Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Reino - 09.04.13 - klo:17:09

Otsikko: Maanantai valtra
Kirjoitti: Reino - 09.04.13 - klo:17:09
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Lurppa - 09.04.13 - klo:17:12
Osta peura tai nyykkari :)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 09.04.13 - klo:17:34
Valtrassa öljyvuotoja  :o :o :o Ei voi olla totta.

Onhan aivan pilkkaa väittää että mini Valtra tulee sanoista "Valuttava Traktori"  ???
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Peltola - 09.04.13 - klo:19:40
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.

Megoa myydään vielä,

ovat tosin käytettyjä, mutta parempia kuin moni uusi.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Väsynyt - 09.04.13 - klo:20:00
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.
3 ännää kävi ja oli kaikissa ihan uskomatttomia vikoja..... 1v ja 3kk vanha 6830 ap 3100h ja ei vielä ihmeenpiä vikoja... talvella vaihtu loput valtrat deereen...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: sommerfelt - 09.04.13 - klo:20:33
Itellä on N141 vm 07 advance. Nyt mittarissa 4800h ja täysi maanantaipäivän vehe! hydrauliikkaan vaihdettu lohkonpäitä varmasti ainaki 7. Osa takuuseen uutena. Just niitä ensimmäisiä advance hydrauliikalla. 4 katkaisuhoitoa ollut. Viimeisimmästä ei oo laskua tullu vielä. Pikavaihde avattu joka kerta. Nyt oli pikavaihteen akseli poikki ja vetolevy meni uusiks. Tuo vetolevy on ollu viallinen jo uudesta asti. kaks ekaa katkasua takuuseen. Uusi syyläri takuuseen.  Pakoputki uusittiin takuuseen uutena. Hyvin on valtra tullu omasta mielestä vastaan noissa. Nyt kone on kunnossa kaikin puolin. Meinasin vaihtaa uuteen N163 directiin nyt kun oli katkaisuhoidossa mut tuli niin hyvässä kunnossa takasi et ei raaskinu :D ollu käteen sopiva muuten tuo traktori. Parempi monessa hommassa kuin tuo toinen ännäläinen N142 versu.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: vanhat koneet pelaa - 09.04.13 - klo:22:01
Ei erikoista, ei enää Valtsua
Oon ennenkin kertonut
700 se uudempi, 1020 h ja ylivaihteen laakeri ja katkaisu ym, ei takuuseen
koko kone katkesi 2000 h huollon jälkeen 20 h käytön päästä ja se meni huoltoyrittäjän "pönttötakuusta" pitkän riitelyn jälkeen
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 10.04.13 - klo:05:37
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.

Aattelinkin että olenko ainoa tässä maailmassa jonka n141 vuotta kuin seula. pikaliittimet on täsysin susia, tiivisteitä menee kuin leipää. lohkojen väliplommint on jäänny tehtaan jäljiltä löysälle... kusee.... traktori on vm 11.. toinen on -07 mallinen eikä tiputa mistään...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.04.13 - klo:07:33
Kyseessä on vain suomalainen ahkeruus  8)

Suolahdessa tehdään maanantaina niin rajusti töitä että tuo vika saadaan jokaiseen lähtevään koneesen  ???
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Varjo79 - 10.04.13 - klo:07:57
No onkos jollain semmosta normaalisti toimivaa n sarjalaista käytössä? Kyllä tommosen megan ostaisin uuden jos semmosen vielä jostain sais. Karuja vehkeitähän ne megat nyky koneisiin nähden mutta silti.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.04.13 - klo:07:59
No onkos jollain semmosta normaalisti toimivaa n sarjalaista käytössä? Kyllä tommosen megan ostaisin uuden jos semmosen vielä jostain sais. Karuja vehkeitähän ne megat nyky koneisiin nähden mutta silti.

Kyllä niitäkin on. Sehän tässä onkin ongelmana, osa toimii todella hienosti tuhansia tunteja. Osassa automaattinen öljynvaihtojärjestelmä on säädetty liian aktiiviseksi  :'(
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Varjo79 - 10.04.13 - klo:08:10
Niin tuo n olis kyllä mukavan oloinen. Mutta luotettavuus arveluttaa ja yleensä uusien koneiden hinnat.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: justus - 10.04.13 - klo:08:24
http://www.facebook.com/pages/ValtranValmetin-miehet-on-oikea-uskosia/149326988460137
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: ktm87 - 10.04.13 - klo:08:29
N121 kohta 5th ja öljyjen vaihdolla menty. Ei remonttia ja öljytkin pysynyt sisällä vaihtoihin asti. 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: btwft - 10.04.13 - klo:09:20
2006 n121, ei öljyvuotoja ja muutenkin pysynyt hyvin kasassa. Nyt ohjelmoitu 700Nm ja 175hp. Voiman tarve tulee tumpin päästä, uskon ja toivon että paikkojen pitäisi kestää nämä tehot.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Herranketku - 10.04.13 - klo:09:43
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.

Aattelinkin että olenko ainoa tässä maailmassa jonka n141 vuotta kuin seula. pikaliittimet on täsysin susia, tiivisteitä menee kuin leipää. lohkojen väliplommint on jäänny tehtaan jäljiltä löysälle... kusee.... traktori on vm 11.. toinen on -07 mallinen eikä tiputa mistään...

Enemmän noista vanhemmista on kuulunut, etenkin 07-malleista.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 10.04.13 - klo:09:49
Mites nää Nxx3-sarjan koneet on pysyneet kasassa? Onko polttoaineen kulutuksessa suurta eroa edelliseen EGR-perustaiseen ratkaisuun verrattuna?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Pete - 10.04.13 - klo:16:18
N 141 Advance vm. -08. 3500h.   Kaikki hydrauliikan ohjainpäät vaihdettiin takuuaikana, sen jälkeen ei ole sohlannu(kop,kop).
Syyläri kennotettiin pari vuotta sitten. Tuli halvemmaksi kuin uusi(alkuperäset syylärit oli susia tietyn vuotisissa).
Ohjelmoinnin ja egr:n poiston jälkeen (tumpilta 184 hp ja 768 Nm) siitä tuli käypänen kones :-*  :-* josta kiitokset Nummi-Pusulaan, Jokioisille ja Kylmäkoskelle. ;)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: [PeX] - 10.04.13 - klo:16:51
Tähän väliin kiinnostais tietää että miten on pelannu nämä ohjelmoidut n-121-141 koneet?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Pete - 10.04.13 - klo:16:55
Ei valittamista.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Von Göpel - 10.04.13 - klo:16:56
Mielenkiintoista on se että kaikki hajonneet osat ovat made in cermany,paitsi syyleri luultavasti suurin osa Suomen jäähdytintehdas Suolahti.Saksasta tuotettujen komponenttien ongelma on juuri tuo helvetin huono laatu.
Takavuosina 05 sarjan syliteriputkien o-rengas ongelmat oli tiivisteen laadusta johtuva ja nekin oli tehty Saksassa.
Danfossin laatu on aina ollut heikko ja ihmettelen miten Isännät haksahti noita advanseja ostamaan ,kun tarjolla oli parempaa mekaanista.
Myös autoteollisuudessa on ongelmana komponenttien surkea laadun huonontuminen ja siitä kärsii kaikki.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Herranketku - 10.04.13 - klo:17:05
No jos laitetaan Boschin aitosaksalaiset tuotteet vastaan kuolleitten merkkien tehtaissa tehdyt, kummat ovat parempia? Ja startit, Bosch menee kai edelleen avaamatta, itsellä 10000 h oli eikä availtu. Miten on Iskran kanssa? Saksalaisessa autossa ei ole ollut ainoatakaan sähkövikaa vaikka 10 vuotta ja liki 400000 km. Ja laatu on kuulemma heikko väittää joku von Göpel. Kummallista olisi traktorikaupassa jos asiakkaan pitäisi arpoa hydrauliventtiililohkojen toimittajan kelvollisuutta, eiköhän se kuulu ihan valmistajalle? Ainakin Bosch, VDO ovat merkkejä jotka vielä jotenkin rimpuilevat laadulla.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: landehande - 10.04.13 - klo:17:06
Osta peura tai nyykkari :)
Pyh!  Vielä saa uusiakin verkuja perkkinsseillä.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: jps - 10.04.13 - klo:17:10
Mielenkiintoista on se että kaikki hajonneet osat ovat made in cermany,paitsi syyleri luultavasti suurin osa Suomen jäähdytintehdas Suolahti.Saksasta tuotettujen komponenttien ongelma on juuri tuo helvetin huono laatu.
Takavuosina 05 sarjan syliteriputkien o-rengas ongelmat oli tiivisteen laadusta johtuva ja nekin oli tehty Saksassa.

***Tuo ei muuten pidä paikkaansa sitten alkuunkaan. Tiivisteet oli kylläkin täysin susia.

Danfossin laatu on aina ollut heikko ja ihmettelen miten Isännät haksahti noita advanseja ostamaan ,kun tarjolla oli parempaa mekaanista.
Myös autoteollisuudessa on ongelmana komponenttien surkea laadun huonontuminen ja siitä kärsii kaikki.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: ktm87 - 10.04.13 - klo:17:44
N121 ohjelmoitu, ei ongelmia.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Peurajussi - 10.04.13 - klo:18:04
Osta peura tai nyykkari :)
Pyh!  Vielä saa uusiakin verkuja perkkinsseillä.

Eipä taida tähän kokoluokkaan löytyä.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 10.04.13 - klo:18:57
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Edellisessä mega valmetissa ei ollut vian vikaa, muttä tämä agco kukkanen...

Kuinkas muilla? Uskaltaako enää valluun sekaantua? Ruoho alkaa näyttämään vihreämmältä toiselta puolen aitaa.

Aattelinkin että olenko ainoa tässä maailmassa jonka n141 vuotta kuin seula. pikaliittimet on täsysin susia, tiivisteitä menee kuin leipää. lohkojen väliplommint on jäänny tehtaan jäljiltä löysälle... kusee.... traktori on vm 11.. toinen on -07 mallinen eikä tiputa mistään...

Enemmän noista vanhemmista on kuulunut, etenkin 07-malleista.


-07 kone on t170. siinä pysyy öölit sisällä. 141 on muuten pätevä kone. etukuormain koneena mieluisa. kokoon nähden löytyy papuakin löytyy kohtuu mukavasti. . traktoria ei voi muuten moittia. joutavia vaan ovat turhanpäiväiset vuodot. .
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: koivumaki - 10.04.13 - klo:18:59
N121 ohjelmoitu, ei ongelmia.

Kuka teköö parhaan ohjelman?Meillä N141.-07 malli CR kone.

On nyt ajettu bauttiarallaa 300 h meidän käytössä.Plussana ainakin hyvin toimiva etujousitus,todella vakaa ajettava tiellä varsinkin verrattuna 6800n..
Cruise on yllättävän mukava varuste..
Jäähdytinongelma tuli tutuksi,muut viat olivatkin sitten edellisen omistajan käytön jälkiä..
Saapas nyt näkee kuinka toimii 'pitkässä juoksussa'.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 10.04.13 - klo:19:04
N121 ohjelmoitu, ei ongelmia.

Kuka teköö parhaan ohjelman?Meillä N141.-07 malli CR kone.

On nyt ajettu bauttiarallaa 300 h meidän käytössä.Plussana ainakin hyvin toimiva etujousitus,todella vakaa ajettava tiellä varsinkin verrattuna 6800n..
Cruise on yllättävän mukava varuste..
Jäähdytinongelma tuli tutuksi,muut viat olivatkin sitten edellisen omistajan käytön jälkiä..
Saapas nyt näkee kuinka toimii 'pitkässä juoksussa'.
Kovimmat tekijät on vissiin Findiesel ja LTR...   ;) 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: ktm87 - 10.04.13 - klo:19:10
Voimaa.com teki meille n ohjelmoinnin. En nyt ihan täysin tyytyväinen ole, ehkä vähän liian lievä ohjelma. Ei ainakaan kulutus lisääntynyt. -07 tais olla vuosimalli.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: btwft - 10.04.13 - klo:19:12
n121 ohjelmoinnista kiitokset findieselin Artulle ja noin puolta halvemmalla kuin voimaa.com.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Hervast - 10.04.13 - klo:21:32
Juu Artulla toimii jälkimarkkinointikin, ei ole pelkkä perävalotakuu.

Kannattaa sitten suoraan jo hioa ne turhat patit pois nokka-akselista niin saa alaväännötkin moottoriin...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: JD6630 - 10.04.13 - klo:21:50
Eikö teidän isit ostaneet teille mopoja kun olitte pieniä vai mikä on syynä siihen että nyt ollaan jo koneen osien hiomisvaiheessa ???
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Von Göpel - 10.04.13 - klo:22:01
Jotkut ei ikinä aikuistu vaan jäävät jumiin siihen mossi ikään. ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: piki1 - 10.04.13 - klo:22:27
Itellä on N141 vm 07 advance. Nyt mittarissa 4800h ja täysi maanantaipäivän vehe! hydrauliikkaan vaihdettu lohkonpäitä varmasti ainaki 7. Osa takuuseen uutena. Just niitä ensimmäisiä advance hydrauliikalla. 4 katkaisuhoitoa ollut. Viimeisimmästä ei oo laskua tullu vielä. Pikavaihde avattu joka kerta. Nyt oli pikavaihteen akseli poikki ja vetolevy meni uusiks. Tuo vetolevy on ollu viallinen jo uudesta asti. kaks ekaa katkasua takuuseen. Uusi syyläri takuuseen.  Pakoputki uusittiin takuuseen uutena. Hyvin on valtra tullu omasta mielestä vastaan noissa. Nyt kone on kunnossa kaikin puolin. Meinasin vaihtaa uuteen N163 directiin nyt kun oli katkaisuhoidossa mut tuli niin hyvässä kunnossa takasi et ei raaskinu :D ollu käteen sopiva muuten tuo traktori. Parempi monessa hommassa kuin tuo toinen ännäläinen N142 versu.
taiettiin istua valtralla kavilla kun sun kone oli korjattavana ja olit kysynyt Markolta tarjousta uuteen.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 11.04.13 - klo:06:27
Eikö teidän isit ostaneet teille mopoja kun olitte pieniä vai mikä on syynä siihen että nyt ollaan jo koneen osien hiomisvaiheessa ???

eikös se oo sama milloin se mopoikä iskee.. ite ne viilaukset joutuu kuitenkin maksaa.. 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Peurajussi - 11.04.13 - klo:06:39

Tai sitten voi ostaa traktorin joka on valmis ilman viripajoja? Nuhapumput voi jättää kauppaan.   ;)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.04.13 - klo:07:29

Tai sitten voi ostaa traktorin joka on valmis ilman viripajoja? Nuhapumput voi jättää kauppaan.   ;)

Tai sitten ostaa valmiiksi aliviritetyn, ajaa sillä 10% hitaammin mutta 3 kertaa kauemmin  ???
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 11.04.13 - klo:07:30
Nimenomaan "valmis"  ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Jerry - 11.04.13 - klo:07:55
Eikö teidän isit ostaneet teille mopoja kun olitte pieniä vai mikä on syynä siihen että nyt ollaan jo koneen osien hiomisvaiheessa ???

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.04.13 - klo:07:56
Eikö teidän isit ostaneet teille mopoja kun olitte pieniä vai mikä on syynä siihen että nyt ollaan jo koneen osien hiomisvaiheessa ???

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.

Jos laki määrää tuollaisen oltavaksi niin sitten se pitää olla.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: JD6630 - 11.04.13 - klo:17:21

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Joo rikkokaa lakeja niiden egr:ien ja muiden poistamisella ihan vapaasti.
Tarkoitin että kun ollaan jo nokka-akselia viilaamassa, niin mikä on lapsuudessa mennyt pieleen? Eikö se isä ostanut tunturia tai peeveetä mistä hio mäntiä kevyemmäksi jne? Vai eikö ne siellä sisulla ja valtralla osaa tehä yksinkertaisesti mitään itte valmiiksi?
Mua itteeni ei mikää koneen purkaminen ja virittely ole kiinnostanut. Isompaa mopoo alle vaan ku teho loppuu 8)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 11.04.13 - klo:19:34

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Joo rikkokaa lakeja niiden egr:ien ja muiden poistamisella ihan vapaasti.
Tarkoitin että kun ollaan jo nokka-akselia viilaamassa, niin mikä on lapsuudessa mennyt pieleen? Eikö se isä ostanut tunturia tai peeveetä mistä hio mäntiä kevyemmäksi jne? Vai eikö ne siellä sisulla ja valtralla osaa tehä yksinkertaisesti mitään itte valmiiksi?
Mua itteeni ei mikää koneen purkaminen ja virittely ole kiinnostanut. Isompaa mopoo alle vaan ku teho loppuu 8)
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 11.04.13 - klo:19:44

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Joo rikkokaa lakeja niiden egr:ien ja muiden poistamisella ihan vapaasti.
Tarkoitin että kun ollaan jo nokka-akselia viilaamassa, niin mikä on lapsuudessa mennyt pieleen? Eikö se isä ostanut tunturia tai peeveetä mistä hio mäntiä kevyemmäksi jne? Vai eikö ne siellä sisulla ja valtralla osaa tehä yksinkertaisesti mitään itte valmiiksi?
Mua itteeni ei mikää koneen purkaminen ja virittely ole kiinnostanut. Isompaa mopoo alle vaan ku teho loppuu 8)
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...

kyllä ne on sama asia. mekaanisia pumppuja viritellään ja sähkösiä optimoidaan.. lopputulos on sama. ajoitus kohdalleen ja ruutia lisää.. toiset ottaa vähemmän toiset enemmän..
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 11.04.13 - klo:19:50

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Joo rikkokaa lakeja niiden egr:ien ja muiden poistamisella ihan vapaasti.
Tarkoitin että kun ollaan jo nokka-akselia viilaamassa, niin mikä on lapsuudessa mennyt pieleen? Eikö se isä ostanut tunturia tai peeveetä mistä hio mäntiä kevyemmäksi jne? Vai eikö ne siellä sisulla ja valtralla osaa tehä yksinkertaisesti mitään itte valmiiksi?
Mua itteeni ei mikää koneen purkaminen ja virittely ole kiinnostanut. Isompaa mopoo alle vaan ku teho loppuu 8)
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...

kyllä ne on sama asia. mekaanisia pumppuja viritellään ja sähkösiä optimoidaan.. lopputulos on sama. ajoitus kohdalleen ja ruutia lisää.. toiset ottaa vähemmän toiset enemmän..
No kyllä viritys on sitä että sieltä otetaan oikeasti tehoa ja sähköset pumput vaihdetaan rivipumpuiksi ja ahdinta suurennetaan jne... Optimoimalla haetaan juurikin väännöt ja kulutukset kohdalleen... 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 11.04.13 - klo:20:57

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Joo rikkokaa lakeja niiden egr:ien ja muiden poistamisella ihan vapaasti.
Tarkoitin että kun ollaan jo nokka-akselia viilaamassa, niin mikä on lapsuudessa mennyt pieleen? Eikö se isä ostanut tunturia tai peeveetä mistä hio mäntiä kevyemmäksi jne? Vai eikö ne siellä sisulla ja valtralla osaa tehä yksinkertaisesti mitään itte valmiiksi?
Mua itteeni ei mikää koneen purkaminen ja virittely ole kiinnostanut. Isompaa mopoo alle vaan ku teho loppuu 8)
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...

kyllä ne on sama asia. mekaanisia pumppuja viritellään ja sähkösiä optimoidaan.. lopputulos on sama. ajoitus kohdalleen ja ruutia lisää.. toiset ottaa vähemmän toiset enemmän..
No kyllä viritys on sitä että sieltä otetaan oikeasti tehoa ja sähköset pumput vaihdetaan rivipumpuiksi ja ahdinta suurennetaan jne... Optimoimalla haetaan juurikin väännöt ja kulutukset kohdalleen...

sitä juuri tarkoitinkin .. toiset ottaa vähemmän... kulutus kohdalleen.. toiset enemmän : oikeasti tehoa..
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: wolfheartscry - 11.04.13 - klo:21:56
Ehdotin kerran takavuosina Valtran miehille, että saisi laadun lisävarusteena, kuten muutkin jutut. Esim. viis tonnia ja sais paremmat anturit, liittimet ja tiivisteet. Eivät lämmenneet ehdotukselle, mutta ehdottajan ristiinnaulitsivat vääräuskoisena ajatuksissaan (reaktioista päätellen).
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Pesusieni - 11.04.13 - klo:22:16
mikä toi advance-mallin idea on? mitä siinä on erillaista norm. hitechistä? vaihteisto vai?  ???
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 11.04.13 - klo:22:21
mikä toi advance-mallin idea on? mitä siinä on erillaista norm. hitechistä? vaihteisto vai?  ???
Hydrauliikkahan se on suurin erilaisuus... Ne on siihen keksineet muuttuvatilavuuksisen pumpun ja hyvin toimivan sähköhydrauliikan  8) 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Hervast - 11.04.13 - klo:23:22
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...

Näinhän se menee.

Jos olisin oikein rikas, niin ihan houkuttaisi ostaa joku tuollainen commonrail kone, joka on pilattu noilla saastevärkeillä. Olis mielenkiintoinen tehä moottorille optimointi oikein viimeisen päälle ja tehdä testit että montako prosenttia kulutus tippuu ja väännöt kasvaa.

Ja lopuksi sitten rivipumppu moottorin kylkeen ja intekooreli ja viriviri ahdin... no ei vaineskaan  ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: saiski - 11.04.13 - klo:23:55
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 12.04.13 - klo:05:39
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: retku - 12.04.13 - klo:08:08
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: 6350 - 12.04.13 - klo:11:04
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Reino - 12.04.13 - klo:11:56
Onks se nyt sitten niin että ventti pitää laittaa, jos ei remontista tykkää.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Reino - 12.04.13 - klo:12:08
Mitenkäs muut merkit?  Onko samaa paskaa? Ikäni kun olen valmutilla ajellu, niin en paremmasta tiedä.

Paitti mitä nyt naapuri kehuu deereään, ja navettansa kultaista lattiaa. :)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 12.04.13 - klo:13:57
Mitenkäs muut merkit?  Onko samaa paskaa? Ikäni kun olen valmutilla ajellu, niin en paremmasta tiedä.

Paitti mitä nyt naapuri kehuu deereään, ja navettansa kultaista lattiaa. :)
Kyllä se on niin, että Valmet on paras ja muut ovat lekkeripelivehkeitä.

Tee itsellesi palvelus ja vaihda 141 143:een. Nyt on kamppaniakin päällä
http://www.valtra.fi/news/57.asp
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Von Göpel - 12.04.13 - klo:19:17
Onks se nyt sitten niin että ventti pitää laittaa, jos ei remontista tykkää.
Ventin akilleen kantapää on monimutkainen eletroniikka ja vaihteiston ongelmat eritoten sivuakseli.Ym ym.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: +250 - 12.04.13 - klo:20:38
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: retku - 12.04.13 - klo:20:58
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

***käyttötarve ei oo muuttunu. olihan siinä jo tunteja ;-)

mä oon aina ollu sitä mieltä että parhaat valtrat on tehty silloin ku sivupellit oli peltiä.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: 42 - 12.04.13 - klo:21:05
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: +250 - 12.04.13 - klo:21:19
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?
Voi olla.En kauaa kattellu.Mut 135 Hollanti kuulosti hyvälle,kun väänsi 367 tumpilta ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 12.04.13 - klo:21:24
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Voihan niissä koneissa muutenkin olla jotain itsetehtyjä jippoja jotka ei tule ilmi ikinä...  Esim sähköissä...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 12.04.13 - klo:21:28
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Voihan niissä koneissa muutenkin olla jotain itsetehtyjä jippoja jotka ei tule ilmi ikinä...  Esim sähköissä...
Just, just  :D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: 42 - 12.04.13 - klo:21:29
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?
Voi olla.En kauaa kattellu.Mut 135 Hollanti kuulosti hyvälle,kun väänsi 367 tumpilta ;D
Kuulo puheita vaan, juu hollannista oli myös juttua, mutta tuo valmetti oli kuulemma 4-pyttyinen ja 320 hv tuli silti  :o
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Ana - 12.04.13 - klo:21:51
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: icefarmer - 13.04.13 - klo:02:16
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
jostain oon kuullu että 3 sylinterinen valmetin moottori tuhos tehtaalla 400 heppaa kestävän tehopenkin kun säädin ei toiminut pumpussa, kierroksia kuulemma korvakuulolta tarpeeks :D :D :D :D

tietääkö joku tämän tapauksen paremmin
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Terminator II - 13.04.13 - klo:06:29
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
jostain oon kuullu että 3 sylinterinen valmetin moottori tuhos tehtaalla 400 heppaa kestävän tehopenkin kun säädin ei toiminut pumpussa, kierroksia kuulemma korvakuulolta tarpeeks :D :D :D :D

tietääkö joku tämän tapauksen paremmin

Taas on vääristelty juttua! Se oli 2 pyttynen ja tehtaan paikalle jä vain kraateri! ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: jussij - 13.04.13 - klo:07:39
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P
Pitääkö paikkansa että joku pikku piikinlangan kiristäjä valmetti pyöritti isomman lukeman dynoon kuin +250 j-dee ?

Huhu kertoo jotta 702S 337hv tumpilta  ;D
jostain oon kuullu että 3 sylinterinen valmetin moottori tuhos tehtaalla 400 heppaa kestävän tehopenkin kun säädin ei toiminut pumpussa, kierroksia kuulemma korvakuulolta tarpeeks :D :D :D :D

tietääkö joku tämän tapauksen paremmin

Taas on vääristelty juttua! Se oli 2 pyttynen ja tehtaan paikalle jä vain kraateri! ;D

Tuo oli tourulassa 70 -luvun lopulla. Ja se kraateri on vieläkin.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: miller - 13.04.13 - klo:08:01
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

***käyttötarve ei oo muuttunu. olihan siinä jo tunteja ;-)

mä oon aina ollu sitä mieltä että parhaat valtrat on tehty silloin ku sivupellit oli peltiä.

Samaa mieltä kuin Retku.. 8950 kun sais uuden ..
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Eerop - 13.04.13 - klo:08:46
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

***käyttötarve ei oo muuttunu. olihan siinä jo tunteja ;-)

mä oon aina ollu sitä mieltä että parhaat valtrat on tehty silloin ku sivupellit oli peltiä.

Samaa mieltä kuin Retku.. 8950 kun sais uuden ..


Aika moni nykyisen T sarjalaisen omistaja tuuminut samaa kun kysynyt olen kestosta
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 13.04.13 - klo:10:11
Mikä siinä T-sarjassa käytännössä mättää?

Kävin liikkeen pihalla katsomassa uutta T153-Hitec3:sta. Minun mielestäni siinä on paljon vanhan ajan valtraa. Mm. runkotankki.

Täytyy nyt katsoa ja odotella toiko viimeisin päivitysruletti tosissaan apua esim. Directin ongelmiin, mutta tämän hetkisen näkemyksen mukaan Hitec-3 on se viimeisin toimiva ja kunnollinen vaihteisto. Uuden tuotteen kuntoon hiominen vaati Valtra-maailmassa yllättävän monta vuotta. Olihan Hitec-3:nkin edeltävä ohjelmaversio markkinoilla monet vuodet ennen ratkaisevaa ohjelmistopäivitystä ja mitä muuta siinä yhteydessä sitten tulikaan. Samaa kehityskaarta kulkee esim. N-sarja. Mitronin purkki heitetty hiljaisuudessa mäelle ja tilalle yksinkertaisempi Bosch.

Vaikka tuntuu siltä, että mallistoja veivataan koko ajan johonkin päin, niin yllättävän monessa paikassa on kuitenkin näkyvissä hyvin saksalaista konservatiivisuutta eli kun johonkin asiaan saadaan toimiva ratkaisu, niin sitä ei kovin helpolla lähdetä muuttamaan.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: landehande - 13.04.13 - klo:11:29
Eikös sitä voi hommata kerralla valmista traktoria:  Verku!
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 13.04.13 - klo:12:00
Tuolla pajalla oli 399 aivan *****n päreinä. Kaksi ukkoa oli kolme tuntia miettinyt kuinka vaihteensiirtäjän jousen saa vaihdon jälkeen aseteltua paikalleen. Sitten tuli kolmas mies ja laittoi sen paikalleen kahdessa minuutissa ja pisti sen jälkeen tupakiksi. Ihan tyyppivika eikä kysele tunteja. Tässäkin oli 3000h mittarissa.

MF oli meillä yksi vaihtoehto vuonna -88. Onneksi jäi hyllyyn.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 13.04.13 - klo:12:04
Eikös sitä voi hommata kerralla valmista traktoria:  Verku!
Mitäs minun pitäisi tehdä 675:n tuntimittarin kanssa, kun se ei pelaa. Kierrosluku on ok, mutta tuntimittari ei. Tämäkin kuulemma tyyppivika. Onko tuohon muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko mittari vai onko häikki jossain muualla? Tarviiko tuo motti esim. sähköä toimiakseen. En ole jaksanut ruveta kojelautaa avaamaan, joten en ole asiaan sen syvällisemmin tutustunut. On tuo ollut hiljainen jo vuosia, mutta aina välillä tulee mieleen, että kiva jos tämäkin toimisi.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: MFV8 - 13.04.13 - klo:22:29
Eikös sitä voi hommata kerralla valmista traktoria:  Verku!
Mitäs minun pitäisi tehdä 675:n tuntimittarin kanssa, kun se ei pelaa. Kierrosluku on ok, mutta tuntimittari ei. Tämäkin kuulemma tyyppivika. Onko tuohon muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko mittari vai onko häikki jossain muualla? Tarviiko tuo motti esim. sähköä toimiakseen. En ole jaksanut ruveta kojelautaa avaamaan, joten en ole asiaan sen syvällisemmin tutustunut. On tuo ollut hiljainen jo vuosia, mutta aina välillä tulee mieleen, että kiva jos tämäkin toimisi.

Kyllä varmaan nyt joudut muutaman kympin laittaa likoon uuteen mittariin. Mekaaninen se on, sähköä tulee vain taustavaloon.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Flavor - 27.04.13 - klo:17:24
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..

Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: kylmis - 27.04.13 - klo:21:23

Kyllä varmaan nyt joudut muutaman kympin laittaa likoon uuteen mittariin. Mekaaninen se on, sähköä tulee vain taustavaloon.
134e.  >:( :'(
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Keninto - 28.04.13 - klo:08:40
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..

Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?

Saanko arvata?? Jäähdyttäjä vuotaa yläosasta, polttoainetankissa vuotaa joko polttoaineletkujen lähdöt tai sitten polttoainemittarinanturan juuresta. Muita vuoto kohteista voisi olla moottorissa vesipumpun päältä moottoriöljyä sekä muita sekailaisia moottorin öljyvuotoja.. Ja sitten vielä ruiskutuspumpun vuoto.. Ja vieläkö vuotaisi nostolaitteen nostosylinteritkin  ???

Tämmöstä oli ainakin omassa N141:ssä..
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.04.13 - klo:08:52
Yleensä työkoneiden huolto-ohjeisiin on merkitty ajat ja paikat milloin rasvaa tai öljyä laitetaan jonnekin nippaan tahi reikään. Onko Valtrojen huolto-ohjeissa mainittu että minkä kohteiden valumisia ja vuotoja pitää seurata määrätunnein  ??? ;D

Esim. jos jäähdytin ei työnnä nestettä ulos 10 tunnin välein niin koneessa on vika  ??? Tai jos lattialle en ilmesty öljyä viiteen paikkaan 10 tunnin seisotuksella, niin pitää soittaa huoltoon  ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: landehande - 28.04.13 - klo:09:41
Tai jos lattialle en ilmesty öljyä viiteen paikkaan 10 tunnin seisotuksella, niin pitää soittaa huoltoon  ;D
Tuohon voi diagnoosin tehdä itsekkin: öljy on jo loppu.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Reino - 28.04.13 - klo:12:04
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..

Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?

Nostosylinterit(sisäinen vuoto)
ulosottotumppi
Letkut(sieltä täältä etunostosta, polttoaine) tuntuu kuin olis kiireellä kasattu, löysällä, o-rengas puuttunut tai länässä.

HUOLIMATTOMUUTTA KASAUKSESSA. 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.04.13 - klo:12:08
Jos laittaisi öljyihin vaikkapa 10% ruuvilukitetta sekaan niin tukkiutuisivatko suonet oikeista paikoista  ???
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 28.04.13 - klo:12:55
Jos laittaisi öljyihin vaikkapa 10% ruuvilukitetta sekaan niin tukkiutuisivatko suonet oikeista paikoista  ???
Niin tai laittaa 11-D ainetta sinne  ;) Kyllä pitää  8)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Flavor - 05.07.13 - klo:00:57
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..

Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?

Nostosylinterit(sisäinen vuoto)
ulosottotumppi
Letkut(sieltä täältä etunostosta, polttoaine) tuntuu kuin olis kiireellä kasattu, löysällä, o-rengas puuttunut tai länässä.

HUOLIMATTOMUUTTA KASAUKSESSA.

ja koeajajan välinpitämättömyyttä? vesiletkujen vuotoja ei kannata ihmetellä, kiinalaisia kumiletkuja ja lemmareita mitä ei kestä kiriä. Nyt on parempia osia onneksi. Hitechissa suurin ongelma lohkolta prioriteettiventtiilille menevä letku, vuotaa jo uutena. Halvempia liittimiä ja letkuja ei enää saa niin asiakas kärsii siitä.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Oksa - 06.07.13 - klo:08:44
siinähän se syy olikin!   kevyt työ!!!!     laita töihin ja kato sitten mistä porsii!
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Olafor - 06.07.13 - klo:10:31
Porsii porsii. Saa nähdä millon laskee lapsiveet allens...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Ojala - 06.07.13 - klo:10:59
Onko niitä muunkin päivän tekeleitä ?

Tehtaan kustannuspolitiikka tekee työtä, kausityövoimaa, tukityöllistettyjä yms.
osin vajaalla ammattitaidolla olevia vähemmän motivoituneita duunareita tekemässä.
Mitä muuta voi odottaa laadun saavuttamisessa ?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: landehande - 06.07.13 - klo:14:42
Kollegan keissi päästi lapsvedet maantielle, mutta ultrassa havaittiin sen poikivan veli-matin! Siis uusi perheenjäsen on tulossa talliin, jossa edellinenkään velmutti ei ole oppinut päästämään vuotojaan astiaan.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: jusu - 06.07.13 - klo:17:14
juu liika palio on pikkuvikoja ja huolimattomuutta ja turhia ongelmia.. mutta miksi tuntuu että ne ongelmat on suureksi osaksi samoilla omistajilla, ajomääristä ja työnkuvasta, ja jopa merkistä riippumatta??
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: ilkka - 06.07.13 - klo:17:25
juu liika palio on pikkuvikoja ja huolimattomuutta ja turhia ongelmia.. mutta miksi tuntuu että ne ongelmat on suureksi osaksi samoilla omistajilla, ajomääristä ja työnkuvasta, ja jopa merkistä riippumatta??


pikkuviat ja turhat? ongelmat ovat toisten mielestä ominaisuuksia ja toisille taas oikeita  vikoja, joista reklamoidaan.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 06.07.13 - klo:18:07
Tänään taas kattelin kun deutsi tiputteli alleen  :P  Kondensiovettä  8)   
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: SKN - 06.07.13 - klo:18:37
Tänään taas kattelin kun deutsi tiputteli alleen  :P  Kondensiovettä  8)

Jos se oli sun kuolaa??
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 06.07.13 - klo:18:59
Tänään taas kattelin kun deutsi tiputteli alleen  :P  Kondensiovettä  8)

Jos se oli sun kuolaa??
Kyllä toi kuolan olis luullut jo viiden vuoden aikana kuivaavan  ::)  Silloinkun se okrassa seisoi odottamassa töihin pääsyä niin hiukan ehkä tuli kuolattua  ;D 
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Make - 06.07.13 - klo:20:14
Mun 111 piti tehdä maanantaina kun mentiin katsomaan. Kone oli kuitenkin valmiina pihalla, en tiedä minäpäivänä oli tehty. Mallikkaasti on kuitenkin ensimmäiset 1500 tuntia pelannut.  ;)
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.07.13 - klo:07:07
Tänään taas kattelin kun deutsi tiputteli alleen  :P  Kondensiovettä  8)

Jos se oli sun kuolaa??
Kyllä toi kuolan olis luullut jo viiden vuoden aikana kuivaavan  ::)  Silloinkun se okrassa seisoi odottamassa töihin pääsyä niin hiukan ehkä tuli kuolattua  ;D

Eli se oli se "Myyty"-lappuinen siellä rivissä... Mä olen pieraissut siellä hytissä  ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: zetor8045 - 07.07.13 - klo:09:25
Tänään taas kattelin kun deutsi tiputteli alleen  :P  Kondensiovettä  8)

Jos se oli sun kuolaa??
Kyllä toi kuolan olis luullut jo viiden vuoden aikana kuivaavan  ::)  Silloinkun se okrassa seisoi odottamassa töihin pääsyä niin hiukan ehkä tuli kuolattua  ;D

Eli se oli se "Myyty"-lappuinen siellä rivissä... Mä olen pieraissut siellä hytissä  ;D
Oliko sulla omat avaimet vai päästikö myyjä sisään??  Ja kyllähän minä olen siellä jo sen verran piereskellyt ettei sun hajuja ainakaan huomaa ;D
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 29.06.17 - klo:16:18
N 141 Advance vm. -08. 3500h.   Kaikki hydrauliikan ohjainpäät vaihdettiin takuuaikana, sen jälkeen ei ole sohlannu(kop,kop).
Syyläri kennotettiin pari vuotta sitten. Tuli halvemmaksi kuin uusi(alkuperäset syylärit oli susia tietyn vuotisissa).
Ohjelmoinnin ja egr:n poiston jälkeen (tumpilta 184 hp ja 768 Nm) siitä tuli käypänen kones :-*  :-* josta kiitokset Nummi-Pusulaan, Jokioisille ja Kylmäkoskelle. ;)

Onko kuinka yleisiä n-sarjalaisessa jäähdytinvuodot? Taas vuotaa, onkohan tuossa muuta mahdollisuutta kuin uutta tilalle.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Oksa - 29.06.17 - klo:16:45
sementtiä niiin saakelsiti ni johan herkii vuotamassa... miten lie käy sit lämpöjen.... mutta sehän ei ole kuin talven murhe...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Mutteripena - 29.06.17 - klo:17:25
Syyläri ongelma kaikissa n1 ja n2 sarjan vehkeissä. Voi ostaa uuden joka ei ole vanhaa parempi tai korjauttaa sen nykyisen. Sementti ei ole ratkaisu pitokoneeseen.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 29.06.17 - klo:18:27
Syyläri ongelma kaikissa n1 ja n2 sarjan vehkeissä. Voi ostaa uuden joka ei ole vanhaa parempi tai korjauttaa sen nykyisen. Sementti ei ole ratkaisu pitokoneeseen.

Yks jäähdytin on yritetty korjauttaa, rupeaa sitte uudesta paikasta vuotaan, muutaman kuukauden sisään. Millaisia tuntimääriä nuo on yleensä kestänyt?
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Oksa - 29.06.17 - klo:20:18
mistä nuo syylärit tuloo?  nyyssä ei ole vuotannu ykskään syyläri .. letkuissa nyt ollu joskus sanomista..                               ja miun traktoreista ei ole missään ollu syyläriongelmaa...  vuosikymmeniin..                                 verkustakin lähti kiinnikkeistä irti mutta ei vuotannu...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: metsajussi - 30.06.17 - klo:08:15
Aika kestäviä on verkun syylärit olleet.

Kahta olen elämäni aikana korjauttanut, joista toisen rikoin itse. Pyöriteltiin konetta nokkapumpun kardaanin ristikosta poikittain olevalla hyvin isolla ruuvitaltalla, venttiilejä säätäessä (suuttimet olivat vielä irti).

Sitten se ruuvitaltta unohtui siihen ristikkoon kun paikka ei ole kovin näkyvä vaikkakin tilava. Kun ekan kerran startilla pyöräytin...
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Hervast - 30.06.17 - klo:09:59
Syyläri ongelma kaikissa n1 ja n2 sarjan vehkeissä. Voi ostaa uuden joka ei ole vanhaa parempi tai korjauttaa sen nykyisen. Sementti ei ole ratkaisu pitokoneeseen.

Yks jäähdytin on yritetty korjauttaa, rupeaa sitte uudesta paikasta vuotaan, muutaman kuukauden sisään. Millaisia tuntimääriä nuo on yleensä kestänyt?

Repiääkö se jostain sauman vierestä vai mistä ? Tuntuu aika oudolta että ongelmia on noinkin yleisesti noin yksinkertaisessa osassa. Onko sitten käytetty kennomateriaali huonoa tms.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 30.06.17 - klo:13:18
Syyläri ongelma kaikissa n1 ja n2 sarjan vehkeissä. Voi ostaa uuden joka ei ole vanhaa parempi tai korjauttaa sen nykyisen. Sementti ei ole ratkaisu pitokoneeseen.

Yks jäähdytin on yritetty korjauttaa, rupeaa sitte uudesta paikasta vuotaan, muutaman kuukauden sisään. Millaisia tuntimääriä nuo on yleensä kestänyt?

Repiääkö se jostain sauman vierestä vai mistä ? Tuntuu aika oudolta että ongelmia on noinkin yleisesti noin yksinkertaisessa osassa. Onko sitten käytetty kennomateriaali huonoa tms.

Kaippa nuo saumoista vuotaa, hintavia nuo uudet jäähdyttimet.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: SamiT - 30.06.17 - klo:16:24
Juuri kävin vaihtamassa syylärin alle 10-vuotiaaseen muutaman tonnia ajettuun Ferguun, samaa muovipäätyromua kuin kaikki muutkin nykyään. N-Valtran syyläri pitää korjata siten että vaihdetaan koko kenno, tulee parempi kuin uusi. Ja koska se on vielä metallipäädyillä niin on korjattavissakin. Ei tule kelpoa jos vaan tinataan murtuneet kennot päältä.
Otsikko: Vs: Maanantai valtra
Kirjoitti: Kaupunkilaisjuntti - 30.06.17 - klo:16:44
juu liika palio on pikkuvikoja ja huolimattomuutta ja turhia ongelmia.. mutta miksi tuntuu että ne ongelmat on suureksi osaksi samoilla omistajilla, ajomääristä ja työnkuvasta, ja jopa merkistä riippumatta??

Ehkä sitä ensimmäisen tai toisenkaan tuotantovuoden uutta mallia ei kannata ostaa käytettynä miltään merkiltä, ellei tilan pörssi ole kunnossa.

Oon kans seuraillu paria videobloggaria Youtubesta, ensimmäisellä maatilalla kaikki vehkeet enemmän tai vähemmän paskana, toisella tip top.
Järjestänsä sen ensimmäisen tekeminen on kyllä tehokasta, mutta samalla tekemistä voi kuvailla sanoilla patenttiviritykset, sähläys ja välinpitämättömyys sekä virheiden kautta oppiminen.
Toisella kaverilla tulee kyllä hommat hoidettua, ei rääkkää vehkeitä resonassialueella äärimmilleen, toisinaan jopa hieman ajattelee ennen kuin tekee spontaanisti mitään typerää.
Taitaa molemmilla mennä sama raha ja aika loppuviimein kun sen rikkinäisten koneiden kanssa tappelun laskee mukaan.