeks :D :D :D :D

tietääkö joku tämän tapauksen paremmin

Viimeksi muokattu: 13.04.13 - klo:02:19 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
jostain oon kuullu että 3 sylinterinen valmetin moottori tuhos tehtaalla 400 heppaa kestävän tehopenkin kun säädin ei toiminut pumpussa, kierroksia kuulemma korvakuulolta tarpeeks :D :D :D :D

tietääkö joku tämän tapauksen paremmin

Taas on vääristelty juttua! Se oli 2 pyttynen ja tehtaan paikalle jä vain kraateri! ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

jussij

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
jostain oon kuullu että 3 sylinterinen valmetin moottori tuhos tehtaalla 400 heppaa kestävän tehopenkin kun säädin ei toiminut pumpussa, kierroksia kuulemma korvakuulolta tarpeeks :D :D :D :D

tietääkö joku tämän tapauksen paremmin

Taas on vääristelty juttua! Se oli 2 pyttynen ja tehtaan paikalle jä vain kraateri! ;D

Tuo oli tourulassa 70 -luvun lopulla. Ja se kraateri on vieläkin.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Maanantai valtra
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

***käyttötarve ei oo muuttunu. olihan siinä jo tunteja ;-)

mä oon aina ollu sitä mieltä että parhaat valtrat on tehty silloin ku sivupellit oli peltiä.

Samaa mieltä kuin Retku.. 8950 kun sais uuden ..
vielä viisi

Eerop

Vs: Maanantai valtra
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

***käyttötarve ei oo muuttunu. olihan siinä jo tunteja ;-)

mä oon aina ollu sitä mieltä että parhaat valtrat on tehty silloin ku sivupellit oli peltiä.

Samaa mieltä kuin Retku.. 8950 kun sais uuden ..


Aika moni nykyisen T sarjalaisen omistaja tuuminut samaa kun kysynyt olen kestosta

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maanantai valtra
Mikä siinä T-sarjassa käytännössä mättää?

Kävin liikkeen pihalla katsomassa uutta T153-Hitec3:sta. Minun mielestäni siinä on paljon vanhan ajan valtraa. Mm. runkotankki.

Täytyy nyt katsoa ja odotella toiko viimeisin päivitysruletti tosissaan apua esim. Directin ongelmiin, mutta tämän hetkisen näkemyksen mukaan Hitec-3 on se viimeisin toimiva ja kunnollinen vaihteisto. Uuden tuotteen kuntoon hiominen vaati Valtra-maailmassa yllättävän monta vuotta. Olihan Hitec-3:nkin edeltävä ohjelmaversio markkinoilla monet vuodet ennen ratkaisevaa ohjelmistopäivitystä ja mitä muuta siinä yhteydessä sitten tulikaan. Samaa kehityskaarta kulkee esim. N-sarja. Mitronin purkki heitetty hiljaisuudessa mäelle ja tilalle yksinkertaisempi Bosch.

Vaikka tuntuu siltä, että mallistoja veivataan koko ajan johonkin päin, niin yllättävän monessa paikassa on kuitenkin näkyvissä hyvin saksalaista konservatiivisuutta eli kun johonkin asiaan saadaan toimiva ratkaisu, niin sitä ei kovin helpolla lähdetä muuttamaan.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Maanantai valtra
Eikös sitä voi hommata kerralla valmista traktoria:  Verku!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maanantai valtra
Tuolla pajalla oli 399 aivan *****n päreinä. Kaksi ukkoa oli kolme tuntia miettinyt kuinka vaihteensiirtäjän jousen saa vaihdon jälkeen aseteltua paikalleen. Sitten tuli kolmas mies ja laittoi sen paikalleen kahdessa minuutissa ja pisti sen jälkeen tupakiksi. Ihan tyyppivika eikä kysele tunteja. Tässäkin oli 3000h mittarissa.

MF oli meillä yksi vaihtoehto vuonna -88. Onneksi jäi hyllyyn.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maanantai valtra
Eikös sitä voi hommata kerralla valmista traktoria:  Verku!
Mitäs minun pitäisi tehdä 675:n tuntimittarin kanssa, kun se ei pelaa. Kierrosluku on ok, mutta tuntimittari ei. Tämäkin kuulemma tyyppivika. Onko tuohon muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko mittari vai onko häikki jossain muualla? Tarviiko tuo motti esim. sähköä toimiakseen. En ole jaksanut ruveta kojelautaa avaamaan, joten en ole asiaan sen syvällisemmin tutustunut. On tuo ollut hiljainen jo vuosia, mutta aina välillä tulee mieleen, että kiva jos tämäkin toimisi.